معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی برای اندروید و iOS

زمان مطالعه 9 دقیقه

چه کسی گفته تلفن‌های هوشمند ما متعلق به آشپزخانه نیستند؟ این روزها می‌توانید از تلفن و رایانه خود برای تهیه دستورپخت هر غذایی استفاده کنید: غذاهای مکزیکی، ایتالیایی، لبنانی یا هر غذای دیگری که هوس کرده باشید. چه iOS و چه Android داشته باشید، اپلیکیشن های آشپزی پولی یا رایگان، زیادی در دسترس شماست. در راستای کمک به شما، تعداد انگشت شماری از نمونه‌های مورد علاقه خود را گردآوری کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید بدون اتلاف وقت و هزینه در اپلیکیشن های آشپزی که بیش از اطلاعات، پر از تبلیغات هستند، کار خود را شروع کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

Forks Plant-Based Recipes

fork معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

آیا شما وگان هستید یا آرزو دارید که یک رژیم غذایی گیاهی داشته باشید؟ این برنامه، از سازندگان Forks Over Knives، می‌تواند به شما در این کار کمک کند. با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید ۴۰۰ دستور پخت غذا را از بیش از ۵۰ آشپز مشهور، به علاوه دستور العمل‌های جدید که هر هفته اضافه می‌شوند داشته باشید.  دستورالعمل‌های ارائه شده می‌توانند به شما کمک کنند تا بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ را کنترل کنید و حتی شکست دهید.

دستورالعمل‌های گام به گام، آماده سازی غذا را ساده‌تر می‌کند، در حالی که گالری عکس‌های زیبا اشتهای شما را بر می‌انگیزد. در هر مرحله مواد لازم را به شما نشان می‌دهد و با ارائه یک لیست خرید به شما امکان می‌دهد تا اقلام و مواد غذایی مورد نیاز را تهیه کنید. اگر اهل برنامه‌های غذایی و آشپزی هستید، feature film را نیز بررسی کنید.

BBC Good Food

بی بی سی فقط برای تلویزیون بریتانیا برنامه تولید نمی‌کند، بلکه یک پایگاه داده عظیم با بیش از ۱۰ هزار دستور العمل ایجاد کرده که به راحتی از طریق برنامه BBC Good Food قابل دسترس است. این برنامه هم دستور العمل‌های ارسال شده توسط کاربران و هم دستورالعمل‌های تست شده توسط تیم Good Food BBC و آشپزهای مشهور را گرد هم آورده است. شما می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و دستور العمل‌های مورد علاقه خودتان را در مجموعه‌های سفارشی ذخیره کنید، همچنین دستورالعمل‌ها را رتبه بندی و ذخیره کنید. راهنما‌های گام به گام به شما اطمینان می‌دهند که دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید و به راحتی می‌توانید دستورالعمل‌های مورد علاقه خود را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Paprika

Paprika یک برنامه مدیریت دستورپخت است. خب این به چه معناست؟ یعنی که می‌توانید از آن برای ذخیره دستوراتی که در صفحات وب از سراسر اینترنت می‌یابید استفاده کنید. حتی می‌توانید دستور غذای خود را اضافه کنید، این برنامه به شما امکان می‌دهد لیستی از مواد غذایی را تهیه کنید، وعده‌های غذایی را تنظیم کنید و برنامه‌های غذایی مورد علاقه خود را ذخیره کنید. این برنامه همچنین در زمینه پخت وعده‌های غذایی بسیار مفید است، به شما این امکان را می‌دهد که مواد را با توجه به اندازه وعده‌ها اندازه گیری کنید. شاید این برنامه رایگان نباشد، اما می‌تواند یک فروشگاه برای دستورپخت‌های شما باشد، با توجه به اینکه به شما این امکان را می‌دهد دستور العمل‌های برنامه‌های دیگر را ذخیره کنید.

Tasty

Tasty معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

شما احتمالاً تاکنون یکی دو ویدیوی Tasty در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید و برنامه Tasty برای iOS و Android به این معنی است که برای یافتن یک دستورالعمل مجبور نیستید تایم لاین خود را زیر و رو کنید. Tasty دستورالعمل‌های قدم به قدم بسیار خوبی ارائه می‌دهد و در عین حال صفحه تلفن را روشن نگه می‌دارد. با نصب برنامه شما به جدیدترین ویدیوهای Tasty دسترسی خواهید داشت. گیاه خوار هستید؟ می‌توانید تمام دستور العمل‌های مربوط به گوشت را مخفی کنید. فیلترها این امکان را به شما می‌دهند دستور‌های فاقد گلوتن، وگان، کم کربوهیدرات و غیره را جستجو کنید. حتی بر اساس روز هفته و تعطیلات نیز دستورپخت‌های ویژه برای شما ارسال می‌شود. می‌توانید مواد اولیه را از طریق Walmart Grocery Pickup نیز خریداری کنید. برای هر دستورالعملی که در حال آماده سازی آن هستید، روی Add to bag ضربه بزنید و برنامه تحویل مواد اولیه را از طریق Walmart برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید برندهای مواد غذایی را به دلخواه انتخاب کنید، کالاهای انبار را خریداری کنید و همچنین حجم خرید خود را مشخص کنید.

Oh She Glows

یکی دیگر از اپلیکیشن های آشپزی Oh She Glows است که با بیش از ۱۴۰ دستور پخت گیاهی، از جمله ۱۲۰ دستور فاقد گلوتن، گزینه‌های غذایی آن نه تنها سالم هستند، بلکه ظاهر خوشایندی نیز دارند. هر دستورالعمل دارای توضیحاتی مختصر، لیستی از نکات و اطلاعات تغذیه‌ای است. همچنین این امکان وجود دارد که دستورالعمل‌های خاص را به عنوان موارد دلخواه علامت گذاری کنید تا بعداً به آنها دسترسی پیدا کنید یا مواردی را که می‌خواهید دوباره تهیه کنید، پیگیری کنید. جستجوی دقیق به شما امکان می‌دهد دستورالعمل‌های خود را بر اساس اطلاعات رژیم غذایی، آلرژی، فصل و موارد دیگر فیلتر کنید. برای انتخاب بیشتر می‌توانید این لیست از بهترین کتاب‌های آشپزی keto را نیز بررسی کنید.

BigOven

BigOven با بیش از ۳۵۰،۰۰۰ دستور، پخت و پز را ساده می‌کند. با استفاده از این برنامه آشپزی، در آشپزخانه و در خانه به راحتی کار خواهید کرد. برخی از موارد مهم شامل: دسترسی به کتابخانه عظیم دستور العمل‌های BigOven، امکان افزودن عکس‌های فوری و نیز امکان ایجاد لیست مواد غذایی در برنامه براساس دستور العمل‌هایی است که می‌خواهید ایجاد کنید. سه ماده‌ای که در یخچال خود دارید را تایپ کنید و BigOven به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با آن‌ها چه چیزهایی درست کنید. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد آنچه دوستان، خانواده و وبلاگ نویسان مورد علاقه شما می‌نویسند را بررسی کنید. اگرچه شما همیشه می‌توانید چگونگی طبخ دنده در اجاق گاز را فرا بگیرید و در هر زمان به آن دسترسی پیدا کنید.

Food Network Kitchen

food معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

Food Network Kitchen تمام آشپزهای تلویزیونی مورد علاقه شما را از شبکه تلویزیون مستقیماً به دستگاه تلفن همراه شما می‌آورد. بیش از ۷۰۰۰۰ دستورالعمل برای انتخاب وجود دارد که شامل صبحانه، ناهار یا شام است. این برنامه همچنین فیلم‌ها و عکس‌های مفید از آشپزها و نمایش‌های معروف تلویزیون ارائه می‌دهد. شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید یا نیاز دارید توسط فیلتر براساس سرآشپز یا ماده اصلی جستجو کنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌ها و نکات خود را به هر دستورالعمل اضافه کنید.

جدیدترین ویژگی نمایش اسلایدی است که حاوی دستورالعمل‌های جدید، ویدئوها و سبک‌های غذایی مناسب و ارزشمند است. اکنون می‌توانید لیست خرید خود را مستقیماً سفارش دهید، تمام اطلاعات تغذیه‌ای مورد نیاز را بدست آورید و یادداشت‌ها و لیست ظروفی را که لازم است به وضوح بخوانید. در نسخه‌های اخیر یافتن دستور العمل‌ها را با امکان مرتب سازی بر اساس برنامه‌های مورد علاقه شما در برنامه‌های پرطرفدار یا اخیراً پخش شده، آسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد با مرور بخش دستور العمل‌ها، سریعاً دستورالعمل‌های ذخیره شده اخیر را پیدا کنید. دستورالعمل‌های موجود در تلویزیون همچنین برای مشاهده براساس تاریخ یا زمان نمایش داده شده است.

Yummly

بزرگ‌ترین مزیت Yummly در بین اپلیکیشن های آشپزی موتور جستجوی خوب آن است. البته، صدها دستورالعمل نیز ارائه می‌دهد، همچنین می‌توانید جستجوها را متناسب با نیاز و سبک زندگی خود تنظیم کنید. رژیم می‌گیرید، اما هنوز هم می‌خواهید از یک همبرگر خوشمزه لذت ببرید؟ آیا به نارگیل حساسیت غذایی خاصی دارید؟ Yummly می‌تواند برای آن فیلتر تنظیم کند. این برنامه به مرور زمان می‌آموزد که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید و شروع به توصیه دستور العمل‌های متناسب با سلیقه شما می‌کند. سپس می‌توانید این دستور العمل‌ها را به راحتی ذخیره کرده و یا مواد مورد نیاز را به لیست خرید درون برنامه‌ای، از فروشگاه‌های مواد غذایی محلی اضافه کنید.

Yummly همچنین دارای فروشگاهی است که می‌توانید وسایل ضروری آشپزی را مستقیماً از برنامه، از دربازکن نوشابه گرفته تا دیگ چدنی خریداری کنید. به روزرسانی‌های جدید به شما امکان می‌دهد مجموعه‌های خود را بر اساس حروف الفبا، بر اساس زمان ایجاد شده یا آخرین تغییر مرتب کنید.

Allrecipes Dinner Spinner

هر دستورپخت موجود در Allrecipes از جامعه‌ای با بیش از ۵۰ میلیون نفر تهیه شده است. این موضوع به عکس‌ها، بازخوردها و رتبه بندی‌ها نیز مربوط می‌شود، که بیش‌تر از دیگر اپلیکیشن های آشپزی احساس اجتماعی بودن به این برنامه خاص می‌بخشد. یک ویژگی جالب این اپ این است که شما می‌توانید ببینید چه موادی در نزدیکی شما به فروش می‌رسند و روزانه دستور العمل‌های ارزان‌تری برای تهیه غذا داده می‌شوند. این برنامه همچنین هنگام ورود به فروشگاه‌های خاص دستور العمل‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند که اگر تمایل به پخت غذای خاصی دارید، می‌تواند مفید باشد. جدا از همه اینها، Allrecipes دارای تمام ویژگی‌های معمول است، مانند امکان ایجاد لیست خرید، ذخیره دستورات مورد علاقه و فیلتر کردن نتایج جستجو بر اساس رژیم، زمان پخت و غذاهایی که دوست ندارید.

Cookpad

cookpad معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

Cookpad یک محیط مجازی برای تبادل دستور العمل‌ها با دوستان، خانواده و افراد غریبه ایجاد می‌کند. پس از پخت غذا، می‌توانید دستورپخت آن را به همراه یک تصویر بارگذاری کنید و دیگران می‌توانند نظر دهند. دستورالعمل ها همچنین به گروه‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند و برنامه برای هر کاربر نمایه ای ایجاد می‌کند، بنابراین شما می‌توانید به راحتی ببینید دیگران چه مواردی را بارگذاری کرده و دوست دارند. این برنامه مرتباً بروزرسانی می‌شود و در آخرین نسخه توانایی دسترسی به دستور العمل‌ها را در Cookplan بدون اتصال به اینترنت اضافه کرده است. شما می‌توانید تمام دستورپخت‌های مهم را در یک مکان مشاهده کنید در حالی که یک برگه جدید Community به شما امکان می‌دهد فعالیت آشپزی سایر کاربران را مشاهده کنید. به روزرسانی‌ها به شما امکان می‌دهد دستورپخت‌هایی را که می‌خواهید اجرا کنید، در برگه جدید دوباره طراحی کنید. افزودن دستورپخت با گزینه new Create ساده شده است. لیست Followers و Following به ترتیب جدیدترین فعالیت نمایش داده می‌شوند.

Epicurious

این برنامه، فقط برای iOS ، بیش از ۳۵۰۰۰ دستورپخت امتحان شده و دارای رتبه بندی اعضا را با طراحی زیبا و ساده ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد لیست‌های خرید و دستورپخت‌های خود را مدیریت کنید و حتی دستورات طبخ صوتی را که به طور خاص برای پخت و پز بدون دخالت دست طراحی شده‌اند، انجام دهید. با استفاده از تایمر آشپزخانه هوشمند، می‌دانید که برای پخت ماهی قزل آلا، مرغ و بیش از ۴۰ مورد دیگر دقیقاً چه مدت زمان لازم است. سردبیران Epicurious نیز دستور العمل‌های خاص خود را ارائه می‌دهند، این برنامه همچنین موفق شده با کسانی که از مجله Gourmet ،Bon Appetit ،Harper Collins و سایر نشریات قابل توجه هستند، همکاری کند.

SideChef

با SideChef می‌توانید به بیش از ۱۱۰۰۰ دستورطبخ غذا دسترسی پیدا کنید و وبلاگ نویسان و سرآشپزهای برتر غذا را دنبال کنید. هدف اصلی این برنامه آسان کردن آشپزی برای آشپزهای تازه کار است.

هر دستورالعمل همراه با دستورالعمل‌های گام به گام و مجموعه‌ای همراه با عکس، فیلم، دستورات صوتی و تایمر ارائه می‌شود. شما همچنین می‌توانید اندازه وعده سرو یک دستور غذا را تنظیم کنید، که به طور خودکار مقدار مواد را تعیین می‌کند.

دستورالعملی را که می‌خواهید امتحان کنید مشاهده می‌کنید، اما مواد تشکیل دهنده‌ی آن را ندارید؟ لیستی تهیه کنید و آن را برای خود ایمیل کنید تا بعدا این کار را انجام دهید. حتی می‌توانید مواد اولیه را از برنامه خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. از توانایی خود برای خلق یک غذای عالی احساس غرور می‌کنید؟ یک عکس بگیرید و آن را با بقیه در SideChef به اشتراک بگذارید. در دستورات جدید آلرژی به مواد غذایی نیز در نظر گرفته شده است.  به روزرسانی‌های اخیر به شما امکان می‌دهد سریع دستورها را با مواد دلخواه خود در صفحه اصلی جستجو کنید.

Weber iGrill

weber معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

گریل کردن در تابستان بسیار رایج است، اما یافتن طیف گسترده ای از دستورپخت‌های با کیفیت آنلاین به سختی امکان پذیر است. Weber Grills این کار را آسان می‌کند، و ۳۰۰ دستور العمل مختلف را برای یک وعده غذایی تهیه شده در کباب پز (شامل دسر) با تمام مراحل آماده می‌کند. پس از انتخاب دستورالعمل، می‌توانید موارد موجود در لیست خود را اضافه و یا حذف کنید. وقتی پای آتش به میان بیاید، می‌توانید ضخامت گوشت را وارد کنید و برنامه به طور خودکار زمان و درجه حرارت کباب را متناسب با آن تنظیم می‌کند. این برنامه حتی دارای یک تایمر گریل داخلی است که با Apple Watch کار می‌کند، بنابراین شما مجبور نیستید محفل گرم و دوستانه خود را ترک کنید تا بررسی کنید آیا زمان برگرداندن استیک شما فرارسیده است یا خیر.

Kitchen Stories

Kitchen Stories قسمت‌های جذاب رسانه را به اپ‌های آشپزی می‌آورد. به جای ارائه ساده دستورها، مجموعه‌ای از عکس‌ها و فیلم‌ها و همچنین برخی از دستورپخت‌های آسان را ارائه می‌دهد. با فهرست‌های موضوعی یافتن یک ظرف غذا را با گزینه‌هایی مانند “all-time classics” و “20-minute dishes” آسان می‌کند. اگر با گشتن در Kitchen Stories کمی احساس گرسنگی کردید تعجب نکنید.

Green Kitchen

برای وجیترین‌ها و وگان‌ها، و همچنین افرادی که می‌خواهند سبزیجات بیشتری بخورند، Green Kitchen ،153 دستور العمل گیاهی وسوسه انگیز ارائه می‌دهد. دو بنیانگذار آن همه دستورالعمل‌های ارائه شده در این اپ iOS را انتخاب کرده‌اند.

غذاهای متنوعی از جمله غذای اصلی، میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های سالم پیدا می‌کنید. هر دستور العمل دارای یک عکس جذاب است و به طور واضح برچسب گذاری شده است، بنابراین می‌توانید تشخیص دهید که آیا آن‌ها وگان، خام، فاقد گلوتن یا غلات کامل هستند.

کار با این برنامه آسان است. همچنین می‌توانید دستورهای مورد علاقه خود را به راحتی با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. Green Kitchen غذای سالم را آسان و لذت بخش می‌کند و دائماً دستورپخت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند.

Hippie Lane

24 معرفی بهترین اپلیکیشن های آشپزی

این برنامه برای آن دسته از افرادی مناسب است که علاقه خاصی به دسر دارند. این برنامه بر روی دسرهای گیاهی، میان وعده‌ها، کیک‌های جشن، کوکی‌ها و بیسکویت‌ها تمرکز دارد که فاقد شکر تصفیه شده، لبنیات، گندم یا گلوتن هستند.

حالا می‌توانید کیک خود را بپزید و آن را با لذت بخورید زیرا این شیرینی‌ها هم سالم هستند و هم خوشمزه. اگرچه ممکن است Hippie Lane در غذاهای خاص تخصص داشته باشد، اما آن‌ها بیش از ۱۰۰ دستور العمل منحصر به فرد برای تمام وعده های غذایی شما دارند، و دستورات بیش‌تری به آن‌ها اضافه می‌شود. برنامه اندروید ۳/۵ دلار و برنامه iOS ۴/۵ دلار است.

البته قبل‌تر سایت Cakeflix را به شما معرفی کرده بودیم که به طور تخصصی در زمینه آموزش انواع کیک فعالیت دارد. حتما سری به این سایت هم بزنید.

حال که با بهترین اپلیکیشن های آشپزی آشنا شدید اگر قصد خرید دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT