فروش محصولات در Etsy

نحوه فروش محصولات در Etsy: این فروشگاه چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر تا به حال به خرید آنلاین صنایع دستی فکر کرده اید، حتما نام Etsy را شنیده اید. این بازار هنرمندان و فروشندگان را به خریداران وصل میکند. اما اگر بخواهید فروش را در Etsy شروع کنید “Etsy چگونه کار می کند؟ در این مقاله ما به تمام سوالات مربوط به فروش محصولات در Etsy پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

Etsy چیست و چگونه کار می کند؟

Etsy مانند آمازون یا eBay بازاری برای فروش صنایع دستی و کالای قدیمی است. مدل کسب و کار Etsy مصرف‌کننده به مصرف‌کننده (C2C) است، بنابراین خریداران و فروشندگان هر دو میتوانند از این پلتفرم استفاده کنند. این شرکت‌ها در خرید و فروش دخالتی ندارند و این افراد هستند که خودشان کار انتقال پول را انجام می‌دهند.

Etsy چیست و چگونه کار می کند؟

Etsy چیست و چگونه کار می کند؟

خریداران می توانند محصولات منحصر به فردی را بخرند و فروشندگان نیز پول خوبی به دست می‌آورند. فرآیند فروش در Etsy بسیار ساده است. ابتدا یک حساب Etsy ایجاد کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

راه اندازی فروشگاه Etsy: برای قرار دادن محصولات خود برای فروش باید یک فروشگاه ایجاد کنید، تنظیمات فروشگاه و نام آن را مشخص کنید.

محصولات خود را لیست کنید: مرحله بعدی این است که محصولات خود را به فروشگاه Etsy خود اضافه کنید. در این بخش باید جزئیات محصول، تصاویر و ویدیوی محصولات را اضافه کنید، موجودی و قیمت را مشخص کنید و گزینه های شیپینگ را تنظیم کنید. در صورت تمایل می‌توانید گزینه ای برای شخصی‌سازی نیز ارائه دهید.

تنظیم روش پرداخت: هنگامی که محصول را در فروشگاه قرار دادید، باید اطلاعات پرداخت خود از جمله جزئیات حساب شخصی و بانکی را وارد کنید.

افزودن جزئیات صورتحساب: در مرحله بعد باید جزئیات صورتحساب را برای فروشنده Etsy تنظیم کنید.

فروشگاه خود را سفارشی کنید: اکنون می‌توانید به فروشگاه Etsy خود دسترسی پیدا کنید. اما فراموش نکنید که صفحه فروشگاه خود را سفارشی‌سازی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

Etsy چیست و چگونه کار می کند؟

Etsy چیست و چگونه کار می کند؟

هنگامی که فروشگاه Etsy شما فعال شد، خریداران می‌توانند از آن بازدید کرده و محصولات شما را خریداری کنند. در Etsy فروشندگان مسئول بسته‌بندی و ارسال محصولات هستند.

برای انجام سفارشات خود می‌توانید برچسب‌های شیپینگ را مستقیماً از فروشگاه Etsy خود خریداری کنید. خریداران نیز میتوانند نظر خود را در مورد محصول خریداری شده در فروشگاه شما ارسال کنند.

آیا Etsy فقط برای صنایع دستی است؟

Etsy فقط برای محصولات دست‌ساز، کالاهای قدیمی، و لوازم صنایع‌ دستی است. اگر محصول شما جزو صنایع دستی نیست در صورتی میتوانید آن را در فروشگاه خود قرار دهید که جزو کالاهای قدیمی یا لوازم صنایع دستی باشد.

شما می توانید یک تیم کوچک را برای ساخت صنایع دستی استخدام کنید، اما باید در “صفحه درباره ما” در فروشگاه Etsy خود توضیح دهید.

وسایل قدیمی لزوما نباید دست ساز باشند، اما باید حداقل 20 سال قدمت داشته باشند. بنابراین کلکسیون‌های غیر دست ساز که 20 سال از عمر آنها نمیگذرد را نمی‌توان در Etsy فروخت.

به گفته Etsy “لوازم صنایع دستی شامل ابزار یا موادی هستند که هدف اصلی آنها ساخت یک کالا است.” به عنوان مثال می توان مهره و منجوق‌ها، اقلام DIY و کیت های بافندگی را در Etsy فروخت.

Etsy فروشگاه‌هایی را که اقلام غیر دست ساز می‌فروشند حذف می‌کند، اما همچنین محصولاتی را در Etsy خواهید دید که تولید انبوه هستند و دست ساز نیستند.

بنابراین اگر قصد فروش محصولات خود را دارید توصیه می کنیم که دستورالعمل های Etsy را حتما بخوانید.

آیا می توانید هر چیزی را در Etsy بفروشید؟

آیا می توانید هر چیزی را در Etsy بفروشید؟

آیا می توانید هر چیزی را در Etsy بفروشید؟

خیر، شما فقط می‌توانید محصولات دست ساز، کالاهای قدیمی و لوازم صنایع دستی را در Etsy بفروشید. هر چیزی که به صورت تجاری تولید می‌شود، نمی‌تواند در Etsy فروخته شود.

برای مثال محصولات زیر را میتوانید بفروشید:

  • زیورالات
  • وسایل دکوری خانه
  • مبلمان
  • کارت دعوت و یادداشت
  • پلنر
  • لباس و کفش
  • آثار هنری
  • قاب گوشی و غیره

علاوه بر این می‌توانید جواهرات قدیمی، لباس، دکور و غیره را در Etsy پیدا کنید. Etsy به شما امکان می‌دهد به جز محصولات فیزیکی محصولات دیجیتال را نیز بفروشید. تعدادی از محصولات دیجیتال پرفروش عبارتند از: محصولات قابل چاپ، کارت ویزیت، قالب رزومه و الگوهای خیاطی.

چه اقلامی ممنوع است؟ آیا می‌توانید دستگاه های پزشکی بفروشید؟

فروش برخی از محصولات در Etsy ممنوع است. کالاهای ممنوعه در Etsy عبارتند از الکل و مواد مخدر، چیزهایی خشونت را ترویج می‌کنند، اقلام غیرقانونی، سلاح، مواد منفجره، محتوای بزرگسالان، و حیوانات.

علاوه بر این خدمات، اجاره و موارد متافیزیکی (طلسم) ممنوع است. در مورد دستگاه‌های پزشکی، شما نمی‌توانید داروهای پزشکی و دستگاه های پزشکی تحت نظارت را بفروشید. Etsy اجازه فروش ماسک و پوشش صورت را می‌دهد، مشروط بر اینکه فروشندگان از قوانین پیروی کنند.

فروش محصولات در Etsy: کمیسیون‌های Etsy

کمیسیون‌های Etsy

کمیسیون‌های Etsy

هزینه‌های قرار دادن محصولات در Etsy

برای قرار دادن یک محصول در لیست فروش باید 0.20 دلار بپردازید. پس از هر چهار ماه لیست فروش منقضی می‌شود (اگر محصول فروخته نشود) و برای تمدید باید همان هزینه را بپردازید.

اگر بیش از یک محصول (مثلاً پنج محصول) را لیست کنید، برای هر یک از آنها مبلغ 0.20 دلار هزینه دریافت می‌شود. هزینه محصول دوم پس از فروش محصول اول دریافت میشود.

کارمزد تراکنش Etsy

Etsy پس از فروش محصول 6.5٪ از کل مبلغ سفارش را به عنوان کارمزد تراکنش کسر می‌کند. این هزینه 6.5٪ برای هزینه‌های حمل و نقل، بسته بندی و شخصی‌سازی نیز اعمال می‌شود.

هزینه‌های پردازش پرداخت Etsy

برای پرداخت‌هایی که از طریق Etsy Payments پردازش می‌شوند، این پلتفرم هزینه‌ اضافی دریافت می‌کند. این هزینه بسته به کشور متفاوت است.

برای ایالات متحده، 3٪ + 0.25 USD است. برای سایر کشورها در محدوده 6.5٪-3 همراه با یک هزینه ثابت است.

تبلیغات خارج از سایت Etsy

Etsy تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی مختلف و موتورهای جستجو قرار می‌دهد. اگر شخصی محصول شما را از طریق تبلیغات خارج از سایت خریداری کند، Etsy 12تا15درصد کارمزد دریافت می‌کند.

برای فروشندگان با فروش کمتر از 10000 دلار (در 365 روز گذشته) میزان کارمزد 15٪ است و گزینه انصراف نیز دارند. کسانی که بیش از 10000 دلار فروش دارند، 12٪ پرداخت می‌کنند و گزینه انصراف ندارند.

علاوه بر این هزینه‌های دیگری شامل لیبل‌های شیپینگ، تبلیغات Etsy، اشتراک، الگو، هزینه تبدیل ارز و غیره نیز وجود دارد.

آیا می‌توانید محصولات را مجددا در Etsy بفروشید؟

نمی‌توانید محصولات را دوباره در Etsy بفروشید. تنها مورد استثنا اقلام قدیمی و لوازم صنایع دستی است. به عبارت دیگر هر چیزی که در دسته محصولات دست ساز قرار می گیرد، قابل فروش مجدد نیست.

فروش محصولات دست سازی که شما طراحی نکرده اید، فروش مجدد محسوب می شود. با این حال اگر محصولات در دسته کالاهای قدیمی یا لوازم صنایع دستی قرار بگیرند، می توانید آنها را دوباره بفروشید.

آیا جایگزینی برای Etsy وجود دارد؟

Etsy تنها وب سایتی نیست که میتوانید آثار هنری منحصر به فرد یا صنایع دستی پیدا می کند. چندین جایگزین برای Etsy وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:

  • eBay
  • ArtFire
  • Amazon Handmade
  • Big Cartel
  • Folksy
  • iCraft
  • Creative Market (برای محصولات دیجیتالی)

فروش در Etsy می تواند تصمیم درستی باشد

اگر به فکر راه اندازی فروشگاه Etsy هستید، احتمالاً سوالات زیادی در مورد نحوه کار Etsy، کمیسیون ها، کالاهای ممنوعه و فروش مجدد محصولات برای شما پیش می آید. امیدواریم این مقاله به اکثر سوالات شما پاسخ داده باشد و اطلاعاتی را که برای شروع فروش در Etsy نیاز دارید را ارائه دهد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT