شبکه اجتماعی جدید

5 پلتفرم شبکه اجتماعی جدید که سال 2022 خوبی داشتند

زمان مطالعه 5 دقیقه

روی آوردن به رسانه های اجتماعی راهی عالی برای گذراندن اوقات فراغت شماست. اگر مصرف کننده باشید، حواس پرتی فوق العاده ایجاد می‌کند، و اگر خالق باشید حتی می‌تواند منجر به شغل و درآمد شود. شبکه اجتماعی جدید که ترند شده اند را بشناسید.

برنامه هایی که از قبل تأسیس شده‌اند دائماً برای جلب توجه کاربران بین خودشان و همه تازه واردانی که وارد عرصه می‌شوند می‌جنگند. در این مقاله بیایید ببینیم کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی سال 2022 خوبی داشته اند.

1.شبکه اجتماعی جدید: Mastodon

محبوبیت Mastodon پس از افشای حماسه Musk-Twitter will-they-won’t-they افزایش یافت. به طور ناگهانی، آینده توییتر کمتر امن شد، بنابراین کاربران به دنبال یافتن جایگزین های مناسب بودند و Mastodon پیشتاز بود.

کاربران در حال خروج توییتر به دنبال آزمایش آن بودند و متوجه شدند که ارزش ماندن را دارد. این پلتفرم یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است. این به شما امکان دسترسی به یک مکان واحد را نمی‌دهد، بلکه به طیف وسیعی از نمونه های فدرال، شبکه ای از کاربران و جوامع جداگانه ای که می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، دسترسی پیدا می‌کند.

Mastodon دارای نقاط فروش منحصر به فردی است، بدون الگوریتم توصیه، بدون تبلیغات، برای سود نیست، و می‌گوید که کاربران را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می‌دهد. ترافیک و پایگاه کاربران این پلتفرم رسانه اجتماعی در سال 2022 به شدت افزایش یافت. زمان نشان خواهد داد که آیا Mastodon می‌تواند اعداد چشمگیر خود را حفظ کند یا خیر.

2.شبکه اجتماعی جدید: BeReal

BeReal از زمانی که در سال 2019 معرفی شد، یک بازیکن نسبتاً جدید در میان بزرگان رسانه های اجتماعی بوده است، اما به سرعت در حال رشد است. هنگامی که برنامه را دانلود می‌کنید، از شما می‌خواهد که هر روز و در زمان متفاوتی نشان دهید که چه کاری انجام می‌دهید. به این ترتیب، شما نمی‌توانید اقدامات خود را صحنه سازی کنید، اما غافلگیر شده اید و چاره ای جز “واقعی بودن” ندارید. نگران نباشید – می‌توانید BeReal را دوباره استفاده کنید.

BeReal یک سلفی و یک عکس دوربین اصلی به طور همزمان می‌گیرد تا از صحنه سازی جلوگیری کند. هر کاربر دو دقیقه فرصت دارد تا عکسی را که فعالیت خود را به نمایش می‌گذارد، بگیرد و به اشتراک بگذارد. هنگامی که شما و دوستانتان پست گذاشتید، می‌توانید به پست های معتبر یکدیگر واکنش نشان دهید و در مورد آنها نظر دهید. از آنجایی که مدت زمان محدودی است که برای تک تک کاربران اعمال می‌شود، باید هر از گاهی انتظار خرابی BeReal را داشته باشید.

مطمئناً مردم شیفته ایده این برنامه شده‌اند و تعداد کاربران آن در سال 2022 به طور تصاعدی افزایش یافته است. کاربران همچنین به اشتراک گذاری در خود پلتفرم بسنده نمی‌کنند، بلکه BeReals خود را در سایر رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر نیز به اشتراک می‌گذارند. این برنامه چنان موفق شد که هم اسنپ چت و هم اینستاگرام ویژگی های مشابهی را در پلتفرم های خود معرفی می‌کنند تا کاربران را به سمت خود جذب کنند.

3. TikTok

TikTok مکانی برای محتوای کوتاه است، چه به عنوان سازنده یا مصرف کننده. این یک برنامه فوق العاده کاربرپسند است که می‌تواند ساعت ها از وقت شما را بدون اینکه متوجه شوید بخورد.

از زمانی که برنامه رسانه اجتماعی وارد صحنه شد، به رشد خود ادامه داده است و سال 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست. پایگاه کاربران این پلتفرم افزایش یافته است و محبوبیت این برنامه در حال افزایش است. اگرچه TikTok شبیه به اینستاگرام Reels و YouTube Shorts است، اما همچنان در بین اولویت های کاربر است.

هیچ کمبودی برای TikTok وجود ندارد زیرا همه میم ها، روندها و تقریباً همه چیز را می‌توان در آنجا یافت.

4.شبکه اجتماعی جدید: Pinterest

Pinterest مدت زیادی است که وجود داشته است و همیشه چیزی است که در پس زمینه استفاده می‌کنید. به دنبال الهام برای طراحی هستید؟ Pinterest را امتحان کنید. آیا می‌خواهید خانه خود را بازسازی کنید؟ در Pinterest به دنبال ایده باشید. با کمک Pinterest یک تم بسازید. لباس؟ ایده های مو، آرایش و ناخن؟ فقط به Pinterest بروید.

علیرغم اینکه اکثر مردم به نظر از آن استفاده می‌کنند، در بین برنامه های مورد بحث قرار نگرفت. با این حال، تحقیقات انجام شده در سال 2021 توسط Pew Research نشان داد که Pinterest به عنوان چهارمین سایت محبوب رسانه های اجتماعی در ایالات متحده در سال 2021 رتبه بندی شده است. در سال 2022، انتظار می‌رود که محبوبیت خود را حفظ کند زیرا تعداد کاربران فعال آن افزایش یافته است. طبق آمار Statista، در سه ماهه سوم سال 2022، 445 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان وجود دارد.

اگرچه این برنامه ای نیست که بتوانید ساعت ها در آن صرف کنید، مانند TikTok، و شاید جایگزین های بهتری برای Pinterest وجود داشته باشد. بسیاری از کاربران وب به آن روی می‌آورند و یافته های خود را در پلتفرم های دیگر به نمایش می‌گذارند و سایر کاربران را به انجام همان واکنش زنجیره ای ترغیب می‌کنند. بنابراین، سال 2022 برای Pinterest خوب بود و به نظر می‌رسد که فقط صعودی است.

5. Instagram

اینستاگرام همیشه در زمینه رسانه های اجتماعی پیشرو بوده است. دارای دو میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان است و پیش بینی می شود که این تعداد با گذشت زمان همچنان افزایش یابد.

آیا واقعا اینقدر تعجب آور است؟ اینستاگرام توانست با ویژگی Stories خود از اسنپ چت پیشی بگیرد و اکنون به لطف ویژگی Reel با TikTok می‌جنگد. اگرچه هنوز نمی‌تواند رقابت کند، اما مطمئناً جایگاه خود را حفظ کرده است.

اغلب اوقات، مردم وقت خود را صرف مرور پلتفرم رسانه های اجتماعی می‌کنند، زیرا آن را به عنوان یک پلتفرم پشتیبان برای به اشتراک گذاشتن محتوایی که در ابتدا برای مکان های دیگر ساخته شده بود، می‌بینند.

برای مثال، دیدن TikToks و BeReals مجدداً در اینستاگرام به جای Reels ایجاد شده اولیه، بیش از حد معمول است. این هنوز به این معنی است که کاربران انتخاب می‌کنند به اینستاگرام بروند و چیزهایی را پست کنند، این کار کاربرانش را نگه می‌دارد. اینستاگرام هنوز در میان برنامه های پرکاربرد قرار دارد و سال خوبی را در رقابت برای جلب توجه سپری کرده است.

آیا “بهترین” وجود دارد و آیا مهم است؟

با نگاهی به همه این لیست ها که بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی را با هم مقایسه می‌کنند، تعجب می‌کنید که آیا چنین چیزی می‌تواند وجود داشته باشد یا خیر. از این گذشته، تمام مقایسه ها بر اساس معیارهای کاملاً متفاوتی است. پس چگونه می‌توان مقایسه ای منصفانه داشت؟

مطمئناً، برخی از برنامه ها بدون توجه به موضوع، تمایل دارند در اطراف همان نقاط برتر قرار بگیرند، اما این به طور خودکار آنها را به بهترین ها تبدیل نمی‌کند. به عنوان مثال، تقریباً در هر رتبه بندی از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی موجود، می‌توانید فیسبوک را به عنوان یک عنصر اصلی بیابید، اما آیا فیسبوک در میان بهترین هاست؟

اکثر مردم از فیسبوک استفاده نمی‌کنند، نه واقعا. بنابراین تحت تأثیر رتبه بندی آنلاین قرار نگیرید، بلکه از آنچه دوست دارید استفاده کنید و منتظر برنامه های جدید باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT