تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تحلیل تکنیکال بیت کوین 25 آبان

زمان مطالعه 4 دقیقه

دیروز بازار کریپتو بهبود یافت و قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی بالای 17000 دلار معامله شد، اما آیا نشانه هایی وجود دارد که نشان دهد به پایین ترین سطح رسیده است؟ در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 25 آبان  می پردزایم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 25 آبان

بازار کریپتو دیروز رشد کرد و قیمت بیت کوین در 15 نوامبر 3.1 درصد افزایش یافت و به 17171 دلار رسید، زیرا اعتماد سرمایه گذاران برای مدت کوتاهی به چشم انداز کلان جهانی با چاپ پایین تر از حد انتظار شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و کاهش دلار آمریکا بازگشته است.

بازارهای کریپتو و سهام به داده‌های PPI واکنش مثبت نشان دادند چرا که عدد این داده ها 0.2 درصد در ماه و 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این کمتر از برآورد ماهانه 0.4 درصدی و رشد سالانه 8.4 درصدی ماه قبل است. این خبر باعث شد نزدک 2.5 درصد و S&P 500 به میزان 1.4 درصد رشد کند.

ورشکستگی اخیر صرافی FTX باعث نوسانات باورنکردنی شد، اما قیمت بیت کوین با افزایش قیمت توانست به بالا 17000 دلار برسد. این در حالی است که معامله گران هشدار می دهند که تسلیم نهایی و سقوط بیشتر قیمت هنوز در راه است. بیایید سه عامل اصلی موثر بر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در شرایط فعلی را بررسی کنیم.

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

با وجود نوسانات احتمالی در بحبوحه وضعیت جاری FTX، برخی از تحلیلگران معتقدند که پایین ترین سطح بازار ارزهای دیجیتال هنوز در دسترس نیست و داده های درون زنجیره ای BTC به پایین ترین حد از شاخص SOPR در مارس 2020 رسیده است که به ضرر بیشتر اشاره دارد.

تصویر برای بقیه سه ماهه چهارم همچنان مبهم است، زیرا برخی از تحلیلگران همچنان انتظار دارند سال 2022 از بازار نزولی 2018 کپی کند. در عین حال، امید وجود دارد که این روند نزولی با آغاز سال 2023 برای همیشه از بین برود.

پیشرفت های فدرال رزرو در مورد نرخ تورم

تورم بالا یک مشکل در طول سال بوده است و گزارش های منفی متوالی CPI به فدرال رزرو دلایل متعددی برای ادامه افزایش نرخ ها داده است. پس از اینکه داده‌های CPI در 10 نوامبر اعلام شد قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه به اندازه 1000 دلار افزایش یافت، همچنین داده های PPI مثبت بود که این میتواند نشانه ای از اوج تورم باشد.

همانطور که به نظر می رسد تورم در حال کاهش است و شایعات در مورد چشم انداز افزایش نرخ بهره کاهش یافته است. پس از اعداد مثبت PPI حدس و گمان‌ها بر این است که سیاست شروع به چرخش کرده است و در ماه‌های بعدی افزایش‌های کمتری داشته باشد تا اینکه در سال 2023 کاملاً معکوس شود.

بر اساس گزارش FedWatch Tool گروه CME، در حال حاضر انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد فدرال دسامبر (FOMC) نرخ تورم را بین 25 تا 50 واحد پایه افزایش دهد.

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

داده های بیکاری منتشر شده در 4 نوامبر اعتماد گاوها را تقویت کرد. اگر نرخ بالاتر از حد انتظار باشد، مفهوم آن می تواند این باشد که افزایش نرخ بهره اثر مطلوب خود را دارد – و بنابراین تغییر نظر فدرال رزرو می تواند زودتر اتفاق بیفتد.

کاهش قرارداد های باز بیت کوین در راستا سقوط صرافی FTX

داده ها نشان می دهد که نوسانات بیت کوین در پایین ترین حد سالانه زیر 16000 دلار بوده است.

پس از هفته پرنوسان پس از سقوط FTX، قرارداد های باز بیت کوین نیز با کاهش شدید روبرو شد. در 5 نوامبر، سود باز BTC 32.8 میلیارد دلار بود و در 14 نوامبر به 18.5 میلیارد دلار کاهش یافت.

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

در ماه اکتبر، نوسانات بیت کوین حتی به کمتر از برخی ارزهای اصلی فیات رسید و باعث شد این رمز ارز بیشتر شبیه یک استیبل کوین باشد تا یک دارایی ریسک پذیر.

نگاهی به شاخص نوسان تاریخی بیت کوین (BVOL) که اخیراً در پایین ترین سطح چند ساله خود بوده است، از آن زمان به شدت به بیش از 25.05 افزایش یافته است.

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

ویلیام کلمنته، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی Reflexivity Research، خاطرنشان کرد که نرخ های سرمایه گذاری بیت کوین در نهایت منفی است که موجب یک رالی معکوس می شود.

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

اهداف بعدی شاخص دلار

پس از یک روند صعودی سهموی در طول سال 2022، اکنون نشانه هایی از ضعف در شاخص دلار آمریکا نمایان شده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) اخیراً به بالاترین سطح خود از سال 2002 رسیده است و ممکن است پس از انتشار اخیر CPI و PPI که نشان داد فدرال رزرو با تورم ناپایدار در حال مبارزه است، کاهش یافت. در صنعت کریپتو، سرمایه‌ گذاران در حالت ایده‌آل، عقب‌نشینی DXY را دلیلی برای افزایش تمایل به دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال می‌دانند.

در این بین، DXY تحت فشار است و نزول آن با افزایش قیمت بیت کوین و آلت کوین ها همراه شد. از لحاظ تاریخی شاخص دلار (DXY) با حرکت بیت کوین رابطه معکوس دارند و در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند.

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

تکنیکال بیت کوین 25 آبان

به طور کلی، بازارهای کریپتو احتمالاً همچنان شاهد افزایش قیمت خواهند بود و اکثر تحلیلگران موافق هستند که روزهای پر نوسان زیادی در پیش است، اما اخبار کلان مثبت باعث افزایش کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال شده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT