تکنیکال تزوس (XTZ) 17 مرداد

تحلیل تکنیکال تزوس (XTZ) 17 مرداد

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت تزوس یک حرکت ثابت به سمت هدف پیش بینی شده خود را در پیش گرفته است. این حرکت پس از شکست موفقیت آمیز یک الگوی صعودی آغاز شد. در این پست به تحلیل تکنیکال تزوس (XTZ) 17 مرداد می پردازیم.

تحلیل تکنیکال تزوس (XTZ) 17 مرداد

قیمت تزوس از روز 18 ژوئن (28 خرداد)، چهار کف بالاتر و سه سقف برابر در حدود تراز 1.67 دلار به ثبت رساند. اتصال این نقاط نوسانی با استفاده از یک خط روند روند، شکل‌گیری الگوی مثلث صعودی را نشان می‌دهد که می تواند 29 درصد صعود تا مرز 2.16 دلار را پیش‌بینی کند.

این هدف قیمت، با افزودن فاصله بین اولین سقف و کف نوسانی قیمت به نقطه شکست در تراز 1.66 دلار تعیین می شود. روز 18 جولای (27 تیر)، به نظر می رسید که این آلتکوین در آستانه یک شکست مقاومتی قرار گرفته است، اما این، یک حرکت فیک بود. هرچند، روز 28 جولای (6 مرداد)، با افزایش خریداران این اتفاق افتاد و از آن زمان، قیمت تزوس 14 درصد افزایش پیدا کرد و در حال حاضر با قیمت 1.92 دلار معامله می شود. در مسیر صعودی، این ارز در حدود میانگین متحرک نمایی 100 روزه (EMA) در تراز 1.94 دلار با اولین مقاومت مواجه است.

تکنیکال تزوس (XTZ) 17 مرداد

تکنیکال تزوس (XTZ) 17 مرداد

اگر گاوها بتوانند بالاتر از این سطح به حرکت خود ادامه دهند و آن را به یک طبقه حمایتی مهم تبدیل کنند، سرمایه‌گذاران می‌توانند تا رسیدن به هدف پیش‌بینی‌شده 2.16 دلار یا مقاومت بعدی در تراز 2.52 دلار با این روند همراهی کنند. به بیان دیگر، این حرکت یک صعود 32 درصدی نسبت به وضعیت فعلی را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر، اگر قیمت تزوس نتواند از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در حدود ۱.۹۴ دلار عبور کند، احتمالاً به حدود ۱.۷۲ دلار، و محل برخورد میانگین های متحرک نمایی ۳۰ و ۵۰ روزه باز خواهد گشت. در چنین حالتی، سرمایه گذاران بار دیگر فرصت پیدا می کنند XTZ را با تخفیف خوبی خریداری کنند.

با این حال، بسته شدن کندل روزانه زیر این تلاقی حمایتی در سطوح 1.72 دلار و 1.67 دلار، دیدگاه صعودی قیمت تزوس را باطل می کند. در این حالت، یک شکست نزولی می تواند قیمت XTZ را به 1.33 دلار برساند.

منبع: fxstreet

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT