معرفی هوش مصنوعی مولد Pika 1.0

معرفی هوش مصنوعی مولد Pika 1.0

زمان مطالعه 2 دقیقه

استارتاپ پیکا لبز (Pika Labs) از هوش مصنوعی مولد Pika 1.0 رونمایی کرد. این هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد ویدیوها را در سبک‌های مختلف مانند انیمیشن سه‌بعدی، انیمه یا فیلم سینمایی از طریق توصیفات متنی تولید و ویرایش کنند. این شرکت که تنها حدود 6 ماه از عمر آن می‌گذرد، همچنین از جذب سرمایه 55 میلیون دلاری خبر داده است. در این مطلب به معرفی هوش مصنوعی مولد Pika 1.0 می پردازیم.

معرفی هوش مصنوعی مولد Pika 1.0

این شرکت با معرفی Pika 1.0 می‌خواهد در زمینه تولید و ویرایش ویدیو فعالیت چشمگیری داشته باشد. به نظر می‌آید پیکا رقیب قدرتمندی برای هوش مصنوعی‌های محبوب Runway و Stability AI به حساب بیاید. شرکت ادوبی نیز در این زمینه فعالیت‌هایی دارد و می‌خواهد هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو خود را داشته باشد.

پیکا می‌گوید که هوش مصنوعی‌ آن‌ها که نسخه اولیه‌اش چندی پیش عرضه شده، درحال‌حاضر توسط بیش از نیم میلیون نفر استفاده می‌شود؛ همچنین گفته شده که سایت این هوش مصنوعی برای ثبت‌نام باز است و به‌تدریج نیز در دسترس کاربران بیشتری قرار می‌گیرد؛ پیکا گفته است که می‌خواهد هر کسی را به یک کارگردان و تهیه‌کننده ویدیو خلاق تبدیل کند.

هوش مصنوعی مولد پیکا؛ ابزاری برای ساخت و ویرایش ویدیو

«دمی گوئو» و «چنلین مِنگ» سازندگان هوش مصنوعی پیکا از دانشجویان دکترای آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد بودند. قبل از تحصیل در استنفورد، گوئو به عنوان مهندس در بخش تحقیقات هوش مصنوعی متا کار می‌کرد؛ چنلین مِنگ نیز تعدادی مقاله پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی، از جمله چندین مقاله مرتبط با هوش مصنوعی مولد، نوشته است.

آن‌ها اولین نسخه پیکا را ابتدا در اپلیکیشن دیسکورد راه‌اندازی کردند. پس از انتشار این هوش مصنوعی، کاربران در یک هفته میلیون‌ها ویدیو با آن ساختند. در نتیجه، تعامل زیاد کاربران با این هوش مصنوعی، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد، به شکلی که این شرکت 20 میلیون دلار را به‌سرعت در همان زمان تأسیس جمع‌آوری کرد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT