بدون اپلیکیشن فی کانادا

معرفی دانشگاه‌ های کانادا بدون اپلیکیشن فی

زمان مطالعه 2 دقیقه

یکی از مهمترین مراحلی که برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا بایستی طی شود، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee) است. بسیاری از دانشگاه‌ های کانادا و آمریکا برای بررسی مدارک، مبلغی را تحت عنوان Application Fee دریافت می‌کنند. عموما اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا گرانتر از اپلیکیشن فی دانشگاه های آمریکا است. دراین مقاله به معرفی دانشگاه های کانادایی که بدون اپلیکیشن فی مدارک را مورد بررسی قرار می‌دهند، خواهیم پرداخت.

ثبت نام بدون اپلیکیشن فی در شرایط خاص

بیشتر دانشگاه های کانادا در پخش مربوط به توضیحات پرداخت اپلیکیشن فی موارد خاصی و استثنا را بیان کرده‌اند که می‌توان بدون پرداخت اپلیکیشن فی جهت بررسی مدارک اقدام کرد.

به عنوان مثال اپلیکیشن فی در دانشگاه بریتیش کلمبیا (The University of British Columbia) برای افراد بومی، ستیزن و پناهندگان ۱۰۴ دلار کانادا است. در حالی که برای متقاضیان از دیگر کشورهای دنیا ۱۶۸/۲۵ دلار کانادا محاسبه می‌شود. با این حال برای برخی شرایط، اپلیکیشن فی رایگان است. اگر متقاضی این دانشگاه شهروند لیست کشورهای توسعه نیافته شامل اتیوپی، نپال، بنگلادش، اوگاندا و … باشد. احتیاجی نیست که اپلیکیشن فی را پرداخت کند.

از سوی دیگر در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، برخی دانشکده ها، خود هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت می‌کنند، مثلا دانشکده شیمی دانشگاه بریتیش کلمبیا هزینه اپلیکیشن فی متقاضی را پرداخت می‌کند و متقاضیان این رشته تحصیلی نیازی به پرداخت ندارند.

دانشگاه های کانادایی بدون نیاز به پرداخت اپلیکیشن فی

ثبت نام بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه های کانادا یا خصوصی هستند یا دولتی و عمومی محسوب می‌شوند. به طور کل احتمال اینکه در سایت دانشگاه های دولتی با موارد بدون اپلیکیشن فی مواجه شوید بیشتر است. سه دانشگاه دولتی زیر برای بسیاری از رشته‌ها نیازی به پرداخت اپلیکیشن فی تعیین نکرده‌اند.

۱- Royal Roads University

۲- Quest University International

۳- Booth University College

حالا که متوجه شدید که ثبت نام بدون اپلیکیشن فی در برخی از دانشگاه های کانادا امکانپذیر است، در صورتی که به عنوان یک دانشجو می‌خواهید برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی اقدام کنید، سایت اول پرداخت این خدمات را عرضه می‌کند. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT