01 رپد بیت کوین چیست ؟ آشنایی با مزایای ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin

رپد بیت کوین چیست ؟ آشنایی با مزایای ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin

زمان مطالعه 3 دقیقه

رپد بیت کوین یک نوآوری نسبتاً جدید است که به طور موثر BTC را بر روی بلاک چین اتریوم پیاده می‌کند. یکی از موارد اصلی استفاده از رپد بیت کوین (WBTC) تأمین مالی غیر متمرکز است. در ادامه به رپد بیت کوین چیست و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

توکن رپد بیت کوین چیست ؟

رپد بیت کوین چیست ؟ آشنایی با مزایای ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin

تصور کنید که شما در حال حاضر با بیت کوین آشنا هستید و واقعاً مشتاق استفاده از برنامه‌های DeFi هستید. اما مشکلی وجود دارد! ارتباط چندانی بین بیت کوین و اتریوم وجود ندارد.

بسته شدن BTC به حل این مشکل کمک می‌کند و نقدینگی مورد نیاز را به پروتکل‌های DeFi ارائه می‌دهد.

رپد بیت کوین یک توکن ERC-20 است که به صورت ۱:۱ با بیت کوین پشتیبانی می‌شود. (از جهاتی می‌توان آنها را با استیبل کوین مقایسه کرد، حتی اگر بیت کوین همیشه ثابت نباشد.)

هنگامی که بیت کوین بسته می‌شود، ارز رمزنگاری شده در BitGo Trust در ذخیره قرار می‌گیرد. به منظور شفافیت کامل (چیزی که سایر استیبل کوین‌ها با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند)، مقدار WBTC در گردش عمومی اعلام شده است با اثبات اینکه بیت کوین، دارایی زیربنایی، به طور ایمن در بازداشت است.

رپد بیت کوین را می‌توان در کیف‌هایی مانند کیف‌های ارائه شده توسط CoinList ذخیره کرد.

مزایای رپد بیت کوین چیست؟

2 رپد بیت کوین چیست ؟ آشنایی با مزایای ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin

به طور خلاصه، آنها به صاحبان دارایی‌های دیجیتال آزادی می‌دهند تا سایر بلاک چین‌ها را کاوش کنند.

بخش بزرگی از اکوسیستم DeFi (و DApps) بر اساس شبکه اتریوم هستند و نه بلاک چین بیت کوین. این امر می‌تواند برای صاحبان BTC بسیار ناامید کننده باشد، زیرا این بدان معناست که تقریباً غیرممکن است که آنها درگیر این گونه DApp‌ها شوند مگر اینکه دارایی‌های رمزنگاری شده خود را بفروشند.

از زمان راه اندازی WBTC.network در ژانویه ۲۰۱۹، بسیاری از پروتکل‌های DeFi از جمله MakerDAO Dharma ،Compound و Kyber Network به وام گیرندگان اجازه می‌دهند از WBTC به عنوان وثیقه استفاده کنند. پس از آن می‌توان این قرارداد را به یک قرارداد هوشمند بست و وام‌های رمزنگاری شده معمولاً با استفاده از استیبل کوین DAI در اکوسیستم اتریوم پرداخت می‌شود.

چرا نمی توانیم از اتریوم استفاده کنیم؟

1 رپد بیت کوین چیست ؟ آشنایی با مزایای ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin

هیچ چیز مانع استفاده شما از ETH به عنوان وثیقه در سیستم عامل‌های DeFi نمی‌شود. اما وقتی با دلار آمریکا اندازه گیری می‌شود، ارزش بازار بیت کوین به مراتب بیش‌تر است. گسترش انواع وثیقه‌هایی که می‌توانند توسط برنامه‌های DeFi پذیرفته شوند بسیار مهم است، به خصوص که ارزش کل قفل شده در این پروتکل‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد. با افزایش حجم معاملات، اطمینان حاصل می‌شود که معاملات می‌تواند به سرعت و بدون نوسانات قیمت مهم انجام شود.

مقدار BTC که به توکن رپد تبدیل شده است نیز افزایش می‌یابد. براساس DeFi Pulse، ارزش کل قفل شده در WBTC از اواسط ماه مه تا اواسط آگوست ۹۴۳ درصد افزایش یافت.

حال که دریافتید رپد بیت کوین چیست می‌توانید از خدمات سایت اول پردخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT