سایت های تصویری رایگان

سایت های تصویری رایگان

زمان مطالعه 11 دقیقه

در اینجا ، ما در مورد محتوای بصری بسیار فکر می کنیم. سایت های تصویری رایگان را بشناسید.

ما ابزارهایی را بررسی کرده‌ایم که به هر کسی کمک می‌کند محتوای بصری ایجاد کند. ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی ما شامل ارسال تصویر است زیرا می دانیم که این عنصر چقدر برای جذب دنبال کنندگان و طرفداران شما مهم است.

اما یک سوال وجود دارد که اغلب از ما پرسیده می شود: کجا می توانید تصاویر رایگانی را پیدا کنید که با کیفیت بالا و پاک شده برای پست های وبلاگ یا محتوای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید؟

این سوالی است با پاسخ‌ها و هشدارهای متفاوت. تقریباً هر تصویری که در 30 سال گذشته ایجاد شده است هنوز توسط حق چاپ محافظت می شود – حفاظتی که تقریباً به هر نویسنده ای حق انحصاری استفاده یا بازتولید اثر خود را می دهد. اما می‌توانید یک عکس دامنه عمومی پیدا کنید، از یک تصویر Creative Commons استفاده کنید که ممکن است به ذکر منبع نیاز داشته باشد، یا حتی تصویر خود را از ابتدا ایجاد کنید.

در این پست، ما بیش از 20 منبع و ابزار مختلف را برای تصاویر رایگان، پوشش سایت های تصویری قابل جستجو، ابزارهای ایجاد تصویر خود و موارد دیگر به اشتراک خواهیم گذاشت.

سوالات متداول شرایط تصویر رایگان

هنگامی که در مورد منابع تصویر رایگان بحث می کنیم، اصطلاحات زیر اغلب مطرح می شوند. شرایط و ضوابط هر سایتی را که امتحان می کنید بخوانید تا دقیقا بدانید چه زمانی و چه نوع انتسابی لازم است.

Creative Commons چیست؟

Creative Commons یک سازمان غیرانتفاعی است که امکان به اشتراک گذاری و استفاده از خلاقیت و دانش را از طریق ابزارهای قانونی رایگان فراهم می کند. انواع مختلفی از مجوزهای Creative Commons از اجازه دادن به هر نوع استفاده بدون ذکر منبع تا مجاز کردن استفاده های خاص و بدون تغییر را شامل می شود.

دامنه عمومی چیست؟

آثاری که در مالکیت عمومی هستند، آثاری هستند که حق چاپ آنها منقضی شده، از بین رفته یا غیرقابل اعمال است. پیدا کردن چیزی آنلاین به این معنی نیست که در حوزه عمومی است.

بدون حق امتیاز چیست؟

تصاویر بدون حق امتیاز لزوما رایگان نیستند. در بیشتر موارد، برای به دست آوردن حقوق استفاده از تصویر، باید یک بار هزینه پرداخت کنید. سپس می توانید هر چند بار که دوست دارید از آن استفاده کنید. “رایگان” در “بدون حق امتیاز” فقط به این معنی است که شما مجبور نیستید هر بار که از تصویر استفاده می کنید حق امتیاز به صاحب تصویر بپردازید. برای مطالعه جامع در مورد تصاویر بدون حق امتیاز، این راهنما را بررسی کنید.

1.سایت های تصویری رایگان Unsplash

Unsplash مجوز مخصوص به خود را دارد که اساساً به شما امکان می دهد از تصاویر به صورت رایگان و به هر شکلی که دوست دارید (به جز استفاده از آنها برای ایجاد یک وب سایت رقیب) استفاده کنید. این سایت توسط جامعه‌ای متشکل از تقریباً 300000 عکاس، از علاقه‌مندان تا حرفه‌ای‌ها، که عکس‌های خود را «هدیه» می‌کنند تا تحت «هر کاری که می‌خواهید» Unsplash با مجوز تصاویر، آزادانه در دسترس قرار دهند، پشتیبانی می‌شود.

Unsplash که متعلق به گتی است، مخصوصاً برای یافتن تصاویر واقعاً باکیفیت عالی است: تیم آنها هر عکس را با دست انتخاب می‌کند و به گفته سایت، «فقط بهترین‌ها را می‌پذیرد».

2.سایت های تصویری رایگان Burst

Burst یک پلتفرم عکس استوک رایگان برای کارآفرینان توسط Shopify است. همانطور که در مورد Unsplash وجود دارد، عکس‌ها توسط عکاسان ارائه می‌شوند «با این انتظار که کاربران بتوانند هر طور که می‌خواهند آن‌ها را دانلود، ویرایش و استفاده کنند».

ذکر منبع (اعطای اعتبار به عکاسان) الزامی نیست، اما، همانطور که Burst می گوید: “عکاسان ما همیشه از فریاد زدن قدردانی می کنند.”

3. Pexels

Pexels در امتداد همان خطوط Unsplash و Burst عمل می کند، جایی که تصاویر توسط خود عکاسان تهیه می شوند. Pexels مجوز مخصوص به خود را نیز دارد که بیان می کند چه کارهایی می توانید با تصاویر انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. شما می توانید تصاویر را به صورت رایگان برای استفاده تجاری و شخصی بدون ذکر منبع استفاده و اصلاح کنید.

4. Pixabay

تصاویر در Pixabay تحت مجوز Creative Commons Zero (CC0) هستند، به این معنی که می توانید بدون درخواست اجازه یا اعتبار دادن به هنرمند از آنها استفاده کنید (اگرچه همیشه از آن استقبال می شود).

Pixabay یادآوری ملایمی برای بررسی اینکه محتوای نشان داده شده در تصاویر هیچ حقوقی را نقض نمی کند ارائه می دهد. Pixabay همچنین فرمت‌های محتوای بیشتری از تصاویر گرفته تا جلوه‌های صوتی ارائه می‌دهد.

5.سایت های تصویری رایگان Free Images

Free Images بیش از 300000 عکس استوک رایگان را تحت مجوز خود ارائه می دهد. این مجوز طیف بسیار وسیعی از کاربردها را مجاز می‌کند، اگرچه چندین مورد استفاده محدود را فهرست می‌کند (که برای اکثر سایت‌های تصویر رایگان کاملاً رایج است).

6. Kaboompics

Kaboompics از مجوز خود استفاده می کند که مشابه Creative Commons Zero است با این تفاوت که نمی توانید عکس های آن را مجدداً توزیع کنید. دو چیز در مورد Kaboompics وجود دارد که دوست دارم: یکی، این امکان را به من می دهد که بر اساس رنگ جستجو کنم، و دوم، یک پالت مکمل از رنگ ها در عکس ارائه می دهد.

7. Stocksnap.io

Stocksnap از مجوز Creative Commons CC0 استفاده می کند، بنابراین عکس های آن برای دانلود، ویرایش و استفاده برای پروژه های تجاری و غیر تجاری رایگان است.

8. Canva

Canva یک پاسخ غیر عکاس به فتوشاپ است. ابزار طراحی گرافیک آنلاین همچنین کتابخانه ای از میلیون ها عکس استوک رایگان و ممتاز را ارائه می دهد که همگی تحت توافقنامه مجوز محتوای آنها هستند. یکی از مزایای استفاده از Canva این است که می توانید به سرعت یک تصویر را به یک گرافیک سفارشی برای استفاده در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ خود تبدیل کنید.

می توانید با استفاده از عملکرد جستجو در ویرایشگر یا رفتن به Canva Photos به کتابخانه تصاویر Canva دسترسی پیدا کنید.

9. Life of Pix

Life of Pix عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا و بدون محدودیت حق چاپ را برای استفاده شخصی و تجاری فهرست می‌کند. Life of Pix برای عکس‌های استوک بیشتر (پرداختی) با Adobe Stock شریک می‌شود.

10.سایت های تصویری رایگان Gratisography

اگر به‌دنبال چیزی غیرعادی هستید، Gratisography باید اولین نقطه تماس شما باشد. همچنین مجوز عکس رایگان خود را دارد که به شما امکان می دهد “تقریبا هر کاری که فکرش را بکنید” انجام دهید.

در حالی که آنها اکنون تعداد نسبتاً محدودی از تصاویر دارند، با کیفیت بالا و کاملاً متفاوت از هر عکسی هستند که در سایر سایت های این لیست پیدا می کنید.

11. Vecteezy

Vecteezy بیش از 10 میلیون تصویر رایگان و بدون حق امتیاز ارائه می دهد، و این فقط عکس هایی نیست که در سایت پیدا خواهید کرد. همچنین یک مکان عالی برای شکار چیزهایی مانند PSD ها، وکتورها، ویدیوها و الگوها است – به خصوص اگر به دنبال طراحی چیزی از خودتان با یک تصویر استوک به عنوان پایه هستید، مفید است.

این سایت با اطمینان از ارائه تصاویری از افراد و مکان‌هایی که با یک مدل امضا شده توسط عکاس و مدل ارائه می‌شوند، محافظت بیشتری را برای کاربران ارائه می‌کند – و اگر یکی از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی آنها را انتخاب کنید، می‌توانید از این موضوع کاملاً کنار بگذارید.

Vecteezy همچنین دارای یک عملکرد جستجوی پیشرفته ساده و مفید است. این به شما امکان می دهد جستجوی خود را بر اساس نوع محتوا (چیزهایی مانند PNG ها، PSD ها، بردارها و ویدیوها) – اگر به دنبال ویرایش تصویر خود هستید، نوع مجوز، و حتی مواردی که توسط هوش مصنوعی (یا تولید نشده) تولید شده اند، مفید است.

12. Flickr

Flickr یک پلتفرم هاستینگ تصویر است که در آن می توانید تصاویری را بیابید که می توان از آنها برای مقاصد تجاری استفاده و اصلاح کرد. اگرچه این برای همه تصاویر موجود در سایت صدق نمی کند، بنابراین باید مطمئن شوید که جستجوهای خود را فیلتر کرده اید.

برای انجام این کار، پس از انجام جستجوی خود، “Any License” و سپس “Commercial use مجاز” را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که مجوز هر تصویر را بررسی کنید زیرا آنها متفاوت هستند.

13. The Jopwell Collection (توسط Jopwell)

«سخت است چیزی باشی که نمی‌توانی ببینی» این عبارت رایج در Jopwell است، شرکتی که هدف خود را بهبود تنوع در محل کار قرار داده است.

یکی از ابتکارات آنها The Jopwell Collection است که آنها آن را به عنوان “آلبومی از بیش از 100 عکس استوک رایگان برای دانلود با رهبران جامعه Jopwell – کارآفرینان اجتماعی، ویراستاران، متخصصان فنی، تحلیلگران مالی، استخدام‌کنندگان، بازاریابان، رهبران دانشجویی نشان می‌دهند.” و حتی یک المپیکی – در محل کار.

دانلود و استفاده از تصاویر رایگان است تا زمانی که Jopwell را به وضوح نسبت دهید.

14. WOCinTech

در حالی که شما این تصاویر را در فلیکر پیدا خواهید کرد، که قبلاً به آنها اشاره کردم، من فکر کردم که این مجموعه خاص شایسته ذکر ویژه است. این آلبومی از عکس های زنان رنگین پوست در فناوری است که بنیانگذاران #WOCinTech Chat را آغاز کردند.

تا زمانی که #WOCinTech Chat یا wocintechchat.com را نسبت دهید می‌توان از تصاویر استفاده کرد. (در حالی که تیم دیگر آلبوم را با عکس های جدید به روز نمی کند، بیش از 500 تصویر برای انتخاب وجود دارد.)

15. PicJumbo

PicJumbo در سال 2013 با انبوهی از تصاویر ایجاد شد که سایت‌های عکس استوک معمولی به دلیل “فقدان کیفیت” رد کرده بودند. یک دهه به سرعت و این سایت بیش از 2.5 میلیون تصویر را برای هر نوع استفاده ارائه می دهد – رایگان و بدون نیاز به ثبت نام.

همچنین می توانید با عضویت در خبرنامه آنها تصاویر رایگان جدید دریافت کنید. (اگر بودجه کافی برای صرفه جویی دارید، مجموعه عکس های ممتاز آنها را بررسی کنید، مانند این. آنها حتی تصاویر عمودی را برای محتوای استوری اینستاگرام ارائه می دهند – یا والپیپرهای جدید برای تلفن شما.)

16. VistaCreate

مشابه Canva، VistaCreate یک ابزار طراحی گرافیکی است که دارای مجموعه ای از تصاویر بدون حق امتیاز است که می توانید در طرح های خود استفاده کنید (البته برای دانلود باید یک اکانت کاربری ایجاد کنید).

17.سایت های تصویری رایگان  Depositphotos

Depositphotos خانه میلیون‌ها تصویر، ویدیو و موسیقی بدون حق امتیاز است. در حالی که آنها برای بارگیری هزینه ماهانه دریافت می کنند، آنها مجموعه ای از فایل های رایگان را برای استفاده تجاری تحت یک قرارداد مجوز رایگان نسبت داده شده دارند.

18. iStock

در حالی که iStock، متعلق به Getty، دیگر عضویت رایگان ارائه نمی دهد، آزمایش رایگان یک ماهه آنها به شما این امکان را می دهد که به استفاده از تصاویری که در این مدت بارگیری می کنید ادامه دهید (شما مجاز به 10 بارگیری از مجموعه “Essentials” آنها هستید).

19. New Old Stock

New Old Stock مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی از بایگانی‌های عمومی است، بدون محدودیت‌های شناخته شده حق نشر. این سایت مجموعه‌ای از عکس‌ها است که از طریق مؤسسات شرکت‌کننده در فلیکر کامانز و قوانین فلیکر کامانز، مطابق صفحه «حقوق و استفاده» آنها یافت می‌شود.

با این حال، ارزشی ندارد که New Old Stock این نکته را اضافه کند که عکس‌ها «حداقل برای استفاده شخصی و غیرتجاری در دسترس هستند». اگر در مورد استفاده تجاری از یک عکس مطمئن نیستید، بهتر است یکی از گزینه های موجود در این لیست را انتخاب کنید.

20. Morguefile

Morguefile در سال 1996 ایجاد شد تا به عنوان یک تبادل تصویر رایگان برای متخصصان و معلمان خلاق ارائه شود. با توجه به صفحه درباره آنها، از آن زمان تاکنون چیز زیادی تغییر نکرده است (البته کیفیت تصاویر آنها را نواری کنید): “ما یک سایت عکس رایگان مبتنی بر جامعه هستیم و همه عکس های موجود در بایگانی Morguefile برای دانلود و دانلود رایگان هستند. استفاده مجدد در کارتان، چه تجاری باشد چه نباشد.»

بیش از 400000 عکس Morguefile برای استفاده تجاری رایگان است، اما باید طبق مجوز آنها نسبت داده شود.

21. Google Advanced Image Search

جستجوی تصویر پیشرفته گوگل همچنین می تواند منبع مفیدی در جستجوی عکس های با کیفیت بالا باشد. در اینجا نحوه یافتن تصاویر رایگان در Google آورده شده است:

به گوگل سر بزنید، کلمات کلیدی خود را در کادر جستجو تایپ کنید و اینتر را بزنید.

روی تب “تصاویر” در بالای صفحه کلیک کنید.

روی «ابزارها» (کمی در سمت راست تب تصاویر) کلیک کنید.

“حقوق استفاده” و سپس مجوزهای “Creative Commons” را انتخاب کنید

گزینه های پاداش برای استفاده غیر تجاری

اگر به دنبال تصاویری هستید که از آنها به صورت تجاری استفاده نمی کنید، گزینه های بیشتری در مورد سایت های تصویر رایگان وجود دارد.

Getty Images

این ممکن است برای شما تعجب آور باشد (همانطور که برای ما بود). می توانید با جاسازی تصاویر Getty Images در وب سایت های غیر تجاری خود به صورت رایگان از آنها استفاده کنید.

دانلود یک تصویر و آپلود آن در وب‌سایت شما هنوز هم غیرممکن است – باید آن را جاسازی کنید. جاسازی کمی بیشتر از افزودن یک عکس به پست شما سرزده‌تر است – کادر، دکمه‌های اشتراک‌گذاری و برند خود را حفظ می‌کند. با این حال، برای بسیاری از وبلاگ ها، این گزینه ارزش بررسی است.

سایت های تصویری رایگان CreateHER Stock

تیم CreateHER Stock بیش از 200 تصویر با کیفیت بالا از زنان رنگین پوست را به صورت دستی انتخاب کرده است – از نمای نزدیک تا تصاویر پس زمینه هنرمندانه. تنها نکته: عکس ها فقط برای استفاده شخصی هستند. (در اینجا مجوز آنها را بررسی کنید.) همچنین می توانید هر ماه با ثبت نام در خبرنامه آنها، تصاویر رایگان جدید دریافت کنید.

پست های فیس بوک، پست های اینستاگرام، توییت ها و موارد دیگر

می‌توانید پست‌های فیس ‌بوک، پست‌های فید اینستاگرام یا حلقه‌ها، توییت‌ها، ویدیوهای TikTok، پین‌های Pinterest و ویدیوهای YouTube را در پست وبلاگ خود جاسازی کنید.

اغلب، خوانندگان می‌توانند با دنبال کردن کاربران، لایک کردن یا نظر دادن در مورد پست‌ها، عمیق‌تر از محتوای ثابت با پست‌های تعبیه‌شده درگیر شوند – به این معنی که اعتبار برای پوستر به طور موثر در جاسازی ذخیره می‌شود.

دو نکته مهم در اینجا وجود دارد که باید در نظر بگیرید: اول اینکه اگر محتوا توسط پوستر حذف شود، تصویر جاسازی شده شما با یک پیام خطا جایگزین می شود.

دوم: ارزش این را دارد که مطمئن شوید فقط تصاویر سازندگان و حساب‌هایی را که به آن‌ها اعتماد دارید، حقوق تصویری را که آنها پست کرده‌اند تعبیه کنید – این روزها خیلی سخت نیست که کار دیگران را به عنوان کار خود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

تصاویر خود را با بافر برنامه ریزی کنید

هر زمان که پست‌های وبلاگ یا وب‌سایت‌های بازاریابی خود را با Buffer به اشتراک می‌گذارید (از طریق داشبورد یا افزونه مرورگر)، ما به‌طور خودکار تصاویر آن وب‌سایت‌ها را انتخاب می‌کنیم و برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما فقط باید روی تصویر مورد علاقه خود کلیک کنید تا آن را به پست رسانه اجتماعی خود اضافه کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT