یادگیری برنامه نویسی

معرفی ۱۰ منبع مفید برای یادگیری برنامه نویسی | معرفی منابع برنامه نویسی

زمان مطالعه 6 دقیقه

طراحی وب یک مهارت عالی است که به شما امکان می دهد وبسایت خود را ایجاد کنید و می تواند مسیری عالی برای پیشرفت باشد. در اینجا نحوه یادگیری اصول اولیه آورده شده است. با این حال، برای انجام آن در دنیای طراحی وب به مهارت‌ های زیادی نیاز دارید، از کدنویسی در HTML گرفته تا انتخاب رنگ‌ ها و فونت‌ ها تا تصمیم ‌گیری در مورد طراحی سایت. ممکن است کمی سخت به نظر برسد، به همین دلیل ما در این مقاله لیستی از 10 منبع عالی برای کمک به شما در یادگیری برنامه نویسی گردآوری کرده ایم. از مجلات آنلاین رایگان گرفته تا راهنمایی فردی، همه چیز اینجاست!

یادگیری برنامه نویسی

از اینترنت نترسید (رایگان)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. “از اینترنت نترسید” به عنوان یک آموزش طراحی وب برای افراد ایجاد شده است، به شما کمک می کند با درس های ساده ای که همه می توانند آن را درک کنند، بر ترس خود از دنیای ترسناک طراحی وب غلبه کنید.

از توضیح اولیه چیستی اینترنت، تا جزئیات ساختار یک وبسایت، تا آموزش مهارت ‌های صفحه ‌آرایی، پایه‌ های ایجاد یک وبسایت را یاد خواهید گرفت. همچنین شامل فهرستی از برخی از منابع مورد علاقه نویسندگان است.

مقدمه ای بر طراحی وب توسط Stone River ELearning (99 دلار)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

اگر در زمینه طراحی وب تازه کار هستید، این دوره توسط Stone River یک دوره عالی برای شروع است. با پرداختن به ابتدایی ترین پایه های طراحی وب با سخنرانی هایی مانند “CSS و HTML چیست؟”، “مقدمه ای بر طرح بندی اسناد” و “پیوند در یک صفحه سبک” شروع می شود. این دوره با استفاده از CSS و HTML برای ایجاد عناصر مختلف که در یک وبسایت واقعی مفید خواهد بود، مانند فرم ها و دکمه ها، پیشرفت می کند. با یک پروژه نهایی به پایان می رسد: ساخت یک وبسایت.

شما در مورد سیستم های شبکه و طراحی واکنش گرا، که در طراحی وب مدرن مهم هستند، نکاتی را یاد خواهید گرفت. با 34 سخنرانی که مجموعاً بیش از 7.5 ساعت آموزش دارد، بدون صرف هزینه زیاد از یک مبتدی به یک علاقمند تبدیل می‌شوید.

سایت Treehouse (29 دلار در ماه)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

این سرویس اشتراک مانند بسیاری دیگر از سایت ‌های آموزش ویدیویی آنلاین است، اما مجموعه ‌ای کامل از دوره ‌های مرتبط با طراحی وب، از جمله دوره ‌هایHTML، CSS، جاوا اسکریپت، PHP است. همچنین بسیاری از زمینه ‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید، مانند توسعه بازی، زبان سوئیفت اپل، و حتی مهارت‌ های تجاری.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر نه تنها در مورد طراحی وب، بلکه در مورد برنامه نویسی و توسعه به طور کلی هستید، این دوره می تواند یک سرمایه گذاری بسیار خوب باشد.

سایت SitePoint (9 دلار در ماه، صورتحساب سالانه)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

SitePoint به شما امکان دسترسی نه تنها به ویدیو ها، بلکه دسترسی به کتاب های الکترونیکی را نیز می دهد. مسیر هایی وجود دارد که برای طراحان وب مبتدی جذاب خواهد بود، از جمله مسیرهای طراحی، توسعه، CSS و جاوا اسکریپت. این سایت از بسیاری دیگر از ارائه دهندگان مشابه کوچکتر است، اما به سرعت در حال رشد است و هر هفته منتشر می شود.

ویدئو های طراحی فعلی عبارتند از: “ایجاد تعاملات زیبا (اما آسان) با استفاده از Sketch & Atomic.io ” ” ۱۵ قدم برای استفاده بهتر (و کاربران شاد تر)” و “کدامیک در طراحی مهمتر است: تصاویر یا متن؟”  قیمت آنهم برای یک سرویس اشتراک تقریبا بی نظیر است.

طراحی وب Tuts+ (رایگان)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

بخش طراحی وب Tuts+ که شامل ویدیو های رایگان است طیف گسترده ای از دسته بندی ها را در بر می گیرد (از جمله HTML، CSS، تئوری طراحی، طراحی UI، و موارد دیگر)، مکانی عالی برای افزایش دانش شما در مورد مفاهیم طراحی وب است.

بیشتر اطلاعات اینجا نسبتاً پیشرفته هستند، بنابراین در ابتدا بهتر است درک کاملی از مفاهیم داشته باشید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید با هر دو پا به داخل میدان بپرید، اینجا مکانی برای انجام این کار است. راهنما های یادگیری را از دست ندهید، که اطلاعات مفیدی را در مورد یک حوزه خاص از طراحی وب ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید ببینید چگونه طراحی‌ های وب را از ابتدا تا انتها انجام دهید، بخش وبسایت ‌های کامل را بررسی کنید.

سایت Smashing Magazine (رایگان)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

این مجله آنلاین دارای بخش هایی در زمینه کدنویسی، طراحی وب، موبایل، گرافیک، تجربه کاربری و وردپرس است، بنابراین شما می توانید حجم عظیمی از اطلاعات مرتبط برای طراحی وبسایت را در اینجا بیاموزید. بسیاری از مطالب منتشر شده بیشتر برای طراحان متوسط ​​جذاب است، اما اگر تازه شروع کرده باشید، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید.

Smashing همچنین تعدادی کتاب منتشر می‌کند، و می‌توانید آنها را در قالب الکترونیکی تهیه کنید. شما می‌توانید با هزینه 99 دلار در سال در کل کتابخانه مشترک شوید و به همه کتاب‌ های الکترونیکی آنها در موضوعات مختلف، از طراحی واکنش ‌گرا تا نحوه اجرا دسترسی داشته باشید.

سایت A List Apart (رایگان)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

A List Apart بیشتر موضوعاتی که باید بدانید را پوشش میدهد مانند: نوشتن کد های سرور، توسعه استراتژی محتوا، مدیریت پروژه ها و نظارت بر صنعت. بخش طراحی مملو از بازتاب های مفید طراحان است و بخش کدنویسی به شما کمک می کند تا مهارت های HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود را به خوبی افزایش دهید.

هر سایتی را به یک سایت واکنش‌پذیری تبدیل کنید (رایگان)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

واکنش‌پذیری – توانایی یک سایت برای نمایش متفاوت بسته به دستگاهی که آن را مشاهده می‌کند – برای افزایش خوانایی وبسایت شما عالی است. با افزایش مرور وبسایت توسط تلفن همراه، به سرعت به یکی از ویژگی ‌های ضروری تبدیل می‌شود.

این آموزش به شما کمک می‌کند تا تنظیمات لازم را در سایت خود انجام دهید تا آن را پاسخگو کنید. همچنین فهرستی از منابع مفید مانند افزونه ‌های وردپرس و کتابخانه ‌های jQuery را شامل می‌شود که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را حتی بهتر نشان دهید.

وبسایت‌ های دنیای واقعی واکنش ‌گرا با HTML5 و CSS3 بسازید (199 دلار)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

این دوره آموزشی مبتنی بر ویدیو در Udemy بر طراحی و استقرار وبسایت های عالی متمرکز است. در آن شما اصول اولیه HTML و CSS را می‌آموزید، طرح‌ بندی و طراحی صفحات چشم‌ نواز را درک می‌کنید، با تصاویر و نمادها کار می‌کنید، جلوه‌ های جالبی اضافه می‌کنید، از اصول واکنش ‌گرا استفاده می‌کنید، درباره میزبانی وب می‌اموزید، و یک وبسایت کامل از ابتدا ایجاد می‌کنید.

به طور خلاصه، به شما دانش لازم برای ایجاد یک وبسایت و قرار دادن آن در اینترنت را ارائه میدهد. 79 سخنرانی که 11.5 ساعت طول می کشد تقریباً هر آنچه را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

HTML، CSS، و راهنمای مدار طراحی وب (1250 دلار)

یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

برای اینکه واقعاً مهارت های خود را به سرعت بهبود بخشید، باید با کسی کار کنید که می داند چه کاری انجام می دهد. در برنامه مربیگری طراحی وب مجمع عمومی، با یک متخصص مجرب آشنا خواهید شد و همه چیز را از HTML و CSS گرفته تا تئوری رنگ و اصول چیدمان صفحه یاد خواهید گرفت. این دوره یک گزینه گران قیمت است، اما هیچ راه بهتری برای افزایش سریع مهارت های خود وجود ندارد.

یک دوره 10 هفته ای است، بنابراین شما زمان زیادی را برای آن اختصاص خواهید داد، اما هیچ پیش نیازی وجود ندارد، بنابراین هر کسی، صرف نظر از سطح مهارت، می تواند ثبت نام کند.

از بهترین ها بیاموزید

چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه سال ها باشد که صفحاتی را طراحی میکنید، در این فهرست منابع چیزی را خواهید یافت که به شما کمک می کند در کاری که انجام می دهید بهتر شوید. فراموش نکنید که کانال ‌های YouTube و وبلاگ های طراحی وب عالی را نیز بررسی کنید. هیچ راه آسانی برای یادگیری همه چیزهایی که باید در مورد دنیای وسیع طراحی وب بدانید وجود ندارد، اما دانستن اینکه در صورت نیاز از کجا می توان کمک پیدا کرد، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به یاد داشته باشید، طراحی وب مانند هر چیزی نیاز به تمرین و صبر زیادی دارد. حالا دست به کار شوید!

بهترین منابع طراحی وب که با آنها برخورد کرده اید چیست؟ کدام یک از آنها از نظر شما مفید بودند؟ موارد دلخواه خود را در زیر به اشتراک بگذارید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT