سرویس های بلاک شده توسط PayPal

5 سرویس و شرکت محبوب که توسط PayPal بلاک شده اند

زمان مطالعه 5 دقیقه

سرویس های بلاک شده توسط PayPal را بشناسید و چرا این سرویس ها از طرف پی پال بلاک شده است؟

PayPal در مقابل BitTorrent همیشه در ذهن من مانند رو در رویی در غرب وحشی بوده است: PayPal در حالی که اسلحه اش را بالا می برد، می گوید: «ما نمی خواهیم گروه شما در شهرمان حضور داشته باشد». BitTorrent دندان هایش را به هم فشار می دهد و مقداری آب تنباکو به بیرون تف می کند و هفت تیرش را مسلح می کند. زن ها جیغ می زنند، مردها پنهان می شوند و بچه ها به زیر تخت ها پناه می برند.

BitTorrent یک پلتفرم اشتراک گذاری همتا به همتا است که بسیاری از سایت ها مانند MediaFire، TorGuard، Depositfiles، PutLocker و TorrentBytes به آن وابسته هستند.

همانطور که احتمالا می دانید، مطالبی که اغلب قوانین کپی رایت را نقض می کنند با استفاده از BitTorrent به اشتراک گذاشته می شوند و از آنجایی که این سایت ها ردیاب های BitTorrent هستند – سرورهایی که با استفاده از پروتکل BitTorrent به برقراری ارتباط کمک می کنند – می توان محتوای زیادی را به صورت غیرقانونی از طریق آنها منتقل کرد.

پس از اینکه MegaUpload توسط MPAA به دلیل هاستینگ این نوع مطالب در سال 2012 بسته شد، در نهایت این نوع سایت ها ملزم شدند که به PayPal اجازه دسترسی رایگان برای نظارت بر فعالیت کاربر را بدهند.

از نظر عملی، PayPal یک تجارت خصوصی است و از آنجایی که این سایت ها به طور داوطلبانه از آن استفاده می کنند، این کار از نظر فنی منصفانه است. با این حال، اگر سایتی اجازه دسترسی را ندهد یا اجازه انتقال مطالب غیرقانونی را بدهد، PayPal می تواند بدون هیچ سوالی آن را بلاک کند.

سرویس های بلاک شده توسط PayPal

سرویس های بلاک شده توسط PayPal

برای یک کاربر معمولی، این بلاک شدن ممکن است مشکل چندانی ایجاد نکند، اما برای این سایت ها، موضوع مهمی است. همانطور که قبلا گفته شد، در اینجا پنج سایتی که به دلیل ارتباط با BitTorrent توسط PayPal بلاک شده اند را معرفی می کنیم.

سرویس های بلاک شده توسط PayPal:

MediaFire

MediaFire

MediaFire

MediaFire بخشی از جمع آوری سایت های وابسته به BitTorrent توسط PayPal در سال 2012 اتفاق افتاد که شامل تعداد جلسات مذاکره زیادی مانند Pong بود که قابل شمارش نبود. با این حال، بر خلاف بقیه، این سایت از نظر فنی بلاک نشد.

در واقع، پس از اینکه نتوانست با PayPal به توافق برسد (یعنی بلاک شدن به عنوان تنها گزینه قابل اجرا) داوطلبانه از شرکت خارج شد. به دلیل تصمیم خود برای آماده شدن در طول مذاکرات، این سرویس توانست بدون خسارت فروش، انتقالی آرام داشته باشد.

با این حال، MediaFire به سرعت مقصر را تعطیلی MegaUpload در هالیوود سال گذشته معرفی کرد. به عنوان یکی دیگر از حامیان BitTorrent، تیم این سایت معتقد بود که نگرانی PayPal از اشتراک گذاری فایل ها، نتیجه مستقیم این اتفاق است (مثل هر کس دیگری که تا به حال آن را زیر سوال برده و به آن انتقاد کرده است). کاربرانی که می خواهند از خدمات ارتقا یافته MediaFire استفاده کنند، می توانند از تمام کارت های اعتباری اصلی استفاده کنند.

TorGuard

TorGuard

TorGuard

TorGuard یک سرویس VPN و پروکسی ناشناس است. برای افرادی که از مطالب دارای حق کپی رایت بدون مجوز استفاده می کنند، فرصت پنهان کردن آدرس IP خود یک موهبت الهی است. اما، PayPal در ژوئن 2012 صرفاً به دلیل تبلیغ BitTorrent بدون هیچ اخطاری TorGuard را بوت کرد.

همانطور که انتظار می رفت، بلاک شدن توسط PayPal برای تیم این سرویس یک کابوس بود زیرا حساب ها را مسدود کرد و در این فرآیند پرداخت های خودکار مختلف را لغو کرد و بازپرداخت و نقل و انتقالات را غیرممکن کرد.

با این حال، بر خلاف سایر حامیان BitTorrent، TorGuard پس از سه هفته توسط PayPal بکاپ گیری و راه اندازی شد.

حتی پس از این شکست، PayPal هنوز در این سایت قابل استفاده است، اما کاربران محتاط تر می توانند از کارت اعتباری، Google Checkout یا بیت کوین خود استفاده کنند.

PutLocker [دیگر در دسترس نیست]

PutLocker

PutLocker

PutLocker مستقر در بریتانیا یک پیشرو قدرتمند در زمینه مبارزه با تهاجم PayPal به حریم خصوصی بود و از توجه به شرایط این سرویس خودداری کرد. پس از اینکه کار خود را متوقف نکرد، PayPal سرانجام این سرویس وابسته به BitTorrent را بلاک کرد و PutLocker هرگز بازنگشت. کاربرانی که مایلند از PutLocker استفاده کنند، می توانند با معرفی خود به عنوان یک سرویس هاستینگ فایل، این کار را انجام دهند.

با این حال، تنها گزینه های پرداخت دیگر از طریق کارت اعتباری، انتقال بانکی، بیت کوین، Paymentwall، Paysafe Card یا Fortumo هستند. اینطور که مشخص است، PutLocker هر کاری که ممکن بوده برای دور شدن از PayPal انجام داده است.

TorrentBytes

TorrentBytes

TorrentBytes

پس از بلاک شدن به همان دلایل مشابه دیگر حامیان BitTorrent در سال 2012، TorrentBytes با یک توییت مخالفت خود را با PayPal اعلام کرد. TorrentBytes در مقایسه با سایرین به عنوان یک ردیاب خصوصی کهنه کار یک سایت نسبتا قدیمی است، بنابراین وقتی PayPal حسابش را بلاک کرد، مشکلش دریافت پول از کاربران نبود. در عوض، نمی توانست آن پول ها را خرج کند.

TorrentBytes معمولاً برای پرداخت هزینه سرورهای خود کمک های مالی دریافت می کرد و زمانی که PayPal آن را محکوم کرد، این سایت قادر به پرداخت صورت حساب های خود نبود. فقط یکی از سرورهایش امکان پرداخت از طریق بیت کوین را داشت و TorrentBytes پیش بینی کرد که آن هم در ژانویه 2013 نابود خواهد شد. البته که هنوز سرِ پا و پابرجا است، اما تصور اینکه چه چیزی را از سر گذرانده بسیار سخت است.

Depositfiles

Depositfiles

Depositfiles

Depositfiles یکی دیگر از قربانیان پی پال بود، اما به نظر می رسد یکی از قربانیان بی سر و صدا است. این سرویس یک پلتفرم اشتراک گذاری وابسته به فضای ذخیره سازی ابری است که دسترسی به اشتراک گذاری BitTorrent را فراهم می کند و مدت کوتاهی پس از سقوط MegaUpload توسط Paypal بسته شد.

کاربرانی که هنوز مایل به استفاده از Depositfiles هستند همچنان می توانند پرداخت کنند، اما باید این کار را با استفاده از کارت اعتباری، حواله بانکی، کارت Paysafe یا Paymentwall انجام دهند.

نتیجه گیری

تمام این سرویس ها توسط PayPal بلاک شده اند و تنها یکی از آنها شانسی دوباره به شرکت داده است. برخی بر این باورند که ما به روشی متفاوت تر و آزادتر برای انجام معاملات خود نیاز داریم. برخی دیگر معتقدند که اقدام PayPal کاملاً موجه است. با این اوصاف، دوست دارم نظر شما را بدانم.

آیا فکر می کنید که بلاک کردن این سایت ها توسط PayPal کار موجهی بوده است؟ چه جایگزین های پرداخت دیگری وجود دارد؟ در قسمت کامنت ها به ما بگویید.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. محمدرضا گفت:

    عالیی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT