روش پرداخت به سایت های چینی

9 روش پرداخت به سایت های چینی

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر می خواهید از چین کالا وارد کنید، پیدا کردن بهترین روش پرداخت می تواند در زمان و هزینه کسب و کار شما صرفه جویی کند.

خرید با پی پال

اصطلاحاتی مانند حواله های سیمی و اعتبار اسنادی را شنیده اید. تفاوت آنها با پرداخت فقط از طریق کارت اعتباری یا پی پال چیست و چگونه انتخاب می کنید؟

این راهنمای ساده شما را از 9 احتمال راهنمایی می کند. برای هر کدام، ما به تعداد تامین‌کنندگانی که این گزینه‌های پرداخت را می‌پذیرند، ریسک‌های هر کدام و هزینه‌های مربوط را بررسی خواهیم کرد. ادامه مطلب را بخوانید.

تجارت عاقلانه

اگر به دنبال انتقال مکرر به تامین کنندگان چینی خود هستید، از حساب Wise Business استفاده کنید.

پرداخت‌های بین‌المللی با ویز اغلب بسیار پیچیده‌تر از سایر روش‌های پرداخت است. شما ثبت نام می کنید، به ارز محلی خود پرداخت می کنید، اطلاعات بانکی تامین کننده خود را وارد می کنید و سپس تامین کننده شما به دلار آمریکا یا یوان چین پرداخت می کند.

اگر به هنگ کنگ پرداخت می کنید، می توانید بدون نیاز به افتتاح حساب در هنگ کنگ، به دلار هنگ کنگ یا دلار آمریکا پرداخت کنید.

تامین کننده نیازی به ثبت نام در جایی ندارد. برای آنها، درست مانند دریافت پول نقد به حساب بانکی آنهاست. هم شما و هم تامین‌کننده‌تان ممکن است بتوانید تعادل ریسک را با ترکیب پرداخت‌های Wise با سپرده‌گذاری، آژانس‌های محلی یا سپرده‌ها مدیریت کنید.

نقل و انتقالات با نرخ متوسط ​​بازار انجام می شود – نرخی که در Google می بینید. این امر وایز را کاملاً از سایر اشکال پرداخت های بین المللی متفاوت می کند.

ویز تا 6 برابر ارزان تر از جایگزین است. اگر حساب چند ارزی Wise خود را فعال کنید، می‌توانید پول خود را به ارزهای مختلف ذخیره کنید و در زمان مناسب – یا نرخ‌ها – آن را به چین ارسال کنید.

انتقال سیمی بین المللی / انتقال تلگرافی (T/T)

حواله بین المللی یک روش پرداخت رایج است و به طور گسترده توسط شرکت های چینی پذیرفته شده است.

از هر دو طرف خطراتی وجود دارد. تأمین‌کنندگان اغلب بر سپرده‌گذاری اصرار می‌کنند تا ریسک خود را کاهش دهند که متعاقباً ریسک شما را افزایش می‌دهد. هر چه کالاها سفارشی‌تر یا سخت‌تر به فروش برسند، معمولاً سپرده‌ها بالاتر خواهد بود. به این ترتیب، اگر رابطه خوبی با تامین کننده خود داشته باشید، بهتر است.

درست مانند پول نقد، شما هزینه تراکنش ارز را متحمل خواهید شد. این هزینه شامل کارمزد منتشر شده، احتمالاً چندین کارمزد ثابت SWIFT از بانک‌های واسطه، و اسپرد – نرخ مبادله ضعیف‌تر از آنچه می‌توانید با یک مبدل ارز آنلاین پیدا کنید، می‌شود.

بنابراین، اگرچه حواله‌های سیمی ممکن است یک روش رایج پرداخت باشد، اما هزینه آن برای خریدار بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکثر آنها تصور می‌کنند.

روش پرداخت به سایت های چینی: سپردن (Escrow)

Escrow از هر دو طرف محافظت می کند. این بدان معناست که شما قبل از ارسال یک سپرده اولیه پرداخت می کنید، اما وجوه توسط شخص ثالث نگهداری می شود. شخص ثالث تا زمانی که کالای خود را دریافت نکرده باشید، وجوه را در اختیار تامین کننده قرار نمی دهد.

اگرچه در چین محبوبیت دارد، پذیرش برای معاملات بین المللی هنوز کم است. با این حال، اگر از طریق علی‌بابا خرید می‌کنید، ممکن است پرداخت با استفاده از Alipay Escrow به شما پیشنهاد شود.

ایده escrow کاهش ریسک به دلیل انتظار طولانی بین سفارش و دریافت است. با این حال، هنوز اختلافاتی وجود دارد، و کار کردن تیم حل اختلاف از طرف شما ممکن است سخت باشد.

کارمزدها حدود 3.25 درصد تراکنش است. با ارائه‌دهنده‌ای مانند Escrow.com، تراکنش‌ها با خریدار خارج از ایالات متحده برای پوشش هر گونه کارمزد بانک واسطه، 25 دلار اضافی دریافت می‌شود.

سپردن می تواند برای معاملات کم ارزش مناسب باشد. اگرچه ممکن است بخواهید از آنها در تراکنش های بزرگتر صرف نظر کنید، هم به دلیل هزینه های اضافی و هم این واقعیت که می تواند پول شما را برای مدتی محدود کند.

روش پرداخت به سایت های چینی: اعتبار اسنادی (LC)

تامین کنندگان بزرگتر و شرکت های بازرگانی بین المللی معمولاً از پذیرش LC ها خوشحال هستند. حتی ممکن است برخی بر آنها پافشاری کنند. با این حال، به دلیل پیچیدگی و موانع زبانی اضافی، غیر معمول نیست که کارخانه‌های کوچک و متوسط تمایلی به پذیرش این نوع پرداخت نداشته باشند.

LC ها ریسک تامین کننده را که خریدار پرداخت نمی کند کاهش می دهد. به‌عنوان یک خریدار، LC‌ها نیز به شما آرامش می‌دهند که تامین‌کننده با هر شرایطی که شما موافقت می‌کنید مطابقت خواهد داشت.

با این حال، از طرف دیگر، هزینه ها بسیار بالا است و کاغذ بازی بسیار پیچیده است. به این ترتیب، دریافت مشاوره حرفه ای در اولین تراکنش ضروری است.

در اصل، اعتبار اسنادی گزینه بسیار گرانی است. آنها اغلب فقط برای معاملات بسیار بزرگ هستند، یا زمانی که تامین کنندگان آن را شرط تجارت می دانند.

روش پرداخت به سایت های چینی: آژانس های تامین منابع

همانطور که گفته شد، پذیرش امانی برای معاملات بین المللی کم است. با این حال، اگر از طریق یک دفتر محلی چینی خرید کنید، پذیرش بسیار بالاتر است. به همین دلیل است که برخی از واردکنندگان از یک نمایندگی محلی برای خرید سفارش خود با استفاده از ترتیبات امانی استفاده می کنند.

خطرات بسیار کمتر است، تا زمانی که ارتباطات شفاف باشد. با این حال، آژانس می تواند کالا را رد کند و پرداخت سپرده را حفظ کند.

استفاده از آژانس همچنین لایه دیگری از هزینه را به معامله اضافه می کند.

اگر می‌خواهید برای جلوگیری از ریسک هزینه بیشتری بپردازید، آژانس‌های منبع‌یابی ممکن است برای معاملات کوچک مناسب باشند.

پی پال (PayPal)

هنوز تعداد زیادی از تامین کنندگان چینی پی پال را قبول نمی کنند، اما تعداد آنها در حال افزایش است. برای معاملات کوچک، به ویژه فروش لوازم الکترونیکی، محبوب تر می شود.

اگرچه PayPal روی محافظت از خریدار تمرکز کرده است، اما هنوز هم خطراتی وجود دارد. سیاست های حفاظتی آن ها، به ویژه برای معاملات بین المللی، پیچیده است. اگر اختلافی پیش بیاید، ممکن است ادعای شما زمان بر باشد و البته ممکن است برنده نشوید.

هزینه ها به صورت درصد محاسبه می شود و هزینه های ارز قابل توجهی نیز وجود دارد. اگر مقادیر یا نمونه های کوچکی را خریداری می کنید، PayPal می تواند راهی مناسب برای پرداخت باشد. با این حال، با افزایش اندازه تراکنش، کارمزدها به سرعت افزایش می یابد.

نکته اصلی این است که PayPal ممکن است برای تراکنش‌های کم‌ارزش مناسب باشد، اگر یک گزینه باشد. اما ممکن است برای واردکنندگان جدی که سفارش های بزرگ انجام می دهند بسیار گران باشد.

اتحادیه غربی (Western Union)

وسترن یونیون (WU) به طور گسترده برای معاملات کوچک یا متوسط پذیرفته شده است. در بین تامین کنندگان محبوب است زیرا سریع، آسان برای استفاده و ارزان است – برای آنها.

WU می تواند برای معاملات کوچک و متوسط راحت باشد.

با این حال، خطراتی وجود دارد. هنگامی که پول خود را ارسال می کنید محافظت کمی دارید. شما نباید WU را در نظر بگیرید مگر اینکه تامین کننده خود را بشناسید و به آن اعتماد کنید.

اگرچه هزینه های منتشر شده کم است، اما در نهایت برای کالاهای خود هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. این به این دلیل است که WU از طریق مبادله ارز درآمد کسب می کند.

اگر جفت ارزها را در گوگل جست و جوی سریع انجام دهید، تفاوت بسیار زیادی پیدا خواهید کرد. اما شما نشانه گذاری را در ماشین حساب قیمت آنلاین آنها نمی بینید – باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و وارد سیستم شوید تا نرخ ارائه شده توسط آنها را بدانید.

در مقابل، وایز هیچ نشانه‌ای ندارد. همه معاملات با نرخ ارز واقعی انجام می شود – همان نرخی که در Google پیدا می کنید.

روش پرداخت به سایت های چینی: کارت های اعتباری یا نقدی بین المللی

این روزها تعدادی از تامین کنندگان فناوری، پرداخت کارت را می پذیرند. خطرات برای شما به عنوان خریدار کم، اما برای تامین کننده زیاد است. خریداران متقلب می توانند ضرر زیادی را برای فروشنده به همراه داشته باشند. که کارت ها را به روشی نامطلوب برای انجام تجارت در میان تامین کنندگان چینی تبدیل می کند.

کارمزدها نیز بالا هستند – و تامین کنندگان آنها را هر کجا که بتوانند به شما منتقل می کنند.

به طور کلی، پرداخت های کارتی نه تنها مورد پسند تامین کنندگان نیست، بلکه برای بسیاری از خریداران نیز بسیار مقرون به صرفه است.

روش پرداخت به سایت های چینی: پول نقد

تامین کنندگان پول نقد را دوست دارند و تامین کنندگان چینی نیز تفاوتی ندارند. پرداخت نقدی در چین رایج است و گاهی اوقات تخفیف های نقدی نیز وجود دارد.

اما برای شما، این پرخطرترین راه پرداخت است. اگر از کالاهای خود ناراضی هستید، محافظت کمی وجود دارد.

شما هنوز با هزینه هایی روبرو هستید، به ویژه هزینه های مربوط به هر معامله ارزی. شما باید بررسی کنید که علاوه بر کارمزد اعلام شده با چه افزایش نرخ ارز مواجه خواهید شد.

اگر آن را کم کنید، اگرچه پول نقد در چین رایج است، برای شما بسیار خطرناک است. نه تنها این، بلکه باید مراقب هزینه های پنهان در نرخ ارز باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT