ساخت فروشگاه آنلاین در Storenvy

ساده ترین راه برای ساخت فروشگاه آنلاین به صورت رایگان

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا تا به حال به فروش آنلاین فکر کرده اید؟ راه های زیادی برای فروش محصولات دست ساز مانند پیکسل، ظروف سفالی، لباس، آثار هنری و وسایل دکوری از طریق اینترنت وجود دارد که میتوانید با آن درآمد زیادی بدست آورید.

اگر تجربه ای در طراحی وب ندارید، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین می تواند برای شما دشوار باشد. اما نگران نباشید. ما در این مقاله نحوه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به صورت رایگان و بدون نیاز به دانش کدنویسی را توضیح میدهیم.

چرا از فروشگاه ساز آنلاین Storenvy استفاده کنیم؟

احتمالاً نام Etsy را شنیده اید، روشی برای ایجاد یک وب سایت برای فروش آنلاین کالا است. اما گزینه های سفارشی سازی زیادی در Etsy وجود ندارد، بنابراین شاید نتوانید فروشگاه خود را متمایز از سایر رقبا کنید. شما میتوانید از یک جایگزین خوب به نام Storenvy استفاده کنید که به شما امکان راه اندازی رایگان و سفارشی سازی فروشگاه را میدهد.

شما می توانید هر بار تا 1000 محصول ( هر کالایی به جز کالاهای ممنوعه) را در فروشگاه خود قرار دهید و نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه ندارید.

پرداخت‌های مشتریان از طریق PayPal یا Stripe انجام می‌شود و زمانی که مشتریان از شما خرید می‌کنند مقداری از مبلغ معامله به عنوان کارمزد کسر میشود. بنابراین راه اندازی فروشگاه شما هیچ هزینه ای ندارد.

ایجاد فروشگاه در فروشگاه ساز آنلاین Storenvy

ایجاد فروشگاه Storenvy

ایجاد فروشگاه Storenvy

برای راه اندازی فروشگاه ابتدا به صفحه عضویت Storenvy بروید و اطلاعات اولیه مانند نام، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس گزینه I WANT MY OWN STORE را انتخاب کنید. در مرحله بعد صفحه مربوط به نام فروشگاه، URL و آدرس فروشگاه شما نمایش داده میشود. تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. اکنون شما یک فروشگاه Storenvy ایجاد کرده اید.

راه اندازی فروشگاه در فروشگاه ساز آنلاین Storenvy

راه اندازی فروشگاه Storenvy

راه اندازی فروشگاه Storenvy

ابتدا وارد پنل مدیریت فروشگاه خود شوید. پنل مدیریت در آدرس https://yourstoreurl.storenvy.com/admin قرار دارد. در این بخش باید اطلاعات ضروری مانند نام، شماره تلفن، توضیحات و لوگو را به فروشگاه اضافه کند. برای انجام این کار وارد تنظیمات در منوی بالای پنل مدیریت شوید. در این صفحه همچنین می توانید لینک های توییتر، اینستاگرام، وب سایت خود را اضافه کنید. در نهایت روی Save Changes کلیک کنید.

اکنون باید گزینه های پرداخت خود را انتخاب کنید. شما می توانید Stripe یا Paypal را انتخاب کنید و برای هر سرویسی که می خواهید استفاده کنید باید حساب شخصی داشته باشید. به https://yourstoreurl.storenvy.com/admin/settings/payments بروید و حساب Stripe، حساب Paypal یا هر دو را وارد کنید.

همچنین میتوانید بخش سؤالات متداول را نیز اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی پاسخ سؤالات مربوط به محصولات را ببینند. برای انجام این کار، به https://yourstoreurl.storenvy.com/admin/settings/support بروید.

همچنین اگر نمی‌خواهید سؤالات مشتری به آدرس ایمیل اصلی شما بیاید، می‌توانید یک آدرس جداگانه برای پشتیبانی مشتری داشته باشید.

افزودن محصول به فروشگاه در فروشگاه ساز آنلاین Storenvy

افزودن محصول به فروشگاه Storenvy

افزودن محصول به فروشگاه Storenvy

برای افزودن محصول به فروشگاه به منوی بالای پنل مدیریت و قسمت Products بروید. روی دکمه آبی رنگ سمت راست (Add new product)کلیک کنید. نام محصول و قیمت آن را به دلار آمریکا وارد کنید. اکنون از منو یک دسته و زیرمجموعه برای محصول خود انتخاب کنید. این کار به خریداران کمک می کند تا محصول مورد نظر خود را بهتر پیدا کنند.

هنگامی که این اطلاعات را وارد کردید وارد صفحه ای خواهید شد که میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد محصول اضافه کنید. نکته کلیدی که باید به آن توجه کنید این است که باید توضیح و برچسب های مناسب برای محصول انتخاب کنید تا افراد محصول شما را به راحتی پیدا کنند.

این برچسب ها باید مرتبط با محصول و خلاقانه باشد. به عنوان مثال اگر یک پیش بند آشپزخانه با طرح چاپی ربات می فروشید، بدیهی است که باید برچسب “پیش بند” را اضافه کنید. اما باید ربات را نیز تگ کنید تا افرادی که به دنبال مواردی با موضوع ربات هستند نیز بتوانند آن را پیدا کنند.

یکی دیگر از مراحل بسیار مهم اضافه کردن تصویر محصول است. تصاویر باید واضح و روشن باشند و محصول را به خوبی نشان دهند. در قسمت افزودن تصویر می توانید عکس های محصول را آپلود کنید.

پس از انجام این موارد گزینه Save Changes را بزنید.

شیپینگ و مالیات فروشگاه

شیپینگ و مالیات فروشگاه Storenvy

شیپینگ و مالیات فروشگاه Storenvy

مرحله مهم دیگر تعیین نرخ شیپینگ یا ارسال کالا است. در اینجا باید هزینه ارسال کالا در داخل کشور و خارج از کشور را تعیین کنید. همچنین میتوانید گزینه ارسال سریع را نیز اضافه کنید. هزینه ارسال کالا به نوع محصول نیز بستگی دارد. هزینه ارسال پیش فرض برای تی‌شرت است و در صورت تمایل می‌توانید از آن برای همه محصولات خود استفاده کنید.

شما می توانید با رفتن به https://yourstoreurl.storenvy.com/admin/shipping_groups و کلیک بر روی گزینه Add Shipping Group، یک نرخ شیپینگ جدید اضافه کنید.

در نهایت باید اطلاعات مالیاتی را اضافه کنید. برای انجام این کار به https://yourstoreurl.storenvy.com/admin/settings/local بروید و اطلاعات مربوط به مالیات فروش و مالیات بر ارزش افزوده را در کشور خود وارد کنید.

سفارشی سازی فروشگاه Storenvy

سفارشی سازی فروشگاه Storenvy

سفارشی سازی فروشگاه Storenvy

قبل از راه اندازی فروشگاه خود، باید ظاهر آن را سفارشی سازی کنید. برای انجام این کار به URL فروشگاه خود بروید. در بالا مجموعه ای از باکس های رنگی با برچسب هایی در کنار آنها خواهید دید. با کلیک بر روی رنگ ها میتوانید رنگ پس‌زمینه، متن، عنوان‌ها و لینک ها را تغییر دهید و در نهایت روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید طرح بندی سایت را نیز تغییر دهید. برای اینکار به Layout در بالا سمت چپ بروید و فونت ها، جای عنوان ها و نحوه نمایش تصویر پس زمینه را تغییر دهید. برای انتخاب تصویر پس زمینه و هدر به https://makeuseof.storenvy.com/admin/theme/images بروید و تصاویر خود را آپلود کنید.

پس از انجام تمامی تغییرات گزینه Save Changes را بزنید.

باز کردن فروشگاه در فروشگاه ساز آنلاین Storenvy

اکنون فروشگاه شما آماده بازگشایی به روی خریداران است. برای این کار به آدرس اصلی فروشگاه خود بروید. در سمت راست پایین صفحه گزینه ای را می بینید که نوشته است فروشگاه شما در حال حاضر بسته است.

بر روی این گزینه کلیک کنید و آن را به Open تغییر دهید. اکنون مشتریان میتوانند از فروشگاه شما دیدن و خرید کنند.

یک فروشگاه رایگان بدون نیاز به کدنویسی با Storenvy بسازید.

Storenvy راه اندازی فروشگاه و فروش محصولات را آسان کرده است. زیرا نیازی به کدنویسی ندارد. استفاده از این سایت رایگان است و فقط باید در صورت فروش محصول به مشتری، هزینه ای به Paypal یا Stripe بپردازید.

اگر به دنبال سایتی با ویژگی های بیشتر برای فروشگاه آنلاین خود هستید، میتوانید از Shopify استفاده کنید. البته استفاده از آن کمی پیچیده تر است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT