سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی

زمان مطالعه 2 دقیقه

واحد ابری آمازون که معمولاً با نام AWS شناخته می‌شود، در حال ساخت یک راه‌حل 100 میلیون دلاری برای رسیدن به مایکروسافت و گوگل در بازار هوش مصنوعی مولد است. در این پست به سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی می پردازیم.

سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی

مرکز نوآوری AWS Generative AI، متخصصان آمازون در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را با مشتریانی که به دنبال ساخت برنامه‌های کاربردی بر اساس آخرین فناوری‌ها هستند، مرتبط خواهد کرد. در هوش مصنوعی مولد، الگوریتم‌ها برای ایجاد محتوای جدید مانند صدا، کد، تصاویر، متون، شبیه‌سازی‌ها و ویدئوها استفاده می‌شوند.
آمازون اعلام کرد که Highspot ،Twilio ،Ryanair و Lonely Planet جزو اولین کاربران مرکز نوآوری خواهند بود. با مرکز جدید، این شرکت انتظار دارد که در میان افزایش رقابت در بازار زیرساخت ابری، خدمات ابری بیشتری بفروشد.

تجزیه و تحلیل اخیر گروه تحقیقاتی Synergy با مقایسه بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری، نشان می‌دهد که هزینه‌های سازمانی برای راه‌حل‌های ابری در سه ماهه اول سال 2023 به 63 میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده است که 20 درصد بیشتر از سه ماهه مشابه در سال گذشته است.
مایکروسافت و گوگل قوی‌ترین نرخ رشد سال به سال را داشتند و به ترتیب 23 و 10 درصد از سهم بازار جهانی را به دست آوردند و آمازون، پیشرو در زیرساخت‌های ابری، سهم بازار 32 درصدی خود را در سه ماهه اول حفظ کرد.
به عنوان بخشی از استراتژی خود برای مقابله با رقبای بزرگ فناوری، آمازون اخیراً Bedrock را معرفی کرد، یک راه‌حل هوش مصنوعی که به مشتریان اجازه می‌دهد مدل‌های مشابه ChatGPT خود را بسازند. این شرکت همچنین Titan آینده را معرفی کرد که شامل دو مدل پایه جدید است که توسط Amazon Machine Learning توسعه یافته است.
در لینکدین، موقعیت‌های اخیر برای مهندسان هوش مصنوعی نشان می‌دهد که آمازون همچنین در حال آماده‌ شدن برای پیاده‌سازی عملکرد جدید «جستجو» مبتنی بر هوش مصنوعی برای فروشگاه اینترنتی آنلاین خود، با رابطی شبیه به ChatGPT است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT