دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین

معرفی 10 مورد از بهترین سایت های ارائه دهنده ی دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا شما هم علاقه مند به دسترسی به دوره های رایگان در سطح کالج هستید؟ در این مقاله برخی از بهترین سایت ها برای شرکت در دوره های آنلاین رایگان برای شما آورده شده است. دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین با معتبر ترین مدارک را بشناسید.

برای دسترسی به بسیاری از منابع آموزشی، مجبور نیستید به دانشگاه بروید یا شهریه بپردازید، زیرا موسسات مختلفی کلاس‌ های کالج آنلاین رایگان را از طریق طرح‌ های یادگیری آزاد ارائه می ‌دهند.

تعیین وقت سفارت

خرید با ویزا کارت

در حالی که اکثر این دوره های رایگان اعتبار یا گواهی ارائه نمی دهند (مگر اینکه هزینه صدور گواهینامه را پرداخت کنید)، آنها یک راه عالی برای گسترش دانش و به روز نگه داشتن صنعت شما هستند. البته که در آموزش به صورت آنلاین، این مزیت وجود دارد که بتوانید در هر مکان، هر زمان و با سرعت مد نظر خودتان یاد بگیرید.

علاقه مند به دسترسی به دوره های رایگان در سطح کالج در منزل هستید؟ در این مقاله برخی از بهترین سایت ها برای گذراندن دوره های آنلاین رایگان کالج برای شما آورده شده است.

1.دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین: EdX

EdX یکی از بزرگترین ارائه دهندگان دوره های آنلاین باز در جهان است که به بیش از 14 میلیون کاربر امکان دسترسی به دوره های رایگان از دانشگاه ها را می دهد. این سایت که در ابتدا توسط دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد، اکنون شامل دوره هایی از دانشگاه بوستون، کلتک و ده ها دانشگاه معتبر دیگر از سراسر جهان است.

شما می توانید دوره ها را در طیف گسترده ای از زمینه ها در وب سایت مطالعه کنید، از جمله علوم، آموزش، تاریخ، پزشکی و موارد دیگر. همچنین طیف گسترده ای از دوره های رایگان برنامه نویسی کامپیوتر نیز در دسترس است.

در حالی که دوره ها رایگان هستند، گواهینامه ها و مدارک تایید شده نیستند. EdX گواهینامه و مدارک کارشناسی ارشد آنلاین را در وب سایت ارائه می دهد، اما اینها کاربران را ملزم به پرداخت هزینه یا شهریه می کند.

2.دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین: MIT OpenCourseWare

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پیشگام در ارائه دوره های کالج آنلاین بوده است. این دانشگاه به شما این امکان را می دهد که دوره های آرشیو شده خود را از طریق پلتفرم OpenCourseWare خود دانلود و دنبال کنید.

مزیت استفاده از این پلتفرم این است که به طیف عظیمی از دوره های واقعی که دانشگاه در طول سال ها ارائه کرده است دسترسی پیدا می کنید. نکته منفی این است که ممکن است برای پیروی از برنامه های درسی همچنان نیاز به خرید کتاب های درسی داشته باشید.

این وب سایت همچنین اعتبار یا گواهی ارائه نمی دهد، زیرا این دوره های بایگانی شده هستند. اما اگر می خواهید دانش خود را در مورد موضوعات خاصی گسترش دهید، آنها منبع مفیدی برای شما هستند.

3.دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین: Carnegie Mellon openlearning

دانشگاه Carnegie Mellon دوره های آنلاین رایگان را برای هرکسی که مایل به دسترسی به آنها است فراهم می کند. در واقع، حتی برای مربیانی که مایلند این دوره ها را به دانش آموزان خود آموزش دهند، مطالبی ارائه می دهد.

برای زبان آموزان مستقل، دوره های کوتاهی با موضوعاتی مانند علوم کامپیوتر، زیست شناسی، روانشناسی و غیره وجود دارد. نکته منفی این است که تعداد دوره های آزاد بسیار محدود تر از سایر وب سایت های یادگیری آزاد است.

دوره های آزاد Carnegie Mellon مشابه چیزی است که یک دانشجوی پولی منهای اعتبار دوره یا دسترسی به یک مربی دریافت می کند.

4. coursera

Coursera یکی دیگر از پلتفرم های آموزش آنلاین است که بسیاری از دانشگاه ها و شرکت ها دوره های آزاد خود را از طریق آن ارائه می دهند. مانند سایر ارائه دهندگان دوره های موجود در لیست، می توانید به دوره ها به صورت رایگان دسترسی داشته باشید، اما بدون پرداخت هزینه اعتبار یا گواهینامه دریافت نخواهید کرد.

با این وجود، این سایت یک بستر عالی برای یادگیری آنلاین فراهم می کند. دانشگاه های بزرگی مانند دوک و کلمبیا دوره هایی را بر روی این پلتفرم ارائه می دهند. در همین حال، می توانید به دوره های آنلاین گوگل و شرکت هایی مانند اینتل یا آمازون نیز دسترسی داشته باشید.

اگر مایل به دسترسی به گواهینامه و ویژگی های تخصصی در پلتفرم هستید، اشتراک ماهانه ای وجود دارد که می توانید خریداری کنید. با این حال، اگر گزینه ممیزی را انتخاب کنید، همه دوره های فردی به صورت رایگان در دسترس هستند. این به شما امکان می دهد به تمام مطالب و سخنرانی های دوره، منهای گواهی یا اعتبار دسترسی داشته باشید.

5.دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین: Stanford Online

Stanford Online وب سایتی است که دانشگاه استنفورد تمام دوره های آنلاین خود را از طریق آن ارائه می دهد. در حالی که برای تکمیل مدرک از طریق پلتفرم باید شهریه بپردازید، دوره های یادگیری آزاد دانشگاه به صورت رایگان در دسترس همه هستند. این سایت شامل دوره های ارائه شده توسط مدارس مختلف دانشگاه مانند دانشکده پزشکی استانفورد و دانشکده بازرگانی استنفورد می شود.

این دوره های آزاد به ویژه برای کسانی که به دنبال اعتبارات آموزش پزشکی مداوم (CME) هستند، مفید است، که می تواند با تکمیل دوره های خاص در وب سایت بدون نیاز به هزینه کردن یک تخصص به دست آورد.

6. FutureLearn

FutureLearn پلتفرم دیگری است که دوره هایی را از دانشگاه ها و سازمان ها در سراسر جهان ارائه می دهد. مانند سایر پلتفرم های یادگیری آزاد، دوره ها به صورت رایگان در دسترس هستند اما گواهینامه ها نیاز به هزینه دارند.

این وب سایت دارای طیف قابل توجهی از دوره ها در زمینه های مختلف و همچنین دوره های مختلف با هدف بهبود مهارت های زندگی است. به عنوان مثال، FutureLearn دوره هایی دارد که به بهبود مهارت های بودجه بندی، مهارت های تحقیق آنلاین، تفکر انتقادی و مهارت های مصاحبه شغلی اختصاص داده شده است.

این پلتفرم ابزاری عالی برای کسانی است که به دنبال گسترش دانش آکادمیک و مهارت های مفید روزمره خود هستند.

7.دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین: OpenLearn

پلتفرم OpenLearn محتوایی را از The Open University ارائه می‌دهد، دانشگاهی که متعهد می‌شود باز باشد و آموزش رایگان را به افراد بیشتری ارائه دهد. در حالی که این دانشگاه دارای کلاس های درس فیزیکی مستقر در بریتانیا است، همچنین محتوای خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت OpenLearn خود برای هر کسی باز کرده است.

دوره های کالج آنلاین بسیار خوب طراحی شده اند و موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. یک ویژگی عالی این است که دوره هایی را برای سطوح مختلف مهارت و دانش، از مبتدی تا متخصص ارائه می دهد.

پس از اتمام دوره، می توانید یک بیانیه مشارکت برای نشان دادن کارفرمایان بالقوه دریافت کنید. در حالی که این در اعتبارات دانشگاه حساب نمی شود، شواهدی را ارائه می دهد که شما دوره های آموزشی را با موفقیت از دانشگاه آزاد گذرانده اید.

8. Harvard Online

اگر به دروس دانشگاه هاروارد علاقه مند هستید، این مؤسسه از طریق پورتال آنلاین خود، بسیاری از دوره ها را ارائه می دهد. در حالی که برخی از این دوره ها پولی هستند، ده ها دوره نیز به صورت رایگان در دسترس هستند.

برخی از دوره های رایگان این دانشگاه شامل مطالعات دینی، بازی سازی، توسعه اپلیکیشن و علوم داده می شود. وقتی طبق دوره های رایگان فیلتر می کنید، بیش از 50 دوره برای شما در دسترس است، بنابراین ببینید کدام یک ممکن است برای شما جالب تر و کاربردی تر باشد.

9.دوره های کالج رایگان به صورت آنلاین: OEDb.org

پایگاه داده آموزش آزاد (OEDb.org) کالج خودش نیست، بلکه سایتی است که به شما کمک می کند کلاس های آنلاین رایگان دانشگاه ها را بررسی کنید. این در اصل یک موتور جستجو برای دوره های آنلاین است. دانشگاه کیوتو، دانشگاه ایالتی یوتا و دانشگاه تافتس تعدادی از مؤسسات موجود در جمع ‌آوری ‌کننده ی دوره ها هستند.

یافتن دوره های در دسترس با استفاده از “درج یاب” در سایت می تواند دشوار باشد، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای جستجوی دوره ها بر اساس دسته بندی، ترجیحاً از قسمت جستجو استفاده کنید یا صفحه را پایین بیاورید.

10. Class Central

Class Central یکی دیگر از موتور های جستجوی دوره های کالج رایگان است که کاربر پسند است و مرتب سازی آن آسان است. این سایت دوره ها را از دانشگاه های کشورهای مختلف و همچنین سایر وب سایت های آموزش الکترونیکی مانند EdX و Coursera را جمع آوری می کند.

اگر نمی‌خواهید محدود به جستجوی دوره ‌های آموزشی از یک ارائه ‌دهنده یا پلتفرم باشید، جمع ‌آوری ‌کننده‌ای مانند Class Central به شما کمک می‌ کند دوره ‌هایی را پیدا کنید که برای شما مناسب‌ تر است. این وب سایت حتی یک فیلتر مخصوص موسسات Ivy League نیز دارد.

یادگیری به صورت آنلاین هم اکنون ساده تر از همیشه است

این دوره های آنلاین راهی عالی برای گسترش دانش شما در مورد موضوعات خاص به صورت رایگان است. اما می توانید از طریق پلتفرم های دیگر به یادگیری آنلاین نیز دسترسی داشته باشید. به طور فزاینده ‌ای، اپلیکیشن ‌های رایگان راه ‌هایی را برای یادگیری مهارت ‌های جدید با گوشی ‌های هوشمند به مردم ارائه می ‌دهند.

از مهارت ‌های کدنویسی گرفته تا زبان ‌های خارجی، اپلیکیشن ‌ها می ‌توانند به شما کمک کنند تا یادگیری را در برنامه شلوغ خود قرار دهید. همچنین می توانید مقالات ما در زمینه ی این که چگونه می توانید یک زبان جدید را با Rosetta Stone یاد بگیرید یا برنامه های اندروید که به شما کمک می کند مهارت های جدیدی را در هر کجا و در هر زمان بیاموزید، بررسی کنید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب سایت آموزشی یا دوره ی مد نظر خود بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT