چگونه در متاورس زمین بخریم

چگونه در متاورس زمین بخریم | خرید زمین در متاورس | بهترین زمین متاورس

زمان مطالعه 5 دقیقه

خرید و فروش زمین و املاک یکی از محبوب‌ترین و شاید مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. مردم در هر قشری که قرار داشته باشند، زمانی که پول مناسبی در اختیارشان قرار بگیرد، اولین روش سرمایه‌گذاری روی این پول را خرید و فروش زمین یا ملک می‌بینند. حق هم دارند، چرا که در صورت مناسب بودن موقعیت زمین یا ملک، قیمت آن همیشه در طول زمان روند صعودی خواهد داشت و یک دارایی مطمئن محسوب می‌شود. حال این دارایی محبوب وارد دنیای دیجیتال هم شده و با تب و تابی که دنیای متاورس به وجود آورده، یکی از مهم‌ترین سوالات سرمایه‌گذاران چگونگی خرید زمین در متاورس است. در این مقاله اول پرداخت به بررسی پاسخ سوالی می پردازد که ممکن است برای بسیاری وجود داشته باشد. چگونه در متاورس زمین بخریم ؟

چگونه در متاورس زمین بخریم

سال ۲۰۲۱ و زمانی که فیسبوک از دنیای متاورس خود رونمایی کرد، ورود آدم‌ها به دنیای دیجیتال و خروج از دنیای واقعی به یکی از داغ‌ترین مباحث فضای مجازی تبدیل شد. با این که فاصله زیادی تا شکلگیری و اجرایی شدن متاورس فیسبوک یا مایکروسافت باقی مانده، اما در حال حاضر دنیاهای دیجیتالی مختلفی مانند دیسنترالند وجود دارند که کار خود را آغاز کرده‌اند و حتی خرید و فروش زمین در آن رونق زیادی پیدا کرده است.

پس از معرفی متاورس توسط فیسبوک، کاربران زیادی از بین طرفداران دنیای تکنولوژی، سرمایه‌گذاران و دنیای ارزهای دیجیتال، علاقه خود را به این اتفاق نشان دادند. این افراد سعی کردند هرچه زودتر به هر نحوی خود را وارد این دنیاهای مجازی کنند. حال برخی از افراد با طراحی شخصیت‌ها و آیتم‌های مختلف وارد متاورس شدند، برخی هنرمندان کارهای خود را در متاورس به اشتراک گذاشتند یا برخی از افراد با خرید زمین‌های مجازی در این دنیاهای سه‌بعدی، قدم به متاورس گذاشته‌اند.

خرید زمین در metaverse

زمین‌ها در دنیای متاورس به صورت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند. با توجه به مزایایی که پلتفرم و آن متاورس در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با خرید زمین می‌توانید تعاملات اجتماعی برقرار کنید، تبلیغات انجام دهید، کار کنید، به بازی و سرگرمی مشغول شوید یا حتی در یک کنسرت شرکت کنید.

در حال حاضر هنوز خبری از پروژه‌های عظیم متاورس فیسبوک و مایکروسافت نیست با این حال بازی‌های نسبتا محبوبی وجود دارند که سرمایه‌گذاران زیادی به سمت آن حرکت کرده‌اند. از جمله متاورس‌های پر رونقی که می‌توانید به آن‌ها توجه کنید، متاورس The Sandbox و Decentraland هستند.

این دو متاورس با کمک بلاکچین اتریوم ساخته‌ شده‌اند. اگر بحث گس اتریوم را در نظر نگیریم، این بلاکچین از نظر میزان کاربری و راحتی استفاده، در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. ارز دیجیتال متاورس سندباکس با نام SAND و ارز دیجیتال متاورس دیسنترالند با نام MANA در بسیاری از صرافی‌های معتبر خرید و فروش می‌شود.

اصلی‌ترین استفاده‌ی این دو ارز دیجیتال، خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض در دنیاهای مجازی است. مثلا در متاورس دیسنترالند، شما می‌توانید با ارز دیجیتال مانا یک زمین NFT خریداری کنید یا حتی این زمین را بفروشید و ارز دیجیتال مانا دریافت کنید.

خرید یک زمین NFT دقیقا مشابه با پروسه خرید هر NFT دیگر است. هر آنچه که برای خرید یک زمین نیاز دارید یک کیف پول و مقداری ارز دیجیتال است. همانند هر سرمایه‌گذاری دیگر، خرید زمین در متاورس نیز نیازمند به تحقیق و آگاهی دارد.

مراحل خرید زمین در دنیای متاورس

در ادامه با مراحل خرید زمین در یک دنیای متاورس آشنا خواهیم شد.

قدم اول: متاورس خود را انتخاب کنید

پیش از خرید زمین در یک متاورس شما باید پتلفرم متاورس خود را انتخاب کنید. فاکتورهای زیادی می‌توانند روی انتخاب یک متاورس تاثیرگذار باشند. از جمله میزان حجم معاملاتی که در آن‌ها انجام می‌شود، تعداد کاربرانی که در آن حضور دارند، امنیت و میزان غیرمتمرکز بودن آن یا همچنین برنامه‌هایی که توسعه دهندگان برای آینده آن در نقشه راه مشخص کرده‌اند.

توجه داشته باشید که متاورس‌های زیادی برای خرید و فروش زمین وجود دارند اما همه آن‌ها ارزشمند نیستند و نمی‌توانند ازش ریسک کردن داشته باشند.

برخی از برترین متاورس‌ها برای خرید زمین عبارت‌اند از:

The Sandbox

چگونه در متاورس زمین بخریم

چگونه در متاورس زمین بخریم

در انتهای سال ۲۰۲۱، ارزان‌ترین زیمینی که در متاورس سندباکس وجود داشت، ۱۲ هزار دلار بود و ارزش بازار آن به ۴ میلیارد دلار رسید. سندباکس که یک NFT بازی محسوب می‌شود، این امکان را به پلیرهای خود می‌دهد تا با زمین‌های‌شان کسب درآمد کنند یا حتی این زمین‌ها را از افراد دیگر اجاره کنند تا در آن برای دیگر کاربران سرگرمی خلق کنند. همچنین این امکان وجود دارد که در سندباکس با سهام‌گاری بتوانید کسب درآمد داشته باشید.

Axie Infinity

چگونه در متاورس زمین بخریم

چگونه در متاورس زمین بخریم

اکسی اینفینیتی یک متاورس است که کاربران با بازی کردن در آن، پول واقعی به دست می‌آورند. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار اکسی اینفینتی به ۴ میلیارد دلار می‌رسد. خرید زمین در اکسی اینفینیتی یکی از روش‌های حضور در دنیای متاورس و کسب درآمد است.

Decentraland

چگونه در متاورس زمین بخریم

چگونه در متاورس زمین بخریم

دیسنترالند یکی از قدیمی ترین متاورس‌های مرتبط با دنیای ارزهای دیجیتال است. این متاورس از سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد. ارزش بازار ارز دیجیتال این متاورس یعنی MANA به ۴ میلیارد دلار می‌رسد. در دنیای متاورس دیسنترالند می‌توانید شغل داشته باشید، فروشگاه باز کنید، داد و ستد کنید، خانه بسازید و بسیاری از موارد دیگر که همه آن‌ها با ارز دیجیتال مانا رونق پیدا کرده‌اند. تا انتهای سال ۲۰۲۱، گرانترین زمین موجود در دیسنترالند ۱۵ هزار دلار قیمت داشت.

به موقعیت زمین دقت کنید

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید زمین، موقعیت آن زمین در یک متاورس است. شما وقتی قصد دارید در دنیای واقعی یک زمین خریداری کنید، به فاکتورهای مهمی از جمله موقعیت آن، دسترسی به امکانات، نزدیک بودن به شهر یا حتی آینده‌دار بودن آن دقت می‌کنید. قیمت یک زمین در متاورس دقیقا به همین فاکتوره‌ها وابسته است.

هر چقدر یک زمین در نزدیکی موقعیت‌های محبوبی باشد که در آن سرگرمی‌های بیشتری وجود دارد یا اگر در زمینی که قصد خرید دارید پیش از شما اتفاق مثبتی افتاده باشد یا در آن سرگرمی یا خانه وجود داشته باشد، قیمت آن بیشتر است. بنابراین در هنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید که زمین در نزدیکی مرکز شهر یا در جاده اصلی باشد. یا حداقل می‌توانید زمین خود را در نزدیکی یک تلپورتر (Teleporter) انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی در هر جای نقشه جابه‌جا شوید. دقیقا مانند زمانی که برای خرید خانه یا زمین، به دسترسی آن به ایستگاه‌های تاکسی یا مترو توجه می‌کنید.

قدم دوم: کیف پول خود را آماده کنید

برای خرید زمین همانند هرگونه فعالیت دیگری در دنیای ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول رمزارز نیاز دارید. فرقی نمی‌کند کیف پول شما روی گوشی همراه یا کامپیوتر باشد یا یک کیف پول سخت‌افزاری در اختیار داشته باشید. کیف پول‌ MetaMask یا کیف پول بایننس چین از جمله گزینه‌های مناسب محسوب می‌شود که از چندین بلاکچین مختلف و ارزهای دیجیتال آن‌ها هم پشتیبانی می‌کنند.

اما همیشه مطمئن شوید که کیف پول شما از بلاکچین و NFT یک متاورس پشتیبانی کند. به دلیل اینکه بسیاری از متاورس‌های مطرح، پلتفرم خود را به کمک بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-20 ایجاد کرده‌اند، بنابراین کیف پول‌های زیادی از این متاورس‌ها و NFTها پشتیبانی می‌کنند.

قدم سوم: اتصال کیف پول به بازار متاورس

برای مثال در این مطلب نحوه خرید زمین در متاورس، پلتفرم سندباکس را آورده ایم. اما روش خرید زمین در دیگر متاورس‌ها نیز با این روش فرق چندانی نخواهد داشت.

پس از ورود به بخش نقشه متاورس The Sandbox، زمین‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که برای مزایده قرار داده شده‌اند. در این نقشه می‌توانید مستقیم از بازار سندباکس یک زمین بخرید. همچنین پلتفرم‌هایی هم مانند OpenSea وجود دارند که به عنوان واسطه یک مزایده گذاشته‌اند.

قبل از اینکه در هر مزایده‌ای شرکت کنید، باید ابتدا کیف پول خود را به متاورس سندباکس متصل کنید. زمانی که سایت سندباکس را باز می‌کنید، ابتدا روی گزینه‌ Sign In کلیک کنید. کیف پول شما باید با بلاکچین متاورس سندباکس هماهنگ باشد که در این مورد بلاکچین اتریوم مطرح است.

امتیاز 4.2/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT