قیمت مانا (MANA)

تحلیل قیمت مانا (MANA) | آشنایی بیشتر دیسنترالند

زمان مطالعه 4 دقیقه

دیسنترالند یکی دیگر از دنیاهای مجازی با پشتوانه بلاک چین اتریوم است. در این دنیای مجازی، کاربران با استفاده از ارز دیجیتال مانا قادر به خرید و فروش زمین، ساخت و ساز یا سرمایه‌گذاری هستند. در این مقاله به تحلیل قیمت مانا (MANA) می پردازیم.

تحلیل قیمت مانا (MANA)

دیسنترالند (Decentraland) در حقیقت یک پلتفرم واقعیت مجازی است که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده. در این دنیای مجازی، کاربران می‌توانند با ارز دیجیتال خود زمین بخرند، روی آن سرمایه‌گذاری کنند، در آن خانه بسازند یا آن را با قیمت بالاتر بفروشند. دیسنترالند را می‌توان سرزمین مجازی‌ای معرفی کرد که مدیریت و مالکیت آن تماما در اختیار کاربران است.

دیسنترالند همانند بسیاری از بازی‌های جهان‌باز (Open-World)، یک دنیای آزاد که می‌توانید آن را به صورت سه‌بعدی تجربه کنید. در این بازی سرزمین‌های مختلفی وجود دارد که برای خرید و فروش، کسب درآمد یا فقط برای گشت و گذار، در اختیار کاربران قرار دارند. در این سرزمین‌ می‌توانید ساخت و ساز داشته باشید، اتفاقات و رویدادهای مختلف را تجربه کنید و محتواهایی که می‌سازید یا زمین‌هایی که می‌خرید را با دیگران تبادل کنید. با این حال بر خلاف دیگر بازی‌ها که توسط سرورهای یک شرکت یا استودیو متمرکز مدیریت می‌شوند، دیسنترالند و تمامی محتواهای ساخته شده درون آن تحت نظارت کاربران هستند.

قیمت مانا (MANA)

قیمت مانا (MANA)

دیسنترالند از سه لایه مختلف تشکیل شده است: یک لایه توافق عام (Consensus Layer)، لایه محتوای Land و لایه هم‌زمان (Real-Time). همه این لایه‌ها با قراردادهای هوشمند اتریوم ایجاد شده‌اند.

در لایه توافق عام، یک دفتر مرکزی وجود دارد که مالکیت همه زمین‌ها و محتوای درون بازی را مشخص می‌کند. هر یک از قسمت‌های LAND در این بازی دارای یک مختصات منحصر به فرد در دنیای مجازی دیسنترالند هستند و مالک آن نیز مشخص شده است.

در لایه محتوا، اتفاقات و رویدادها و انواع فایل‌هایی که در این سرزمین وجود دارد کنترل می‌شود. این فایل‌ها شامل تصاویر و صداها، قرارگیری و رفتار همه محتویات و اتفاقات درون دنیای بازی و در نهایت، تعامل‌های همتا به همتا بین کاربران هستند.

در نهایت لایه هم زمان تعاملات اجتماعی میان کاربران را به صورت زنده و غیرمتمرکز برعهده دارد. این لایه اجازه می‌دهد تا آواتارهای کاربران با یکدیگر به صورت تماس صوتی، ارسال پیام و انجام فعالیت‌های مختلف تعامل داشته باشند.

تاریخچه دیسنترالند

دیسنترالند فاندیشن (Decenteraland Foundation)، شرکتی که پلتفرم دیسنترالند را توسعه داد، توسط استبان اوردانو و آریل میلیچ در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. این تیم با ایجاد عرضه اولیه سکه (ICO) در سال ۲۰۱۷ توانست با جذب ۸۶٫۲۰۶ اتر (معادل ۲۶ میلیون دلار در آن زمان) برای پروژه خود کسب سرمایه کند. با این سرمایه، دنیای دیسنترالند ایجاد شد تا شاهد یکی از پیشگامان عرصه متاورس باشیم.

قیمت مانا (MANA)

قیمت مانا (MANA)

LAND چیست؟

در دیسنترالند، فضاهایی که در آن شما در تعامل هستید، LAND نام دارند. لند در حقیقت دارایی‌های دیجیتالی غیرقابل تعویض NFT هستند که می‌توانید در این بازی آن‌ها را خریداری کنید. زمانی که شما صاحب یک لند شوید، هر کاری که بخواهید می‌توانید با آن انجام دهید.

می‌توانید در آن یک بازی بسازید، در آن یک اپلیکیشن راه‌اندازی کنید، سرویس‌های مختلف در اختیار دیگر کاربران قرار دهید یا رویدادهای سه‌بعدی برگزار کنید. البته طبق سازندگان این دنیای مجازی، می‌توان حتی فضاهای آموزشی، دفاتر کاری، گردشگری و خیلی چیزهای دیگر را نیز در این لند‌ها پیاده کرد.

البته ابعاد هر یک از زمین‌ها محدود است. هر یک از این لندها ۱۰ متر در ۱۰ متر هستند. هر چند که از نظر ارتفاع محدودیتی وجود ندارد. دیسنترالند حتی برای مدیریت هرچه بهتر این لندها، یک قابلیت به نام LAND Estates را ایجاد کرده است. برای خرید یک زمین، باید وارد بازارچه LAND شوید. هر چه تعداد زمین شما بیشتر و به هم متصل باشد و در نقطه خوبی از نقشه قرار داشته باشد، قیمت این زمین هم افزایش پیدا می‌کند.

البته در این بازارچه آیتم‌های مختلف دیگری از اجمله آواتارها و پوشیدنی‌های مختلف برای آن‌ها نیز قرار دارد. همه این آیتم‌ها، از جمله زمین‌ها، با ارز دیجیتال مانا قیمت‌گذاری شده‌اند.

ارز دیجیتال مانا چیست؟

مانا (MANA) یک توکن با استاندارد ERC20 اتریوم است. برای حضور در دنیای دیسنترالند، کاربران باید ارز دیجیتال مانا در اختیار داشته باشند. همچنین خرید زمین‌های دیجیتال، ابزارها، سرویس‌ها و آیتم‌های مختلف توسط ارز دیجیتال مانا صورت می‌گیرد.

هر مقدار از ارز دیجیتال مانا که برای خرید زمین‌ها صرف می‌شود، سوزانده می‌شوند. به این معنی که این رمزارزهای مصرف شده از بین می‌روند. برای مثال، اگر شما برای خرید یک قطعه زمین دیجیتال ۱۰ هزار مانا خرج کنید، این ۱۰ هزار مانا به یک آدرس بدون کلید خصوصی منتقل می‌شوند تا برای همیشه از چرخه خارج شوند.

مقدار عرضه تمامی ارزهای دیجیتال مانا روی تعداد ۲٫۸۰۵٫۸۸۶٫۳۹۳ تنظیم شده است. تا اواسط سال ۲۰۲۱، بیش از ۱٫۸ میلیارد از ارزهای مانا در چرخه بازار قرار گرفته‌اند.

چرا ارز دیجیتال مانا ارزشمند است؟

مانا نقش کلیدی را در دنیای مجازی دیسنترالند ایفا می‌کند. مانا اجازه می‌دهد تا تمام تراکنش‌ها در این اکوسیستم صورت بگیرند و در عین حال به عنوان ارز مهم برای مدیریت این نرم‌افزار استفاده می‌شود.

کاربران بدون ارز مانا نمی‌توانند در این پلتفرم تعامل داشته باشند، آواتارهای خود را شخصی‌سازی کنند یا حتی در متاورس آن گشت و گذار کنند. همچنین با در اختیار داشتن مانا، کاربران قدرت رای‌دهی خواهند داشت تا روی بهبود و پیشرفت دیسنترالند شریک شوند. همچنین در بخش خرید و فروش زمین‌ها، حراج‌هایی برگزار می‌شود که می‌توانید با قیمت خوب آن‌ها را خریداری کنید.

قیمت مانا (MANA)

قیمت مانا (MANA)

ارز دیجیتال مانا تا پیش از سال ۲۰۲۱، از ارزش قابل توجهی برخوردار نبود و با قیمت ۰٫۰۴۸۶ دلار خرید و فروش می‌شد. با این حال در آن زمان حجم معاملات این رمزارز حدود ۳۸ میلیون دلار بود. در اوایل سال ۲۰۲۱، مانا به قیمت ۱ دلار رسید و در اواخر این سال نیز تا ۵٫۵ دلار هم اوج گرفت.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ارز دیجیتال مانا ۲٫۹۳ دلار است و حجم معاملات روزانه ۵۶۰ میلیون دلاری را تجربه می‌کند. مانا با در اختیار داشتن ارزش بازار بیش از ۵ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلاری، در رتبه ۳۱ برترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

منبع : decentraland

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT