انواع توریست خارجی

شناخت انواع توریست خارجی در ایران

زمان مطالعه 3 دقیقه

گردشگری صنعت پر درآمدی است که نسبت به دیگر صنایع و کارخانه‌ها، آلودگی زیست محیطی کمتری دارد و از طرفی درآمد حاصل از گردشگران میان اقشار مختلف جامعه از هتل‌داران، راننده‌ها، رستوران‌ها، راهنماهای تور، فروشندگان صنایع دستی و … تقسیم می‌شود. کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی، می‌تواند مقصدی عالی برای گردشگران باشد. در این مقاله به انواع توریست خارجی که به ایران سفر می‌کنند می‌پردازیم.

انواع توریست خارجی که به ایران سفر می‌کنند

۱- توریست علاقه‌مند به آثار باستانی و فرهنگی

این دسته از توریست‌ها که شناخته‌ شده‌ترین دسته هستند، برای دیدن آثار باستانی ایران مانند تخت جمشید، سی و سه پل، باغ ارم و …. به ایران سفر می‌کنند. معمولا این دسته از توریست‌ها علاوه بر آثار باستانی، به جنبه های فرهنگی ایران مانند لباس سنتی ایران یا آشنایی با غذاهای ایرانی علاقه نشان می‌دهند. خیلی از این توریست‌ها علاقه دارند که در هتل‌های سنتی اقامت داشته باشند و حتی با خود برخی از صنایع دستی را به کشورشان ببرند. به طور کل این دسته از گردشگران، درآمد خوبی به جامعه ایران تزریق می‌کنند.

۲- توریست علاقه‌مند به طبیعت (اکوتوریسم)

این دسته از گردشگران برای جاذبه‌های طبیعی ایران سفر می‌کنند. شاید مهمترین جاذبه‌‌های گردشگری طبیعت ایران، کویرهای شنی و کوهستان‌های ایران باشد. بسیاری از کوهنوردان برای فتح قله یا داشتن تجربه متفاوت کوهنوردی به ایران سفر می‌کنند. همچنین پیست‌های اسکی روی برف هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد. در این چند سال بحث جذب توریست برای دره نوردی مانند تنگه رغز در داراب فارس، تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری در طبیعت شده است. از طرفی برخی از گردشگران مناطق حاشیه خلیج فارس علاقه دارند که در فصل گرما، تجربه حضور در ویلاهایی مناطق سر سبز ایران را داشته باشند.

۳- توریست با هدف پزشکی و سلامت

شکی نیست که کشور ایران از متخصصان پزشکی بسیار عالی بهره می‌برد. امروز شاهد هستیم که بسیاری از گردشگران از کشورهای همسایه به خصوص عمان و عراق برای درمان‌های پزشکی یا حوزه زیبایی مانند کاشت مو به ایران سفر می‌کنند. شاید بتوان گفت که این گروه از توریست‌ها بیش از هر گردشگر دیگری پول به ایران تزریق می‌کنند.

۴- توریست با هدف ماجراجویی

این دسته از توریست‌ها که دنبال ماجراجویی هستند بیشتر اوقات به صورت زمینی وارد کشور می‌شوند. به دلیل اینکه ایران به نوعی از نظر جغرافیا اتصال میان شرق و غرب است، بسیاری از گردشگرانی که به دنبال گشتن دنیا با وسیله نقلیه شخصی، دوچرخه یا حتی هیچ‌هایکنیگ هستند، به الزام از کشور ایران می‌گذرند. به طور معمول این دسته از گردشگران به دلیل سبگ مسافرتشان، ارز آوری زیادی برای کشور نخواهند داشت.

انواع توریست خارجی در ایران

 

۵- توریست با اهداف زیارتی

این دسته از گردشگران با اهداف زیارتی و اجرای مراسم مذهبی به ایران سفر می‌کنند. به نوعی می‌توان گفت که مشهد جایگاه ویژه‌ای در جذب گردشگران کشورهای همسایه را دارد.

۶- توریست با اهداف تجاری

همانطور که از اسم آن مشخص است، چنین گردشگرانی برای خرید یا تجارت به کشور سفر‌ می‌کنند. با توجه به شرایط ایران، به طور معمول چنین گردشگرانی فقط در موارد خاص مانند برگزاری نمایشگاه بین المللی یا خرید برخی از محصولات کشاورزی مشاهده می‌شوند.

اگر به دنبال جذب انواع توریست خارجی هستید و در صورتی که نیاز است از گردشگران، پیش پرداخت دریافت کنید، پیشنهاد می‌شود جهت نقد کردن درآمد ارزی از خدمات اول پرداخت بهره ببرید. همچنین پیشنهاد می‌شود که مقاله جذب گردشگر از طریق ساخت سایت را مطالعه کنید.

 

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT