متخصص سئو کیست

متخصص سئو کیست و آیا شما نیز می توانید یکی از آن ها شوید؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک متخصص سئو چه کارهایی انجام می دهد؟ اکنون زمان آن است که این موضوع را بفهمید و حتی شاید شما هم در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو هستید و می خواهید از این مقاله شروع کنید.

درواقع ما هر روز از موتورهای جستجو برای یافتن محتوای پخش شده در سراسر اینترنت استفاده می کنیم. به این ترتیب، شرکت ها نیاز مبرمی به متخصصان سئو دارند تا به آنها کمک کنند. اما سئو چیست؟ و چگونه می توانید در آن تخصص پیدا کنید؟

بیایید شرایط این تخصص را تجزیه کنیم و بررسی کنیم که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

سئو به چه معناست؟

برای تجزیه و تحلیل چگونگی تخصص یک فرد در سئو، ابتدا باید معنای لغوی سئو را جدا جدا معنی کنیم. SEO مخفف “Search Engine Optimization” است، اصطلاحی که به ایجاد یک وب سایت یا صفحه وب “موتور جستجو دوستانه” مربوط می شود. همانطور که XKCD اشاره کرده است، هیچ وب سایتی نمی خواهد در صفحه دوم سرچ گوگل باشد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک موتور جستجو وب سایت هایی را برای اولین بار به شما نشان می دهد؟ حتی ممکن است موارد عجیب و غریبی را دیده باشید که در آن موتور جستجو وب سایت های شخص ثالث را بر وب سایت “واقعی” اولویت می دهد.

به عنوان مثال، اگر از Osprey Airlines به دنبال بلیط برمودا باشید، ممکن است متوجه شوید که وب سایت رسمی ایرلاین در نقطه پنجم قرار دارد و وب سایت های رزرو بلیط در بالای آن قرار دارند.

دلیل اینکه برخی از وب سایت ها در لیست ها از دیگران پیشی می گیرند به دلیل سئوی آنها است. هنگامی که یک موتور جستجو باید تصمیم بگیرد که چه ترتیبی از پیوندها را به کاربر نشان دهد، در نظر می گیرد که کدام یک به درخواست کاربر بهترین پاسخ را می دهد. به این ترتیب، به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با آنچه کاربر جستجو کرده است، می گردد.

به عنوان مثال، فرض کنید در مثال بالا «Osprey Airlines پروازها به برمودا» را جستجو کرده اید. وب سایت رسمی Osprey Airlines ممکن است اطلاعات زیادی در مورد برمودا نداشته باشد، بنابراین گوگل آن را بسیار پایین تر از بقیه رتبه بندی می کند.

وب‌سایت‌های رزرو بلیط با ایجاد صفحات وب که به ‌طور خاص پروازهای Osprey Airline به برمودا را هدف قرار می‌دهند، روی این مورد سرمایه ‌گذاری می‌ کنند و حتی ممکن است از عبارت جستجوی دقیق در متن خود نیز استفاده کنند.

از آنجایی که وب ‌سایت ‌های رزرو از عبارات جستجو در وب ‌سایت خود استفاده می‌کنند، موتور جستجو آن وب‌سایت‌ ها را نسبت به وب ‌سایت رسمی Osprey Airlines پاسخ بهتری به سؤال شما می ‌داند. به همین دلیل است که وب ‌سایت ‌های شخص ثالث در فهرست‌ها از وب‌سایت رسمی پیشی می‌گیرند.

متخصص سئو به چه کسی گفته می شود؟

متخصص سئو به چه کسی گفته می شود؟

متخصص سئو به چه کسی گفته می شود؟

همانطور که ممکن است حدس بزنید، متخصص سئو کسی است که نحوه عملکرد سئو را می داند و از این دانش برای افزایش آمار وب سایت استفاده می کند. شرکت ‌ها آن‌ها را استخدام می‌کنند تا وب‌ سایت ‌های خود را تا حد ممکن در رتبه ‌بندی جستجو ارتقا دهند و در نتیجه کلیک ‌های بیشتری از کاربران کسب کنند.

درواقع تخصص متخصصان سئو ریشه در بازاریابی دارد. آنها ممکن است نیاز به نوشتن یک مقاله یا قطعه ای داشته باشند که حاوی کلمات کلیدی خاصی است که توسط موتورهای جستجو دیکته شده است. به این ترتیب، مهارت‌ های نوشتاری خوب به متخصص کمک می‌کند تا محتوا را برای ارتقای رتبه‌ بندی ایجاد کند.

با این حال، سئو فقط تولید محتوا نیست. متخصص همچنین وب سایت را به گونه ای می سازد که هم با بازدید کنندگان و هم با موتورهای جستجو خوب بازی کند. به این ترتیب، یک متخصص سئو اغلب به دانش کدنویسی، به ویژه با زبان هایی که توسعه وب را مدیریت می کنند، نیاز دارد.

اگر تنها اسم یک نقش متخصص سئو را دوست دارید اما هیچ یک از بخش های کدنویسی مزاحم را نمی خواهید، به دنبال آگهی های شغلی باشید که به جای متخصص سئو یک نویسنده سئو یا یک کپی رایتر سئو می خواهند. جالب است بدانید اینها 100٪ روی جنبه نوشتاری متمرکز هستند و شامل کدنویسی نمی شوند.

در حالی که مدرک زبان انگلیسی یا مشابه آن برای این مشاغل بسیار مفید و کارآمد است، می توانید از پیشینه فنی خود برای درخواست در مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات استفاده کنید تا نشان دهید که چه چیزهایی را می دانید و در آن ها تخصص دارید و حتی می توانید درمورد آن ها بنویسید.

الزامات یک متخصص سئو چه مواردی است؟

معمولاً در یک کار مربوط به تخصص سئو از هر نوع مدرکی ممکن است درخواست کنند. با این حال، اگر حوزه تخصص شما در فناوری باشد، شانس شما بهتر است. از این گذشته، یکی از الزامات در این حرفه، دانش زبان هایی مانند HTML و جاوا اسکریپت است. البته لازم به ذکر است که تحصیل در رشته ای که به شما این زبان ها را یاد می دهد، راه درازی برای شما خواهد داشت.

در یک آگهی شغلی ممکن است از شما تجربه قبلی را نیز بخواهد. یک شرکت ممکن است مستقیماً تجربه سئو را از شما بخواهد، اما برخی ممکن است فقط تجربه ایجاد وب سایت را از شما بخواهند. این نیاز دلیل دیگری برای مفید بودن دوره محاسبات است. یکی از ماژول ‌های طراحی وب را انتخاب کنید و هم مهارت ‌ها و هم نمونه کارها را برای نشان دادن کارفرمایان آینده خود توسعه دهید.

در مورد طرز فکرتان لازم است بین منطق و آزمایش تعادل برقرار کنید. شما طیف وسیعی از ابزارها را برای بررسی آنچه افراد در جستجوی آن هستند و همچنین بهترین راه برای ساختار وب سایت در اختیار خواهید داشت.

با این حال، باید تست های مختلفی را انجام دهید تا ببینید کدام یک بیشترین کلیک را به دنبال خواهند داشت. این یک کار “یک و تمام” نیست. برای دستیابی به بهترین نتایج، نیاز به آزمایش و بررسی طولانی مدت دارد. اگر می خواهید ایده ای در مورد نوع ابزارهایی که استفاده می کنید داشته باشید، جالب است بدانید ابزارهای رایگانی برای به دست آوردن بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت شما نیز وجود دارد.

این مورد نیز جالب توجه است، طبق گفته PayScale، متخصصان سئو نمونه نادری هستند که در آن تعادل جنسیتی یک شغل فنی تقریباً برابر است. تفکیک جنسیتی حدود 55 درصد مردان و 45 درصد زنان است که بسیار متعادل تر از یک شغل برنامه نویسی معمولی با نسبت 84 درصد مرد به 16 درصد زن است. به این ترتیب، اگر در مورد تعصب جنسیتی نیز نگران هستید، نقش متخصص سئو انتخاب خوبی برای شما است.

میزان حقوق متخصص سئو چقدر است؟

طبق گفته PayScale، یک متخصص سئو در زمان نوشتن این مقاله حدود 45 هزار دلار در سال درآمد دارد. حداقل حدود 33 هزار دلار و حداکثر آن حدود 64 هزار دلار است.

همانطور که در مورد تمامی مشاغل این مورد وجود دارد، تجربه تفاوت زیادی در میزان پرداخت ایجاد می کند. در زمان نگارش این مقاله، شخصی که برای مدت طولانی در این تجارت بوده است، 43 درصد افزایش حقوق می بیند، در حالی که شخص تازه کار برای اولین بار 13 درصد کمتر دریافت می کند.

محل کار متخصصان سئو کجاست؟

متخصصان سئو می توانند در انواع مکان ها کار کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یکی را استخدام کند تا در محل و در دفتری در ساختمان شرکت کار کند. کسب و کارهای دیگر ممکن است از استخدام متخصصان سئو به صورت فریلنسر حمایت کنند، درواقع منظور جایی است که متخصص در خانه کار می کند.

اینکه شما کدام مسیر را ترجیح می دهید به خودتان بستگی دارد. اگر نمی توانید بدون داشتن دیگران در اطراف خود کار کنید، بهتر است برای مشاغل درون اداری درخواست دهید. البته که افراد درونگرا بیشتر طبیعت منزوی کار از خانه را ترجیح می دهند.

آینده فناوری و کار

اگر شما هم به فناوری علاقه دارید و عاشق بازاریابی نیز هستید، یک نقش متخصص سئو ممکن است برای شما بسیارعالی باشد. این موقعیت شغلی تعادلی بین خلاقیت و منطق برقرار می کند و از مهارت های بازاریابی و برنامه نویسی برای کمک به شرکت ها برای صعود در رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می کند.

اگر می‌خواهید شغلی فنی داشته باشید، اما برنامه‌نویسی باعث می‌شود شما سرگردان شوید، این مشاغل فنی را که می‌توانید بدون تجربه کدنویسی به دست آورید، امتحان کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT