راهنمای خرید از AliExpress

راهنمای خرید از AliExpress – آیا AliExpress قانونی و قابل اعتماد است؟

زمان مطالعه 12 دقیقه

AliExpress چیست؟ آیا خرید از آن امن است؟ آیا خطرات امنیتی وجود دارد؟ ما چندین بار از آنجا خرید کردیم و این همه آن چیزی است که پیدا کردیم.

فرض کنید که شما یک آیتم مناسب برای خرید در AliExpress.com پیدا کرده اید. اما آیا خرید از آنجا امن است یا AliExpress کلاهبردار است؟ چقدر طول می کشد تا خریدها برسند و اگر نرسند چه اتفاقی می افتد؟ در ادامه پاسخ هایی که نیاز دارید، توضیح داده شده است.

AliExpress چیست؟

AliExpress یک خرده فروش آنلاین بسیار بزرگ است که متعلق به Alibaba Group است، که یک شرکت چند میلیارد دلاری است که به عنوان یک پورتال خرید و فروش بین فروشندگان عمده شروع به کار کرد.

از آن زمان به بعد به انجام معاملات میان تولیدکننده و مصرف کننده، انجام معاملات بین مصرف کنندگان منفرد، رایانش ابری و خدمات پرداخت گسترش یافته است.

فقط برای اینکه متوجه شوید Alibaba چقدر بزرگ است، کافی است بدانید آنها بیش از 85 میلیارد دلار فروش در دوره رویداد 11/11 روز مجردها در سال 2021 را گزارش کردند.

AliExpress چیست؟

AliExpress چیست؟

AliExpress یک بازار مصرفی آنلاین Alibaba برای خریداران بین المللی است (در حالی که TaoBao برای چینی های بومی است). و به مشاغل کوچک در چین اجازه می دهد تا به مشتریان در سراسر جهان محصولات خود را بفروشند.

درست مانند Amazon، تقریباً هر چیزی را می توانید در آنجا پیدا کنید. و برخلاف Amazon، همه فروشندگان در AliExpress یک شخص ثالث هستند. خود AliExpress چیزی نمی فروشد. و فقط این بازار را فراهم می کند. این بدان معناست که تجربه شما بسته به فروشنده می تواند بسیار متفاوت باشد.

چرا AliExpress اینقدر ارزان است؟

اگر یک سری از محصولات را در AliExpress بررسی کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که بسیاری از قیمت ها واقعا پایین هستند. چرا اینگونه است؟ دلایل مختلفی وجود دارد.

چرا AliExpress اینقدر ارزان است؟

چرا AliExpress اینقدر ارزان است؟

شما در حال خرید مستقیم هستید

اول، این احتمال وجود دارد که شما مستقیماً از یک تولید کننده خرید می کنید، که هزینه فروش را برای شما کاهش می دهد. هزینه های تولید در چین نسبت به سایر کشورها کمی کمتر است. اجرای ضعیف در مورد قوانین مالکیت معنوی نیز ممکن است در این قیمت پایین دخیل باشد.

بسیاری از لوازم الکترونیکی (مانند این ربات آردوینو 4WD که ما ساختیم) قیمت های فوق العاده ای در AliExpress دارند، زیرا آنها در چین ساخته شده اند و می توانید آنها را مستقیماً از سازنده خریداری کنید. این بدان معناست که از افزایش قیمت اضافه شده توسط یک واسطه اجتناب می کنید.

تقلبی است

دومین احتمال برای یک کالای بسیار ارزان این است که یا تقلبی است یا از خط تولید خارج شده است، که آن هم احتمالاً به دلیل رد ارزیابی های دقیق کیفیت یک برند است. چین به عنوان مرکز تولید تقلبی شناخته می شود و AliExpress نیز از این قاعده مستثنی نیست. به جز اینکه یک برند چینی باشد، به طور کلی احتمال یافتن کالای برند اصلی در AliExpress بسیار کم است.

ترفندهای لیست نویسی

به منظور رقابت با صدها فروشنده دیگر که همان محصول را با قیمتی مشابه ارائه می کنند، برخی از فروشندگان از شیوه های لیست نویسی نامشخص استفاده می کنند. متداول ترین روش هم استفاده از قیمت لوازم جانبی کوچک است که به عنوان خرید اختیاری است و همچنین بسیار ارزان تر از محصول اصلی است. در واقع هزینه لوازم جانبی – نه محصول اصلی – در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

ترفندهای لیست نویسی

ترفندهای لیست نویسی

در مثال زیر می توانید یک اسباب بازی آجری را مشاهده کنید که با قیمت 4.64 دلار تبلیغ شده است. که برای یک مجموعه ساختمانی 541 قطعه ای قیمت بسیار خوبی است! اما کلیک کنید، و خواهید دید که در واقع فروشنده یک “کیف ده توپ” را با قیمت 4.64 دلار قیمت گذاری کرده است. و قیمت این اسباب بازی آجری در حقیقت 56.93 دلار است. که کاملاً تفاوت است.

AliExpress معاملات عالی ارائه می دهد، اما همه محصولاتش هم قانونی نیستند، و به ندرت چیزها واقعا آنقدری که در ابتدا به نظر می رسند، ارزان هستند. در آنجا می توانید انواع آیتم های تقلبی، از لوازم الکترونیکی گرفته تا پوشاک را تهیه کنید.

البته، توانایی تشخیص تفاوت بین یک معامله قانونی، لیست نویسی نامشخص، و کلاهبرداری هنگام خرید چیزی از AliExpress بسیار مهم است.

چقدر طول می کشد تا خریدهای AliExpress تحویل داده شوند؟

همه آیتم ها در AliExpress دارای زمان تخمینی تحویل در صفحه محصول هستند و این زمان معمولاً بین 20 تا 60 روز است. که طبق تجربه من اصلا اینطور نیست و بهتر است این زمان نادیده گرفته شود.

از زمان شروع بحران COVID-19، AliExpress “زمان حمایت از خریدار” را تا 90 روز افزایش داد. که در واقع می گوید که قبل از اینکه برای دریافت بازپرداخت برای چیزی که به شما تحویل داده نشده اقدام کنید، لازم است 90 روز صبر کنید.

بله، سه ماه زمان بسیار زیادی برای انتظار آن چیزی است که آنلاین خریداری کرده اید! البته این بدان معنا نیست که حتما 90 روز طول می کشد، بلکه به این معناست که می تواند 90 روز طول بکشد.

طبق تجربه من، حدود دو هفته میانگین زمانی است که بیشتر آیتم ها زمان می برند تا به دستتان برسند. بیش از نیمی از آیتم هایی که در طی فروش 11/11 سفارش دادیم، ظرف دو هفته به دستمان رسید.

متأسفانه، این موضوع به روش حمل و نقل مورد استفاده نیز بستگی دارد. در سال 2018، AliBaba خدمات حمل و نقل خود به نام Cainao را با انبارها و شرکای حمل و نقل خود در کشورهای بزرگ راه اندازی کرد. من متوجه شدم که Cainao Global Economy بسیار وحشتناک است.

حتی اگر به شما اطلاع داده شود که بسته ای به کشور شما رسیده است، می تواند یک ماه یا بیشتر در انبار Cainao بماند تا در نهایت تحویل داده شود. از سه بسته ای که توسط Cainao قرار بود تحویل بگیرم، تحویل یکی از آنها دو ماه و نیم طول کشید. و دیگری هم گم شد (اگرچه در نهایت بازپرداخت کاملش را دریافت کردم).

از سوی دیگر، حمل و نقل استاندارد AliExpress معمولاً توسط پست هوایی ارسال می شود، سپس آخرین مسیر باقی مانده هم توسط سرویس پستی استاندارد محلی شما (پست سلطنتی در بریتانیا یا USPS در ایالات متحده آمریکا) انجام می شود.

خدمات حمل و نقل پیک مانند DHL یا UPS قابل اعتمادترین هستند، البته آنها یک سرویس ویژه هستند.

همه محموله ها (حتی آنهایی که حمل و نقل رایگان دارند) پس از ارسال دارای شماره رهگیری خواهند بود – اما ممکن است یک هفته طول بکشد تا یک بسته واقعاً ارسال شود و دارای یک شماره رهگیری شود.

پس از آن، می توانید بسته را در حالی که در مراکز مختلف پستی چین است، پیگیری کنید و پس از مدت ها انتظار به اداره ترخیص کالا از گمرک کشورتان برسد.

اگر بعد از 10 روز شماره رهگیری برایتان ارسال نشد، باید با فروشنده تماس بگیرید. با این حال، تا زمانی که از حداکثر زمان تحویل تجاوز نکند، نمی توانید یک اعتراض رسمی درباره عدم تحویل ایجاد کنید.

در طول یک دهه گذشته و با صرف هزاران دلار در AliExpress، من مجبور به بحث ها و مشاجرات بسیار زیادی برای عدم تحویل بسته ام شدم. یکی از بسته ها در اداره گمرک محلی خودم ردیابی می شد، اما بازهم یک ماه آنجا مانده بود. فروشنده پیشنهاد داد دوباره آن را بفرستد، و همانطور که انتظار می رفت من هر دو بسته را حدود یک ماه بعد دریافت کردم.

موارد دیگر منجر به بازپرداخت کامل شد. در یک مورد، تنها بخشی از یک سفارش تحویل داده شد. متأسفانه، چون فروشنده شماره رهگیری داشت، بدون توجه به اینکه فقط بخشی از سفارش رسیده است، به عنوان تحویل داده شده نشان داده شد. AliExpress به نفع آنها رای داد و من نتوانستم بازپرداخت دریافت کنم. نتیجه اخلاقی این داستان این است که از خودتان فیلم بگیرید و کل سفارش خود را هنگام فیلم برداری باز کنید!

عوارض دریافتی خودکار اتحادیه اروپا و بریتانیا؛ ایالات متحده آمریکا تا 800 دلار

در گذشته، فروشندگان تمایل داشتند کالاها را به عنوان یک “هدیه” با ارزش پایین اعلام کنند، که به این معنی بود که بسته از مالیات بیشتر معاف می شد. به نظر می رسد حداقل در اروپا، مأمور مالیات اکنون به این فرار مالیاتی پی برده است.

از ژوئیه 2021، خریداران کشورهای اتحادیه اروپا متوجه می شوند که مالیات بر ارزش افزوده برای سفارش های کمتر از 150 یورو به طور خودکار توسط AliExpress در هنگام تسویه حساب، اضافه می شود. این هزینه بر قیمت یک محصول در صفحه فروش تاثیر نمی گذارد، که این مورد هم از ژانویه 2021 برای مشتریان بریتانیایی وجود دارد. پس از کلیک بر روی دکمه پرداخت، این مالیات به طور خودکار اضافه می شود، بنابراین هنگام مشاهده صفحه یک محصول، 20٪ هزینه اضافی بر قیمت آن محصول را نیز در نظر بگیرید.

مالیات بر ارزش افزوده بسته های بیش از 150 یورو / 135 پوند به طور خودکار اضافه نمی شوند. در عوض توسط شرکت حمل و نقل انجام می شود، و شما مسئول هزینه حمل و نقل اضافی و همچنین احتمالاً عوارض واردات خواهید بود.

برای سفارشاتی که به ایالات متحده ارسال می شوند، تا زمانی که ارزش سفارش شما از 800 دلار بیشتر نشود، معاف از مالیات هستید. اما اگر بیشتر شود، شما مشمول مالیات واردات 25 درصدی خواهید بود.

راهنمای خرید از AliExpress: کیفیت کالاهای AliExpress چطور است؟

در بیشتر موارد، کالاهایی که می خرید مثل همان کالاهایی هستند که در فروشگاه های خیابان های اصلی شهر پیدا می شوند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است از محصولی ناراضی باشید. مثلا ضخامت متریال یک لباس آنطور که انتظار داشتید نباشد یا رنگ ها متفاوت باشد. در این صورت، اگر می خواهید برای اعتراض با فروشندگان تماس بگیرید باید واقع بین هم باشید و انتظار خیلی خاصی نداشته باشید.

مگر اینکه چیز خاصی در صفحه آن محصول ذکر شده باشد و در محصول دریافتی شما وجود نداشته باشد که بتوانید اشاره کنید محصولی که دریافت کردید اشتباه است، وگرنه اینکه کالایی که خریداری کرده اید را دوست ندارید، دلیل خوبی برای درخواست بازپرداخت نیست. حال اگر از خریدتان راضی نباشید چه کاری می توانید انجام دهید؟

آن را تجربه در نظر بگیرید و دیگر از آن فروشنده خرید نکنید. اگر کالا تحویل داده شده باشد و توضیحات محصول و عکس یکی باشد، AliExpress کمکی نخواهد کرد. چون شما همان چیزی را که برای آن هزینه پرداخت کردید را دریافت کردید.

ممکن است بتوانید در مورد بازپرداخت جزئی مذاکره کنید. اگر می خواستید محصول یک ستاره ای را بررسی کنید، احتمالاً دیگر مذاکره برای شما یک گزینه قابل بررسی نباشد. رتبه بندی ها مهم هستند و ممکن است تنها ابزار شما برای چانه زنی باشد.

ممکن است وسوسه شوید که کالا را پس دهید، اما در این مورد بسیار مراقب باشید. ارسال محصول به چین گران است — اغلب بیشتر از آن چیزی است که در وهله اول برای کالا پرداخت کرده اید، و این هزینه ارسال بازپرداخت نمی شود. پیگیری آیتم هایی که به چین بازگردانده می شوند غیرقابل اعتماد و نامعتبر است و گاهی اوقات ممکن است به طور کامل در اداره گمرک چین ناپدید شوند.

در مورد قیمتی که می پردازید واقع بین باشید. ویدیوهای YouTube را بررسی کنید تا متوجه شوید که از یک محصول انتظار چه کیفیتی را داشته باشید («ویدیوهای نمایش خریدهای AliExpress» اکنون ترند هستند). علاوه بر این، هنگامی که فروشگاهی را پیدا کردید که به آن اعتماد دارید، آن را دنبال کنید و به لیست ” Follow” خود اضافه کنید تا دوباره هم از آن خرید کنید.

خطر واقعی در AliExpress: کلاهبرداران و تقلبی ها

AliExpress و AliPay از نظر امنیت سیستم های قوی هستند. آنها شکست ناپذیر نیستند، اما سابقه آنها خوب است. بنابراین، می توانید مطمئن باشید که احتمال سرقت اطلاعات شما از طریق این سرویس بیشتر از احتمال سرقت اطلاعاتتان از طریق یک سرویس آشناتر مانند آمازون یا eBay، نیست (فراموش نکنید که حتی eBay نیز یک نشت اطلاعات گسترده داشت).

من کارت های اعتباری مختلفی را برای مدت طولانی در حساب AliPay خود ذخیره کرده ام و هرگز کلاهبرداری و دزدی را تجربه نکرده ام. اما به خاطر داشته باشید که من در اتحادیه اروپا زندگی می کنم، و کارت اعتباری من با فناوری chip-and-pin محافظت می شود، و همچنین یک کد تأیید در پشت آن قرار دارد که در حافظه ذخیره نشده است. خریداران ایالات متحده هنوز از فناوری مالی ده ها سال پیش اسنفاده می کنند و به همین دلیل کلاهبرداری از طریق آنها بسیار آسان تر است.

هرگز کالاهای مارک دار را در AliExpress خریداری نکنید

هرگز کالاهای مارک دار را در AliExpress خریداری نکنید

هرگز کالاهای مارک دار را در AliExpress خریداری نکنید

در اکثر کشورها از برندها محافظت ویژه ای می شود. ممکن است برای شما مهم نباشد که یک محصول قانونی است یا خیر، اما اگر کالای تقلبی خریداری کنید و بسته شما بازرسی شود، آنها ضبط و نگه داری می شوند. اگر تعداد زیادی از آن کالاها را خریده باشید و به نظر برسد که ممکن است سعی کنید آنها را بفروشید، باید منتظر این باشید که ماموران گمرک به سراغتان بیایند.

برندهای چینی از این قانون مستثنا هستند و اغلب دارای یک فروشگاه رسمی در AliExpress هستند.

قبل از خرید، فیدبک های آن فروشنده را بررسی کنید

قبل از خرید، فیدبک های آن فروشنده را بررسی کنید

قبل از خرید، فیدبک های آن فروشنده را بررسی کنید

اگر فروشنده ای از نظر کلاهبرداری از خریداران شهرت بدی داشته باشد، احتمالاً شواهدی در فیدبک ها و بررسی های او پیدا خواهد کرد.

اگر هرگونه اشاره ای مبنی بر عدم تحویل یا ارسال کالاهای ضغیف پایین تر از سطح انتظار مشاهده کردید، بهتر است مراقب آن فروشنده باشید. همچنین مراقب فروشگاه هایی با نام های عمومی مانند “shop325423456” که در شش ماه گذشته ایجاد شده اند، باشید.

هنگام دریافت سفارش خود را با دقت بررسی کنید

از آنجایی که سیستم امانی به شما این امکان را می دهد تا زمانی که سفارش خود را دریافت نکرده اید از پرداخت هزینه آن خودداری کنید، می توانید تأیید کنید که آنچه را که برای آن هزینه پرداخت کرده اید را دریافت کرده اید. مطمئن شوید که همه چیز در جعبه ای که دریافت کردید گنجانده شده باشد، همه چیز شبیه آنچه شما سفارش داده اید به نظر برسد، و اگر یک کالای برند خریداری کرده اید، جعلی به نظر نرسد. حتی می توانید از باز کردن جعبه خود فیلم بگیرید تا اگر سفارش شما ناقص بود، مدرکی داشته باشید.

هنگامی که یک آیتم را به عنوان دریافت شده علامت گذاری کردید، 15 روز فرصت دارید که در مورد آن کالا اعتراض کنید.

در مورد کارت های ذخیره، مموری و گرافیک دقت کنید

حتی اگر از یک فروشگاه Shenzhen هم خرید کنید، این نوع کلاهبرداری زیاد اتفاق می افتد، اما در خرید های آنلاین بسیار ساده تر انجام می شود. شما یک مموری استیک می خرید که وقتی در ویندوز اکسپلورر قرار می گیرد، گزارش می کند که 64 گیگابایت است، اما در واقع بسیار کمتر است. سیستم عامل هک شده است، اما تا زمانی که از کل درایو استفاده نکنید، متوجه این موضوع نخواهید شد. و آن موقع دیگر کلاهبردار مدت هاست که با پول شما فرار کرده است.

اگر به هر حال اهل این نوع ریسک کردن هستید، حتماً به محض دریافت درایو با ابزاری مانند h2TestW آن را تست کنید.

با سرکوب اخیر دولت چین در مورد ماینینگ ارزهای دیجیتال، باید مراقب خرید کارت گرافیک نیز باشید، زیرا بسیاری از ماینرها سعی در آفلود و تخلیه کارت های دست دوم دارند. البته خرید دست دوم ایرادی ندارد، اما استرس های ناشی از گیمینگ گاه و بی گاه در مقابل یک سال ماینینگ شدید 24/7 کاملاً متفاوت است.

راهنمای خرید از AliExpress: نحوه بازپرداخت در AliExpress

اگر بسته ای به دستتان نرسید، یا مشکل دیگری دارید، باید یک صفحه اعتراض برای فروشنده باز کنید. شما باید این فرآیند را با استفاده از ربات خدمات مشتری Evaیعنی ” helpful” که در سمت راست پایین و پس از ورود به صفحه نمای کلی سفارشات خود قرار دارد، شروع کنید. روی مشکل مربوطه از گزینه های داده شده کلیک کنید و منتظر بمانید تا ربات سفارشات شما را بارگیری کند.

در این مرحله، مهم است که به خاطر داشته باشید به دلیل مشکلات زنجیره تامین و حمل و نقل، زمان حفاظت برای اکثر سفارشات به 90 روز افزایش یافته است. اگر سفارش شما همچنان در این بازه تحویل باشد، نمی توانید صفحه اعتراضی را باز کنید.

اگر از بازه تحویل گذشته باشد، یا می خواهید مشکل کیفیت دیگری را گزارش کنید، Eva از شما می خواهد تأیید کنید که می خواهید یک صفحه اعتراض باز کنید. سپس فرآیند مذاکره با فروشنده شروع می شود.

در صورت نیاز می توانید برای حمایت از ادعای خود شواهدی نیز اضافه کنید. فروشنده ممکن است ادعای شما را رد کند یا جایگزینی مانند بازپرداخت جزئی را پیشنهاد دهد. شما می توانید آن را بپذیرید یا رد کنید. این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که هر دو طرف یک توافقی را بپذیرند. اگر در عرض حدود 45 روز راه حلی پیدا نشد (دقیقاً مشخص نیست که آنها این تاریخ را چگونه به دست آورده اند)، یک نماینده AliExpress وارد عمل می شود و قضاوت می کند.

از آنجایی که من شخصاً مشکلات کمی را در زمینه درخواست بازپرداخت تجربه کرده ام، با دیدن فیدبک سایر کاربران متوجه شدم که با مشتریان جدید متفاوت از مشتریان ثابت رفتار می شود. اگر این اولین سفارش شما است، ممکن است هر درخواست بازپرداختی رد شود، زیرا AliExpress دلیلی برای راضی نگه داشتن شما ندارد.

در این صورت، تشکیل پرونده برای بازپرداخت در کارت اعتباری شما ممکن است تنها گزینه باشد.

حال، آیا AliExpress برای خرید امن است؟

شواهد نشان می دهد که خرید از AliExpress واقعاً ایمن است. با این حال، خیلی مراقب باشید و همچنین لازم است واقع بین باشید. هر چقدر که محصولات بی کیفیت و کلاهبردار وجود داشته باشد به همان اندازه یک سری چانه زنی ها نیاز است که انجام شود.

همچنین، بسیاری از فروشندگان AliExpress در eBay و Amazon نیز محصولات خود را عرضه می کنند و قیمت آن تفاوت چندانی ندارد. با توجه به اینکه eBay و Amazon به طور قابل توجهی حمایت های بهتری از مصرف کننده ارائه می کنند، توصیه می کنم در صورت امکان به جای AliExpress از آنها خرید کنید، حتی اگر هزینه آن کمی بیشتر باشد.

خرید از آمازون و خرید از ebay در اول پرداخت برای شما به راحتی انجام میگیرید.

اگر کالای مورد نظر شما فقط در AliExpress موجود است، یا قیمت آن به طور قابل توجهی متفاوت است، قبل از خرید آن محصول، حتما آن فروشنده را به طور دقیق بررسی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT