توصیه نامه

توصیه نامه: همه چیزهایی که باید بدانید

زمان مطالعه 4 دقیقه

هنگام درخواست برای عضویت در دانشگاه، توصیه نامه برای پشتیبانی از درخواست شما مورد نیاز است. این توصیه نامه باید هیئت پذیرش را متقاعد کند که شما برای دانشگاه آنها مناسب هستید، هم در سطح آکادمیک و هم در سطح شخصی با استاندارد های آنها هنگام باشید.

خرید با پی پال

 آزمون پرومتریک

در این مقاله، شما را با نکات کلیدی نوشتن توصیه نامه همراه با نکاتی در مورد قالب و چند نمونه مفید آشنا خواهیم کرد!

توصیه نامه چیست و چه کسی باید آن را بنویسد؟

توصیه نامه یک سند مکتوب است که توانایی ها و دستاوردهای تحصیلی دانشجوی متقاضی و همچنین ویژگی ها و جاه طلبی های شخصی آنها را برجسته می‌کند. هدف آن پشتیبانی از هر چیزی است که دانشجو در بیانیه هدف خود می‌نویسد.

شخصی که توصیه نامه را می‌نویسد باید یک شخصیت ارشد باشد که می‌تواند دانشجو را تضمین کند، مانند معلم، مشاور شغلی یا مشاور دانشجو.

چگونه توصیه نامه درخواست کنیم؟

بیشتر معلمان ارشد و مشاوران دانشجویی و مشاوران شغلی، قبلاً تعداد زیادی از این نامه ها را نوشته‌اند و بسیار خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند. با این حال، آن را ساده نگیرید! مطمئن شوید که این کار را برای شما انجام می‌دهند، چه به صورت حضوری یا از طریق ایمیل، از آنها بپرسید.

مهمترین نکته هنگام درخواست توصیه نامه این است که کار را برای او آسان کنید! تمام اطلاعاتی را که در مورد موفقیت های تحصیلی شما نیاز دارند به آنها بدهید و آنها را در مورد فعالیت های فوق برنامه ای که در آن شرکت می‌کنید مطلع کنید. علاوه بر این، به آنها اجازه دهید جاه طلبی های آینده شما را بدانند، زیرا آنها می‌توانند از این اطلاعات برای ساختن پرونده شما استفاده کنند.

توصیه نامه باید شامل چه مواردی باشد؟

علاوه بر دلایلی که چرا شما یک دانشجو را توصیه می‌کنید (آکادمیک، مبتنی بر مهارت و دلایل شخصی)، توصیه نامه باید حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه نویسنده کیست و چرا آنها در موقعیت خوبی برای صحبت در مورد دانشجو هستند، باشد. در نهایت، در صورتی که تیم پذیرش بخواهد با آنها تماس بگیرد، باید اطلاعات تماس نویسنده را نیز شامل شود.

طول و قالب توصیه نامه

توصیه نامه باید حدود 300-400 کلمه باشد، بنابراین باید کاملاً مختصر نوشته شود!

در مورد قالب، حدود 4-5 پاراگراف ایده آل است. در این بخش یک شاخص مختصر از آنچه که باید در هر یک گنجانده شود آورده شده است:

پاراگراف ۱

معرفی کنید که چه کسی هستید، رابطه شما با دانش آموز متقاضی چیست و چرا می‌نویسید.

پاراگراف ۲ و ۳

در مورد دستاوردهای دانش آموزان، شخصیت و پتانسیل آنها صحبت کنید.

پاراگراف ۴

به طور خلاصه توضیح دهید که چرا به شدت این شخص را برای ورود به دانشگاه مورد نظر توصیه می‌کنید

پاراگراف ۵

قبل از اینکه پائین نامه را امضاء کنید، به خواننده اطلاع دهید که چگونه با شما تماس بگیرد. زیرا ممکن است تمایل به بحث و تبادل نظر بیشتر داشته باشند.

چگونه یک توصیه نامه بنویسیم؟

در اینجا چند نکته سریع وجود دارد:

  • اطلاعات مرتبط مورد نیاز خود را وارد کنید
  • بدانید که آن را به چه کسی خطاب می‌کنید
  • در رابطه یا متقاضی با دید مثبت صحبت کنید
  • توضیح دهید که چرا در موقعیت خوبی برای صحبت در مورد آنها هستید
  • مختصر و مفید ارائه دهید!
  • در صورت تمایل خواننده، پیشنهاد دهید که با جزئیات بیشتر صحبت کنید

نمونه توصیه نامه

اینم یکی که قبلا آماده کردیم! اگر در مورد نوشتن توصیه نامه شک دارید، آن را به عنوان سکوی پرتاب برای خود در نظر بگیرید. این بزرگ ترین توصیه نامه جهان نیست، اما بسیار خوب است! ما فقط آن را نوشتیم تا ببینید که چگونه همه عناصر را به روشی مختصر، کامل و مؤثر کنار هم قرار دهید.

خانم تامپسون عزیز

نام من شان کمپبل است، و چهار سال گذشته را به آموزش زبان انگلیسی به الا در دبیرستان سامرست گذرانده ام و همچنین بر مشارکت او در برنامه نمونه سازمان ملل دبیرستان نظارت کرده ام. در تمام این مدت، الا به طور مستمر مرا تحت تأثیر توانایی تحصیلی، اخلاق کاری، همچنین دلسوزی و مراقبت از سایر دانشجویان قرار داده است. به همین دلیل، من احساس می‌کنم وظیفه دارم الا را برای قبولی در رشته حقوق در دانشگاه روهمپتون با جدیت و قطعیت توصیه کنم.

از زمانی که من او را می‌شناسم، الا تمایل خود را برای یادگیری در کلاس درس و همچنین تحت تاثیر قرار دادن و در عین حال کمک کردن به دیگران را نشان داده است. او همیشه با اخلاق کاری خود و الگوهایی که برای سایر دانش آموزان می‌گذارد مرا تحت تأثیر قرار داده است. او با وجود اینکه به صورت فردی بسیار عالی عمل می‌کند، در کار گروهی رهبر خوبی است. مانند همه رهبران خوب، نسبت به دیگران فروتنی و بردباری نشان می‌دهد. رهبری و رفتار او به گونه‌ای ثابت شده که او به عنوان بخشدار مدرسه معرفی کرده ایم.

من کاملاً معتقدم که با پذیرش الا برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه روهمپتون، شما یک دانشجوی نمونه با پتانسیل بسیار بالا برای پیشرفت در زندگی به دست خواهید آورد. جاه طلبی و اشتیاق او برای یادگیری و همچنین روحیه مهربانش، او را مجهز می‌کند تا نه تنها به یک حقوقدان موفق، بلکه به یک فرد فوق العاده برای جامعه دانشگاه تبدیل شود.

اگر بخواهید در مورد مناسب بودن الا برای دانشگاه خود با جزئیات بیشتری صحبت کنید، خوشحال می شوم کمک کنم. می توانید از طریق تلفن 123-456-78910 یا از طریق ایمیل در [email protected] با من تماس بگیرید.

ارادتمند شما،

شان کمپبل

معلم انگلیسی و مدیر MUN در دبیرستان سامرست

این نمونه ای از توصیه نامه بود، امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما برای نوشتن توصیه نامه کمک کرده باشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT