متا تریدر 4: راهنمای کامل

متا تریدر 4: راهنمای کامل | آموزش متا تریدر 4

زمان مطالعه 5 دقیقه

متا تریدر 4 توسط بسیاری به عنوان مارک استاندارد طلایی برای پلتفرم های معاملات فارکس در نظر گرفته می شود. معامله‌گران خرده‌فروشی که با چندین کارگزار ثبت‌نام کرده‌اند، احتمالاً با یک پلتفرم معاملاتی که توسط متا تریدر هدایت می‌شود برخورد خواهند کرد.

شارژ بروکر

شارژ بروکر ویندزور

بیشتر این پلتفرم‌های معاملاتی توسط MetaQuotes برای کارگزاری که به عنوان White Label نامیده می‌شود، سفارشی‌سازی می‌شوند. جدیدترین افزوده شده MT5 است، اما بسیاری از معامله گران متا تریدر 4 آزمایش شده و واقعی را دوست دارند، زیرا تمام عملکردهای مورد نیاز شما را در یک پلت فرم معاملات فارکس فراهم می کند.

شروع کار با متا تریدر 4

Meta Trader 4 بصری و نسبتا آسان برای استفاده است. می‌توانید با باز کردن یک حساب نمایشی شروع کنید که به شما امکان می‌دهد بدون واریز وجه، سیستم را آزمایش کنید. شما فقط باید یک کارگزاری ارائه دهید که از پلتفرم های متا تریدر استفاده می کند، اطلاعات شخصی شما از جمله ایمیل شما و آنها برای باز کردن یک حساب نمایشی برای شما یک لاگین و رمز عبور ارسال می کنند.

یک حساب نمایشی از پول نمایشی استفاده می کند و به شما امکان می دهد بدون به خطر انداختن سرمایه واقعی، نحوه عملکرد پلت فرم را ببینید. از انجام چندین معامله نترسید تا بدانید که چگونه موقعیت های خود را اجرا کنید و سفارش دهید و مشاهده کنید.

اولین صفحه ای که هنگام باز کردن Meta Trader 4 مشاهده می کنید، می تواند به عنوان صفحه پیش فرض شما سفارشی شود. ممکن است بخواهید مظنه های فارکس را همراه با یک نمودار به عنوان مثال ببینید. در سمت چپ یک برگه نقل قول است. لیستی از محصولاتی را به شما نشان می دهد که می توانید از طریق پلتفرم MT4 تجارت کنید.

شما می توانید روی هر یک از موارد موجود در برگه نقل قول دوبار کلیک کنید و صفحه سفارش ظاهر می شود. در اینجا می توانید نمودار یک نمودار تیک را به همراه دارایی که قصد معامله آن را دارید مشاهده کنید. شما می توانید حجم خود را پر کنید و استاپ ضرر قرار دهید و سفارشات سود بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که مدیریت ریسک خود را قبل از اینکه معامله خود را انجام دهید تنظیم کنید.

علاوه بر این، می‌توانید یک جعبه معاملاتی با یک کلیک در سمت چپ بالا داشته باشید که به شما امکان می‌دهد فوراً یک معامله انجام دهید. شما می توانید تجارت خود را با استفاده از اجرای بازار یا سفارش معلق انجام دهید. شما همچنین می توانید حجم معامله خود را تعیین کنید. در زیر اسپرد پیشنهادات پیشنهادی است. به عنوان یک بازاریاب، شما در پیشنهاد (آبی) خرید می کنید و در قیمت پیشنهادی (قرمز) می فروشید.

پیمایش از طریق Meta Trader 4 بصری است و به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان دسترسی آسان به تمام مقاصد موجود در پلتفرم را بدهد. شما می توانید صفحه اصلی خود را برای دیدن هر صفحه، از جمله دیدن موقعیت های خود، سفارشی کنید.

حساب آزمایشی دارای یک سیستم برگه در پایین سمت چپ است که به برگه مشترک باز می شود، جایی که می توانید نمودارهای جفت ارزهای اصلی را ببینید. می‌توانید آن را برای مشاهده روزانه، هفتگی یا هر دوره درون روز تغییر دهید. شما می توانید چندین برگه ایجاد کنید که نمایی را ارائه می دهد که می خواهید ببینید.

در بالای برگه ها یک ناوبر وجود دارد که به شما امکان می دهد شاخص های فنی و همچنین مشاوران متخصص و اسکریپت ها را مشاهده کنید. شاخص های فنی به شما امکان می دهد تا تحلیل فنی دارایی های مختلف را انجام دهید. مشاور متخصص سیستمی است که می تواند برای درک عملکرد سیگنال معاملاتی خودکار در طول زمان مجدداً آزمایش شود. اسکریپت ها به شما این امکان را می دهند که هشدارها و سناریوهای معاملاتی خودکار را اجرا کنید.

اگر روی نشانگرها در منوی ناوبر دوبار کلیک کنید، تعداد زیادی نشانگر فنی را مشاهده خواهید کرد که می توانند سفارشی شوند. در نمودار بالا، نشانگر MACD (واگرایی میانگین همگرایی متحرک) همراه با یک ورودی سفارشی که می توانید برای تغییر MACD استاندارد از آن استفاده کنید، نشان داده شده است.

شما می توانید تعداد واحدها (روز، هفته، ماه، و غیره…) را به عنوان ورودی به همراه رنگ های مورد استفاده برای تولید نشانگر MACD تغییر دهید. MACD هم خطوط MACD و هم هیستوگرام MACD را نشان می دهد. ده ها شاخص فنی وجود دارد. می توانید شاخص های مورد علاقه خود را در یک برگه ذخیره کنید و موارد دلخواه را نام ببرید.

مشاور متخصص

Metal Trader 4، دسترسی به مشاور متخصص خود را ارائه دهید. مشاور متخصص سیستمی است که معاملات را پس از آزمایش مجدد انجام می دهد. در صورت رعایت معیارهای خاص، معاملات شما را به طور خودکار اجرا می کند. حساب آزمایشی به شما امکان انتخاب چند مشاور متخصص مختلف را می دهد. شما می توانید از یک مشاور متخصص متقاطع میانگین متحرک یا یک مشاور متخصص MACD انتخاب کنید.

می‌توانید ورودی‌هایی را که برای هر یک از این مشاوران استفاده می‌کنید، مانند تعداد روزها یا ساعت‌هایی که در محاسبه سیگنال می‌خواهید و همچنین مدیریت ریسکی که می‌خواهید در هنگام معامله استفاده کنید، انتخاب کنید. مدیریت ریسک جزء کلیدی معاملات شماست. استفاده از حساب نمایشی همراه با مشاور متخصص بسیار توصیه می شود.

اسکریپت ها

در بخش اسکریپت ها، مکانیسم های معاملاتی بسیار متنوعی را خواهید دید. این شامل معاملات خودکار، همراه با سیگنال های معاملاتی است. معاملات کپی و همچنین شاخص های ریسک-پاداش خاصی وجود دارد. می توانید از چندین اسکریپت همراه با بررسی این اسکریپت ها در حساب نمایشی خود استفاده کنید تا مشخص کنید آیا عملکرد معاملاتی با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر.

خلاصه

متا تریدر 4 یکی از کارآمدترین و کامل ترین پلتفرم های معاملاتی موجود است. می توانید یک حساب نمایشی برای تست درایو Meta Trader 4 باز کنید و مشخص کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. شما می توانید چندین صفحه راه اندازی کنید تا نمودارها، نقل قول ها و نمونه کارها را مشاهده کنید. می توانید معامله گران را از برگه نقل قول اجرا کنید یا مستقیماً سفارشی را وارد کنید.

یک ناوبر وجود دارد که می توانید از آن برای اضافه کردن نشانگرها و همچنین ایجاد یک مشاور متخصص استفاده کنید. این پلتفرم به شما امکان دسترسی به ده ها شاخص را می دهد. شما همچنین می توانید نشانگر خود را برنامه ریزی کنید. MT4 همچنین به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای از اسکریپت‌ها را ارزیابی کنید که به شما امکان می‌دهد معاملات سرمایه‌گذاران دیگر را کپی کنید یا سیگنالی را تنظیم کنید که توسط دیگرانی که از متاتریدر برای تراکنش استفاده می‌کنند، بررسی شده است. این یکی از پرکاربردترین پلتفرم های معاملاتی است و پلتفرم معیار برای معامله گران خرده فروشی فارکس در سطح جهان است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT