مسیر خرید از ebay چگونه است

مسیر خرید از ebay چگونه است و چه مواردی باید توجه شود؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

شما هم ممکن است مانند بسیاری از کاربران به دنبال خرید کالا و لوازم مورد نیاز خود بصورت اینترنتی باشید. در این بین سایت‌هایی بسیاری نظیر ebay وجود دارند که در مقالات گذشته در مورد هر یک از سایت‌ها (مانند آمازون) به طور مفصل صحبت شده است. هم اکنون در این مقاله به مسیر خرید از ebay می‌پردازیم.

مسیر خرید از ebay

وبسایت ebay یکی از اولین و بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین است، در سال ۱۹۹۵ شروع به فعالیت کرد و هم اکنون شعبات زیادی در سایر کشورها دارد. تعداد محصولاتی که روی وبسایت قرار دارد به چندین میلیون می‌رسد و در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌شود. کالاهای ارائه شده در این وبسایت نو و کارکرده هستند و مشتری مسئول بررسی و اطمینان از صحت محصول است. وبسایت ebay یکی از بزرگترین وبسایت های همکاری کننده با شرکت PayPal است و عمده پرداخت های این وبسایت از طریق حساب های پی پالی صورت می‌گیرد.

البته قابل ذکر است که درگاه‌های سایت ebay علاوه بر Paypal ،مستر کارت و ویزا کارت ،امریکن اکسپرس و دیسکاور هم می‌باشد.

اکانت مسیر خرید از ebay

ساخت اکانت در ebay

پس از ورود به سایت www.ebay.com ،در صورتیکه شما در سایت اکانت نداشته باشید، به راحتی اقدام به ساخت اکانت می‌نمایید که در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم.

برای ساخت اکانت از قسمت Create an account مراحل ثبت نام را آغاز می‌نمایید.

لاگین مسیر خرید از ebay

در صفحه پیش رو شما بایستی نام (First name) نام خانوادگی (Last name) و در ادامه آدرس ایمیل و پسوورد خود را وارد نمایید. قابل ذکر است که امکان ساخت اکانت با Facebook و همچنین google هم می‌باشد؛ در ادامه  مراحل ثبت نام را براحتی تکمیل می‌نمایید.

جستجو کالای مورد نظر در ebay

شما با لینک جستجو سریع و یا از طریق فهرست طبقه بندی شده محصولات می‌توانید به صفحات مورد نظر خود هدایت شوید و اطلاعت و جزئیات محصول مورد نظر خود را مشاهده نمایید. پس از جسجو و یافتن کالای مورد نظر خود، با صفحه زیر روبرو خواهید شد.

صفحه خرید محصول  مسیر خرید از ebay

صفحه خرید محصول

همنطور که مشاهده می‌نمایید در این جا شما می‌توانید تعداد کالای مورد نظر جهت سفارش وارد نمایید. در سمت پایین صفحه شما می‌توانید محصولات مرتبط با کالای جستجو شده را مشاهده نمایید و در صورتیکه از ان قسمت عبور نمایید شما با یک فیلد جدید مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد.

مسیر خرید از ebay جزییات

در تصویر بالا شما می توانید از قسمت description جزئیات محصول مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

اعتبار فروشندگان در ebay

در صفحه محصول مورد نظر شما، اطلاعات فروشنده با عنوان Seller Information آورده شده است و شما می‌توانید میزان اعتبار وی را مشاهده کنید. اعتبار فروشندگان از طریق نظرات مشتریان سنجیده می‌شود و در قالب عنوان Positive Feedback و به صورت درصد نشان داده می‌شود. امتیازهای بالا ۹۰٪ نشان دهنده قابلیت اعتماد بودن فروشنده است که در این زمینه لطفا به تصویر زیر دقت نمایید.

اعتبار سنجی مسیر خرید از ebay

اعتبار سنجی از مسیر خرید از ebay

 نکته بسیار مهم در وبسایت‌های فروش آنلاین توجه به جزییات محصول، قوانین، نحوه ارسال و پرداخت هست. این موارد در وبسایت ebay در تمامی صفحات محصول وجود دارد و توصیه می‌کنیم حتما به این موارد مهم توجه نمایید.

شیوه فروش محصولات در ebay چگونه است

این فروشگاه حالت واسطه‌ای بین هزاران فروشنده و خریدار است و مدل کار آن به دو روش زیر است: 

۱) فروش محصول با قیمت ثابت: که در این روش در صفحه محصول گزینه Buy It Now فعال است.

۲) فروش حراجی Auction: فروشنده یک قیمت پایه برای محصول مشخص می‌کند و در طی چند روز محصول را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشد که در این روش در صفحه محصول گزینه Place Bit فعال است.

در برخی موارد شاید محصولاتی روی وبسایت دیده بشود که که هر دو گزینه فوق فعال هستند. در این حالت فروشنده قیمت فروش را چند برابر قیمت پایه حراج قرار می‌دهد و در صورتی که مشتری راضی به آن قیمت باشد، با کنسل کردن حراجی، محصول را به مشتری می‌فروشد.

امکان ارسل کالای فیزیکی به ایران

 به دلیل تحریمات ناعادلانه آمریکا در قبال کشور عزیزمان، در شرایط فعلی ebay به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کند و طبیعتاً ارسال پستی هم به آدرس ایران انجام نمی‌دهد.

در صورتی شما محصول خاصی را با قیمت مناسب بر روی این وبسایت مشاهده کرده اید و قصد خرید آن را دارید، بایستی حتما یک آدرس (Shipping Address) معتبر یکی از آشنایان و وابستگان خارج از ایران داشته باشید تا بعد از انجام خرید، محصول به آن آدرس ارسال شود. سپس محصول از طریق آنها به دست شما برسد. در نظر داشته باشید که عمده محصولات دارای هزینه حمل هستند و در قیمت نهایی محصول محاسبه می‌شود.

اگر بخواهید خودتان فرایند پرداخت و مسیر خرید از ebay را انجام دهید و به آشنا‌هایتان زحمت پرداخت را ندهید، به راحتی می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت ارزی با پی پال که توسط مجموعه اول پرداخت ارایه می‌شود، این کار را به انجام برسانید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز 5/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT