درآمد طراحان UI و UX

درآمد طراحان UI و UX: چقدر می‌توانم در سال 2024 درآمد داشته باشم؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

در بخش دیجیتال، شرکت ها هر کاری که ممکن است انجام می‌دهند تا از وجود تجربیات مثبت اطمینان حاصل کنند.

اداره آمار کار ایالات متحده نشان می‌دهد که مشاغل طراحان UI UX از سال 2021 تا 2031 به میزان 23 درصد رشد خواهند کرد – بسیار سریع تر از سایر مشاغل. این قطعا به معنای فرصت های بیشتر در حوزه UI/UX است. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای کدام شغل درخواست بدهید، باید به وضوح تفاوت های بین UX و UI را د۱رک کنید.

این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، طراحی UI به عناصر بصری (دکمه ها، نمادها و غیره) یک محصول دیجیتال مربوط می‌شود و طراحی UX درباره تعامل کلی و قابلیت استفاده آن است.

اما سوال این است که آیا طراحی UI و UX درآمد خوبی دارند؟

حقیقت این است که عوامل زیادی مانند شرکت، اندازه، مکان، تجربه و موقعیت بر دستمزد یک طراح UX تأثیر می‌گذارند. برای اینکه یک پیش زمینه داشته باشید باید بگویم، میانگین حقوق اولیه طراحی UI UX در ایالات متحده 75057 دلار در سال است.

اگر مایل به اشتغال به شغلی به عنوان یک طراح UI یا UX هستید، ادامه مقاله را بخوانید!

بازار کار برای طراحان UI و UX در سال 2024 چگونه است؟

پروژه های بخش طراحی UI و UX در ایالات متحده به طور متوسط ​​هر سال 21800 فرصت شغلی دارند. انتظار می‌رود تا سال 2031، 23 درصد رشد کند.

این رشد بزرگی است، اما ساده نیست!

طراحی UI/UX از دهه 1990 تا 2024 مسیر طولانی را طی کرده و هر روز در حال تحول است و در یک چشم به هم زدن روندها را ایجاد می‌کند. امروزه پیشرفت و نوآوری در این زمینه ها سریع است و تقاضای آن نیز همین طور است. اما اگر می‌خواهید وارد بازار طراحی UI UX شوید، در اینجا فهرستی از گرایشات و استانداردها وجود دارد که باید با آنها هماهنگ شوید:

حالت تاریک – این روند رو به رشد امسال نیز به محبوبیت خود ادامه خواهد داد.

پویانمایی – این راه فراگیر برای بهبود تجربه کاربر در حال افزایش است.

جلوه های شناور – محبوبیت جلوه های شناور افزایش یافته و در حال تبدیل شدن به یکی از بخش های اصلی صنعت است، اما چالش هایی را برای دستگاه های تلفن همراه به همراه دارد.

Neumorphism در حال حاضر جزء اصلی صنعت طراحی است. Neumorphism در حال تبدیل شدن به یک انتخاب زیباشناختی برای محصولات دیجیتال معاصر است.

در مجموع، شما باید به طور مداوم با روندهای صنعت تکامل پیدا کنید. به موازات آن، مهارت های نرم خود را نیز افزایش دهید!

میانگین حقوق طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری در سراسر جهان

از زمان همه گیری، بسیاری از شرکت ها به دورکاری روی آورده‌اند.

تعجب می‌کنید که این موضوع چگونه بر نحوه پرداخت حقوق کارکنان خود تأثیر گذاشته است؟

خوب، برخی از شرکت ها بدون توجه به محل زندگی، به کارمندان از راه دور مانند کسانی که در دفتر کار می‌کنند، حقوق می‌دهند. با این حال، دیگران بر اساس یک متغیر پرداخت را انجام می‌دهند. برای اینکه تصوری به شما بدهیم، حقوق طراحان UI UX در برخی از بزرگترین شهرهای جهان چگونه است:

ایالات متحده آمریکا

با افزایش نیاز به تجربه های دیجیتالی در ایالات متحده، تقاضا برای متخصصان UI UX نیز رو به افزایش است. کاندیداها با داشتن فرصت های فراوان، تعداد زیادی انتخاب دارند که بتوانند مهارت های خود را به کار ببرند.

طبق این آمار، آگهی های شغلی برای عناوین فنی در ماه مه 623627 نفر و در سال 202۳ تاکنون حدود 2.2 میلیون نفر بوده است که نشان دهنده افزایش 52 درصدی نسبت به سال قبل است.

میانگین حقوق یک طراح UX در ایالات متحده 110392 دلار در سال است.

یک طراح UX مستقل می‌تواند حدود 128549 دلار در سال در ایالات متحده درآمد کسب کند.

میانگین حقوق یک طراح رابط کاربری در ایالات متحده ۹۸۷۹۵ دلار در سال است.

یک طراح رابط کاربری مستقل می‌تواند در ایالات متحده حدود 93044 دلار در سال درآمد کسب کند.

انگلستان

بازار کار در بریتانیا برای طراحان UI UX نیز رقابتی است! از شما می‌خواهد طیفی از برداشت ها و تعاملات کاربران را برای برندهای مختلف مدیریت کنید.

بهترین قسمت؟ شما هر سال یک افزایش حقوق تضمینی دریافت می کنید!

میانگین حقوق یک طراح UX در بریتانیا 53356 پوند در سال است.

یک طراح UX مستقل می‌تواند حدود 58003 پوند در سال در بریتانیا درآمد کسب کند. میانگین حقوق یک طراح رابط کاربری در بریتانیا 51716 پوند در سال است.

یک طراح رابط کاربری مستقل می‌تواند حدود 58003 پوند در سال در بریتانیا درآمد کسب کند.

چین

اگرچه این بازار به اندازه سایر بازارهای کاری UI UX شیک و خواستار نیست، چین همچنان از این نظر در حال رشد است. تقاضا برای UX UI در حال افزایش است، اما نسبت به سایر کشورها کندتر و پایدارتر است.

میانگین حقوق یک طراح UX در چین 240000 ¥ یوان در سال است.

میانگین حقوق یک طراح UI در چین 154068 ¥ یوان در سال است.

استرالیا

تقاضا برای طراحان UI UX در استرالیا زیاد است و انتظار می‌رود در سال های آینده رشد کند. در سال 2022، حدود 1500 نقش به صورت آنلاین از طریق Seek.com.au با برخی از ایالت های محبوب استرالیا مانند نیو ساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند تبلیغ شد.

میانگین حقوق یک طراح UX در استرالیا 90000 دلار استرالیا در سال است.

میانگین حقوق یک طراح UI در استرالیا 80559 دلار استرالیا در سال است.

میانگین حقوق برای هر سطح تجربه چقدر است؟

سطح تجربه در نقش UI و UX خاص در صنایع مختلف به طور قابل توجهی بر دستمزد طراح UI UX تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، هر چه مدت طولانی تری در همان مسیر در صنعت باقی بمانید، می‌توانید انتظار دستمزد بیشتری را داشته باشید. با این حال، برای به دست آوردن تجربه مرتبط، باید بر مهارت های لازم تسلط داشته باشید و مدیریت UX مؤثر را بیاموزید.

اگر صبور و پرشور هستید، پیشرفت مداوم در حقوق هر سال تضمین شده است. به عنوان مثال، طبق گفته Glassdoor، حقوق پایه سالانه برای مدیران UI و UX در ایالات متحده از مارس 2023، 140,020 دلار است.

با حرکت رو به جلو، یک طراح UI و UX می‌تواند به سمت یک طراح محصول حرکت کند یا ارتقا یابد تا جای یک طراح محصول را پر کند. این شامل مراقبت از سازماندهی فرآیند طراحی UI UX و سایر وظایف مرتبط از دیدگاه توسعه کسب و کار است.

نحوه مذاکره با حقوق طراحی UI یا UX

طبیعی است که در طول مصاحبه برای دادن عدد مشخصی برای دستمزد مورد انتظار خود تحت فشار باشید. اما بهتر است عجله نکنید! اگر مقدار پایینی را پیشنهاد کنید، ممکن است کمتر از چیزی که آنها مایل به پرداخت هستند دریافت کنید. با این حال، اگر بیش از حد بالا بروید، شاید برای خود قیمت گذاری کنید که شغل را از دست بدهید.

در اینجا چند سؤال متداول UI UX وجود دارد که می‌تواند به شما در آماده شدن برای مذاکرات حقوق کمک کند:

1. آیا گفتن میزان حقوق قبلی من به مذاکرات کمک می‌کند؟

افشای حقوق در سراسر جهان وجود دارد. برخی معتقدند افشای حقوق شما می‌تواند موقعیت مذاکره شما را تضعیف کند، برخی دیگر فکر می‌کنند که می‌تواند به شما کمک کند حقوق بهتری بگیرید. یک قانون در ایالت های مختلف مانند کالیفرنیا، شرکت ها را از درخواست اطلاعات در مورد غرامت و مزایای قبلی منع می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا بر اساس استعداد و مهارت های خود جبران خوبی داشته باشید. همچنین، توصیه می‌شود از افشای داوطلبانه حقوق قبلی خود در صورت کم بودن خودداری کنید.

2. وقتی کارفرما انتظارات حقوقی من را می‌پرسد چه باید بگویم؟

حس اضطراب یا عدم اطمینان زمانی که کارفرما در مورد انتظارات حقوق شما در طول مصاحبه می‌پرسد قابل درک است. اما این یک سوال رایج است، و شما باید این را فرصتی برای بحث در مورد ارزش های ارائه شده‌تان در نظر بگیرید. می‌توانید با تحقیق در مورد میانگین حقوق طراح UX و دستمزد طراح رابط کاربری به ازای استانداردهای صنعت از طریق Glassdoor یا Indeed خود را برای این کار آماده کنید. هنگامی که تصور درستی از محدوده دارید، می‌توانید بدون احساس نیاز به وحشت یا نگرانی، با اطمینان و صادقانه به سؤال پاسخ دهید.

3. چگونه میتوان مهارت های مورد نیاز برای مطابقت با شغل را توسعه داد

آیا درباره بنیاد طراحی تعامل (IxDF)، SkillShare یا Udemy شنیده‌اید؟

ما فرض می‌کنیم شما اطلاع دارید!

این موسسات آموزشی طیف گسترده ای از دوره های طراحی UI/UX را ارائه می‌دهند که معمولا بین 5 تا 9 هفته طول می‌کشد. از تجربه کاربری تلفن همراه تا مدیریت UX و راهنماهای عملی برای قابلیت استفاده، می‌توانید دوره مربوط به مجموعه مهارت های مورد نیاز برای این نقش را انتخاب کنید.

حقوق برای شغل های دیگر زیر چتر UX

اکنون، اگر می‌پرسید طراحان UX چقدر در نقش های مختلف درآمد دارند، در اینجا مروری بر برخی از مشاغل محبوب زیر چتر UX آورده شده است:

1. محقق UX

یک محقق UX باید نیازهای کاربر را درک کند. این کار مستلزم انجام تحقیقات کامل برای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد طرز فکر مشتری و همکاری با طراحان برای گنجاندن آن در طراحی است. سازمان های بزرگ معمولاً محققان UX را استخدام می‌کنند، یک طراح UX در کسب‌وکارهای کوچک‌تر، از مهارت های یک محقق UX استفاده می‌کند.

متوسط ​​حقوق یک محقق UX در ایالات متحده 140736 دلار در سال است.

2. نویسنده UX

عنوان شغلی نویسنده UX یک گزینه عالی برای کسانی است که در نوشتن مهارت دارند. یک نویسنده UX باید برای محصولات دیجیتال محتوای نوشتاری ایجاد کند تا تجربه کاربر را افزایش دهد. نوشتن UX ممکن است شامل انجام تحقیقات کاربر گهگاهی، توسعه استراتژی های محتوا و بازنگری محتوا برای وضوح و دسترسی باشد.

میانگین دستمزد یک نویسنده UX ۱۱۹۳۳۶ دلار در سال است و به عنوان یک نویسنده UX آزاد، می‌توانید با همان ساعات کار در ایالات متحده، 200،000 دلار درآمد داشته باشید.

3. استراتژیست UX

یک استراتژیست UX نحوه استفاده و اجرای استراتژی های تجاری را می‌داند. آنها اغلب باید اهداف کسب و کار را در همکاری با مشتریان و ذینفعان تعریف کنند و استراتژی طراحی محتوا را در محصولی بهبود بخشند که نیازهای کاربر را با الزامات تجاری متعادل کند.

میانگین حقوق یک استراتژیست UX ۱۰۷۴۹۱ دلار در ایالات متحده است.

حقوق طراحان UX و UI آزاد

بسیاری از طراحان UX و UI درآمد و انعطاف بیشتری کسب کنند.

فریلنسینگ بهترین راه برای انجام آن است. شما می‌توانید از هر کجا، در هر زمان، روی پروژه های متعدد و با مشتریان منتخب از طریق فریلنسینگ کار کنید. نه تنها اینها، بلکه چندین مزیت دیگر فریلنسری وجود دارد که شما را به سمت یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک طراح آزاد و رهایی از 9 به 5 سوق می‌دهد.

اما سوال اصلی این است که طراحان UX و UI فریلنسر چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند؟ معمولاً حقوق طراحان UX و UI فریلنسر بر اساس مهارت ها و تجربه در صنعت متفاوت است.

همچنین، اکثر طراحان فریلنسر UX UI از مشتریان خود بر اساس پروژه پول می‌گیرند. برخی به صورت ساعتی و هفتگی دستمزد می‌گیرند.

سایر مزایا و پاداش برای طراحان UI و UX

1. مرخصی استحقاقی

اکثر طراحان UI/UX مرخصی با حقوق دریافت می‌کنند که می‌توانند برای روزهای بیماری، تعطیلات یا روزهای شخصی از آن استفاده کنند.

2. پاداش

طراحان UI/UX واجد شرایط دریافت پاداش بر اساس پارامترهای مختلف هستند. رایج ترین آنها یک جایزه برای عملکرد استثنایی شما است.

3. عضویت در باشگاه

اگر فردی هستید که تناسب اندام را جدی می‌گیرید، کسب عضویت در باشگاه راهی عالی برای تناسب اندام در حین کار به نظر می‌رسد.

4. بیمه سلامت

بیمه درمانی کمک می‌کند تا هزینه های درمانی قابل توجهی را پوشش دهد، در صورت آسیب دیدگی یا بیماری مفید است.

5. برنامه بازنشستگی

بسیاری از سازمان ها (در ایالات متحده) به طراحان UI/UX یک طرح بازنشستگی ارائه می‌دهند که به آنها امکان می‌دهد برای آینده سرمایه گذاری کنند و از مزایای مالیاتی بهره مند شوند.

چگونه یک طراح UI یا UX شویم؟

اکنون که علاقمند ورود به بازار کار UI/UX در کشورهای مختلف هستید، احتمالاً متوجه شده اید که ارتقاء مهارت و اصلاح مداوم مهارت ها برای رقابتی ماندن در این محیط پویا ضروری است. می‌توانید برای چندین دوره UI/UX ارائه شده توسط IxDF درخواست دهید تا مهارت های طراحی UI/UX را بیاموزید و یا ارتقا دهید.

بهترین بخش؟ بازگشت سرمایه بی نظیر است. فقط در مورد آن فکر کنید: اگر یک مهارت یا تکنیک را یاد بگیرید که حقوق شما را حتی با درصد کمی افزایش دهد، بازگشت سرمایه شما هزاران درصد خواهد بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT