خرید و فروش NFT

کاهش خرید و فروش NFT | سرمایه گذاری بر روی طلا بهتر است یا بیتکوین ؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

معاملات توکن‌های غیرقابل تعویض در چند روز وقت اخیر به دلیل شدت گرفتن تنش‌های سیاسی و جنگ میان اوکراین و روسیه کاهش یافته است. با کاهش معاملات NFT در جریان این درگیری‌ها و افزایش فروش طلا،‌ نشان داده‌ است که سرمایه‌گذاران در دوران بحران، دارایی‌های امن را ترجیح می‌دهند. در این مقاله بررسی کاهش خرید و فروش NFT می پردازیم.

کاهش خرید و فروش NFT

در روز یکشبنه معاملات روزانه NFTها در پلتفرم OpenSea رقم ۵۰٫۸ میلیون دلار را ثبت کرد. این رقم کمتر از رکورد ثبت شده ۲۴۷٫۸ میلیون دلاری در اول فوریه است که کاهش ۸۰ درصدی فروش حدود یک ماه را نشان می‌دهد. همچنین فعالیت‌ها در میان دیگر مارکت‌های NFT با کاهش همراه بوده است.

تعداد فروش کلی NFT در تمامی مارکت‌ها در روز دوشنبه به ۱۶۷ میلیون رسید. این در حالی است که در اواخر ژانویه، آمار فروش ۹۲۴ میلیون دلاری ثبت شده است. بر اساس آمار‌ها، شاهد کاهش ۸۲ درصد فروش توکن‌های غیرقابل تعویض بوده‌ایم.

خرید و فروش NFT

خرید و فروش NFT

کاهش معاملات NFT و کوچ سرمایه‌گذاران به سمت طلا

یکی دیگر از آمارهای جالب در خصوص توکن‌های غیرقابل تعویض، کاهش قابل توجه سرچ کلمه NFT در گوگل است. تا حتی که این بازار هر چه که در سال ۲۰۲۲ به دست آورده بود را از دست داد و به سطح پایین‌تر از اوایل نوامبر ۲۰۲۱ بازگشت.

در اوایل سال ۲۰۲۲، معاملات NFT با ورود چندین شرکت بزرگ در زمینه متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض، به اوج خود رسید. برای مثال در این مدت، آدیداس به عنوان غول تولید کننده کفش، همکاری خود را با میمون‌های بی‌حوصله (Bored Ape Yacht Club) اعلام کرد. در حالی که شرکت نایکی خالق کلکسیون‌ها و اسنیکرهای متاورس RTFKT را تصاحب کرد.

خرید و فروش NFT

خرید و فروش NFT

با تمام این آمارها، به نظر می‌رسد به دلیل اوج گرفتن جنگ میان روسیه و اوکراین که در پی آن درگیری‌ها و تحریم‌های سیاسی زیادی به دنبال داشته است، سرمایه‌گذاران دارایی‌های امن از جمله طلا را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل قیمت طلا در دوشنبه گذشته از قیمت ۲ هزار دلار بر هر انس گذشت. این در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال همچنان نوسانات ریز و درشتی را تجربه می‌کند.

منبع: Cryptonews

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT