بهترین دانشگاه‌‌ های هلند

معرفی بهترین دانشگاه‌‌ های هلند در 2020

زمان مطالعه 3 دقیقه

کشور هلند از کشورهای عضو شینگن و از پیشرفته‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که صنایع کشاورزی و گردشگری آن زبانزد دنیا می‌باشد. هلند یکی از کشورهای توسعه یافته و ثروتمند جهان است که دارای جمعیت اکثرا شهر نشین است. کشور هلند دارای یکی از قدیمی‌ترین سیستم آموزش عالی در جهان است که می‌توان گفت قدمت مراکز دانشگاهی هلند به قرن ۱۶ میلادی بر می‌گردد. در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌‌ های هلند در ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

بهترین دانشگاه‌ های هلند و رتبه بندی آنها

تحصیل در هلند را می‌توان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای دانشجویان خارجی و بین‌المللی در اتحادیه اروپا دانست، چراکه سطح کیفی آموزشی بالا است و نرخ شهر هم مناسب می‌باشد و از طرفی نه تنها دانشگاه‌های بسیار زیادی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، حتی در محیط جامعه هم مردم به انگلیسی تسلط دارند.

لیست بهترین دانشگاه‌‌ های هلند در 2020

رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی QS در سال ۲۰۲۰ شامل ۱۳ دانشگاه از هلند می‌شود که تمامی این دانشگاه‌های برتر، رتبه‌های زیر ۵۰۰ را از آن خود کرده‌اند. در بین این ۱۳ دانشگاه، ۵ دانشگاه هم در رتبه‌ی زیر ۱۵۰ قرار دارند:

۱-  Universiteit Utrecht (رنک جهانی ۶۷)

این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ تاسیس شده و در شهر زیبا و قرون وسطایی اوترخت در مرکز هلند قرار دارد. دانشگاه در ابتدا ۴ تا دانشکده فلسفه، الهیات، طب و حقوق داشت اما امروز تعداد دانشکده هایش به ۷ عدد رسیده است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های هلند است که سالانه تعداد زیادی دانشجو پذیرش کرده و تعلیم می‌دهد. تا به امروز ۱۲ جایزه نوبل، ۱۳ جایزه اسپینوزا به فارغ التحصیلان این دانشگاه اهدا شده‌ است.

۲- Universiteit van Amsterdam (رنک جهانی ۹۵)

Universiteit van Amsterdam که در سال ۱۶۳۲ افتتاح شده، سومین دانشگاه کشور هلند از نظر قدمت است، همچنین این دانشگاه پر ثبت نام‌ترین دانشگاه هلند به شمار می‌رود و حدود ۳ هزار دانشجوی خارجی را از بیش از ۱۲۰ کشور مختلف جهان به خود جذب کرده است. کتابخانه مرکزی این دانشگاه دارای بیش از ۴ میلیون جلد کتاب و هزاران دست نوشته، نامه، نقشه و آثاری نادر است و ۵ موزه هم تحت نظر این دانشگاه اداره می‌شود.

 بهترین دانشگاه‌‌ های هلند در 2020

۳- University of Groningen (رنک جهانی ۱۱۸)

University of Groningen در سال ۱۳۱۴ تاسیس شد و جزء اولین دانشگاه‌های هلند به شمار می‌آید. این دانشگاه تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد و اولین دانشجویان ورودی زن را پذیرش کرده و همچنین اولین سخنران زن، اولین فضانورد هلندی و اولین رئیس بانک مرکزی اروپا را پرورش داده ‌است. حدود ۲۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و همانند دیگر دانشگاه‌های برتر هلند، این دانشگاه گزینه‌ی خوبی برای دانشجویان بین‌المللی‌ است.

۴- Delft University of Technology (رنک جهانی ۱۴۳)

Delft University of Technology بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه عمومی فناوری در هلند محسوب می‌شود. گرچه ساختمان های اصلی این دانشگاه در مرکز شهر بنا شده بودند؛ با این حال این ساختمان‌ها اکنون در مکل پارک (در همسایگی دانشگاه) مستقر هستند که به همین منظور هم طراحی شده است. کتابخانه این دانشگاه به خاطر معماری خاصش بسیار شناخته شده است؛ در حقیقت این کتابخانه سقفی شیشه‌ای و پوشیده از چمن داشته که عایقی طبیعی محسوب می‌شود.

۵- Vrije Universiteit Amsterdam (رنک جهانی ۱۵۰)

این دانشگاه در سال ۱۹۱۳ به عنوان مدرسه بازرگانی هلند آغاز به‌ کار کرد و نام آن نیز بارها تغییر یافت؛ تا آن که نهایتا در سال ۱۹۷۳ به عنوان Vrije Universiteit Amsterdam شناخته شد. این دانشگاه دارای ۷ دانشکده بوده که روی چهار حوزه سلامت، اقتصاد، امور دولتی و اداره کشور و فرهنگ تمرکز دارد.

حال که با بهترین دانشگاه‌‌ های هلند در ۲۰۲۰ آشنا شدید، در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به هلند دارید، مجموعه اول پرداخت خدمات مختلفی را به شما ارایه می‌دهد. اگر به عنوان یک دانشجو می‌خواهید برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی اقدام کنید، می‌توانید به راحتی از سایت اول پرداخت این خدمات را دریافت کنید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT