یادگیری برنامه نویسی بلاکچین

6 دلیل برای یادگیری برنامه نویسی بلاکچین

زمان مطالعه 6 دقیقه

بلاکچین روز به روز در اکوسیستم آنلاین پر رنگ تر و مهمتر می شود. آیا زمان آن فرا رسیده که شروع به یادگیری برنامه نویسی بلاکچین کنید؟

امروزه بلاکچین جایگاه مهمی در اینترنت به دست آورده است و بسیاری از سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری در این فضا هستند. تقاضا برای توسعه دهندگان در این فضا وجود دارد اما این افراد بسیار کمیاب هستند.

آیا شما برنامه نویسی هستید که به فعالیت در حوزه ی وب بلاکچین فکر می کنید؟ یا تازه برنامه نویسی را شروع کرده اید و می خواهید به سمت برنامه نویسی بلاکچین بروید؟ در هر صورت شما در مسیر درستی قرار گرفته اید.

در اینجا شش دلیل محکم وجود دارد که ثابت می کند نباید از علایق و آرزوهای خود دست بکشید.

توسعه دهنده بلاکچین چه کسی است؟

یک توسعه دهنده بلاکچین از پروتکل استاندارد اینترنت برای ایجاد و مدیریت اپلیکیشن ها در یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز استفاده می کند.

آنها الگوریتم های کاربردی، از جمله قراردادهای هوشمند را کدگذاری می کنند و از چارچوب های موجود برای پردازش توافق نامه های وابسته به تراکنش در بلاکچین استفاده می کنند.

برخلاف وب معمولی که روزانه استفاده می کنید، برنامه های بلاکچین از پایگاه داده مرکزی استفاده نمی کنند. اما آنها سوابق تراکنش های رمزگذاری شده را در چندین سرور به نام گره به صورت جفت جفت ذخیره می کنند. داده ها همچنین توسط یک گره رمزگذاری شده و غیرقابل تغییر هستند و امنیت آن را بیشتر می کند.

چرا باید به سراغ برنامه نویسی بلاکچین بروید؟

اکنون که می دانید توسعه دهنده بلاکچین به چه کسی گفته می شود، دلایل زیر ممکن است باعث شود که بخواهید یکی از آنها شوید.

1. بلاکچین بسیار وسیع و متنوع است

بلاکچین بسیار وسیع و متنوع است

بلاکچین بسیار وسیع و متنوع است

زمانی که برخی از افراد درباره بلاکچین می شنوند، فکر می کنند که بلاکچین تنها به بیت کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی ها محدود می شود. ولی در واقع، بلاکچین اصطلاح گسترده تری است که کل فضای اینترنت را توصیف می کند.

این بیشتر شبیه یک اینترنت متمرکز معمولی است که داده ها را در یک پایگاه داده می نویسد. در اصل، بلاکچین داده ها را در بلاک ها به کامپیوترهای توزیع شده اما به هم مرتبط، (گره ها) غیرمتمرکز می کند. در واقع، مفهوم آن بسیار وسیع تر است و فقط با کریپتوکارنسی ها سروکار ندارد.

بنابراین، اگر فکر می کنید که نقش شما به عنوان یک توسعه دهنده بلاکچین به کریپتوکارنسی ها خلاصه می شود، سخت در اشتباهید.

علاوه بر این، ما شاهد شکل گرفتن NFT ها از بلاکچین بوده ایم. و سپس Decentraland، Metaverse، و نوآوری های دیگری که ظاهر شدند.

در برنامه نویسی بلاکچین، شما می توانید هر کاری را که در برنامه نویسی معمولی انجام می دهید نیز انجام دهید. و جالب اینجاست که چیزهای بسیار زیادی در بلاکچین وجود دارد که می توانید کشف کنید. در نهایت، این فضا می تواند فرصت های زیادی برای توسعه دهندگان فراهم کند.

2. Web 3.0 بر اساس فناوری بلاکچین است

Web 3.0 بر اساس فناوری بلاکچین است

Web 3.0 بر اساس فناوری بلاکچین است

مهم نیست باور داشته باشیم یا نه، به هر حال Web 3.0 آینده وب جهانی است. البته، قرار نیست این واقعیت که web 2.0 همچنان هم باقی خواهد ماند را نادیده بگیریم.

اگرچه Web 3.0 همان بلاکچین نیست. اما ارتباط آنها با هم چگونه است؟

نکته اصلی این است: Web 3.0 غیرمتمرکز است. و اصلی ترین و عمده ترین بخش آن از فناوری بلاکچین استفاده می کند. بنابراین اگر یک برنامه نویس بلاکچین هستید، می توانید خود را توسعه دهنده ی وب آینده بنامید.

علاوه بر این، هنگامی که اینترنت به طور کامل وارد این دوره جدید شد، مهارت لازم برای ورود به دنیای یک فناوری جدید را خواهید داشت. و خیلی زود همه چیز را متحول خواهید کرد.

3. تقاضا برای این مهارت بسیار زیاد است

تقاضا برای این مهارت بسیار زیاد است

تقاضا برای این مهارت بسیار زیاد است

در حال حاضر، بسیاری از شرکت ها و صنایع در حال به کار گیری امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند. آنها اکنون یا پشته فناوری خود را به بلاکچین تغییر می دهند یا این لایه فناوری را به ساختار از پیش موجود خود اضافه می کنند. با اینکه بسیاری از شرکت ها، از جمله صنعت بهداشت، اکنون از این فناوری استفاده می کنند، اما مهارت لازم برای اجرای آن بسیار کمیاب است.

همچنین طبق آماری در Forkast ، 81 درصد از بهترین شرکت های مورد بررسی در حال حاضر از بلاکچین استفاده می کنند. علاوه بر این، Markets and Markets پیش بینی کرده که بلاکچین تا سال 2026 از اندازه بازار 4.9 میلیارد دلار به 67.4 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

با این شاخص ها، باید بپذیریم که تقاضا برای توسعه دهندگان با مهارت در زمینه برنامه نویسی بلاکچین با گذشت زمان افزایش خواهد یافت. پس نگران نباشید، شما در یک مسیر سودآوری قرار گرفته اید.

4. درآمد خود را افزایش دهید

درآمد خود را افزایش دهید

درآمد خود را افزایش دهید

برای اینکه پشیمانی نداشته باشید، همیشه توصیه می شود که پتانسیل سودآوری آن مهارتی را که می خواهید یاد بگیرید را بررسی کنید – به خصوص اگر می خواهید در آن زمینه شغلی برای خود ایجاد کنید.

طبق گفته Glassdoor، متوسط ​​حقوق سالانه یک توسعه دهنده بلاکچین در ایالات متحده بیش از 100000 دلار است. صرف نظر از جایی که زندگی می کنید، قطعا با این پول می توانید راحت تر زندگی کنید. علاوه بر این، با افزایش تقاضا برای این مهارت، برنامه نویسی بلاکچین پتانسیل درآمد بالا را دارد و شغلی آینده دار است.

اگر به دنبال شغلی در زمینه برنامه نویسی بلاکچین برای افزایش درآمد خود هستید، اکنون بهترین فرصت برای انجام این کار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مهارت خود را بالا ببرید و در تعیین اولویت های خود دقت داشته باشید و اشتباه نکنید.

5. یادگیری برنامه نویسی بلاکچین چندان دشوار نیست

یادگیری برنامه نویسی بلاکچین چندان دشوار نیست

یادگیری برنامه نویسی بلاکچین چندان دشوار نیست

مانند هر برنامه نویسی دیگری، برنامه نویسی بلاکچین هم به تلاش و تمرین زیاد نیاز دارد. اما کل مفهوم برنامه نویسی و طراحی بلاکچین آنقدرها هم که فکر می کنید، دشوار نیست.

اگر پیشینه برنامه نویسی وب در زبان هایی مانند C، C++، Java، Python، NodeJS و Go داشته باشید، به دست آوردن این مهارت آسان تر می شود.

اگر در یک یا چند زمینه مربوط به برنامه نویسی تخصص داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد بلاکچین کسب کنید تا بتوانید به یک متخصص برنامه نویسی بلاکچین تبدیل شوید.

برای یادگیری این دانش می توانید به دنبال دوره های آنلاین برنامه نویسی بلاکچین باشید یا در کلاس های حضوری شرکت کنید.

با این حال، اگر به تازگی برنامه نویسی وب را شروع کرده اید و هدف شما بلاکچین است، بهتر است مهارت های برنامه نویسی وب و دانش علوم کامپیوتر خود را قبل از پرداختن به برنامه نویسی بلاکچین، تقویت کنید تا در این مسیر به مشکلی برخورد نکنید.

6. چارچوب ها و ساختارهای زیادی وجود دارد

چارچوب ها و ساختارهای زیادی وجود دارد

چارچوب ها و ساختارهای زیادی وجود دارد

به لطف عوامل منبع باز، چارچوب ها و الگوریتم های زیادی وجود دارد تا کار شما را به عنوان یک برنامه نویس بلاکچین آسان تر کند.

چارچوب های بلاکچین از قبل موجود مانند Ethereum ، Corda ، Ripple ، Hyper Ledger و موارد دیگر الگوریتم های کلیدی نامتقارن و روش های هش را ارائه می کنند که کمک می کنند تا رمزنگاری یا رمزگذاری آسان تر شود.

حتی برخی از آنها در طول معاملات، قراردادهای هوشمند داخلی برای مدیریت آسان و منطقی تری نیز دارند. بنابراین شما تمام ابزاری که به آن نیاز دارید را در اختیار دارید.

البته، همانطور که قبلاً هم اشاره شد نمی توانید جایگاه دانش برنامه نویسی بلاکچین را نادیده بگیرید، زیرا به شما کمک می کند تا ابزارهای ضروری مورد نیاز یک پروژه را بهتر بشناسید.

یک توسعه دهنده بلاکچین شوید

برنامه نویسی بلاکچین یکی از حوزه هایی است که می توانید از برنامه نویسی وب به سراغ آن بروید. اگرچه ممکن است حرف های زیادی در مورد پیچیدگی آن به گوشتان برسد، اما در نظر داشته باشید که برای شروع دلایل بیشتری دارید.

علاوه بر این، همانطور که قبلا ذکر شد، آنقدرها هم که اکثر افراد تصور می کنند سخت و پیچیده نیست. به هر حال یک فرایند آسان و راحت هم نیست.

اما زمانی که شروع کنید و به آن علاقه داشته باشید، برنامه نویسی بلاکچین بیش از آنچه فکرش را کنید برایتان آسان می شود. با توجه به آنچه گفته شد، در نظر گرفتن این نکات برای شروع حرفه خود به عنوان یک برنامه نویس بلاکچین به شما کمک خواهد کرد.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. هدایت احمدی گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون اتفاقا خیلی وقت هست که دنبال این مطالب هستم.

    1. سهیل دهقانی گفت:

      ممنون از توجه شما خوشحالم که مفید بوده براتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT