رهبری یک استارتاپ باید چگونه

رهبری یک استارتاپ باید چگونه انتخاب شود؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

راه‌اندازی یک استارتاپ همیشه با چالش‌های زیادی روبه رو بوده است که در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم رهبری یک استارتاپ باید چگونه انتخاب شود؟

معمولا در ابتدای راه شکل‌گیری یک استارتاپ، اعضای اولیه کسانی‌اند که ایده‌پرداز کار هستند. این هسته اولیه عمدتا یا از نظر جغرافیایی به مکان شرکت نزدیک هستند یا با بنیانگذاران ارتباط فامیلی و دوستی دارند. شاید این تیم با اشتیاق بیشتر و در ازای دستمزد کمتری کار کنند اما طولی نمی‌کشد که شرکت نیاز رشد پیدا کرده و آشوب و هرج و مرج خود را نشان می‌دهد در نتیجه نیاز به انتخاب رهبری حس می‌شود.

رهبری یک استارتاپ باید چگونه انتخاب شود؟

۱) انتخاب رهبر از درون تیم

رهبری یک استارتاپ باید

تجربه کسی که یکسال درون تیم بوده، به اندازه سه سال افراد خارج از شرکت ارزش دارد. اما اگر فرد مورد نظر آماده پذیرش مسئولیت‌ها نبوده و توان استفاده درست از اختیارات را نداشته باشد مشکل بزرگی به بار خواهد آمد. همیشه در نظر داشته باشید که یک مدیر اجرایی در نهایت باید توان هدایت ده‌ها و چه بسا صدها نفر با وظایف ویژگی‌های مختلف را داشته باشد.

اگر شرکت به سرعت در حال رشد است و باید هرچه سریعتر مدیران انتخاب شوند، رودربایستی را کنار گذاشته و شفاف عمل کنند. از همان اول با افراد درباره انتظاراتی که در مقام مدیر از آنها وجود دارد صحبت کرده و تاکید شود که قوانین باید درست اجرا گردند.

گماردن افراد فاقد صلاحیت در نقش مدیر و رهبر خیانت به خود آنهاست و در عوض باید با تشویق آنها به کسب مهارت‌های جدید بستری را برای رشدشان فراهم کرد.

۲) استخدام رهبر خارج از تیم اولیه

رهبری یک استارتاپ چگونه

حضور تعداد زیادی کارشناس که خود را متخصص می‌دانند در یک استارتاپ می‌تواند فاجعه‌ای به بار آورد. برگزاری جلسات با حضور آنها می‌تواند به استدلال‌های ناتمام هر یک در مورد تجارب قبلی منجر شود و احتمالا در نهایت هرکدام ساز خود را خواهند زد. حضور رهبر خارجی برای هماهنگی و نظم بخشیدن به گروه و تیم آشفته لازم و ضروری است.

استخدام مدیران یا سابقه، بهتر از پیج و خم مشکلات بر می‌آیند و شرکت استارتاپی هم زودتر از مشکلات اصلی رها می‌شوند. خیلی‌ها بر این باورند که رهبر خارجی زمانی که افراد با تعارض داخلی مواجه هستند، بهترین زمان ورود است. حتی گاهی اوقات ادغام با دیگر استارت‌ها برای حل معضلات و استفاده از دیگر رهبران استارتاپ‌های همکار کارایی دارد.

رهبری یک استارتاپ می‌تواند از داخل یا خارج باشد، با این حال یک استارتاپ نیاز به پرداخت هزینه‌هایی مانند خرید دامین، هاست و … دارد که برای پرداخت هزینه ارزی می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت بهره ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT