دش چیست

دش چیست و چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

دش چیست و چگونه به عنوان نوعی ارز دیجیتال کار می کند؟ ما این راهنمای مفصل را برای پاسخ به تمام سوالات مهم در مورد این ارز دیجیتال پیشرو و توضیح ویژگی های کلیدی آن، مانند PrivateSend و InstantSend، گردآوری کرده ایم. در اینجا در اول پرداخت، می‌توانید به راحتی Dash خود را به PayPal، WebMoney یا Skrill به عنوان بخشی از ارز دیجیتال ما به PayPal و سایر خدمات مبادله ارزهای دیجیتال مبادله کنید.

اگر می‌دانید دش چیست و فقط می‌خواهید برخی از دش های خود را به پی پال مبادله کنید، بهتر است این مقاله را نادیده بگیرید و فقط تبادل خود را در اول پرداخت انجام دهید. اما اگر می‌خواهید در مورد Dash و نحوه کارکرد آن بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید زیرا ما تمام اطلاعات لازم را برای DYR در مورد DASH برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

دش چیست؟

در ابتدا، Dash برای اطمینان از ناشناس ماندن، توسعه داده شد و با نام Darkcoin شناخته شد. بنیانگذار پروژه بعداً اهداف ارز را دوباره تعریف کرد و آن را Digital Cash یا Dash نامید. استفاده از ارز دیجیتالی که تمرکز آن بر ارائه استقلال به مشتریان برای لذت بردن از سهولت خرید مدرن است، اما همچنان خواهان ویژگی های خاص ارز مجازی است. این به آنها کمک می کند تا به راحتی و مقرون به صرفه پول نقد را در هر مکان، هر زمان و به هر کسی انتقال دهند.

دش با بیش از 4800 ارائه‌دهنده خدمات و خرده‌فروش همکاری کرده است تا این امکان را فراهم کند تا اطمینان حاصل شود که مصرف‌کنندگان می‌توانند هر چیزی را که دنبال می‌کنند پیدا کنند. خرید و خرید این ارز سریع است. تا به امروز، مصرف کنندگان تقریباً 1 میلیارد دلار برای پرداخت کالاها و خدمات روی دش سرمایه گذاری کرده اند. اگرچه Dash روش پرداخت ساده‌تر و سریع‌تری را ارائه می‌کند، اما مشوق‌های متعددی مانند تسویه حساب فوری، بدون بازپرداخت و کارمزد صفر در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

Dash چگونه برای ما مفید است؟

از نظر بهبود معماری بیت کوین، دش دارای ویژگی های جذابی در اکوسیستم خود است. این در نهایت منجر به لایه اضافی حفاظت از حریم خصوصی، توان عملیاتی بیشتر شبکه، تسویه سریعتر و انتشار سریعتر پیام ها از طریق شبکه شد. در واقعیت، دش از معماری شبکه دو لایه تحریک‌شده‌اش سود می‌برد، مدلی که پروژه به کار می‌برد، به جای نمونه تک لایه‌ای معمولی که در اکثر پروژه‌های ارز دیجیتال یافت می‌شود.

این طراحی جایگزین شبکه، امکان معرفی طیف وسیعی از خدمات اضافی را فراهم کرد، مانند ویژگی اختلاط غیرمتمرکز به نام PrivateSend و تسویه معاملات فوری معروف به InstantSend. دش ثابت کرده است که برای صنعت پرداخت ایده آل است، جایی که زمان انتظار طولانی در پایانه های نقطه فروش برای تایید شبکه قابل قبول نیست.

علاوه بر این، ساختار مدیریتی Dash آن را به یکی از غیرمتمرکزترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال تا به امروز تبدیل می‌کند و اعضایی را که در میان جامعه آن مشارکت دارند، قادر می‌سازد تا به طور دموکراتیک در مورد تصمیم‌های استراتژیک سازمان رأی دهند.

InstantSend در اکوسیستم Dash چیست؟

InstantSend یک ویژگی پروتکل Dash است که با استفاده از قفل تراکنش و اجماع مسترنود امکان تراکنش های آنی در بلاک چین دش را فراهم می کند. InstantSend Dash را قادر می‌سازد تا با سیستم‌های پرداخت متمرکز فعلی که زمان‌های کوتاه تراکنش را ارائه می‌کنند، مانند VISA رقابت کند. این توسط فناوری InstantSend Dash ارائه شده است، اما به روشی غیرمتمرکز و بدون اعتماد.

Dash PrivateSend چیست؟

PrivateSend، یکی از ویژگی‌های پروتکل Dash، یک تابع میکسر سکه غیرمتمرکز است که برای تقویت حریم خصوصی مالی کاربران با پنهان کردن منشاء وجوه ساخته شده است. هدف PrivateSend حفظ قابلیت تعویض سکه های Dash با حذف تاریخچه شبکه آن است.

Dash به روش های شگفت انگیزی کار می کند

مانند بیت کوین، دش اغلب به ماینرها وابسته است تا تراکنش ها را در ازای آن که توکن بلاک چین به آنها پاداش می دهد، تأیید کند. با این حال، دش با معرفی ایده Masternode، انطباق هایی با روش انجام داده است. با واریز حداقل 1000 DASH، ماینرها وضعیت Masternode را به دست خواهند آورد. این به آنها وضعیت ویژه ای را برای انجام عملیات ضروری شبکه می دهد. به عنوان مثال، آنها مسئول پردازش تراکنش های فوری (InstantSend) و تراکنش های خصوصی (PrivateSend) و نظارت بر حاکمیت عمومی و خزانه داری بلاک چین هستند.

وجود Masternodes نه تنها ثبات شبکه را افزایش می دهد، بلکه سرعت تراکنش سریع را نیز تضمین می کند. از آنجا که این به تلاش و منابع اضافی نیاز دارد، کمکی که آنها ارائه می کنند به اندازه کافی پاداش می گیرد. 45 درصد از مشوق ها به همه ماینرها تعلق می گیرد، در حالی که 45 درصد به مسترنود تعلق می گیرد. 10 درصد باقی مانده از سکه ها به عنوان بودجه برای سرمایه گذاری های احتمالی شبکه و ارتقاء ذخیره می شود. این ارز دیجیتال از یک پروتکل قابل مقایسه با کلیدهای عمومی و خصوصی برای ارسال و دریافت پول استفاده می کند. این روش منحصر به فرد مدیریت تراکنش‌ها نه تنها به پردازش و بررسی تراکنش‌ها با سرعت سریع کمک می‌کند، بلکه با پاداش مناسب به ماینرها، تضمین می‌کند که کسانی که تلاش زیادی می‌کنند پلتفرم را ترک نکنند.

دش در مقابل بیت کوین: تفاوت چیست؟

تفاوت اصلی بین الگوریتم استفاده شده توسط دش و بیت کوین برای استخراج سکه است. Dash از الگوریتم X11 استفاده می کند که نسخه اصلاح شده الگوریتم اثبات سهام است. همچنین از ترکیب Conjoin در بلاک چین خود برای به هم زدن تراکنش ها و امکان حفظ حریم خصوصی استفاده می کند. از طرف دیگر، بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می کند.

سازندگان Dash می خواستند یک بلاک چین جدید، عاری از آسیب پذیری های معمولی راه اندازی شود. توسعه‌دهندگان دش، بلاک چین جدید خود را با پرداخت‌های فوری در شبکه‌ای از مسترنودهای مشوق اجرا می‌کنند تا اولین پروتکل بلاک چین خودگردان و خودگردان در جهان باشد. در اینجا برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که دش معرفی کرده و بیت‌کوین از آن‌ها سودی ندارد، آورده شده است:

Masternodes: در مقایسه با بیت کوین، دش Masternodes را معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد تا از شبکه با پرداخت محافظت کنند و ویژگی های تراکنش جالبی مانند InstantSend را اضافه کنند. 1000 دش توسط اپراتورهای Masternode برای میزبانی Masternode سرمایه گذاری می شود. برای هر بلوک Dash که استخراج می شود، اپراتورهای Masternode 45 درصد از پاداش را دریافت می کنند. هر اپراتور یک پاداش ماهیانه تقریباً 7 دش دریافت می کند.

InstantSend: برای ارسال و تأیید تراکنش ها در چند ثانیه، InstantSend از تابع instantX Masternode استفاده می کند. انتشار بلوک بیت کوین به طور متوسط 10 دقیقه طول می کشد و 6 ترکیب معمولی حتی ممکن است یک ساعت برای تراکنش های بزرگ طول بکشد.

PrivateSend: اگرچه تراکنش های بیت کوین مستعار هستند و می توان آنها را به کاربران ردیابی کرد، تراکنش های PrivateSend توسط Dash معرفی شده است که به کاربران دش اجازه می دهد حداکثر حریم خصوصی را در تراکنش های خود انتخاب کنند.

دولت غیرمتمرکز خودپایدار: بلاک چین دش از خود تأمین مالی می شود، در حالی که مسترنودها مشوق هستند و می توانند با 1 رأی در هر مسترنود بر بلاک چین حکومت کنند. بودجه ایجاد و ارتقاء شبکه به بخشی از هر بلوک اختصاص می یابد که در حال حاضر 10 درصد است. این نشان می‌دهد که برخلاف بیت‌کوین، که در آن کمک‌ها داوطلبانه و بدون انگیزه هستند، توسعه‌دهندگان و مروجین Dash برای کمک‌های خود غرامت دریافت می‌کنند.

سرعت تراکنش: به لطف شبکه مسترنودهای انگیزشی درجه دوم، Dash با ایده ایجاد بهبود در بالای پروتکل بیت کوین، ارائه ویژگی های داخلی حریم خصوصی، یک شبکه غیرمتمرکز تر با مدل حکومتی سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) ایجاد شد. و معاملات بسیار پایدار، سریع و غیرقابل تعرض است. هزینه تراکنش ها که در مورد دش بسیار کمتر از بیت کوین است، یکی دیگر از تمایزات کلیدی بین این دو ارز دیجیتال است.

جوایز: با بیت کوین، جوایز استخراج منحصراً به ماینرها ارائه می‌شود، و با دش بین ماینرها، مسترنودها و خزانه‌داری دش تقسیم می‌شود که برای مدل خودباوری و متکی به خود بسیار مهم است.

با اول پرداخت می توانید دش یا بیت کوین خود را با PayPal یا وبمانی مبادله کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مبادله ارز رمزنگاری شده خود را به پی پال بخوانید: مبادله رمزنگاری آسان شده است.

چرا از Dash استفاده کنیم؟

دش، به غیر از تمرکززدایی و سایر مزایای ارائه شده توسط یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین، تعدادی از مزایای منحصر به فرد را به میز می آورد. در زیر می توانید تعدادی از این فواید را بخوانید:

شناسایی به عنوان یک ارز

همانطور که قبلا ذکر شد، دش توسط بیش از 4800 بازرگان به عنوان یک ارز دیجیتال قابل دوام پذیرفته شده است که کاربران را در هر نقطه از جهان قادر می سازد برای کالاها و خدمات پرداخت کنند.

دش کارمزد پایینی دارد

میانگین کارمزد تراکنش نیز کمتر از یک سنت است، به این معنی که مشتریان برای بهره مندی از راحتی و کارایی ارز دیجیتال مجبور به پرداخت هزینه قابل توجهی نیستند.

معاملات با سوئیفت

برخلاف بیت کوین که پردازش تراکنش ها تا چند دقیقه طول می کشد، تراکنش در چند ثانیه توسط شبکه دش تایید می شود و خرید را سریع و آسان می کند.

دسترسی

در هر صرافی آنلاین ارز دیجیتال، می‌توانید به سرعت DASH را خریداری کنید و دریافت آن از دوستان و خانواده آسان است. علاوه بر این، می توانید آن را از یک دستگاه خودپرداز نزدیک خود در برخی مکان های خاص دریافت کنید.

اگر مقداری Dash در جیب خود دارید، همیشه می توانید Dash را به PayPal در اول پرداخت مبادله کنید.

چگونه دش بخریم؟

شما می‌توانید Dash را به روش‌های مختلف خرید و فروش کنید، که همگی دارای مجموعه‌ای از مزایا، معایب و درجات پیچیدگی هستند. سریع ترین و ساده ترین راه برای خرید Dash از طریق خرید مستقیم از صرافی های فوری از طریق ارزهای فیات است. در مقایسه با برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال بهتر، این روش خرید Dash به دلیل نرخ‌های مبادله کمتر مطلوب ارائه شده توسط اکثر ارائه‌دهندگان خدمات، دارای اشکالاتی است.

Changelly، Shapeshift، Simpleswap و Airtm چند نمونه از مبادلات فوری هستند. همه آنها این امکان را برای کاربران فراهم می کنند که بدون نیاز به ورود به سیستم، با وارد کردن آدرس کیف پول و استفاده از کارت اعتباری/دبیت برای پرداخت، Dash را خریداری کنند. صرافی‌های کریپتو، که نرخ‌های ارز بلادرنگ را ارائه می‌کنند و هزینه‌های خاصی را برای خدمات دریافت می‌کنند، رایج‌ترین شکل خرید Dash هستند. وب‌سایت رسمی دش فهرستی از تمام صرافی‌های ارزهای دیجیتال که از دش پشتیبانی می‌کنند ارائه می‌کند.

راه‌های دیگر خرید دش شامل دستگاه‌های خودپرداز تخصصی و صرافی‌های خارج از بورس است که امکان خرید مستقیم سکه‌های دش را با قیمت توافقی از یک شرکت تجاری یا همتا به همتا فراهم می‌کند. اشکال این روش این است که چنین مکان هایی محدود است.

صرافی ها چگونه کار می کنند؟

به منظور واریز یا برداشت پول، صرافی‌های ارزهای دیجیتال گاهی کاربران را در فرآیند KYC قرار می‌دهند. آنها یک کیف پول چند منظوره در اختیار کاربران خود قرار می دهند (که نباید برای پس انداز استفاده شود) و به تعداد معینی از دارایی های دیجیتالی فهرست شده دسترسی دارند. کاربرانی که می خواهند سکه های دش را از یک صرافی خریداری کنند، ابتدا باید در پلتفرم صرافی ثبت نام کنند و سپس هویت خود را بررسی کنند تا بتوانند به پیشنهادات و پیشنهادات از دفترچه آدرس دسترسی پیدا کنند.

سپس می توانند برای خرید مقدار دلخواه دش با قیمت مناسب پیشنهاد دهند و منتظر بمانند تا سفارش انجام شود. Dash در بیش از 100 صرافی، از جمله Binance، Poloniex، Bittrex، Bitfinex، Kraken، Bithumb، تحت عنوان DASH طبقه بندی می شود.

کیف پول دش

پس از خرید سکه های دش، برای اینکه بتوانید آنها را به عنوان پس انداز نگهداری کنید، به یک کیف پول نیاز دارید. اگر به دنبال دفاع از توکن های خود در برابر حملات سایبری هستید، هیچ گزینه ای بهتر از استفاده از کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری وجود ندارد. تعدادی از کیف پول های پیشنهادی عبارتند از:

Dash Core، Dash Electrum، Exodus، Guarda (کیف‌پول‌های رومیزی)

Dash Android، Edge، Coinomi، Jaxx Liberty، Dash Electrum، Abra (کیف‌پول‌های موبایل)

Trezor، Ledger، KeepKey، SafePal، Ellpal Titan (کیف‌پول‌های سخت‌افزاری)

در نهایت، به یاد داشته باشید که قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، چه در بازار ارزهای دیجیتال یا جاهای دیگر، همیشه باید مبلغی را سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانید از دست بدهید. به هر حال،اول پرداخت را در نظر داشته باشید، اگر می‌خواهید سود خود را با پول نقد معاوضه کنید یا فقط می‌خواهید Dash خود را به PayPal مبادله کنید، می‌توانید روی اول پرداخت برای کمترین میزان کمیسیون و کمترین نرخ‌های موجود در بازار حساب کنید. بدون KYC

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT