مزایا و معایب ChatGPT Plus

مزایا و معایب ChatGPT Plus

زمان مطالعه 7 دقیقه

. ChatGPT Plus برای قیمت اشتراک 20 دلاری خود در ماه ارزش بسیار خوبی ارائه می دهد و دسترسی به ویژگی هایی مانند GPT-4، DALL·E 3، Advanced Data Analytics و Browse with Bing را فراهم می کند. مزایا و معایب ChatGPT Plus را بدانید.

. GPT-4 به لطف درک بهتر از الگوهای پیچیده، پاسخ های بهتری نسبت به GPT-3.5 تولید می کند و در تولید خروجی های دلخواه کارآمدتر می شود.

. ChatGPT Plus مزایای اضافی مانند دسترسی اولویت به نسخه‌های جدید، پایداری در زمان خرابی، و توانایی گسترش عملکرد از طریق افزونه‌های شخص ثالث را ارائه می‌دهد.

ChatGPT از زمانی که مردم را ملاقات کرد موفقیت های زیادی کسب کرده است. OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT، به سرعت نسخه پولی ChatGPT Plus را برای کسب درآمد از این سرویس عرضه کرد، زیرا اجرای آن هزینه دارد و تقریباً همه از آن استفاده می کنند.

نسخه پریمیوم در زمان راه اندازی با هیاهوی زیادی احاطه شده بود زیرا به مشترکین اولویت دسترسی به جدیدترین نسخه مدل های زبان OpenAI (GPT-4) را می داد. با این حال، ChatGPT Plus امروز بسیار بیشتر از آن را ارائه می دهد، با نکات منفی بسیار کمی.

ChatGPT Plus چیست؟

ChatGPT Plus نسخه پریمیوم پولی چت ربات بسیار موفق OpenAI است. با پرداخت 20 دلار در ماه، این سرویس به شما امکان دسترسی به بسیاری از ویژگی‌ها، مانند GPT-4، افزونه‌های شخص ثالث، DALL·E 3، Browse with Bing (یعنی دسترسی به اینترنت) و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته را می‌دهد.

سپس، مزایای بیشتری برای دریافت اشتراک وجود دارد. به عنوان مثال، حتی در زمان‌های خرابی، پایداری باورنکردنی به دست می‌آورید. پاسخ‌های سریع‌تر و دسترسی اولویت‌دار به نسخه‌های جدید (مانند نسخه‌های جدیدتر GPT و DALL·E) دریافت می‌کنید.

اشتراک در اصل فقط در زمان خرابی دسترسی اولویت‌دار را ارائه می‌کرد و بیشتر ناامیدکننده بود. اکنون ویژگی‌های مختلفی را در یک مکان ارائه می‌کند که در غیر این صورت کاربران باید منتظر بمانند یا از طریق افزونه‌های شخص ثالث دریافت کنند.

ChatGPT Plus با ارزشی که اکنون می تواند به زندگی و تجارت مردم بیافزاید، یکی از بهترین اشتراک هایی است که امروزه می توانید خریداری کنید.

مزایای ارتقا به ChatGPT Plus

ChatGPT Plus برای شما حدود 20 دلار در ماه هزینه دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که اشتراک را بسیار ارزشمند می کند.

1. پاسخ های با کیفیت بالاتر با GPT-4

گویا GPT-4 بر روی 1.7 تریلیون پارامتر آموزش دیده است، به این معنی که در تشخیص الگوهای پیچیده در داده ها برای تولید پاسخ های بهتر، بسیار بهتر از GPT-3.5 است.

در اینجا نحوه پاسخ GPT-3.5 و GPT-4 به یک درخواست آمده است:

1. GPT-3.5 مقدمه کوتاهی برای خلاصه کردن نکات اصلی بحث ارائه کرد.

2. GPT-4 مستقیماً به سر اصل مطلب رفت و یک لیست شماره گذاری شده ارائه کرد که نکات کلیدی صحبت را نشان می داد.

همانطور که می بینید، GPT-4 به وضوح کار بهتری انجام داد، و برای اکثر درخواست ها، این کار را می کند. در درک مشکل و زمینه بهتر از GPT-3.5 است.

در جایی که باید چندین دستور مختلف را امتحان کنید تا خروجی مورد نظر خود را از GPT-3.5 (نسخه رایگان ChatGPT) دریافت کنید، GPT-4 همان خروجی را در اعلان های بسیار کمتری تولید می کند.

2. ایجاد هنر زیبا با DALL·E 3

ChatGPT Plus به شما امکان دسترسی اولویت به آخرین نسخه های DALL·E، هوش مصنوعی تولید تصویر OpenAI را می دهد. آخرین نسخه، DALL·E 3، نه تنها مایل ها از نسخه قبلی خود جلوتر است، بلکه با قدرت مکالمه GPT-4 ادغام شده است – شاید نزدیک ترین نسخه به AGI که ​​دیده ایم.

برای مشاهده عملی این موضوع، از GPT-4 بخواهید که یک مفهوم فنی را به زبان ساده توضیح دهد و تصاویری برای کمک به تجسم مفهوم تولید کند. ابتدا مفهوم را توضیح می دهد:

سپس، تصاویر مورد نیاز برای درک بصری مفهوم را به همراه توضیحاتی در مورد آنچه که تصاویر نشان می‌دهند تولید می‌کند:

این ویژگی برای کاربران از همه اقشار، مانند والدینی که در خانه آموزش می بینند، بسیار ارزشمند است که می توانند از آن برای آموزش بسیار موثرتر و بصری به فرزندان خود استفاده کنند.

3. اینترنت را با Bing مرور کنید

مشکل بزرگ نسخه رایگان ChatGPT قطع دانش آن است. اگر تا سال 2022 بر روی داده ها آموزش داده می شد، مشکلی نبود. اما سپتامبر 2021 است و از آن زمان تاکنون دنیا به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بنابراین، مهم نیست که برای چه چیزی از ChatGPT استفاده می کنید، عدم آگاهی آن از رویدادهای تاریخی اخیر شما را در یک نقطه ضعف بزرگ قرار می دهد.

ChatGPT Plus این مشکل را با دسترسی به وب از طریق Bing حل می کند. هنگامی که ویژگی Browse with Bing را فعال کردید، می‌توانید همانطور که انجام می‌دهید با ChatGPT چت کنید، و هر جا که احساس کرد زمینه اخیر مهم است، وب را مرور می‌کند و با اطلاعات به‌روز پاسخ می‌دهد.

4. تجزیه و تحلیل و درک داده ها با تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته

به بیان ساده، ویژگی Advanced Data Analytics داده ها را برای شما تجزیه و تحلیل می کند. بر اساس نیازهای شما، می تواند داده ها را توضیح دهد، نمودارهای بصری ایجاد کند و حتی به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

به عنوان مثال، شما می خواهید پول خود را برای آینده پس انداز کنید اما هر چیزی را که به دست می آورید خرج کنید. در اینجا، می‌توانید هزینه‌های خود را آپلود کنید و از ChatGPT بخواهید تجزیه و تحلیل کند که کجا پول را هدر می‌دهید، کجا باید کاهش دهید، و چگونه باید بودجه‌بندی کنید. از آن بخواهید برنامه ای برای دستیابی به هدف پس اندازتان ارائه دهد، و این کار را انجام خواهد داد.

5. کارکرد را با پلاگین ها گسترش دهید

پلاگین ها اجزای نرم افزاری شخص ثالثی هستند که با پلتفرم اصلی ادغام می شوند. نمونه ای از افزونه ها افزونه های کروم است که عملکرد مرورگر را گسترش می دهد.

ویژگی افزونه به این معنی است که امکانات ChatGPT بی پایان است. با پلاگین OpenTable، می‌توانید به سادگی با درخواست از ChatGPT برای شما رزرو در رستوران مورد نظر خود را رزرو کنید. با افزونه Zapier، می توانید گردش کار خود را خودکار کنید. با کایاک می توانید برای سفر برنامه ریزی کنید و پرواز رزرو کنید.

و بخش جالب این است که بازار افزونه ChatGPT به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر هزاران پلاگین مختلف برای انتخاب وجود دارد. با رشد کاتالوگ، می توانید از ChatGPT در زمینه های بیشتری از زندگی خود استفاده کنید.

6. دسترسی اولویت به ویژگی های جدید

OpenAI به طور مداوم بر روی ویژگی های جدید کار می کند تا مدل های زبان خود را بیشتر بهبود بخشد. اگر در ChatGPT Plus مشترک شوید، به آخرین نسخه‌های آن‌ها در اولویت دسترسی خواهید داشت و فرصتی برای آزمایش آن‌ها قبل از کاربران رایگان خواهید داشت.

به عنوان مثال، OpenAI ورودی های صوتی را به ChatGPT اعلام می کند. اگر مشترک ChatGPT Plus هستید، می‌توانید فوراً به این ویژگی دسترسی داشته باشید. این واقعیت که کاربران رایگان ChatGPT به DALL·E 3، Advanced Data Analytics یا حتی مرور با ویژگی‌های Bing دسترسی ندارند، با این حال کاربران ChatGPT Plus دسترسی ندارند، نشان می‌دهد که شما فقط از طریق اشتراک به ویژگی‌های جدید اولویت دسترسی دارید. برای مثال، تصاویر ایجاد شده با استفاده از DALL·E 3 را در زیر بررسی کنید!

و این پایان کار نیست. ChatGPT Plus برای GPT-3.5 پاسخ های سریع تری دارد. حتی در زمان‌های خرابی دسترسی بهتری دارد، بنابراین اگر کسب‌وکاری دارید و به ChatGPT بسیار متکی هستید، می‌توانید مطمئن باشید که وقتی سرویس برای کاربران رایگان قطع می‌شود، متضرر نخواهید شد.

معایب ارتقا به ChatGPT Plus

در حالی که ارتقاء به ChatGPT Plus مطمئناً بی‌معنا به نظر می‌رسد، باید از برخی نقاط ضعف این سرویس آگاه باشید.

1. تعداد محدودی از درخواست

این واقعیت که GPT-4 می تواند بیش از 25000 کلمه را در یک مرحله از طریق API خود پردازش کند، دست کم گرفته شده است، زیرا GPT-3.5 به 3000 کلمه/پاسخ محدود شده بود. اگرچه پاسخ‌های طولانی‌تر و با کیفیت‌تر یک ارتقای بزرگ است، اما کلاه تعاملی GPT-4 کاربران را عقب نگه می‌دارد: شما فقط می‌توانید هر سه ساعت 50 پیام ارسال کنید.

این درپوش سخت محدود است، اگرچه نه به اندازه گذشته (25 پیام در هر سه ساعت). در ابتدا، این سقف حدود 100 پیام بود، اما OpenAI آن را کاهش داد تا زمان خود را با مقیاس بندی GPT-4 بگیرد. بنابراین، دسترسی محدودی به آخرین مدل زبان GPT دارید، حتی اگر اشتراک را خریداری کنید.

2. بینگ برخی از ویژگی ها را به صورت رایگان ارائه می دهد

تفاوت های زیادی بین ChatGPT و Bing Chat وجود دارد. یکی در اصل یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است، در حالی که دیگری بیشتر یک چت بات “سنتی” است. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید از بینگ چت برای اهداف مشابه استفاده کنید. استفاده از آن رایگان است، می‌تواند به اطلاعات از اینترنت در زمان واقعی دسترسی داشته باشد، مشکلات در دسترس بودن زیادی ندارد و از فناوری GPT-4 استفاده می‌کند.

دسترسی مستقیم به اطلاعات از اینترنت، بینگ چت را بسیار متنوع تر از ChatGPT می کند. متأسفانه، مایکروسافت در نحوه پاسخگویی به برخی درخواست‌ها محتاط است. گاهی اوقات، بینگ از پاسخ دادن به موضوعات بحث برانگیز خودداری می کند. با این حال، ارزش آن را دارد که قبل از پرداخت ChatGPT Plus امتحان کنید تا ببینید آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر.

ChatGPT Plus برای همه است

در اصل، ChatGPT Plus فقط برای صاحبان مشاغلی مناسب بود که اتوماسیون را با ChatGPT در ذهن داشتند. تکیه بر نسخه رایگان مضر، غیرقابل پیش بینی بود و اغلب از بین می رفت. اکنون با قابلیت های اضافه شده، ChatGPT Plus زمین بازی شماست. شما تصمیم می گیرید که به چه چیزی نیاز دارید تا به شما کمک کند، و این کار خواهد شد.

مسلماً درخواست‌های GPT-4 محدود هستند و Bing برخی از ویژگی‌های ChatGPT Plus را به‌صورت رایگان شامل می‌شود. اما آنها تنها نقاط منفی ChatGPT در حال حاضر هستند – نقاط مثبت هنوز هم بسیار زیاد است. و همانطور که OpenAI به گسترش عملیات خود ادامه می دهد، محدودیت 50 پیام در نهایت نامحدود می شود، درست مانند نسخه رایگان، و بسیاری از ویژگی های دیگر به عرشه اضافه می شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT