تفاوت بین MBA و MSc

تفاوت بین MBA و MSc چیست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

تصمیم گیری برای ادامه تحصیل یکی از بهترین تصمیماتی است که یک فرد می تواند بگیرد. تفاوت بین MBA و MSc را در ادامه توضیح داده ایم.

با ادامه تجربه یادگیری خود با MBA یا MSc، دانش خود را فراتر از مدرک کارشناسی خود افزایش می دهید.

تعیین وقت سفارت

داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا MBA می تواند باعث پیشرفت شغلی شما و افزایش فرصت های شغلی در سراسر جهان شود.

اما تفاوت بین MBA و MSc چیست و چگونه می توانید تصمیم بگیرید که بهترین گزینه برای شما چیست؟

MBA چیست؟

MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) یک مدرک کارشناسی ارشد بازرگانی است که دانشجویان را از زمینه های مختلف تجاری جذب می کند. این یک اعتبار شناخته شده در سطح جهانی است که به ویژه در میان کسانی که قبلاً چندین سال در بخش تجارت کار کرده اند بسیار مورد توجه است.

MBA که معمولاً بعداً در حرفه یک فرد انجام می شود، شامل مطالعه گسترده در تجارت است. علاوه بر این، دانش آموزان تجربه عملی در رهبری و مدیریت کسب خواهند کرد.

موضوعات مورد مطالعه در دوره MBA عبارتند از:

  • حسابداری
  • اقتصاد
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • بازار یابی
  • تجارت بین المللی
  • قانون کسب و کار

MSc چیست؟

MSc یک دوره تحصیلات تکمیلی است که مدارک زیر را اعطا می کند:

  • علوم پایه
  • فن آوری
  • مهندسی
  • دارو
  • علوم اجتماعی
  • ریاضیات

به دانش ‌آموزان این فرصت داده می‌ شود تا بر روی یک حوزه خاص با جزئیات بیشتر از آنچه در مقطع کارشناسی مطالعه می ‌شوند، تمرکز کنند.

در بیشتر موارد، MSc در طی یک یا دو سال پس از اتمام دوره کارشناسی انجام می شود. به این ترتیب، اکثر دانش ‌آموزان تجربه محدودی در حوزه انتخابی خود دارند.

تفاوت های بزرگ بین MBA و MSc؟

  • اندازه کلاس ها
  • تعهد
  • هزینه
  • چشم انداز اشتغال

1. اندازه کلاس

نکته مهمی که هنگام تصمیم گیری در مورد هر مدرکی باید در نظر گرفت، اندازه کلاس ها و سخنرانی ها است. اندازه کلاس های کوچکتر به دانش آموزان این فرصت را می دهد که همتایان و اساتید خود را بهتر بشناسند، که برای ایجاد ارتباطات عالی است.

ورودی های MBA معمولاً نسبتاً کم است و به دانشجویان این فرصت را می دهد که با شبکه همسالان خود ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، کلاس ‌ها و سخنرانی ‌ها بسیار کوچک ‌تر هستند و برخی از دانشگاه ‌ها تعداد کلاس ‌های کوچک ‌تر از 15 دانشجو را انتخاب می ‌کنند. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا فعالانه در درس ها مشارکت کنند و سؤال بپرسند.

با این حال، از آنجایی که کلاس های MSc تقاضای بیشتری دارند، میزان دریافت آنها معمولاً بسیار بیشتر از کلاس های MBA است. در حالی که دانشجویان کارشناسی ارشد بخشی از یک شبکه فارغ التحصیل بسیار بزرگتر خواهند بود، ممکن است تجربه آموزشی شخصی سازی شده مشابهی نداشته باشند.

2. تعهد

یکی از بزرگترین تفاوت های MBA و MSc طول دوره است. هر دوره کارشناسی ارشد به درجه متفاوتی از تعهد نیاز دارد، با این حال، MBA به طور کلی به موارد بیشتری نیاز دارد.

یک MBA تمام وقت می تواند بیش از دو سال طول بکشد تا تکمیل شود. در حالی که ممکن است ساعات کلاس زیادی در MBA وجود نداشته باشد، هر هفته مقدار قابل توجهی کار انتظار می رود. از آماده سازی، تکالیف، کلاس ها و مطالعه، می توانید انتظار داشته باشید که حداقل 40 ساعت در هفته را به MBA خود اختصاص دهید.

حتی اگر تعهد برای کارشناسی ارشد چندان زیاد نیست، انتظارات زیادی از دانشجویان کارشناسی ارشد وجود دارد که خارج از ساعات کلاس، یادگیری خود گردان را انجام دهند. یک دوره کارشناسی ارشد تمام وقت معمولا بین 12 تا 18 ماه طول می کشد تا تکمیل شود. ساعت ها از دوره ای به دوره دیگر متفاوت است، اما صرف حداقل 20 ساعت در هفته خارج از زمان کلاس غیر معمول نیست.

3. هزینه

ادامه تحصیل شما با قیمت گزافی همراه است، به خصوص اگر در یک MBA معتبر ثبت نام کنید. متوسط ​​شهریه برای MBA دو ساله بیش از 60000 دلار است. با این حال، اگر در یکی از مدارس برتر کسب و کار شرکت کنید، می توانید انتظار داشته باشید که بیش از 100000 دلار بپردازید. در حالی که یک MSc بین 15000 تا 20000 دلار به شما تعلق می گیرد.

مهم است که اجازه ندهید هزینه ها شما را از پیگیری جاه طلبی های شغلی خود باز دارد. بسیاری از دانشگاه ها بورسیه تحصیلی ارائه می دهند و برخی از کشور ها کمک مالی برای دانشجویان کارشناسی ارشد دارند.

4. چشم انداز استخدام

کسانی که MBA دارند معمولاً می توانند انتظار داشته باشند که حقوق اولیه بالاتری نسبت به کسانی که دارای مدرک MSc هستند داشته باشند. با این حال، فرصت های پیشرفت شغلی به مدرک یا اعتباری که کسب کرده اید محدود نمی شود.

یادآوری این نکته ضروری است که کسانی که دارای مدرک MBA هستند، قبل از ثبت نام در دوره MSc ، قبلاً در رشته خود تجربه ای داشته اند.

در حالی که MBA اغلب به عنوان یک مدرک حرفه ای تر از MSc در نظر گرفته می شود، MBA معمولاً جدا از دروس انتخابی بسیار گسترده است.

هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه کدام مسیر تحصیلات تکمیلی بهتر از دیگری است وجود ندارد. برخی از افراد برای ثبت نام در MBA مناسب تر خواهند بود در حالی که برخی دیگر برای شرکت در دوره MSc بهتر خواهند بود.

دیگر مقالات ما در این زمینه را مطالعه کنید تا به شما در تصمیم گیری کمک کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT