1 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

زمان مطالعه 8 دقیقه

سلب مسئولیت: این مقاله به عنوان توصیه سرمایه گذاری یا مشاوره حقوقی نوشته نشده است، بلکه به عنوان یک الگوی کلی و اولیه برای نشان دادن فرایند ساخت عرضه اولیه کوین و آنچه که پروژه هنگام اجرای آن باید در نظر بگیرند، است. با توجه به اینکه این زمینه نسبتاً جدید است، بهترین شیوه‌ها در مورد آنچه باید انجام داد و آنچه نباید انجام داد همچنان در حال تعریف است. اگر پیشنهاد یا کمکی در این زمینه دارید، لطفاً در زیر کامنت بگذارید. در ادامه به نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین (ICO) می‌پردازیم.

نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین

۱. ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا ICO برای تجارت شما مناسب است یا خیر

8 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

ICO’s برای هر شغلی مناسب نیست. این یک ابزار برای کسب سریع درآمد و دور زدن فرایند طولانی و پرهزینه ثبت پیشنهاد عمومی از طریق نهادهای نظارتی نیست. درست است که قبلاً یعنی در روزهای ابتدایی شکل گیری ICO اینچنین بود، اما دیگر اینگونه نیست.

مانند هر چیز دیگری در دنیای کریپتو، ویژگی‌های ICO در حال شکل گیری است و استانداردهای غیررسمی توسط صنعت در حال به کارگیری است. سوال اصلی که هر استارتاپی با در نظر گرفتن ICO باید از خود بپرسد این است که آیا می‌توان توکن دیجیتال را به طور هدفمند و کارامدی با مدل تجاری آنها ادغام کرد؟

اگر تنها استفاده شما از کوین ترید کردن در یک صرافی است، این کار تضمین می‌کند که قیمت خیلی زود پس از اینکه ICO اتفاق افتاد، سقوط می‌کند. هر توکنی که در طول کمپین منتشر می‌شود به محض ورود به بازار، به مقدار بسیار زیادی احتکار می‌شود. تنها چیزی که می‌تواند از آن پشتیبانی کند، یک تقاضای قوی برای آن توکن است تقاضایی که می‌تواند به واسطه مطلوبیت و مفید بودن واقعی ایجاد شود. اگر یک توکن غیر متمرکز می‌تواند ارزش محصول شما را افزایش دهد، ادامه این مطلب را بخوانید.

۲. یک محصول ایجاد کنید

3 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

این گام مهم اغلب توسط افرادی که سعی در افزایش سرمایه در اسرع وقت دارند نادیده گرفته می‌شود، اما همه ریسک نادیده گرفتن این موضوع بر عهده خودتان است. ایجاد یک محصول واقعی اهمیتی بسیار فراتر از مهمترین بخش یک ICO دارد.

وقت گرانب‌های خود را صرف ساخت یک محصول قابل اطمینان، قدرتمند، ایمن و مقیاس پذیر بر روی بلاکچین کنید و سپس بگویید که چگونه محصولتان جهان را تغییر خواهد داد. شاید بتوانید با راه اندازی MVP یا نسخه بتا و سپس فروش توکن خود، از این کار قسر در روید، اما من با اطمینان به شما می‌گویم که لازم است اکثر استارتاپ‌ها کمی سرمایه گذاری کنند تا بتوانند تجارت خود را شروع کنند و به موفقیت برسانند. برای هر نوع کسب درآمدی به پول نیاز است و این کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما باید یک محصول داشته باشید و محصول شما باید از توکن شما استفاده کند.

۳. ساخت عرضه اولیه کوین

4 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

این بخش ممکن است ساده‌ترین بخش از فرآیند ICO باشد. ایجاد یک توکن، در اصل به معنی ایجاد دارایی است که کسب و کار شما برای سرپا ماندن به آن نیاز دارد. توکن‌ها می‌توانند هرگونه کالای قابل معامله‌ای را نشان دهند: کوین‌های دیجیتال، امتیازهای وفاداری، مجوزهای طلایی، IOU‌ها، آیتم های درون بازی و غیره. توکن‌ها شبیه سهام یک شرکت است که در معامله IPO به سرمایه گذاران فروخته می‌شود.

قبل از ایجاد هر چیزی، تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید جمع کنید، چند توکن بلاکچین یا اتریوم منتشر خواهید کرد، چه تعداد را برای تیم نگه می‌دارید و چه تعدادی را پیش از ICO به فروش می‌رسانید (اگر تصمیم دارید برخی از توکن‌ها را قبل از ICO اصلی بفروشید) و از قبل تصمیم بگیرید که در چه سناریویی توکن‌های بیش‌تری منتشر خواهید کرد.

چندین پلتفرم وجود دارد مانند Ethereum و Waves – که به شما امکان می‌دهد بدون اینکه مجبور به ایجاد یک بلاکچین از ابتدا باشید، توکن‌های شخصی خود را ایجاد کنید. فروش این توکن‌ها توسط چیزی به نام قرارداد هوشمند کنترل می‌شود که یک برنامه کامپیوتری است و مستقیماً انتقال دارایی‌های دیجیتالی بین طرفین را تحت شرایط خاصی کنترل می‌کند. نحوه ایجاد یک قرارداد هوشمند خارج از حوصله این مقاله است، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از این صفحه در وب سایت اتریوم دیدن کنید.

۴. نظر حقوقی بگیرید

5 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

هر زمان که قرار است با پول دیگران سر و کار داشته باشید، لازم است که تحت پوشش قانونی قرار بگیرید. هدف این است که مطمئن شوید توکن شما به عنوان یک اوراق بهادار تلقی نمی‌شود و روشن کنید که هیچ فریب و کلاهبرداری قرار نیست اتفاق بیفتد.

در مرحله فرایند پیش فروش و برنامه ریزی قانونی، ICO واقعاً شروع می‌شود. برای جلوگیری از مشکل با SEC، به یک نظر حقوقی رسمی و شرح حقوقی ارائه توکن و آنچه سرمایه گذاران واقعاً از آن سود می‌برند، نیاز دارید. سه موسسه حقوقی که در فضای ICO به خوبی شناخته شده اند عبارتند از Cooley ،Perkins Coie و K&L Gates. هر سه شرکت حقوقی معتبری هستند که دارای اقدامات گسترده‌ای در زمینه کریپتوکارنسی و بلاکچین هستند. به ویژه Cooley، چارچوبی به نام SAFT (توافقنامه ساده برای توکن های آینده) ایجاد کرده است، که یک ابزار و چارچوب قانونی منبع باز برای فروش توکن است. به خاطر داشته باشید که قوانین ساخت عرضه اولیه کوین ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. برای رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه همه تلاش خود را انجام دهید.

۵. اوراق سفید بنویسید

2 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

اوراق سفید در اصل یک دفترچه راهنما است که به وضوح جنبه‌های فنی محصول، مشکلاتی که قصد دارد آنها را حل کند، چگونگی رسیدگی به آنها، جزییات تیم و توصیف استراتژی تولید و توزیع توکن‌ها را نشان می‌دهد. این یک ارائه استارت آپی، یک طرح تجاری، یک برنامه بازاریابی و یک دفترچه راهنمای فنی است. حال، ممکن است بپرسید چرا بسیاری از اوراق سفید افتضاح، منتشر می‌شوند؟ اگر بخواهم از تجربه شخصی خودم به شما بگویم، لازم است بدانید که نوشتن اوراق سفید آسان نیست.

اینها اسناد بسیار پیچیده ای هستند و تعداد کمی از تیم‌ها روی نویسندگان و بازاریابان مناسب برای این بخش، سرمایه گذاری می‌کنند. استخدام نویسندگان خارجی تأیید شده می تواند بنیانگذاران را وادار به سختگیری و دقت بیشتری کند، ولی فروشندگان بد، شکافهای ناشی از تفکر یا ناکارآمدی محصول را با اصطلاحات و اخبار و نوشته‌های بیهوده پنهان می‌کنند. یک نمونه از اوراق سفید خوب، Edgeless است.

با این اوصاف، نه اوراق سفید و نه هیچ وثیقه تجاری دیگری بیشتر از اثبات مفهوم اهمیت ندارند.

۶. ایجاد جامعه و سر زبان‌ها بیفتید

6 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

این احتمالاً دومین مرحله مهم در فرآیند ICO است. فروش توکن شما به جایی نمی‌رسد مگر اینکه سرمایه گذاران کافی از آن مطلع باشند. این یک واقعیت غم انگیز اما واقعی است که اکثر فروش توکن‌ها توسط تبلیغات اولیه انجام می‌شود. این تبلیغات، در حالت ایده آل باید توسط یک جامعه واقعی از سرمایه گذاران تقویت شود که هم از شما و هم از توکن شما پشتیبانی می‌کنند و در اولین فرصت به فروش نمی‌رسد. چندین کانال بازاریابی ICO وجود دارد که من پیشنهاد می‌کنم زمان و منابع خود را روی آنها سرمایه گذاری کنید:

Forums: مشهورترین آن Bitcointalk است، جایی که عملاً همه پروژه‌های ICO اجرا می‌شوند. در آنجا نظرات مثبت و منفی بسیاری را مشاهده خواهید کرد، که به شما در بهبود پروژه کمک می‌کنند.

ICO calendars: وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران اغلب بر اساس داده‌های سایت‌های ویژه ICO calendar لیستی از ” ICO‌های برتر” ایجاد می‌کنند، (https://itsblockchain.com/top-5-upcoming-icos-to-invest-in/) مانند:

  • Coinschedule.com
  • CoinGecko.com
  • Cyber Fund
  • ICOCrowd.com
  • ICOCountdown.com
  • ICO-List.com
  • Coinlist.com

Reddit: علاوه بر ایجاد کانال reddit خود، چندین زیرمجموعه نیز وجود دارد که برای پیدا کردن سرمایه گذاران موردنظر خود ارزش بررسی دارند، از جمله /r /ethtrader/ (تقریبا ۸۵۰۰۰ دنبال کننده)، /r /icocrypto (۹۵۰۰ دنبال کننده)، /r/bancor/ (تقریبا ۲۶۰۰ خواننده)

بحث‌های Quora: بحث‌های زیادی در زمینه Quora مثلا در مورد ICO‌های مختلف و کریپتوکارنسی‌های خاص وجود دارد که می‌توانید به طور فعال در آنها شرکت کرده و به لندینگ پیج ICO خود لینک دهید.

Slack & Telegram: ایجاد کانال شخصی در Slack and Telegram از ضروریات استراتژی ارتباطی شماست. سرمایه گذاران بالقوه در این کانال‌ها حضور دارند و می‌توانند با بنیانگذاران پروژه، اعضای تیم و با همدیگر ارتباط برقرار کنند. این کانال‌ها باید در همه حال تحت نظارت باشند و به همه سوالات و اتهامات دروغین مطرح شده توسط کاربران باید به موقع پاسخ داده شود.

گروه‌های حرفه‌ای LinkedIn: هزاران فرد و گروه وجود دارد که در مورد ساخت عرضه اولیه کوین صحبت می‌کنند و در اینجا فقط تعدادی از آنها آورده شده است: یک، دو، سه، چهار، پنج.

گروه‌های Facebook: در گروه‌های Facebook مانندFASIS) ICO ،Funding ،Angels ،Seeds ، Investors ،Startups) مورد بحث قرار می‌گیرند.

پوشش رسانه‌ای: روابط عمومی با کیفیت در رسانه‌های مناسب به ایجاد اعتبار کمک می‌کند، شرکت شما را به عنوان یک مبتکر و رهبر فکری معرفی می‌کند و مردم را در مورد مدل کسب و کار شما متقاعد می‌کند. با بدبین شدن روزافزون رسانه‌های اصلی در مورد ICO، داشتن یک داستان عالی خارج از ICO بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که قبل و در طول کمپین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین، توجه داشته باشید که رسانه‌های پیش از ICO با رسانه‌های بعد از ICO کاملاً متفاوت است، زیرا جمعیت شناسی مورد نظر تغییر می‌کند.

اینفلوئسر مارکتینگ: بزرگترین مانع در ساخت عرضه اولیه کوین ایجاد اعتماد است. اعتماد به اینکه آیا تیمی که پشت سر آن هستند می‌توانند ایده‌های خود را اجرا کنند یا نه. یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد اعتماد، اینفلوئنسر مارکتینگ آزمایش شده است. اینفلوئنسرهای کریپتوی مناسب برای کسب و کار خود پیدا کنید، آنها را به درستی متقاعد کنید و به آنها انگیزه دهید و در نهایت مخاطبان خود را افزایش دهید.

رسانه‌های پولی: تبلیغات هدفمند از لحاظ زمینه‌ای و دموگرافیک در Facebook ،Twitter ،Reddit ،Google و Yandex یک راه خوب برای تقویت تلاش‌های بازاریابی محتوا و دستیابی به سرمایه گذاران کوتاه مدت، سرمایه گذاران بلند مدت و همچنین کاربران نهایی ارزشمندی که علاقه مند به استفاده از محصول شما هستند، می‌باشد.

۷. توکن خود را در صرافی‌ها اعلام کنید

7 نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین و راه اندازی یک ICO موفق

هنگامی که کوین، اوراق سفید و استراتژی بازاریابی خود را ایجاد کردید، برای ارائه کوین خود باید با صرافی‌های ICO تماس بگیرید. صرافی‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا توکن شما را در بازار آزاد خرید و فروش کنند، بنابراین پذیرش توکن شما در قوی‌ترین و معتبرترین صرافی‌ها بسیار مهم است. لیستی از صرافی‌ها را می‌توانید در Best Bitcoin Exchange پیدا کنید، همچنین اکثر توکن‌ها در CoinMarketCap، که در اصل یک استوک تیکر (نماد سهم) فروش توکن است، ذکر شده‌اند. سقوط ICO در انتهای این لیست بزرگ قرار می‌گیرد یا به طور کامل از لیست خارج می‌شود. روند واقعی لیست کردن یک کوین در صرافی بطور قابل توجهی با سایت متفاوت است. اکثر صرافی ها مانند Bittrex و Poloniex توکن‌هایی را که می‌توانند به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شوند، اکیداً ممنوع کرده‌اند. معمولاً برای ارسال درخواست، شرکت‌ها باید موارد زیر را ارائه دهند:

  • نام کوین
  • نماد تریدینگ کوین
  • توضیح پروژه و کوین
  • لوگوی کوین
  • تاریخ عرضه
  • لینک github
  • سورس کدی که توسط شخص ثالث مورد اعتماد، بازبینی شده است
  • هزینه انطباق (در برخی موارد)

پلتفرم دیگری که ارزش هدف گذاری دارد CoinList است، که اسپینافی ازAngelList است. CoinList میزبان فروش توکن برای شرکت‌های دارایی دیجیتال است، سرمایه گذاران را به ICO شما متصل می‌کند و رعایت بسیاری از مقررات را بر عهده دارد. در این لیست ذکر شدن، شانس موفقیت ICO شما را به شدت افزایش دهد.

ساخت عرضه اولیه کوین | آینده

سرمایه گذاری اولیه ICO جدید است و در سال ۲۰۱۸ استارتاپ‌های بیشتری تلاش می‌کنند تا راه خود را در چارچوب ICO باز کنند. با این اتفاق، کریپتوکارنسی‌های بیشتری به دنیای مالی راه می‌یابند. در عین حال که تغییر و تحولات در بازار اجتناب ناپذیر است (به ویژه در مورد پرداخت مالیات)، این تنها آغاز یک مدل جمع آوری کمک‌های مالی فوق العاده قدرتمند و برابری طلبانه برای مشاغل جدید است. چه خریدارید و چه فروشنده، مراقب باشید.

حال که با نکات برای ساخت عرضه اولیه کوین (ICO) آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. سلمان گفت:

    بسیار سودمند ممنون????
    به چه صورت میتونم از شما مشورت بگیرم !؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT