تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمان مطالعه 3 دقیقه

شاخص‌های بلندمدت بیت کوین، یعنی میانگین متحرک 200 روزه و 200 هفته‌ای، در بالاترین سطح خود قرار دارند و آنتونی پمپلیانو تحلیلگر می‌گوید بیت‌کوین مثل همیشه قوی است. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ می پردازیم.

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

میانگین متحرک 200 روزه به بالاترین حد خود یعنی 50178 دلار رسیده است که یک اندیکاتور تکنیکال کلیدی برای پیش‌بینی روند بلندمدت قیمت بیت کوین است که چشم‌انداز بلندمدت صعودی را نشان می‌دهد.

به گفته Buy Bitcoin Worldwide، این شاخص در 6 ماه می به اوج خود رسید. این در حالی است که بیت کوین پس از افت قیمت در زمان هاوینگ و پس از نصف شدن پاداش بلاک شبکه به 56800 دلار کاهش یافت، در حال حاضر در حال طی کردن یک رالی بهبودی است.

بررسی میانگین های متحرک و تاثیر آنها روی روند بیت کوین

میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) میانگین قیمت بسته شدن 200 روز اخیر را بر 200 تقسیم میکند تا نوسانات کوتاه مدت قیمت کاهش پیدا کند و هدف آن نشان دادن روند بلندمدت به تریدر ها و تحلیلگران است.

هنگامی که قیمت بیت کوین بالاتر از این شاخص ترید می شود، مثل اتفاقی که در حال حاضر درحال در بازار کریپتو در حال رخ دادن است. معمولاً نشان می دهد که روند بلندمدت صعودی است، در حالی که وقتی قیمت ها به زیر میانگین متحرک 200 روزه کاهش می یابد برعکس است.

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنتونی پومپلیانو، سرمایه گذار بیت کوین، در سخنرانی در “CNBC Squawk Box” در 6 می، در مورد میانگین متحرک 200 روزه که برای اولین بار از 50000 دلار عبور کرده است، گفت:

در درازمدت، بیت کوین به روند صعودی خود ادامه میدهد، حتی اگر قیمت روزانه نوسان داشته باشد.

و درپستی در توییتر نوشت:

با این خیال خوش که بیت کوین در حال حاضر بی روند است خوابتان نبرد، نظریه چشم انداز بلند مدت برای بیت کوین هنوز به قوت خود پابرجاست.

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اساس مدل‌های قیمت، وو چارت (WooCharts)، تحلیلگر Willy Woo گفت:

میانگین متحرک 200 هفته‌ای، در بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بیش از 34000 دلار قرار دارد، این به این معنی است که چشم‌انداز روند سالانه بیت کوین حتی صعودی‌تر است.

قیمت بیت کوین در اواسط اکتبر از میانگین متحرک 200 هفته ای عبور کرد و تا کنون از بالاترین رکورد تاریخی خود هم بالاتر بوده است. قیمت های نقطه ای نیز به طور قابل توجهی بالاتر از اندیکاتور شاخص قیمت واقعی (RP) است که حدود 29000 دلار است.

شاخص قیمت واقعی (RP) ارزش تمام بیت‌کوین‌ها به قیمتی است که آخرین معامله روی زنجیره انجام شده است، را بر تعداد بیت کوین در گردش تقسیم میکند و یک شاخص روند بلند مدت دیگر است.

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این حال، میانگین متحرک 50 روزه کوتاه مدت کمی از اوج خود در اواسط آوریل کاهش یافته است زیرا بیت کوین از بالاترین حد خود در اواسط مارس کاهش یافته است.

پمپلیانو همچنین اشاره کرد که صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) گری اسکیل اولین جریان ورودی خود را در 3 می ثبت کرد.

این صندوق پس از مشاهده خالص خروجی بیش از 17.5 میلیارد دلار در اواسط ژانویه، 63 میلیون دلار ورودی داشت. بر اساس داده‌های اولیه از سرمایه‌گذاران Farside، در 6 آوریل، این صندوق نیز یک جریان ورودی، البته کمتر به مبلغ 3.9 میلیون دلار، ثبت کرد.

ورودی به صندوق های ای تی اف بیت کوین نشان دهنده افزایش پذیرش این دارایی در میان سرمایه گذاران است و یک سیگنال مثبت و صعودی به حساب می آید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT