بازگشت بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

بازگشت بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

زمان مطالعه < 1 دقیقه

پس از تلاش‌های مکرر، بیت‌کوین سرانجام توانست از مقاومت ۶۵ هزار دلاری عبور کند. در همین راستا، همزمان با بهبود قیمت، یک کیف پول خفته بیت‌کوین که از ۱۰ سال پیش فعالیت نداشت، دوباره فعال شده است. در این پست به بررسی دلایل بازگشت بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار می پردازیم.

خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال

بازگشت بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

طبق داده‌های پلتفرم Lookonchain، نهنگ بیت‌کوین پشت این کیف پول، کل دارایی خود، یعنی ۶۸۷.۳۳ بیت‌کوین را روز دوشنبه جابجا کرده است. با توجه به قیمت بیت‌کوین در زمان انتقال، ارزش کل تراکنش‌ها به ۴۳.۹۴ میلیون دلار می‌رسد.

نکته قابل توجه این است که نهنگ مذکور، بیت‌کوین‌های خود را در ژانویه ۲۰۱۴ و با قیمت ۹۱۷ دلار به ازای هر واحد، خریده بود. در آن زمان، کل دارایی وی تنها ۶۳۰ هزار دلار ارزش داشت. این اعداد نشان‌دهنده سود خالص ۶۸۷۵ درصدی برای این نهنگ بیت‌کوین است.

سود کلان این نهنگ، احتمال ریزش قیمت را تقویت می‌کند. اگر چنین فروش گسترده‌ای رخ دهد، می‌تواند روند صعودی بیت‌کوین را با اختلال مواجه کند و حتی باعث نزول یا رکود قیمتی شود. این وضعیت، فرصتی را برای معامله‌گران با پوزیشن فروش فراهم خواهد کرد.

همچنین، فعالان بازار که از طریق فروش استقراضی روی کاهش قیمت بیت‌کوین شرط بسته‌اند، به دنبال محدود کردن ضررهای خود و آمادگی برای فشار کوتاه‌مدت هستند.

آخرین اطلاعات نشان می‌دهند که تقریبا ۹۵ درصد از کل لیکوییدیشن‌های صورت‌گرفته در بازار بیت‌کوین مربوط به معاملات شورت بوده است.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه (EMA-۵۰,۱۰۰) قرار دارد که نشان‌دهنده روند صعودی این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت و بلندمدت است. با وجود این، احتمال وقوع اصلاحات قیمتی جزئی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT