لایت کوین چیست

لایت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

مشابه ارزهای معمولی، چندین ارز دیجیتال نیز برای سرمایه گذاری و تجارت در بازار موجود است. از آنجایی که بیت کوین اولین بود، همه به رسمیت شناخته شد، اما اکنون در حال رقابت با صدها ارز دیجیتال جایگزین است که به نام Altcoins شناخته می شوند. یکی از معروف ترین آلت کوین ها لایت کوین می باشد. در این پست، در مورد اینکه لایت کوین چیست، چگونه کار می ‌کند، چه ارزشی دارد، از کجا می‌آید و مهم‌تر از آن، چگونه لایت ‌کوین خود را در پی پال یا سایر کیف ‌پول‌های الکترونیکی نقد کنید، صحبت خواهیم کرد.

لایت کوین چیست؟

در زمان نگارش این مقاله، لایت کوین هشت ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت کوین و XRP است که بر اساس ارزش بازار (یا حجم ارز موجود در بازار) تعیین می شود. لایت کوین مانند پیشینیان خود به نوعی به عنوان مکانیزم پرداخت آنلاین عمل می کند. مانند پی پال یا شبکه آنلاین یک بانک، مشتریان می توانند از آن برای انتقال پول به یکدیگر استفاده کنند. با این حال، لایت کوین به جای استفاده از دلار یا یورو، تراکنش های خود را در واحدهای لایت کوین انجام می دهد. اینجاست که شباهت لایت کوین به اکثر ارزها و سیستم‌های پرداخت متعارف پایان می ‌یابد، در حالی که هنوز یکی از پنج ارز دیجیتال محبوب به غیر از بیت ‌کوین است.

اگر علاقه مند به داشتن سهم در بازار ارزهای دیجیتال هستید، avalpardakht.com به شما کمک می کند تا ارزهای خود را با کمترین میزان کارمزد مبادله کنید. خبر خوب این است که ما برای هیچ فرآیند تبادلی به KYC نیاز نداریم. بلافاصله پس از ورود به صفحه اصلی وب سایت بدون هیچ رشته ای، ارزهای خود را مبادله کنید.

لایت کوین از کجا می آید؟

لایت کوین، مانند همه ارزهای دیجیتال، توسط دولتی صادر نمی شود که به طور سنتی تنها نهاد مورد اعتماد جامعه برای انتشار ارز بوده است. شبکه لایت کوین توسط فدرال رزرو کنترل می شود و از مطبوعات در دفتر حکاکی و چاپ می آید و با روش پیچیده ای به نام استخراج تولید می گردد که شامل پردازش لیستی از تراکنش های لایت کوین هست. عرضه لایت کوین بر خلاف ارزهای معمولی تنظیم شده است. در نهایت، فقط 84 میلیون لایت کوین وجود خواهد داشت و یک مورد بیشتر در گردش نیست. شبکه Litecoin هر 2.5 دقیقه یک بلاک تولید می کند (در مقابل 10 دقیقه برای بیت کوین). و درست اینجاست که معنای ذاتی لایت کوین مشتق شده است.

بلوک یک ورودی دفتر کل تراکنش‌ های اخیر لایت کوین در سرتاسر جهان است و توسط نرم‌افزار استخراج تأیید شده و در اختیار هر «ماینر» که می‌خواهد آن را ببیند، در دسترس قرار می ‌گیرد. اگر بلاک توسط یک ماینر تأیید شود، بلوک بعدی به زنجیره می‌پیوندد که رکوردی از هر تراکنش لایت‌ کوین است.

ارزش لایت کوین چیست؟

هر ارزی به اندازه ای که جامعه احساس می کند از جمله دلار آمریکا یا یورو مهم است. اگر این تعداد اسکناس توسط فدرال رزرو به گردش در می آمد، ارزش پول در کوتاه مدت کاهش می یافت. ارز به دلیل این پدیده فراتر می رود. هر چه هر کالا یا خدمتی راحت تر و ارزان تر در دسترس باشد، ارزش آن کمتر می شود.

از همان ابتدا، توسعه دهندگان لایت کوین دریافتند که ایجاد اعتبار تجاری برای یک ارز دیجیتال جدید دشوار است. اما با محدود کردن تعداد لایت کوین‌ ها در بازار، بنیان ‌گذاران حداقل می ‌توانند نگرانی‌ های مردم در مورد تولید بیش از حد را تعدیل کنند.

لایت کوین در مقابل بیت کوین: تفاوت چیست؟

لایت کوین چند سال پس از تاسیس بیت کوین منتشر شد و یک فناوری بلاک چین مشابه هست اما در عین حال دارای چند تفاوت قابل توجه می باشد. اگر مطمئن نیستید که کدام ارز دیجیتال بهترین است، در اینجا یک راهنمای سریع وجود دارد که برای حمایت از تصمیم شما، به برخی از تفاوت های مهم بین بیت کوین و لایت کوین اشاره می کند.

تفاوت در زمان معامله

یکی از تفاوت‌ های عمده بین این دو ارز دیجیتال این است که لایت ‌کوین ۲.۵ دقیقه طول می ‌کشد تا یک بلوک تراکنش ایجاد کند، در حالی که این زمان برای بیت‌ کوین ۱۰ دقیقه است. این بدان معناست که تراکنش ها می توانند توسط لایت کوین تقریباً چهار برابر سریعتر از بیت کوین تأیید شوند. این تفاوت در زمان تراکنش می ‌تواند لایت ‌کوین را برای بازرگانان جذاب ‌تر کند، به همین دلیل است که لایت‌ کوین اغلب به عنوان یک ارز معاملاتی معمولی در نظر گرفته می ‌شود، در حالی که بیت ‌کوین در حال حاضر بیشتر به عنوان یک فروشگاه ارزش در نظر گرفته می ‌گردد. این امکان پذیر است زیرا کامپیوتر های خانگی را می توان برای استخراج لایت کوین استفاده کرد، در حالی که یک کامپیوتر شخصی سازی شده خاص برای بیت کوین مورد نیاز می باشد.

محدودیت لایت کوین و پاداش های بلاک در مقابل بیت کوین

هر دو بیت کوین و لایت کوین پاداش های فرآیند استخراج را برای ماینرها ایجاد می کنند تا تراکنش ها را تأیید و پردازش کنند و عرضه محدودی از سکه دارند. سقف کل بیت کوین 21 میلیون هست، در حالی که لایت کوین دارای محدودیت 84 میلیون است و پس از رسیدن به این محدودیت ها، هیچ سکه جدیدی تولید نخواهد شد. به منظور محدود کردن تعداد سکه های جدید عرضه شده به عرضه در گردش، این مشوق ها به نصف کاهش می یابد. هر 210000 بلاک، پاداش بلاک بیت کوین نصف می شود، در حالی که پاداش بلاک لایت کوین به ازای هر 840،000 بلاک، نصف می گردد.

الگوریتم اثبات کار

الگوریتم استخراج لایت کوین یکی دیگر از جنبه های اساسی مهم است که در آن با بیت کوین تفاوت دارد. اگرچه هر دو اثبات کار هستند، الگوریتم استاندارد هش SHA-256 توسط بیت کوین استفاده می گردد و لایت کوین از الگوریتم نسبتا جدیدی به نام Scrypt استفاده می کند. یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین این دو این است که Scrypt به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارد و این امکان را برای کاربران روزانه فراهم می نماید که با مشکل کمتری در ماینینگ شرکت کنند.

چگونه در لایت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری در لایت کوین هستید، مهم است که به خاطر داشته باشید که لایت کوین یک ارز دیجیتال می باشد. این بدان معنی است که مانند اوراق قرضه یا سهام رفتار نمی کند. شما به جای خرید سهام لایت کوین، به سادگی ارز سنتی خود را با ارز لایت کوین مبادله می کنید.

به عنوان مثال، امروز یک لایت کوین برابر با 130 دلار است. برخی از افراد با خرید سکه با قیمت مشخصی قصد دارند روی آن سرمایه گذاری کنند و منتظر افزایش قیمت هستند. این انتظار گاهی ممکن است بیش از یک سال باشد، زمانی که مردم رمزنگاری را در کیف پول تهیر نگه دارند.

از سوی دیگر، برخی ممکن است بخواهند دارایی های رمزنگاری شده یا سرمایه گذاری های لایت کوین خود را به عنوان وسیله ای برای تجارت ببینند. این یک نگرش حرفه‌ای ‌تر است که نیاز به شناخت خوب بازار و پیروی از روندهای ارز رمزنگاری دارد.

برای هر هدفی که لایت کوین را در کیف پول خود دارید، می توانید لایت کوین را با استفاده از ارز دیجیتال مبادله ای به پی پال یا سایر خدمات ارزهای الکترونیکی در وب سایت ما مبادله کنید.

چگونه لایت کوین دریافت کنیم؟

برای دریافت لایت کوین ها، اول از همه، باید یک کیف پول الکترونیکی پیدا کنید و در سیستم آن ثبت نام نمایید. نمونه هایی از کیف پول های محبوب عبارتند از Atomic Wallet، Ledger Nano S/Nano X (سخت افزار)، Guarda Wallet، Exodus و غیره پس از آن در هر یک از این پلتفرم ها می توانید با هر ارزی که در دست دارید لایت کوین بخرید.

از طرف دیگر، اگر در حال حاضر مقداری لایت کوین در اختیار دارید و به فکر تبادل آن با پول نقد هستید، به avalpardakht.com مراجعه کنید. ما به شما نرخ های رقابتی برای مبادله لایت کوین به پی پال یا لایت کوین به پرفکت مانی و مسیرهای مبادله ای بیشتر پیشنهاد می کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مبادله لایت کوین خود به اول پرداخت، مراجعه کنید.

چگونه لایت کوین را به پی پال مبادله کنیم؟

تبادل لایت کوین به پی پال یک فرآیند ساده است که تنها در چند مرحله نهایی می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه اصلی مراجعه کرده و انواع ارز خود را از کادرها انتخاب کنید. سپس باید اطلاعات شخصی از جمله ایمیل اکانت PayPal خود را ارائه دهید. پس از آن، شما به سادگی لایت کوین خود را به کیف پول avalpardakht.com منتقل خواهید کرد و پس از تأیید تراکنش، وجوهی را در پی پال خود دریافت خواهید نمود.

در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل، همیشه می توانید با تیم پشتیبانی اول پرداخت در تماس باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT