آشنایی با کیف پول مای سیلیوم (Mycelium) و ویژگی های آن

آشنایی با کیف پول مای سیلیوم (Mycelium) و ویژگی های آن

زمان مطالعه 3 دقیقه

کیف پول مای سیلیوم (Mycelium) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که منحصراً برای سیستم عامل‌های تلفن همراه موجود است، زیرا اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک برنامه Android منتشر شد و سپس برای iOS نیز عرضه شد.

میسلیوم خود را “کیف پول پیش فرض بیت کوین” توصیف می‌کند و در حالی که ادعاهای خود مبنی بر عنوان کیف پول ارز رمزنگاری شده در Play Store دیگر دقیق نیست، این برنامه دارای چندین ویژگی قابل توجه است.

برای شروع، کیف پول مای سیلیوم کاملاً منبع باز است، که یکی از ضروری‌ترین ویژگی‌ها برای هر کیف پول ارز رمزنگاری شده خوب است. این برنامه همچنین به تکنیک تأیید پرداخت ساده (SPV) متکی است که به آن اجازه می‌دهد بدون نیاز به بارگیری کل بلاک چین، تراکنش‌ها را تأیید کند.

از آنجا که دستگاه‌های تلفن همراه در برخی موارد ناامن هستند و بیش‌تر در معرض سرقت می‌باشند، توسعه دهندگان Mycelium چندین ویژگی را برای بهبود مشخصات امنیتی برنامه، بدون پیچیده شدن بیش از حد رابط کاربری، به کار گرفته‌اند.

رابط کاربری کیف پول مای سیلیوم

1 آشنایی با کیف پول مای سیلیوم (Mycelium) و ویژگی های آن

ما در مورد رابط Mycelium احساسات متفاوتی داریم. در حالی که برخی از جنبه‌های برنامه، مانند ارسال و دریافت بیت کوین، نسبتاً ساده هستند، این برنامه شامل عملکردهای زیادی است که احتمالاً کاربران اولیه ارز‌های دیجیتال شده را گیج می‌کند.

این برنامه دارای یک رابط زبانه دار برای تغییر بین عملکردهای مختلف است. به طور پیش فرض، برگه تراز در هنگام راه اندازی باز می‌شود و مقدار بیت کوین در کیف پول شما و نرخ ارز فعلی BTC و همچنین دکمه‌های ارسال و دریافت BTC نمایش داده می‌شود.

همچنین می‌توانید مبادله بیت کوین خود را با انتخاب از منوی کشویی انجام دهید. نکته خوب این است که لیست نرخ ارز فعلی ارائه شده در هر یک از صرافی‌ها را نشان می‌دهد. کیف پول مای سیلیوم همچنین دارای یک دفترچه آدرس داخلی برای آدرس‌های مکرر بیت کوین است.

این برنامه دارای خصوصیات اولیه حریم خصوصی است و می‌توانید آن را برای ارتباط با سرورها از طریق شبکه گمنام Tor از قسمت تنظیمات پیکربندی کنید. اگرچه مای سیلیوم یک کیف پول داغ است، اما این گزینه بسیار مفید برای انجام معامله از یک کیف پول سرد است. این می‌تواند کلیدهای خصوصی را وارد کند و همچنین می‌تواند آنها را با کیف پول سخت افزاری همگام سازی کند.

انتقال وجوه

2 آشنایی با کیف پول مای سیلیوم (Mycelium) و ویژگی های آن

هنگامی که برنامه را برای اولین بار راه اندازی می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهد که یک کیف پول جدید ایجاد کنید. اگر روی گزینه ایجاد کیف پول جدید ضربه بزنید، به طور خودکار یک کیف پول Hierarchical Deterministic ایجاد می‌کند.

این برنامه به کاربران یادآوری می‌کند که از کیف پول پشتیبان تهیه کنند که این ویژگی بسیار مفید است. این شامل پشتیبان گیری از دوازده کلمه و سپس تنظیم PIN برای جلوگیری از کارکردن برنامه توسط شخص دیگر می‌شود. علاوه بر کیف‌های HD، این برنامه همچنین می‌تواند چندین نوع حساب دیگر ایجاد کند، مانند حساب‌های Watch Only که به شما امکان می‌دهد بدون افشای کلیدهای خصوصی، موجودی هر کیف پول دیگری را زیر نظر داشته باشید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فرایند ارسال و دریافت بیت کوین با استفاده از کیف پول مای سیلیوم نسبتاً ساده است. وقتی روی دکمه دریافت ضربه می‌زنید، گزینه‌‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات کیف پول خود از جمله کد QR و قدیمی، آدرس سازگار Bech32 یا SegWit دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را نیز به صورت اختیاری مشخص کنید.

به طور مشابه، برای ارسال بیت کوین، روی دکمه ارسال ضربه بزنید تا گزینه‌های مربوطه آشکار شود. مای سیلیوم به شما امکان می‌دهد کد QR گیرنده را اسکن کنید، آن را از دفترچه آدرس یا از کلیپ بورد کپی کنید یا به صورت دستی وارد کنید.

حال که با کیف پول مای سیلیوم آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT