مشکلات کار با پی پال در ایران

مشکلات کار کردن با پی پال در ایران چه مواردی می‌باشد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

تحریم‌هایی که علیه کشور ایران وجود دارد، در صنایع مختلف تاثیرات منفی و البته مخربی داشته است. پی پال یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه خدمات ارزی است که بر اساس همین تحریم‌های موجود، دسترسی کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند را به خدمات مالی و ارزی آن را محدود کرده است. بنابراین استفاده از پی پال در ایران ممکن نیست مگر آنکه از روش‌های دور زدن تحریم جهت افتتاح حساب پی پل و وریفای کردن آن استفاده شود.

با این وجود، هنوز هم کار با پی پل در ایران خطرات خاص خودش را دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا با  این مشکلات در ایران و نحوه رفع مشکلات احتمالی آشنا شوید.

مشکلات کار کردن با پی پال در ایران

مشکلات کار کردن با پی پال در ایران

به طور کلی پی پل یک از حساس‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه خدمات ارزی است. چراکه به دلیل امنیت بالایی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، برای تایید و انجام تمامی تراکنش‌های مالی حساسیت زیادی به خرج می‌دهد. به همین دلیل برخی از مشکلات استفاده از پی پال تنها مربوط به کشور ایران نبوده و در تمامی کشورها باید مراقبشان بود تا رخ ندهند.

۱) ورود با آی پی ایران به حساب پی پل

اولین مشکل رایجی که هنگام کار با پی پال در ایران بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند، این است که با آدرس آی پی ایران وارد حساب کاربریشان می‌شوند. به محض این که این کمپانی متوجه آی پی ایران شود، حساب را بسته و به احتمال زیاد لیمیت می‌کند. این لیمیت شدن در بسیاری از موارد برای افراد گران تمام می‌شود چرا که دسترسی فرد به کل موجودی حسابش محدود شده و احتمالا دیگر قادر به استفاده از آن نباشد. بنابراین از فیلترشکن‌هایی باید برای ورود به حسابتان استفاده کنید که به اندازه کافی ایمن باشند تا در زمان اتصال شما به حسابتان دچار قطعی وصلی نشوند.

۲) تغییر مداوم IP

با توجه به اینکه کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند باید از فیلترشکن جهت تغییر آی پی آدرس استفاده کنند، احتمال اینکه دچار این مشکل شوند، وجود دارد. پس زمانی که قصد ورود به حسابتان را دارید، حتما از یک کشور خاص با یک آی پی مشخص استفاده کنید (بهتر است VPS استفاده کنید). چرا که در غیر این صورت، PayPal متوجه تغییرات مداوم شما شده و باز هم حسابتان را مسدود می کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که مربوط به خطرات کار با پی پال در ایران است، وارد کردن آدرس کشور ایران هنگام خرید از سایت‌های خارجی و یا به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های خارجی است. در صورتی که شما در بخش Shipping Address اسمی از ایران بیاورید، اکانت شما در کسری از ثانیه، لیمیت خواهد شد.

۴) دریافت مبلغ از منابع نامعلوم

مشکلات کار کردن با پی پال در ایران لیمیت

همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، پی پل برای تایید و انجام تراکنش های مالی از پروتکل‌های امنیتی خاص و زیادی استفاده می‌کند، تا از انجام تراکنش‌های مشکوک مانند پولشویی جلوگیری کند. بنابراین در صورتی که منبع وجه انتقال داده شده به حساب شما مشخص نباشد، به احتمال زیاد تراکنش را انجام نداده و باز هم اکانت را در حال Limit قرار می‌دهد. در این شرایط معمولا وضعیت تراکنش درخواست داده شده از سوی این کمپانی در حالت Pending Verification و یا On Hold قرار داده می‌شود. فراموش نکنید که شما مسئول مبالغ دریافتی هستید، بنابراین در صورتی که ارز انتقال داده شده به حساب شما مشکل داشته باشد، عواقبش به عهده خودتان است.

۵) انجام تراکنش‌های مالی با مبالغ بالا

زمانی که انتقال ارز و با خرید با مبالغ بالا توسط حساب پی پل انجام می شود، دور از انتظار نیست که این سایت به نحوه فعالیت شما مشکوک شود. در این شرایط معمولا این کمپانی تراکنش شما را در حالت تعلیق نگه می‌دارد تا شما مدارک لازم را ارسال کرده و انجام تراکنش را تایید کنید.

۶) بالا بودن تعداد تراکنش‌های انجام شده در یک روز

استفاده از پی پال در روزهای اولی که این حساب افتتاح شده است، به صورت مکرر با مبالغ مختلف یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که بسیار از افراد مرتکب می‌شوند. بنابراین بهتر است تا حداقل ۱۵ روز بعد از افتتاح حسابتان تنها تراکنش‌هایی با تعداد محدود با حداکثر مبلغ ۲۰۰ دلار انجام دهید. تا این کمپانی را مشکوک به خود نسازید.

با توجه به مشکلات کار با پی پال در ایران، برای تبدیل دلار پی پال به ریال می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین این مجموعه خدمات شارژ پی پال و افتتاح حساب پی پال را هم به کاربران خود ارایه می‌دهد.

 

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT