دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست و چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر به دنبال یک ارز دیجیتال کاربرپسند با کارمزد تراکنش های پایین هستید، Dogecoin ممکن است یکی از بهترین راه حل هایی باشد که می توانید پیدا کنید. این کریپتو که به عنوان یک ارز پارودی شروع به کار کرد، اکنون در بازار ارزهای دیجیتال به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و در بین کاربران اینترنت و حتی افرادی مانند ایلان ماسک محبوب است. اگر در مورد این به اصطلاح «میم رمز ارز» کنجکاو هستید، در این پست توضیح می‌دهیم که Dogecoin چیست، Dogecoin چگونه کار می‌کند، نحوه مبادله Dogecoin به PayPal یا سایر ارزها با استفاده از خدمات اول پرداخت کم، بدون KYC و موارد دیگر.

ممکن است در اولین برداشت شما را ببخشند که فرض کنید Dogecoin کمی شوخی است. لوگوی این سکه از میم اینترنتی Doge، سگ ژاپنی شیبا اینو گرفته شده است و پس از یک توییت بازیگوش توسط جکسون پالمر (کارگر سیستم ادوبی در آن زمان)، که پیشنهاد می کرد سرمایه گذاری در Dogecoin چیز بزرگ بعدی خواهد بود، توسعه یافت. مطمئنا.

با این حال، ظهور Dogecoin ثابت می کند که این یک شوخی نیست. ارتشی از طرفداران فداکار با هیجانی که پیرامون راه اندازی آن ایجاد شد، به تبدیل آن به یک ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار فعلی بیش از 300 میلیون دلار کمک کرد.

دوج کوین چیست؟

Dogecoin یک شبکه غیرمتمرکز است که به شما امکان داد و ستد و مبادله ارزش توکن Dogecoin (DOGE) را می دهد. این سکه در دسامبر 2013 به عنوان یک ارز رمزنگاری سرگرم‌کننده و ساده، بدون بحث و جدل پیرامون همتایان پیشرفته‌تر آن منتشر شد.

این ارز مبتنی بر یک ارز رمزپایه به نام Luckycoin بود که در ابتدا به افراد برای استخراج یک بلوک پاداش‌های تصادفی می‌داد (در مارس 2014 به پاداش بلوک ثابت تغییر کرد). Luckycoin خود بر اساس Litecoin است، یک کلون سبک تر از بیت کوین که از فناوری Scrypt در الگوریتم Proof-of-Work خود استفاده می کند. در نتیجه اینکه Dogecoin مبتنی بر Scrypt است، فقط توسط رایانه‌ها قابل استخراج است و نه با سخت‌افزار ASIC که مصرف انرژی کمتری برای استخراج دارد.

هدف اولیه Dogecoin داشتن یک هارد کلاه از 100 میلیارد سکه بود، اما این سقف بعدا برداشته شد.

Dogecoin چگونه کار می کند؟

در این بخش می‌توانیم بر نحوه عملکرد این ارز به طور مفصل تمرکز کنیم.

Dogecoin Vision

Dogecoin به شکلی شبیه به بیت کوین (اگرچه یک ارز جدی نیست) ساخته شده است، اما تورینگ کامل نیست یا قادر به فعال کردن قراردادهای هوشمند مانند اتریوم نیست.

Dogecoin همچنین برای پاداش دادن به کاربران اینترنت که محتوای دیجیتال تولید یا توزیع می کنند استفاده می شود. در سال 2018، ارزش بازار Dogecoin به 1 میلیارد دلار رسید.

راه اندازی و صدور دوج کوین

همانطور که قبلا ذکر شد، Dogecoin در دسامبر سال 2013 منتشر شد. در آن زمان، هیچ یک از عرضه ارز دیجیتال برای تشویق بنیانگذاران کنار گذاشته نشد. این نرم‌افزار فوراً برای استفاده در دسترس بود و هر کسی که می‌خواست ارز دیجیتال را استخراج کند می‌توانست برای دریافت جوایز رقابت کند.

طراحی مدل شبکه و امنیت

همانطور که قبلا توضیح داده شد، Dogecoin یک فورک از بلاک چین Luckycoin است. از آنجایی که Luckycoin یک پروتکل منبع باز است، توسعه دهندگان توانستند این برنامه را کپی کنند. همه برای استفاده، نمونه برداری، اصلاح و توزیع بلاک چین Luckycoin آزادند.

Luckycoin یک کلون Litecoin است که خود یک فورک بیت کوین است. Dogecoin مانند بیت کوین یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز منبع باز است که از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می کند. بنابراین، شبکه برای تأیید تراکنش‌ها و محافظت از شبکه در برابر عوامل مخربی که ممکن است سعی در تغییر سابقه تراکنش‌های بلاک چین داشته باشند، به استخراج‌کنندگان متکی است.

با این حال، داگ کوین از الگوریتم استخراج رمزنگاری استفاده می‌کند که نسبت به الگوریتم استخراج SHA-256 بیت‌کوین، هش‌های کمتری دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

Dogecoin برای چه مواردی استفاده می شود؟

Dogecoin را می توان به عنوان یک سرمایه گذاری به امید کسب سود مانند سایر ارزهای دیجیتال نگه داشت. با این حال، اکثر طرفداران Dogecoin از altcoin به عنوان ارز استفاده می‌کنند و از کارمزدهای نسبتاً پایین تراکنش‌ها، زمان‌های سریع تراکنش‌ها و پلتفرمی آسان برای استفاده استفاده می‌کنند.

Dogecoin همچنین به معروف ترین سکه برای انعام دادن به مردم در اینترنت تبدیل شده است تا از آنها برای ارائه محتوای جالب تشکر کنیم. این اساسا یک ارز دیجیتال است که افراد به طور بالقوه به جای سرمایه گذاری در آن، از آن استفاده می کنند.

جامعه Dogecoin همچنین برای رویدادهای مکرر برای اهداف خیریه جمع آوری کرده است. در ژانویه 2014 کمپینی را برای جمع آوری 50000 دلار برای تیم بابل جامائیکا راه اندازی کرد، تیمی که توانایی مالی رفتن به بازی های المپیک زمستانی سوچی را نداشت. در همین حال، در حوضه رودخانه تانا در کنیا، بنیاد Dogecoin موفق شد 40,000,000 Dogecoin برای ایجاد یک چاه جمع آوری کند.

مزایای Dogecoin

در حالی که Dogecoin بر اساس پروتکل Scrypt لایت کوین ساخته شده است، زمان بلاک آن در مقایسه با 2.5 دقیقه لایت کوین تنها یک دقیقه است. این تضمین می کند که انتقال و تایید سریعتر توسط Dogecoin ارائه می شود.

این ارز به جای کاهش تورم، تورمی است، که تمایز قابل توجهی بین دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. سکه‌های کاهش‌دهنده دارای یک کلاهک سخت هستند که می‌تواند افراد را تشویق کند تا آنها را به امید افزایش ارزششان در طول زمان احتکار کنند. با رسیدن به سقف سخت، ادامه استخراج سکه دیگر سودی ندارد. از سوی دیگر، سکه‌های تورمی تضمین می‌کنند که استخراج ادامه می‌یابد و سکه‌های گمشده جایگزین می‌شوند.

چیزی که Dogecoin را واقعاً خاص می‌کند، جامعه آن است، علاوه بر ارائه زمان‌های سریع تراکنش و کارمزدهای ناچیز تراکنش. تعداد کاربران آن زیاد است و مشتاق تبلیغ سکه در بین عموم مردم و معامله گران هستند. آنها فکر می کنند این سکه ایده آل برای هر کسی است که می خواهد انگشت پای خود را در دنیای ارزهای دیجیتال فرو کند.

چگونه دوج کوین بخریم؟

Dogecoin در سراسر جهان در بیش از 50 صرافی معامله می شود. اکثر صرافی ها به شما اجازه خرید DOGE با ارز فیات را نمی دهند، بنابراین باید یک ارز رمزنگاری شده را که به صورت جفت با DOGE فهرست شده است، خریداری کرده و سپس معامله کنید. در اینجا در اول پرداخت، گزینه‌های مبادله DOGE مانند DOGE به پی پال، DOGE به WebMoney، DOGE به وبمانی و DOGE به Skrill را با کمترین نرخ ارز در بازار با کمترین کارمزد و بدون KYC به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Dogecoin را می توان در کیف پول رسمی Dogecoin، در کیف پول آنلاین یا دسکتاپ دیگری که با سکه پشتیبانی می شود یا در یک کیف پول سخت افزاری سپرده گذاری کرد.

نحوه تبادل دوج کوین

همانطور که گفته شد، می توانید از خدمات ارائه شده در اینجا در اول پرداخت برای تبدیل DOGE خود به ارزهای دیگر مانند PayPal استفاده کنید. اگر می‌خواهید سریع DOGE خود را با ارزهای فیات مبادله کنید، می‌توانید DOGE را به PayPal (USD) در اول پرداخت بدون KYC یا کارمزد بالا مبادله کنید. برای اطلاعات بیشتر، نحوه تبادل دوج کوین به پی پال را بخوانید.

در نتیجه، ممکن است Dogecoin هرگز به اندازه بیت کوین جدی گرفته نشود، اما مسلماً این بخشی از جذابیت آن است. و احتمالاً یکی از بهترین سکه‌ها برای مبتدیان کریپتو است، با دنبال‌کنندگان وفادار، پشتیبانی عالی جامعه در Reddit و زمان‌های سریع تراکنش.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT