رسیدن بیت کوین به ۶۰ هزار دلار

دلایل رسیدن بیت کوین به ۶۰ هزار دلار

زمان مطالعه < 1 دقیقه

این هفته، صندوق‌‌های ETF اسپات بیت کوین شرایط بسیار خوبی داشتند. روز دوشنبه، جریان ورودی سرمایه به این صندوق‌ها، ۵۲۰ میلیون دلار بود و روز سه‌شنبه نیز، یک جریان ورودی قوی دیگر به میزان ۵۷۷ میلیون دلار گزارش شد. در این پست به بررسی دلایل رسیدن بیت کوین به ۶۰ هزار دلار می پردازیم.

دلایل رسیدن بیت کوین به ۶۰ هزار دلار

طی این جریان عظیم ورودی سرمایه، ETF بیت کوین شرکت بلک‌راک به تنهایی شاهد جذب ۵۲۰ میلیون دلار بود و رکورد جریان ورودی خود را شکست. پس از آخرین جریان ورودی، ورودی خالص صندوق بلک‌راک به بیش از ۶٫۵ میلیارد دلار رسید و این صندوق اکنون بیش از ۱۴۱ هزار بیت کوین دارد.

همزمان با این موضوع، قیمت بیت کوین امروز نیز افزایش یافت و با یک رشد قابل‌توجه ۵٫۵ درصدی در بازه ۲۴ ساعته، به حدود ۵۹،۵۰۰ دلار رسید. به این ترتیب، رشد هفتگی و ماهانه بیت کوین نیز به ترتیب به ۱۵ و ۴۰ درصد می‌رسد.

شاخص ترس و طمع کریپتو نیز امروز به بالاترین سطح خود در ۴ سال گذشته، یعنی ۸۲ رسیده و در منطقه «طمع شدید» قرار گرفته است. پیش از این، برخی از کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند که قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ آتی به ۶۰ هزار دلار خواهد رسید.

مایکرواستراتژی، بزرگ‌ترین هولدر شرکتی بیت کوین نیز از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه، ۳ هزار بیت کوین دیگر را در مجموع به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار خریداری کرده است. این اقدام مایکرواستراتژی هم به افزایش احساسات مثبت پیرامون این ارز دیجیتال کمک شایانی کرده است.

همزمان با صعود قیمت بیت کوین، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۳٫۶ درصد افزایش یافته و به ۲٫۲۱ تریلیون دلار رسیده است.

coingape

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !