سایت رایگان دانلود عکس

معرفی 15 سایت رایگان دانلود عکس

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر عکاس هستید و به دنبال ایده‌های جدید عکاسی هستید یا یک کارافرین هستید و میخواهید عکس‌های جدید و باکیفیت در وب‌سایت خود قرار دهید در ادامه با معرفی 15 سایت برای دانلود عکس‌های استوک بدون کپی رایت با ما همراه باشید. این سایت‌ها به شما امکان می‌دهند که به عکس‌هایی بدون کپی رایت و رایگان دسترسی پیدا کنید.

عکس رایگان بدون کپی رایت چیست؟

برخی از وب‌سایت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تصاویر را برای استفاده شخصی دانلود کنید (مانند تصاویر پس‌زمینه) اما برای استفاده تجاری مانند کارت ویزیت، وب سایت یا پوستر این امکان را به شما نمیدهد.

تصاویر سایت‌های زیر تحت مجوز Creative Commons CC0 قرار دارند، یعنی طبق این قانون مالک این تصاویر آنها را به دامنه عمومی اختصاص داده است و از حق کپی رایت خود تا جایی که قانون اجازه می‌دهد چشم پوشی کرده است.

عکس رایگان بدون کپی رایت چیست؟

عکس رایگان بدون کپی رایت چیست؟

وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از تصاویر CC0 موجود در دامنه عمومی پشتیبانی می‌کنند یا به طور کامل از آنها تشکیل شده‌اند.

مالکان این تصاویر به کاربران امکان ویرایش، اصلاح و استفاده از تصاویر را داده‌اند. قبل از پرداختن به سایت‌های رایگان تصاویر استوک هنگام استفاده از تصاویر CC0 باید دو نکته را در نظر بگیرید.

اگرچه نام بردن و اعتبار دادن به مالک تصاویر الزامی نیست اما توصیه می‌کنیم برای حمایت از تلاش های هنرمندان این کار را انجام دهید.

این وب‌سایت‌ها اغلب دارای یک صفحه اهدا و حمایت هستند. اگر از سایت‌های رایگان زیاد استفاده می‌کنید، کمک مالی را حتما نظر بگیرید.

در ادامه به معرفی سایت‌هایی که امکان استفاده رایگان از تصاویر بدون کپی رایت را به عموم می‌دهند میپردازیم.

1- سایت رایگان دانلود عکس: Freerange

Freerange

Freerange

با ثبت نام رایگان در Freerange به هزاران عکس استوک با کیفیت بدون هیچ هزینه‌ای دسترسی خواهید داشت. تمامی تصاویر این سایت را میتوان برای پروژه های شخصی یا تجاری استفاده کرد. این وب سایت امکان کسب درآمد با استفاده از Google AdSense گوگل را برای عکاسان فراهم کرده است.

این سایت علاوه بر هزاران تصویر منحصر به فرد دارای حدود 20000 عکس CC0 نیز است که اکثر آنها دارای کلمات کلیدی و توضیحات دقیق هستند.

2- سایت رایگان دانلود عکس: Unsplash

Unsplash

Unsplash

Unsplash یک پروژه جانبی است که توسط آژانس بازاریابی آنلاین Crew راه اندازی شده است. Unsplash علاوه بر ارائه رایگان عکس‌های استوک، طراحی‌های گرافیکی انجام شده توسط کاربران در بخش MadeWith را نیز به نمایش می‌گذارد.

اگرچه Unsplash در ابتدا به عنوان یک پروژه جانبی شروع به کار کرد، اما اکنون یکی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان تصاویر است.

3- سایت دانلود عکس استوک: Pexels

Pexels

Pexels

Pexels در سال 2015 شروع به کار کرد و به یک منبع بزرگ عکس استوک تبدیل شد. بیانیه ماموریت این وب سایت بیان میکند:

ما به میلیون‌ها طراح، نویسنده، هنرمند، برنامه‌نویس و دیگر تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کنیم تا به عکس‌های زیبا دسترسی پیدا کنند که می‌توانند آزادانه از آن‌ها برای محصولات، طرح‌ها، داستان‌ها، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، آثار هنری و کارهای دیگر استفاده کنند. ما به این کار می‌گوییم: «توانمند سازی تولیدکنندگان».

Pexels همچنین از این نظر منحصر به فرد است که فقط تصاویری را که در وب سایت Pexels قرار دارند نمایش نمی‌دهد، بلکه تصاویر را از سایر وب سایت‌های با کیفیت مانند Little Visuals برون سپاری می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های Pexels این است که تصاویر خود را برای اطمینان از کیفیت بالا آنها بررسی میکند و بهترین را در اختیار کاربران میگذارد. توجه داشته باشید که می‌توانید ویدیوها را نیز به صورت رایگان از این سایت دانلود کنید.

4- سایت رایگان دانلود عکس: Flickr

Flickr

Flickr

اگرچه Flickr به تصاویر دامنه عمومی اختصاص ندارد، اما دارای منبع گسترده‌ای از تصاویر با کیفیت است. سال هاست فلیکر یکی از بزرگترین کتابخانه تصاویر در اینترنت است و با ارائه میلیون‌ها تصویر با کیفیت در حوزه عمومی بعید به نظر می‌رسد که با کمبود عکس مواجه شوید.

Flickr دارای قابلیت‌های جدیدی است، برای مثال سفارش مستقیم چاپ از طریق این سایت امکان پذیر است.

5- سایت دانلود عکس استوک: Life of Pix

Life of Pix

Life of Pix

Life of Pix سایتی پر از تصاویر جذاب است که میتوانید ساعت‌ها در آن مشغول تماشای عکس‌ها باشید. Life of Pix توسط آژانس تبلیغاتی LEEROY در مونترال راه اندازی شد و منبعی بزرگی از تصاویر عمومی و رایگان است. همچنین ‌سایت Life of Vids علاوه بر عکس ویدئوهای جذابی را به صورت رایگان ارائه میدهد.

6- سایت دانلود عکس استوک: StockSnap

StockSnap

StockSnap

StockSnap یک منبع بزرگ از تصاویر رایگان است. به صورت هفتگی صدها عکس با کیفیت به این سایت اضافه می‌شوند، بنابراین نمی‌توان StockSnap را یک منبع معمولی عکاسی دانست. همه ی عکس‌های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار میگیرد.

7- سایت رایگان دانلود عکس: Pixabay

Pixabay

Pixabay

Pixabay منبع دیگری از تصاویر است که تصاویر سایر سایت‌ها را جمع آوری میکند. این وب سایت تلاش می‌کند تا بهترین تصاویر رایگان را برای استفاده شخصی یا تجاری در اختیار شما قرار دهد.

با Pixabay می‌توانید تصاویر را بر اساس دوربین خود جستجو کنید. Pixabay یک منبع عالی برای عکاسان مبتدی و حرفه‌ای است.

8- سایت دانلود عکس استوک: Wikimedia

Wikimedia

Wikimedia

ویکی‌مدیا منبعی از تصاویر جذاب از مناظر سرسبز گرفته تا رویدادهای تاریخی است. Wikimedia شامل بیش از 34 میلیون محتوای مختلف از جمله ویدیو و صدا است و برای طراحان گرافیک، عکاسان و هنرمندانی که به دنبال عکس‌های باکیفیت و رایگان هستند یک منبع مفید است. Wikimedia همچنین بخشی از یک سازمان بسیار بزرگ‌تر است که به تصاویر رایگان، آموزش و اطلاعات اختصاص دارد.

9- سایت رایگان دانلود عکس: Burst

Burst

Burst

Burst مانند Unsplash یک رابط کاربری عالی برای جستجوی تصاویر دارد و با استفاده از دسته بندی‌ها به راحتی میتوانید تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید. این سایت تصاویر باکیفیت و کم کیفیت بدون کپی رایت را ارائه میدهد که با توجه به استفاده خود میتوانید انتخاب کنید.

اگر به یک منبع آنلاین وسیع از تصاویر با کیفیت نیاز دارید، حتما به Burst سر بزنید!

10- KaboomPics

KaboomPics

KaboomPics

KaboomPics یک منبع وسیع از تصاویر مختلف است یک رابط کاربری عالی دارد. اگر فقط تصاویر بدون حق امتیاز را در نظر بگیرید KaboomPics در صدر این لیست قرار میگرفت. این وب سایت دارای موتور جستجوی انتخابگر رنگ و پالت های رنگی برای تصاویر نیز می باشد.

از عکسبرداری گرفته تا مطالب آمورشی KaboomPics یکی از بهترین سایت های عکس استوک رایگان است.

11- Vintage Stock Photos

Vintage Stock Photos

Vintage Stock Photos

تیم سازنده Freerange همچنین یک سایت رایگان دیگر که در حوزه تصاویر قدیمی فعالیت دارد به نام Vintage Stock Photos راه اندازی کرده است. قبلاً برای دسترسی به محتوا نیاز به پرداخت هزینه بود اما اکنون می‌توانید عکس‌های قدیمی با کیفیت را بدون پرداخت هزینه‌ای پیدا کنید.

Vintage Stock Photos تصاویر مربوط به چندین دهه گذشته و تصویری از زندگی سالیان مختلف را نیز ارائه میدهد.

12- سایت رایگان دانلود عکس: Gratisography

Gratisography

Gratisography

اگر به دنبال تصاویر رایگان و باکیفیت و رزولوشن بالا هستید، سایت Gratisography بهترین گزینه برای شما است. این سایت دارای تصاویر زیبا و جذاب بدون حق امتیاز است که می‌توانید با استفاده از آنها پروژه‌های خود را منحصر به فرد کنید.

13- سایت دانلود عکس استوک: Libreshot

Libreshot

Libreshot

Libreshot منبع مفید دیگری برای عکس‌های استوک رایگان و خاص است. همه تصاویر این سایت کار مالک آن یعنی Martin Vorel هستند. Vorel عکس‌های زیبای خود را از سراسر جهان در Libreshot آپلود میکند و شما میتوانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید. برای استفاده از عکس‌های این هنرمند کافیست لینک سایت او را ذکر کنید.

14- سایت رایگان دانلود عکس: Negative Space

Negative Space

Negative Space

Negative Space هزاران تصویر زیبا و رایگان در دسته‌های مختلف را ارائه می‌دهد. در Negative Space میتوانید به جای یک کلمه کلیدی، با استفاده از رنگ تصویر موردنظرتان را جستجو کنید. در این سایت همیشه عکس‌های رایگان جدیدی اضافه میشود، پس حتماً برای پروژه‌های بعدی Negative Space را در نظر داشته باشید.

15- سایت دانلود عکس استوک: Reshot

Reshot

Reshot

آخرین گزینه این لیست برای تصاویر استوک و رایگان سایت Reshot است. اگر به دنبال تصاویر استوک منحصر به فرد هستید، Reshot یکی از بهترین گزینه‌ها است.

تیم خلاق و توسعه دهنده Reshot همه عکس‌ها را با دقت بررسی می‌کند تا بهترین تصاویر در اختیار کاربران قرار بگیرد. بنابراین استاندارد عکاسی در Reshot بسیار بالا است و این در کار شما نیز منعکس خواهد شد.

حرف آخر

با توجه به اینکه سایت‌های زیادی وجود دارند که تصاویر باکیفیت و رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهند، ممکن است در انتخاب دچار سردرگمی شوید. توصیه می‌کنیم روی جذاب‌ترین سایت تمرکز کنید و عکس‌های رایگان را بررسی کنید تا بهترین را انتخاب کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.