سایت Awwwards چیست

سایت Awwwards چیست | معرفی انواع جوایز آن

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه سایت Awwwards بین طراحان و توسعه دهندگان وب‌سایت بسیار شناخته شده است و بسیاری از طراحان هر روز این سایت را برای گرفتن ایده‌های نو و جدید دنبال می‌کنند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که سایت Awwwards چیست ؟

سایت Awwwards چیست ؟

سایت Awwwards که در سال ۲۰۰۹ در والنسیا اسپانیا شروع به کار کرد، در حقیقت یک سازمان با هدف ایجادشرایط رقابتی و حرفه‌ای بین طراحان و توسعه دهندگان وب‌سایت است. این سایت با هدف ترویج و تشویق توسعه دهندگان به ایجاد سایت خلاقانه فعالیت دارد.

تیم‌های طراحی و توسعه سایت، می‌توانند ثبت نام کرده و طرح‌های خود را ارایه دهند. بهترین ایده‌ها و طرح‌ها که در طول سال ارایه شده‌اند در کنفرانس‌ها و مراسم اهدای جوایز مختلف در شهرهای آمریکا و اروپا مورد تقدیر و جایزه نقدی قرار می‌گیرند.

شرکت‌ها و سازمان‌ها زیادی اسپانسر این سایت‌ هستند و هزینه جوایز نقدی توسط این شرکت‌ها تامین می‌شود مانند شرکت‌های ماکروسافت، مرسدس بنز، بلومبرگ، اوبر، شرکت‌های هالیوودی مختلف و …. از جمله این مواردند. به همین دلیل بسیاری از تیم‌های توسعه به دنبال کسب افتخار و برنده شدن در این مسابقات هستند تا با تکیه بر این موفقیت، بتوانند قرارداد‌های عالی با دیگر شرکت‌ها ببندند.

سایت Awwwards چیست جایزه

روند ثبت‌نام در سایت Awwwards

در فاز اول پروسه کاندید شدن، طراحان باید وب‌سایتی که پروژه روی آن صورت گرفته است را ثبت نام کنند. ثبت نام آن ۵۵ دلار می‌باشد. سایت‌های ثبت نام شده در روز، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و هر روز یک سایت توسط جامعه طراحان و توسعه دهندگان Awwwards انتخاب می‌شود.

سایت‌هایی که در پایان روز برنده شده‌اند، وارد فاز دوم شده و بهترین سایت ماه توسط داوران حرفه‌ای انتخاب می‌شود. سپس بهترین سایت‌های هر ماه وارد فاز رقابتی بهترین سایت سال شده و در نهایت برندگان آن سال به یک کنفرانس برای اهدای جوایز دعوت می‌شوند.

همچنین برای مسابقات خاص با اهداف خاص هم هزینه ثبت‌نام ۱۶۵ دلار است که برنده‌ها شانس زیادی برای عقد قرارداد‌های کلان دارند.

سایت Awwwards چیست درامد

معیارهایی که در بخش‌های داوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد شامل موارد زیر است:

  • طراحی
  • خلاقیت
  • محتوا
  • کاربری راحت
  • سازگاری با موبایل
  • امنیت و برنامه نویسی آن

معرفی انواع جوایز سایت Awwwards

۱- Honorable Mention

وب سایت‌هایی که امتیاز بالای ۶/۵ را دریافت کنند این جایزه غیر نقدی را می‌گیرند.

۲- Site of the Day

سایت‌هایی که در پایان روز توسط مخاطبان سایت و داوران انتخاب می‌شوند جایزه ورود به مرحله دوم را می‌گیرند.

۳- Site of the Month

از میان برندگان روزانه، هر ماه ۸ سایت برنده انتخاب شده و جایزه ورود به مرحله مسابقات سالیانه را دریافت می‌کنند. در این مدت، سایت‌ها می‌توانند اصلاحاتی که مدنظرشان است را روی سایت انجام دهند تا شانس خود را برای برنده شدن مسابقه سالیانه افزایش دهند.

۴- Site of the Year

جایزه بهترین سایت سال را از بین سایت‌هایی که در هر ماه به عنوان بهترین سایت‌های آن ماه توسط اعضای هیئت داوران معرفی شده‌اند انتخاب می‌کنند. در حقیقت ۳ سایتی که جایزه بهترین سایت را از تیم Awwwards کسب کرده‌اند، به یک کنفرانس سالیانه دعوت شده تا جوایز خود را دریافت کنند.

لیست سایت Awwwards چیست

۵- Developer Award

این جایزه که توسط ماکروسافت تامین می‌شود، برای به برنامه نویسانی که مهارت و تسلط زیادی در برنامه‌نویسی وب دارند، در نظر گرفته شده است. برندگان اولیه این جایزه به نمایشگاه Internet Explorer که هرسال برگزار می‌شود، دعوت می‌شوند تا دوباره کارهای خود را معرفی و دفاع کرده تا برای جایزه Developer’s Site of the Year وارد رقابت شوند.

۶- Developer’s Site of the Year

این جایزه به سه نفر اول Developer Award تعلق می‌گیرد که توانسته‌اند از کار خود دفاع کنند و نظر داوران حاضر در نمایشگاه را به خود جلب کنند.

۷- Site of the Year Users’ Choice

این جایزه سالیانه به سایت‌هایی تعلق می‌گیرد که توسط کاربران به عنوان محبوب‌ترین سایت رای گرفته‌اند و در یک کنفرانس یا همایش جایزه اهدا می‌شود.

۸- Designer/Agency of the Year

این جایزه هم به طور سالیانه به افرادی تعلق می‌گیرد که از نظر طراحی و بصری مورد توجه داوران واقع شده است.

حال که متوجه شدید سایت Awwwards چیست ، در صورتی که بخواهید در این مسابقات شرکت کنید، می‌توانید برای پرداخت هزینه ارزی آن، از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT