فیلم های مستند شبکه PBS

فیلم های مستند شبکه PBS | مشاهده برنامه های تلویزیونی

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه سایت‌های زیادی در دنیا هستند که انواع مستندات علمی و تاریخی به همراه سریال‌ها و گزارش‌های متنوع را در سایت خود عرضه می‌دارند. در این بین شبکه PBS که قبلا به صورت یک کانال تلویزیونی بود، بعدا با ظهور اینترنت در قالب یک سایت شروع به فعالیت کرد.

شبکه PBS چیست؟

مستند شبکه PBS

شبکه پی‌بی‌اس که مخفف Public Broadcasting Service می‌باشد در سال ۱۹۷۰ در آمریکا راه‌اندازی شد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی این کشور به شمار می‌رود. PBS با سرمایه Hartford N. Gunn Jr در ۵ اکتبر ۱۹۷۰ آغاز به کار کرد و تمام عملکردهای تلویزیون ملی آموزشی (Natonal Educational Television) را به عهده گرفت و در سال ۱۹۷۳ با ایستگاه‌های تلویزیونی آموزشی ادغام شد.

PBS در اصل یک توزیع ‌کننده برنامه است که به ایستگاه‌های عضوش محتواهای تلویزیونی و خدمات مرتبط ارائه می‌کند و بر خلاف دیگر شبکه‌های تلویزیونی، محصولی را به تنهایی تولید نمی‌کند، بلکه آنها را از دیگران تهیه کرده و منتشر می‌نماید.

چه موضوعاتی در PBS ارایه می‌شود؟

بهترین مستند شبکه PBS

در آمریکا سایت PBS و ایستگاه‌های عضوش بزرگ‌ترین کلاس درس برای آمریکایی‌ها به شمار می‌رود و انواع موضوعات دسته‌بندی شده به همراه مستندات کوتاه و بلند و همچنین انواع سریال‌های شرکت‌های خصوصی در این شبکه نمایش داده می‌شود از جمله:

  • مستندات علمی و طبیعی: این شبکه انواع مستندات حیات وحش و طبیعت و علوم پایه را که توسط موسسات مختلف و موزه ها‌ی تاریخ طبیعی تولید شده است منتشر می‌کند.
  • آشپزی: بخش آشپزی PBS یکی از بهترین و مهمترین بخش‌های این شبکه است که زنان خانه‌دار و افراد علاقه‌مند به آشپزی، برنامه‌های آشپزی افراد معروف را دنبال می‌کنند.
  • سریال‌ها: بسیاری از سریال‌های ساخت شرکت‌های خصوصی مانند سریال Downton Abbey در این شبکه منتشر می‌شود.
  • مصاحبه‌های سیاسی و اجتماعی: بسیاری از گزارشگران معروف آمریکا، برنامه‌ها و گزارش‌های سیاسی یا اجتماعی و اقتصادی خود را در این شبکه منتشر می‌کنند.
  • مستندات تاریخی: یکی دیگر از بخش‌های محبوب این سایت، فیلم‌های مستند تاریخی جهان و آمریکا است که طرفداران ویژه خود را دارد.
  • موسیقی و هنر: در این بخش فیلم‌های مستند مرتبط با موسیقی و هنر یا حتی آموزش‌ها یا مصاحبه‌های فعالان این حوزه را نمایش می‌گذارد.
  • ساخت و مهارت: فیلم‌های آموزشی فعالیت‌های مهندسی یا تعمیرات و ساخت وسایل نوآورانه مانند نجاری یا تعمیر یک وسیله برقی هم طرفداران ویژه خود را دارد.
  • دیگر موارد: موضوعات بسیار متنوعی در این شبکه به نمایش در می‌اید و طرفداران خود را دارد.

سرمایه و بودجه شبکه PBS چگونه تامین می‌شود؟

شبکه PBS

مسیر تامین بودجه شبکه PBS بسیار متنوع است که باعث می‌شود بی‌طرف بودن برنامه‌هایش و تاثیر نگرفتنش از منابع تامین سرمایه را تضمین کند. این بودجه از مشارکت و کمک مالی شرکت‌ها، نشنال دیتاکست (National Datacast)، بخش تعهدات و فعالیت‌های جمع‌آوری پول توزیع کننده‌های عمومی، بنیادهای خصوصی و غیر انتفاعی (که درحقیقت برخی خیریه‌های آمریکایی مشخص و معاف از مالیات هستند) و افراد حقیقی تامین می‌شود. اگر در سایت PBS وارد شوید بخش Donate را مشاهده خواهید کرد که بسیاری از آمریکایی‌ها کمک هزینه را اهدا می‌کنند.

برخی محصولات مانند سریال‌های داستانی در این شبکه به فروش می‌رسد. خود سایت PBS به صورت DVD آنها را عرضه می‌کند اما برای دیدن آنلاین، با شرکت آمازون قرارداد دارد که می‌توان با پرداخت ارزی، مستندات و سریال‌های داستانی را به صورت آنلاین در بستر سایت آمازون مشاهده کنید. برای استفاده از محصولات شبکه PBS به راحتی می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT