پولکادوت چیست؟

پولکادات چیست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

Polkadot یک شبکه بلاکچین منحصر به فرد هست که به کاربران اجازه می دهد بلاکچین های خود را ایجاد کنند. اساساً، تلاش برای ایجاد شبکه‌ای از بلاکچین‌هایی است که به هم متصل و قابل تعامل هستند. هدف ایجاد قابلیت همکاری بین شبکه های بلاک چین می باشد. این شبکه از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند و بسیار موفق بوده است.

اگر به دنبال خرید یا فروش سکه DOT ​​هستید، می توانید نحوه مبادله DOT ​​یا سایر ارزهای دیجیتال را با ناشناس بودن کامل در avalpardakht.com یاد بگیرید.

Polkadot که در ابتدا در سال 2016 یافت و در سال 2020 راه اندازی شد، یکی دیگر از مواردی است که یکی از بنیانگذاران اتریوم تصمیم گرفت در مسیری که طی نشده است قدم بزند. و درست مانند ADA، گاوین وود توانست با یک نوآوری انقلابی موجی در صنعت ایجاد کند. از اکتبر 2021، پولکادات کوین هفتمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است که 42 دلار قیمت دارد. با توجه به سن بسیار پایین، پولکادات در صنعت به عنوان یک شبکه بلاکچین جدی ریشه های عمیقی دارد. این شبکه در بازه زمانی کمتر از دو سال به تمام وعده های اعلام شده عمل کرده و نتایج خیره کننده ای را ارائه می دهد.

نحوه عملکرد شبکه پولکادات

شبکه های بلاکچین مانند اتریوم به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز خود را ایجاد کنند. با این حال، Polkadot با اجازه دادن به کاربران برای ایجاد شبکه بلاک چین خود در شبکه اصلی، قدمی فراتر برداشته است. این به بلاکچین جدید اجازه داده تا از اقدامات امنیتی موجود در بلاکچین پولکادات استفاده کند. از طرف دیگر، DApp ها به امنیت جدید نیاز دارند زیرا نمی توانند به پروتکل های امنیتی شبکه اصلی دسترسی داشته باشند.

بلوک و زنجیر در همه جا

شبکه پولکادات یا به عبارت دیگر اینترنت شبکه های بلاکچین شامل دو نوع بلاکچین مختلف می باشد. بلاکچین های اولیه یا شبکه های اصلی را زنجیره رله می نامند. تراکنش ها زنجیره های رله ای دائمی هستند و ماهیت آنها محدود است. آنها به عنوان پایه ای برای بلاکچین های ایجاد شده توسط کاربر عمل می کنند تا بر اساس آنها ساخته شوند. نوع دوم یا بلاک چین توسط کاربر ایجاد شده پاراچین نامیده می شود.

با استفاده از این طراحی هوشمند، پاراچین‌ ها را می ‌توان به شدت سفارشی‌ سازی کرد، آنها از روز اول مزایای داشتن پروتکل ‌های امنیتی شبکه اصلی را دارند. این ساختار زیرک اجازه می دهد تا هزینه های گاز کمتری را دریافت کنید زیرا نیاز به اسب بخار محاسباتی بسیار کمتری وجود دارد.

از طرف دیگر، کارایی در طراحی باعث می شود تا حریم خصوصی بیشتری وجود داشته باشد زیرا داده های کاربر در شبکه های عمومی نیستند.

پل پولکادات

جدا از رله ها و پاراچین، شبکه پولکادات مطمئناً خجالتی نیست. این رله می تواند با استفاده از پاراچین پل هایی را به شبکه های دیگر مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد کند. در این راستا، آنها قادر به تعامل و دسترسی به تقریباً هر بلاک چینی هستند که می خواهند. این طراحی به آینده ای از قابلیت همکاری برای شبکه های بلاک چین اجازه می دهد. مطمئناً در آینده که این فناوری گسترش یابد بسیار قدردانی خواهد شد. در آن صورت نیاز به ارتباطات و قابلیت همکاری مطمئنا افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، سایر شبکه های بلاکچین نیز می توانند از این پل های اتصال بهره مند شوند.

سه گانه بلاکچین

سه‌گانه بلاکچین نشان می ‌دهد که سازندگان باید با انتخاب دو مورد از سه ویژگی اساسی غیرمتمرکز، سرعت و امنیت، مصالحه کنند. ما می ‌توانیم شبکه اتریوم را ببینیم که با کارمزد تراکنش‌های بالا و سرعت تراکنش کمتر سروکار دارد. یا اخیراً مشخص شد که با وجود کارمزدهای پایین و سرعت بالای تراکنش، شبکه سولانا بسیار متمرکز بود.

استراتژی تعامل پذیری که Polkadot پیشنهاد می کند، به طور بالقوه می تواند با تمام مسائل فوق الذکر مقابله کند. به هر حال، اگر همه شبکه های بلاکچین متحد شوند، هیچ کس نمی تواند آنها را شکست دهد.

DOT Coin

از آنجایی که هیچ شبکه بلاکچینی بدون توکن بومی کامل نمی شود، DOT Coin ​​خون جاری در رگ ها است. با ارزش بازار 42 میلیارد دلار، DOT با قیمت 42 دلار بر اساس CoinMarketCap در رتبه هفتم قرار دارد.

از نظر تحلیل بنیادی، با توجه به کاربردی بودن شبکه، داشتن موقعیت طولانی در DOT یک فرض مطمئن است.

به ۱ میلیون تراکنش در ثانیه فکر کنید یا کارمزد تراکنش بسیار کمتر از هر شبکه دیگری باشد. علاوه بر این، شما یک شبکه دارید که تمام شبکه های دیگر را به هم متصل می کند. تیم پشت شبکه نشان داده است که می تواند ارائه دهد. و با پیشرفت سریع فناوری بلاک چین، شبکه پولکادات یک رسانه عالی برای توسعه و ارتباطات است.

برای یادگیری نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود به پی پال می توانید مقالات آموزشی ما را مطالعه کنید.

برای محتوای آموزشی بیشتر، همیشه می توانید به وبلاگ اول پرداخت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT