کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب و قوانینی که باید دانست

زمان مطالعه 4 دقیقه

کسب درآمد از یوتیوب یکی از روش هایی است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. البته به علت قوانین متعدد یوتیوب ، تمامی افراد نمی توانند به کسب درآمد از آن بپردازند. در این مقاله قصد داریم تمامی قوانین یوتیوب را برای شما به تفصیل بر شماریم تا روش کسب درآمد از این سایت به اشتراک گذاری ویدیو برای شما روشن تر شود. پس با اول پرداخت همراه باشید.

چهار قانون طلایی برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد:

  • شما باید 1000 مشترک (subscribers) در کانال یوتیوبی خود داشته باشید.
  • ویدیو تولید شده شما باید در طول 12 ماه گذشته، 4000 ساعت بازدید داشته باشد.
  • شما باید تمامی مقررات و قوانین یوتیوب را رعایت کرده باشید.
  • شما بایستی یک اکانت Adsense داشته باشید.

پیوستن به YouTube Partner Program

YPP یا برنامه شریک یوتیوب به تولید کنندگان محتوا در این سایت، این اجازه را می دهد تا از ویدیو های خود سود بدست آورند. این برنامه مسئولیت تبلیغات پخش شده بر روی ویدیو ها را می پذیرد و پرداخت های کاربران را انجام می دهد.

اما قبل از اینکه شما به این برنامه بپیوندید بایستی شرایط لازم را داشته باشید. یعنی در مرحله اول شما بایستی 1000 مشترک (Subscriber) در کانال خود داشته باشید. مهم نیست چه مدت طول بکشد تا به این تعداد مشترک برسید، زمانی که 1000 subscriber داشته باشید یعنی در خصوص شرط اول، صلاحیت لازم را دارید.

ساعت تماشای ویدیو در یوتیوب

همچنین علاوه بر 1000 مشترک، شما همچنین به چهار هزار ساعت تماشای ویدیوهایتان در 12 ماه گذشته نیاز دارید. از آنجایی که برخی در خصوص این موضوع به مشکل برخورد می کنند، اجازه دهید این شرط را بیشتر توضیح دهیم. اول از همه اینکه این معنای مقدار ویدیویی نیست که سازنده کانال در یوتیوب نگاه می کند بلکه به معنای مدت زمانی است که مردم در سراسر جهان ویدیو های شما را در 12 ماه گذشته مشاهده کرده اند. شما می توانید به راحتی 4000 ساعت تماشای ویدیو را بر روی محتوای کانال خود داشته باشید فقط بار دیگر تاکید می کنیم که این میزان ساعت باید در مدت 4000 ساعت گذشته باشد.

توجه داشته باشید که مدت زمان های لایو (Live Streams) در این مجموعه زمانی شمارش نمی شود. همچنین مدت زمان تماشای ویدیو هایی که حذف می کنید از مجموع 4000 ساعت کسر می شود.

آنالیز آمار در یوتیوب

اگر می خواهید آمار های مربوط به خود در این زمینه را بررسی کنید، می توانید با کلیک بر روی آرم کانال خود در گوشه سمت راست بالای صفحه یوتیوب به صفحه “Youtube staudio ” بروید. در این قسمت شما می توانید تمامی آنالیز های مربوطه را مشاهده کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

پیروی از قوانین یوتیوب برای کسب درآمد

اگر شما می خواهید در آمد خود را از یوتیوب نقد کنید باید به قوانین آن پایبند باشید. حتی زمانی که شما درخواست خود را برای عضویت در YPP ارسال می کنید، مدتی طول می کشد تا درخواست شما تایید شود. چرا که این برنامه ابتدا بررسی می کند که آیا کانال شما از خط و مشی ها و دستورالعمل های یوتیوب تبعیت می کند یا خیر.

همچنین یوتیوب به طور مداول کانالهای موجود در سایت را بررسی می کند تا ببینید آیا آنها همچنان سیاست ها و دستورالعمل های یوتیوب را رعایت می کنند یا خیر. اکیدا توصیه می کنیم قوانین یوتیوب را به دقت مطالعه کنید تا در نقد کردن درآمد حاصل از یوتیوب، به مشکل برخورد نکنید.

البته این قوانین، خیلی دست و پا گیر نیستند. اگر منطق و عقل شما فکر می کند جای فیلمی خاص در یوتیوب نیست، پس از انتشار آن خودداری کنید تا حساب شما بلاک نشود.

قوانین کپی رایت در یوتیوب

در میان خط و مشی ها و دستورالعمل های یوتیوب، موضوعی که بسیار مورد اهمیت است، قوانین مربوط به کپی رایت است. اگر شما می توانید از کارهای دیگران استفاده کنیدف بدون اینکه از صاحب آنها اجازه بگیرید، باید بدانید که یوتیوب به شما اجازه نمی دهد آنها را در یوتیوب پخش کنید.

برای اکثر افرادی که به کسب درآمد از یوتیوب مشغول هستند، این موضوع مهم ترین قانون یوتیوب به حساب می آید. شما باید مطمئن باشید که به محتوای فرد دیگری که از آن استفاده می کنید، چیزی افزوده اید. به طور واضح تر، شما نمی توانید تمام ویدیو خود را با ویدیو تولید شده توسط فرد دیگری پر کنید. شما باید خود چیزی برای عرضه داشته باشید.

یوتیوب تاکید می کند که اگر تمام یا بیشتر کانال شما ، به استفاده مجدد از محتوای دیگران اختصاص یابد و شما فقط به عنوان بازنشر دهنده ویدیو های دیگران محسوب می شوید، YPP شما را واجد شرایط دریافت درآمد نمی داند. پاداش بیشتر یوتیوب به کسانی خواهد بود که خود محتوای اصلی تولید می کنند.

مسلما استفاده مجدد ، مطالب کپی شده و کپی رایت محتوا یک منطقه خاکستری در یوتیوب محسوب می شود. برخی مواقع ممکن است شما ببینید در کانالی مطلبی کپی شده است و با خود فکر کنید که چرا یوتیوب جلوی انتشار این ویدیو ها را نمی گیرد. چیزی که وجود دارد این است که گاهی افراد مجوز های مربوطه را دریافت کرده اند و شما در جریان آنچه آنسوی ویدیو ها وجود دارد، قرار ندارید.

اگر می خواهید برای طولانی مدت در یوتیوب فعالیت کنید، به قوانین کپی رایت بسیار دقت کنید چرا که به راحتی می تواند از این طریق از فعالیت شما جلوگیری کند.

افزودن یک اکانت گوگل ادسنس به کانال یوتیوب

اگر می خواهید از فیلم های خود کسب درآمد کنید، یوتیوب به راهی نیاز دارد که این پرداخت ها را به شما انجام دهد. حداقل برای شروع شما به یک حساب گوگل ادسنس نیاز دارید. شما می توانید از حساب ادسنسی که قبلا ساخته اید استفاده کنید و یا اینکه چندین کانال را به یک حساب Adsense وصل کنید.

نتیجه گیری

برای کسب درامد از یوتیوب شما در گام اول بایستی دو شرط اصلی را داشته باشید. یعنی:

  • کانال شما 1000 مشترک داشته باشید.
  • 4000 ساعت بازدید در 12 ماه گذشته داشته باشید

پس از آن می توانید به YPP بپیوندید. البته فرایند عضویت در Youtube Partner Program می تواند فرایند زمان بری باشد چرا که برخی کانال ها توسط افراد بررسی می شوند و در این جاست که اگر شما محتوایی را بدون اجازه کپی ، کپی کرده باشید، به شما اجازه فعالیت نمی دهند و حتی ممکن است خیلی زودتر از فعالیت شما جلوگیری شود.

داشتن حساب گوگل ادسنس برای نقد کردن درآمد ارزی حاصل شده از یوتیوب ضروری است. پس بهتر است برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، قوانین یوتیوب را به خاطر بسپارید و تمامی را اجرایی نمایید.

امتیاز 3.3/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. you movies گفت:

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

  2. محمد گفت:

    ایا میشه درامد خود از یوتویوب را از صرافیها گرفت در ایران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT