نیازهای یک فروشگاه آنلاین

نیازهای یک فروشگاه آنلاین چیست و به چه مواردی باید توجه کرد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

فروشگاه­‌های اینترنتی مدت زیادی است که در کشور ما فراگیر شده‌اند و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده­‌اند؛ هر روز هم بر تعداد این فروشگاه­‌ها افزوده می‌­شود و ما شاهد یک بازار رقابتی در این بخش هستیم و از سویی دیگر، کسب‌ و کارها مجبور به اجاره یک فضای مناسب در محل پر رفت‌ و آمد نیستند. اگر دنبال راه‌اندازی یک کسب وکار اینترنتی هستید، در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که نیازهای یک فروشگاه آنلاین چیست؟

نیازهای یک فروشگاه آنلاین چه مواردی هستند؟

نیازهای فروشگاه‌های آنلاین شامل چند بخش می‌شوند:

۱- راه اندازی سایت و بخش بندی مناسب آن

برای راه‌­اندازی یک فروشگاه آنلاین ابتدا باید تصمیم بگیرد که چه کالا یا خدماتی را می‌­خواهید به مصرف­‌کننده عرضه کنید. ممکن است تصمیم داشته باشید که تنها کالاهای الکترونیکی بفروشد یا طیف وسیعی از اقلام مورد نیاز مصرف­‌کنندگان را ارائه دهید. شما باید برای راه اندازی سایت علاوه بر طراحان سایت حرفه‌ای، هاست عالی با یک نام دامین کوتاه ولی به یادماندی استفاده نمایید. در حقیقت راه‌اندازی سایت ساده‌ترین مرحله این کار می‌باشد.

آموزش نیازهای یک فروشگاه آنلاین

۲- امنیت سایت و پشتبانی فنی سایت

پس از راه‌­اندازی سایت شما همچنان نیازمند کارشناس یا کارشناسان وبسایت هستید تا به‌ روزرسانی‌­ها و تغییرات لازم را به‌صورت مداوم انجام دهند. همچنین با چند کارشناس امنیت شبکه و سایت هم مشورت کنید تا مشکلی از نظر هک یا دستبرد اطلاعات به وجود نیاید؛ به خصوص زمانی که می‌خواهید درگاه بانکی را به سایت خود متصل نمایید. همچنین داشتن تیم حرفه‌ای SEO برای ماندگاری در رقابت لازم است.

۳- خدمات مشتریان و آموزش کادر حرفه‌ای

خدمات مشتریان اهمیت بسیار زیادی در نظر مشتریان فروشگاه دارد. تمامی امور ارتباطی مشتریان با این بخش خواهد بود. اگر کالا با تأخیر ارسال شود یا معیوب باشد یا مطابق میل مشتری نباشد یا مشتری نیازمند راهنمایی برای خرید محصول موردنظر خود باشد، تمامی این امور به کمک بخش خدمات مشتریان حل خواهد شد.

به همین منظور شما نیازمند استخدام کارمندانی هستید که با سپری کردن آموزش­‌های لازم و ارتباط عمومی قوی بتوانند به‌ خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

امنیت نیازهای یک فروشگاه آنلاین

۴- انبارداری و مدیریت آن

محصولات شما و سایر فروشندگان می‌­بایست در انبار نگه‌داری و پس از ثبت سفارش، بسته­‌بندی شوند که تمامی این امور از طریق نرم‌افزارهای مختلف صورت می‌گیرد. در این قسمت هم نیازمند افراد با تجربه و مهارت هستید که بتوانند در کوتاه­‌ترین زمان کالاهای سفارش‌ داده‌ شده را پیدا و بسته­‌بندی کنند. به‌طور معمول تعیین زمان­‌بندی ارسال کالا و دریافت محصول جدید در انبار به عهده‌ی این بخش است.

۵- مدیریت حمل و نقل و ارسال کالا

برای اینکه­ محصولات خود را به مشتری تحویل دهید، می­‌توانید از دو روش استفاده کنید:

  • روش اول این است که با یک یا چند شرکت­ حمل ­‌و نقل از قبیل پست قرارداد بسته و محصولات خود را از طریق آن‌ها به مشتریان تحویل دهید.
  • یا می‌­توانید در شهر مرکز فعالیت خود با راه­‌اندازی سیستم حمل‌ و نقل مختص به خودتان این کار انجام دهید که نیاز دارید که افرادی را برای این بخش استخدام کنید.

تامین نیازهای یک فروشگاه آنلاین

۶- امور حقوقی برای تامین نیازهای یک فروشگاه آنلاین

برای راه‌­اندازی یک کسب ­‌و کار موفق احتمالا نیاز به تأسیس شرکت و انعقاد قراردادهای متفاوت خواهد بود. همچنین فروش اینترنتی نیازمند رعایت مقررات ویژه‌­ای است؛ برای مثال در قانون تجارت الکترونیک مواد مختلفی هستند که می‌­بایست از سوی فروشندگان اینترنتی رعایت شوند. شما شرایط مختلفی را پیش بینی کرده و برای آن قوانینی را تعریف کنید، مثل اگر مشتری کالا را معیوب دریافت کرد، یا آن را باز پس فرستاد، یا برای اتفاقات احتمالی و پیش بینی نشده آماده باشید.

حال که با نیازهای یک فروشگاه آنلاین آشنا شدید، در صورتی که به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین خود هستید،  می‌توانید برای خرید دامین، هاست خارجی، قالب ورد‌پرس، خدمات SaaS تجاری و صدها مورد دیگر، از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT