مزایا و معایب استفاده از پی پال

مزایا و معایب استفاده از پی پال به عنوان فریلنسر

زمان مطالعه 6 دقیقه

پی پال یک سیستم پرداخت آنلاین شناخته شده و در دسترس است. به شما امکان می‌دهد پرداخت های بلادرنگ را با کاربران مختلف در سراسر جهان ارسال و دریافت کنید، که می‌توانید آنها را به ارز محلی خود تبدیل کنید. بسیاری از فریلنسرها سال هاست که از آن استفاده می‌کنند. مزایا و معایب استفاده از پی پال را در ادامه بررسی کرده ایم.

با این حال، PayPal کامل نیست. قبل از اینکه آن را به عنوان روش پرداخت اصلی خود تنظیم کنید، اجازه دهید در مورد مزایا و معایب استفاده از PayPal به عنوان فریلنسر صحبت کنیم.

شارژ حساب پی پال

افتتاح حساب فریلنسر

مزایای استفاده از PayPal در فریلنسری

اگرچه ده ها سیستم پرداخت آنلاین وجود دارد، اما میلیون ها فریلنسر در سراسر جهان هنوز PayPal را ترجیح می‌دهند. زیرا دارای یک سیستم قوی و قابل دسترس است. می‌توانید یک حساب PayPal رایگان ایجاد کنید و در عرض چند دقیقه شروع به دریافت و پرداخت کنید.

البته استفاده موقت از PayPal یک موضوع است، استفاده دائم از آن یک موضوع دیگری است. مزایای پلتفرم را ارزیابی کنید و بسنجید که آیا برای شما مناسب است یا نه.

1. PayPal یک پلتفرم شناخته شده و قابل اعتماد است

مزایا و معایب استفاده از پی پال

مزایا و معایب استفاده از پی پال

صرف نظر از نظر شما در مورد PayPal، نمی‌توانید برجستگی آن را انکار کنید. این شرکت بیان می‌کند که بیش از 325 میلیون دارنده حساب از 200+ کشور دارد و از 25 ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. Statista همچنین گزارش می‌دهد که بیشترین سهم بازار را با 42 درصد دارد.

استفاده از یک پلتفرم شناخته شده برای فریلنسرها سودمند است، به خصوص اگر پروژه های بین المللی را هدف قرار دهید. مشتریان فقط از کانال های پرداخت قابل اعتماد استفاده می‌کنند. بهتر است از برنامه های پرداخت آنلاین محبوبی که کارفرمایان شما استفاده می‌کنند، حساب باز کنید. از آنها انتظار نداشته باشید که کیف پول های دیجیتال جدید را به خاطر شما دانلود کنند.

2. PayPal از دستورالعمل های امنیتی سفت و سخت ضد کلاهبرداری پیروی می‌کند

PayPal از چندین دستورالعمل امنیتی سفت و سخت پیروی می‌کند که از خریداران و فروشندگان به طور یکسان محافظت می‌کند. به عنوان مثال، بر خلاف سایر پلتفرم های پرداخت دیجیتال، کاربران را ملزم نمی‌کند که جزئیات زیادی را هنگام ارسال و دریافت پول به اشتراک بگذارند. طرفین فقط به آدرس ایمیل یکدیگر نیاز دارند.

علاوه بر این، PayPal هر اطلاعاتی را که از طریق پلتفرم خود عبور می‌کند رمزگذاری می‌کند. فرستنده ها و گیرندگان فقط می‌توانند از طریق کلیدهای عمومی منحصر به فرد و یکبار مصرف اختصاص داده شده به حساب های آنها به تراکنش های خاص دسترسی داشته باشند. هیچ کس دیگری نمی‌تواند پرداخت های خصوصی را رمزگشایی کند.

اگر یک حمله کلاهبرداری امنیت PayPal را دور بزند، می‌توانید معامله را به چالش بکشید. به Resolution Center > Dispute a Transaction > Item Dispute بروید، سپس جزئیات لازم را ارائه دهید. پس از آن، تیم تشخیص تقلب PayPal درخواست شما را بررسی خواهد کرد.

3. بازرگانان می‌توانند وام های PayPal دریافت کنند

مزایا و معایب استفاده از پی پال

مزایا و معایب استفاده از پی پال

PayPal محصولات وام انعطاف پذیری را برای SMB ها و کارآفرینان فراهم می‌کند. بسته به وضعیت مالی خود، می‌توانید از 1000 دلار تا 500.00 دلار تنها در یک روز کاری دریافت کنید. برای واجد شرایط بودن برای وام، حتی نیازی به ارتقای حساب خود ندارید.

دو نوع وام PayPal وجود دارد: وام تجاری و سرمایه در گردش. اولی 5000 تا 500000 دلار وام می‌دهد، اما متقاضیان را ملزم می‌کند که کسب و کاری داشته باشند که بیش از 42000 دلار در سال درآمد داشته باشد و اعتبار منصفانه داشته باشد.

از طرف دیگر، سرمایه در گردش الزامات ملایم تری دارد. اگرچه فقط 1000 تا 15000 دلار وام می‌دهد، اعتبار شما را بر اساس سابقه حساب شما ارزیابی می‌کند.

4. دارندگان حساب تجاری از پشتیبانی گسترده مشتری برخوردار می‌شوند

دارندگان حساب PayPal Premium از طریق برنامه Merchant Support کمک های گسترده ای دریافت می‌کنند. اگر چندین سفارش را از طریق PayPal پردازش کنید، مفید خواهید بود. برخلاف دارندگان حساب رایگان، می‌توانید سریع تر با نمایندگان خدمات مشتری تماس بگیرید و حل و فصل اختلافات را تسریع کنید.

صرفا برای برنامه Merchant Support حساب خود را به طور تصادفی ارتقا ندهید. مگر اینکه کسب و کار شما مستعد مشکلاتی مانند بازپرداخت و استرداد هزینه باشد، احتمالاً اغلب به آن نیاز نخواهید داشت.

معایب استفاده از PayPal در فریلنسینگ

اگرچه PayPal راحت و در دسترس است، اما هنوز چندین نقص دارد. با این معایب آشنا شوید. اگر مزایای آن قانع کننده نیست، از پلتفرم های دیگر استفاده کنید.

1. هزینه های سنگین تراکنش PayPal، سود شما را کاهش می‌دهد

مزایا و معایب استفاده از پی پال

مزایا و معایب استفاده از پی پال

اکثر فریلنسرها PayPal را به خاطر نرخ های بالای آن ترک می‌کنند. هنگامی که در PayPal پول ارسال کنید، می‌توانید پرداخت را به عنوان کالاها و خدمات یا دوستان و خانواده طبقه بندی کنید. دومی رایگان است، اما حفاظت از خریدار را حذف می‌کند. از طرف دیگر، پرداخت های تحت کالاها و خدمات محافظت می‌شوند، اما با هزینه انتقال 2.99٪ + 0.30 دلار همراه هستند.

می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که هزینه ها را بر عهده بگیرند یا از طریق دوستان و خانواده پرداخت ها را ارسال کنند، اما انتظار نداشته باشید که خیلی ها موافقت کنند. با این حال، هر دو کا شما را غیرحرفه ای جلوه می‌دهند. ما توصیه می‌کنیم هزینه ها را از قبل محاسبه کنید و نرخ های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

2. PayPal چندین هفته طول می‌کشد تا اختلافات را حل کند

برنامه محافظت از خریدار-فروشنده به کاربران امکان می‌دهد تراکنش های بالقوه جعلی را به چالش بکشند. پس از ثبت اختلاف، وجوه گزارش شده تا زمانی که تیم تحقیق رای بدهند، مسدود می‌ماند.

PayPal بیان می‌کند که برای بررسی گزارش ها به 15 تا 30 روز زمان نیاز دارد، انتظارات خود را مدیریت کنید زیرا کاربران اغلب از تاخیر شکایت دارند. گر چندین مورد از دست رفته دارید، بررسی ممکن است بیش از دو تا سه ماه طول بکشد.

همچنان می‌توانید از حساب خود در طول اختلاف استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که امور مالی شخصی و حرفه ای خود را تنظیم کرده اید، در غیر این صورت وجوه مسدود شده ممکن است جریان نقدی شما را به خطر بیندازد.

3. برنامه حفاظت از فروشنده PayPal اکثر خدمات فریلنسری را پوشش نمی‌دهد

برخلاف تصور رایج، برنامه بازبینی شده حفاظت از فروشنده PayPal هنوز اکثر فریلنسرها را پوشش نمی‌دهد. دستورالعمل ها فقط محصولات و خدمات نامشهود خاصی را در بر می‌گیرند. به عنوان مثال، شما هنوز نمی‌توانید در مناقشات مربوط به خدمات دیجیتال ناملموس مانند کپی رایتینگ، طراحی گرافیکی یا مدیریت رسانه های اجتماعی پیروز شوید.

حتی اگر دستورالعمل ها خدمات شما را پوشش دهد، تیم مبارزه با کلاهبرداری تنها در صورتی استدلال شما را بررسی می‌کند که پرداخت مورد مناقشه را از طریق یک صفحه پرداخت یکپارچه با PayPal دریافت کرده باشید. در غیر این صورت، کمترین شانس را برای گرفتن پول خود خواهید داشت.

4. کاربران با حساب های رایگان خدمات مشتری محدود دریافت می‌کنند

مزایا و معایب استفاده از پی پال

مزایا و معایب استفاده از پی پال

PayPal از دارندگان حساب های ممتاز محافظت می‌کند. فریلنسرهایی که از حساب های رایگان استفاده می‌کنند فقط می‌توانند از طریق آدرس ایمیل عمومی و شماره تلفن PayPal با آن تماس بگیرند. متأسفانه هر دو کانال به ندرت به موقع پاسخ می‌دهند. احتمالاً حتی یک نماینده انسانی برای پاسخ به ایمیل های شما نخواهید داشت، چه برسد به تماس های شما.

آیا باید از PayPal برای دریافت پول از مشتریان استفاده کنید؟

مانند بسیاری از فریلنسرها، احتمالاً با چندین مشتری روبرو خواهید شد که ترجیح می‌دهند از طریق PayPal پرداخت کنند. بهتر است حداقل یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. با این اوصاف، اینکه آیا باید از آن به عنوان سیستم پرداخت اصلی خود استفاده کنید یا نه، به شما بستگی دارد.

کورکورانه از PayPal به خاطر محبوبیت آن استفاده نکنید. به طور عینی ارزیابی کنید که آیا نرخ ارز منصفانه را ارائه می‌دهد، با حساب های بانکی موجود شما یکپارچه می‌شود، از محصولات/خدمات ارائه شده شما محافظت می‌کند و ترجیحات مشتری شما را برآورده می‌کند یا نه. در غیر این صورت، گزینه های دیگر را بررسی کنید. چندین سیستم پرداخت آنلاین قابل اعتماد در بازار وجود دارد، بنابراین خود را به PayPal محدود نکنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT