ICO

ICO چیست ؟ و چگونه باید به ICO ها اعتماد کنیم

زمان مطالعه 4 دقیقه

با افزایش قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر و اقبال عمومی مردم به خرید ارز‌های دیجیتال اصطلاح‌های جدیدی در حال شکل گیری می‌باشد. یکی از این اصطلاح‌ها عبارت ICO می‌باشد، که در صورتی که بازار ارز‌های دیجیتال را پیگیری کرده باشید حتما بارها نام آن را شنیده‌اید. در ادامه به ICO چیست می‌پردازیم.

شارژ حساب بروکر

ICO چیست ؟

1 ICO چیست ؟ و چگونه باید به ICO ها اعتماد کنیم

ICO مخفف کلمه‌ی initial coin offering یا عرضه‌ی اولیه سکه می‌باشد. به عبارتی پیش از ورود سکه به بازار ارز‌های دیجیتال، تیم تصمیم گیرنده‌ی این سکه‌ها درصدی از سهام را با قیمت پایه ای که برای آن ارز در نظر می‌گیرند پیش فروش می‌کنند.

در واقع این پیش فروش هم به نفع شرکت‌های عرضه کننده و هم خریداران می‌باشد. به این صورت که مقداری از سرمایه‌ی مورد نیاز برای شروع کار تامین می‌شود و از طرفی دیگر خریداران با قیمت پایه و پایین‌تر اقدام به خرید می‌کنند.

هنگامی که یک استارتاپ ارز‌های مجازی بخواهد از طریق عرضه‌ی اولیه یا همان ICO پول جمع آوری کند، معمولا طرح اولیه ی خود را از طریق یک بیانیه که WHITE LIST نامیده می‌شود منتشر می‌کند.

WHITE LIST موارد زیر را نشان می‌دهد:

  • استارتاپ چه پروژه و هدفی را دنبال می‌کند.
  • پس از انجام پروژه چه مشکلاتی را بر طرف می‌کند.
  • چه مقدار توکن عرضه می شود و چه مقدار از این توکن‌ها در ICO به فروش می‌رسد.
  • چه زمانی طول می‌کشد تا این پول به صرافی های ارز های مجازی وارد شود.

اگر در زمان مشخص شده توکن‌های پیش بینی شده به فروش برسد و سرمایه ی پیش بینی شده جذب شود که ICO موفق می‌شود. در غیر این صورت ICO شکست می‌خورد و پول به خریداران بازگردانده می‌شود.

مزایای ICO چیست ؟

2 ICO چیست ؟ و چگونه باید به ICO ها اعتماد کنیم

اغلب ICO‌ها در ازای دریافت بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال به شما توکن‌هایی ارائه می‌کند. این توکن‌ها شامل مقدار مشخصی از سکه‌های خریداری شده می‌باشد. توکن‌ها به خودی خود و قبل از ورود به اکسچنجر‌ها ارزشی ندارد. فلسفه‌ی خرید توکن در ICO این است که پس از ورود به اکسچنجرها ارزشی چند برابر پیدا کند. البته همیشه اوضاع به این خوبی پیش نمی‌رود.

در واقع ICO‌ها بسیاری از مردم را میلیونر کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۳۵ ICO موفق ایجاد شدند که هرکدام حدود ۱۲/۷ میلیون دلار افزایش قیمت داشتند. توکن های خریداری در این ICO‌ها بازگشت سرمایه‌ای در حدود ۱۲/۸ برابر داشتند. با این حال باید تشخیص داد که در چه ICO‌هایی سرمایه گذاری کرد که به سود دهی برسند. برای تشخیص مهم‌ترین شناخت تیم اجرایی و هم چنین بررسی دقیق WHITE LIST این شرکت‌ها می‌باشد.

موفق ترین‌ها در عرضه ی اولیه ارز‌های مجازی

3 ICO چیست ؟ و چگونه باید به ICO ها اعتماد کنیم

اتریوم موفق‌ترین ICO در سال ۲۰۱۴ بود که طی ۱۸ روز بالغ بر ۴۲ میلیون افزایش اعتبار پیدا کرد. قیمت اتریوم در زمان عرضه حدود ۰/۳ دلار بود و در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۴۷۴ دلار معامله شد. تعجب نکنید ۱۶۰۰ برابر شدن موجودی در بازار ارزهای مجازی ممکن است باز هم اتفاق بیفتد.

در سال ۲۰۱۵ شرکت ANTSHARE ارزی را عرضه کرد که هم اکنون NEO نامیده می‌شود. قیمت NEO در زمان عرضه حدود ۳ سنت بود. در اوج قیمت این سکه حدود ۵۰ دلار معامله شد که نشان دهنده‌ی ۱۵۰۰ برابر شدن سرمایه می باشد.
در سال ۲۰۱۷ الکترونیوم با قیمتی حدود ۱ سنت در ICO عرضه شد و در همان سال به قیمتی حدود ۳۰ سنت رسید.
اما تمامی ICO‌ها به سود دهی منجر نمی‌شود و خطراتی نیز در کمین افرادی است که می‌خواهند یک شبه میلیونر شوند.

ICO‌های جعلی

4 ICO چیست ؟ و چگونه باید به ICO ها اعتماد کنیم

اگرچه میتوانیم نمونه های زیادی برای ICO‌های موفق ذکر کنیم، اما کلاهبردار ها همیشه در کمین هستند. از آنجایی که پیگیری ارزهای رمز نگاری شده تقریبا غیر ممکن است فضای خوبی را برای کلاهبرداری به وجود آورده است. درسال ۲۰۱۷ کلاهبرداری‌های بسیار زیادی در این زمینه عرضه شد. باعث شد بسیاری از دولت‌ها به ارز‌های مجازی بد بین شده و آن‌ها را ممنوع کنند. این کلاهبرداری‌ها تا جایی پیش رفت که فیسبوک، توییتر و گوگل تبلیغات مربوط به ICO را ممنوع اعلام کردند.

ثبت نام در ICO‌ها

در صورتی که تحقیقات خود را کامل کردید و به این نتیجه رسیدید که در آن سرمایه گذاری کنید، می‌بایست به وسیله بیت کوین یا اتریوم خرید خود را انجام دهید.

برای دریافت توکن‌ها باید معادل بیت کوینی یا اتریومی را به آدرس کیف پولی که دریافت می‌کنید ارسال نمایید. زمانی که یکی از صرافی های ارز های مجازی شروع به ارائه‌ی ارز مورد نظر نماید، شما می‌توانید توکن‌های خود را به آن صرافی منتقل کرده و اقدام به خرید و فروش کنید.

حال که دریافتید ICO چیست می‌توانید از دیگر خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 8 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. احمد رضا گفت:

    خیلی عالیه ممنونم از اطلاعات شما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT