امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال

معرفی 5 مورد از امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 6 دقیقه

امنیت باید اولویت اصلی شما باشد فرقی نمی کند که از چه صرافی ارز دیجیتالی استفاده می کنید. در این مقاله، ایمن‌ترین صرافی‌ها را برای تجارت در زمینه ی کریپتو، به شما معرفی می‌کنیم.

ارزهای دیجیتال معمولاً در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شوند، جایی که مردم می‌توانند آن را با سایر دارایی‌های دیجیتال یا پول‌های معمولی مبادله کنند.

در حالی که ده ها صرافی کریپتو با حجم معاملات بالا وجود دارد، انتخاب صرافی مناسب می تواند کمی سخت باشد، به خصوص برای افراد مبتدی.

اما، چه مبتدی باشید یا نه، نمی خواهید پولی را که به سختی به دست آورده اید به یک پلتفرم غیر قابل اعتماد یا ناامن منتقل کنید. بنابراین، ایمن ترین صرافی های رمزنگاری کدام اند؟ بیایید در ادامه بهترین ها را پیدا کنیم.

1. امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Kraken

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Kraken

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Kraken

Kraken که در سال 2011 راه اندازی شده است، یکی از در دسترس ترین پلتفرم های تجارت کریپتو در جهان است که از همه کشورها به جز کره شمالی، کوبا و ایران پشتیبانی می کند.

با وجود در دسترس بودن جهانی این پلتفرم، Kraken در زمینه ی امنیتی برای برآورده کردن تقاضا تا این لحظه به خطر نیفتاده است. در واقع، این پلتفرم یکی از امن ترین صرافی های رمزنگاری موجود است. مانند همه صرافی های قابل اعتماد، Kraken اکثر سپرده های کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می کند. سرورهای آن توسط محافظان مسلح نظارت می شوند، این در حالی است که دسترسی کارکنان به آنها به شدت کنترل می شود.

علاوه بر این، Kraken تمام اطلاعات حساس کاربران را رمزگذاری کرده و محافظت بسیار قوی در برابر حملات سایبری را دارد. و از نظر ویژگی های امنیتی در سطح کاربری، از احراز هویت دو مرحله ای، تأیید ایمیل برای برداشت و غیره استفاده می کند.

Kraken برای کسانی که با اشتراک‌گذاری هویت خود راحت نیستند ایده‌آل است: فقط در سطح تأیید “Pro” نیاز به گذراندن مراحل تأیید احراز هویت را دارد. بنابراین معامله ‌گران مبتدی و متوسط ​​می‌توانند بلافاصله پس از ثبت نام، از حساب‌های خود استفاده کنند.

شاید مهمتر از تمامی موارد گفته شده این است که پلتفرم Kraken یک قدم فراتر از بسیاری از مبادلات در مورد ایمنی رفته است، وبخش Kraken Security Labs را راه اندازی کرده است، که شامل تیمی از کارشناسان است که وظیفه بهبود مشخصات امنیت سایبری این پلتفرم را بر عهده دارند.

2. صرافی ارزهای دیجیتال: Gemini

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Gemini

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Gemini

Gemini که در سال 2014 تأسیس شد، خود را در بازار به عنوان یک صرافی ارزهای دیجیتال متمرکز بر امنیت معرفی کرد و مکانیسم‌ های خلاقانه ی مختلفی را برای محافظت از سرمایه ی معامله‌گران پیاده‌سازی کرد.

برای شروع ذکر این موضوع حائز اهمیت است که پلتفرم Gemini بیشتر ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول های سرد یا کیف پول های سخت افزاری نگه می دارد که به اینترنت متصل نیستند و بنابراین در برابر هک و نفوذ آسیب پذیر نیستند.

هیچ کلید خصوصی در دفاتر Gemini وجود ندارد. در عوض، کلیدها از نظر جغرافیایی در مراکز داده ایمن توزیع می شوند و دسترسی به آنها محدود است.

علاوه بر موارد گفته شده پلتفرم Gemini بیمه شده است، بنابراین در صورت تخلف چه توسط یک کارمند یا یک فرد خارجی ، وجوه شما امن خواهد بود.

با این حال، چه نکات منفی در مورد این پلتفرم وجود دارد؟

Gemini توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک تنظیم می شود، به این معنی که صرافی باید اطلاعات هویتی کاربران را جمع آوری کند. این همچنین به این معنی است که هنگام ایجاد یک حساب تجاری در این پلتفرم باید نام کامل، آدرس و مدرک هویتی خود را نیز ارائه دهید.

3. امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Coinbase

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Coinbase

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Coinbase

Coinbase مدت هاست که یک انتخاب محبوب برای معامله گران با تجربه و همچنین مبتدیان بوده است و درواقع یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات می باشد.

مانند پلتفرم Gemini، Coinbase نیز بیشتر ارزهای دیجیتال خود را به صورت آفلاین در یک کیف پول سرد ذخیره می کند. علاوه بر این، این شرکت ادعا می کند که 98 درصد از سپرده ها در مراکز نگهبانی ذخیره شده است.

تمام دارایی‌های دیجیتال در Coinbase در برابر نقض امنیت سایبری و سرقت بیمه می‌شوند، البته این مورد را باید در نظر گرفت که این بیمه هیچ‌گونه ضرر و زیان ناشی از خطای کاربر را پوشش نمی‌دهد.

حساب‌های Coinbase احراز هویت چند عاملی را فعال کرده‌اند که لایه ی دیگری از امنیت را اضافه می‌کند و به جلوگیری از نفوذ و حملات فیشینگ کمک بسیار زیادی می‌کند.

Coinbase از تجارت بر روی بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، البته کارمزدها در مقایسه با سایر صرافی ها نسبتاً بالا است. علاوه بر این، مانند پلتفرم Gemini ، Coinbase کاملا یک پلتفرم به صورت ناشناس نیست و برای اینکه بتوانید بر روی آن تجارت کنید، باید هویت خود را تأیید بفرمایید.

4. امن ترین صرافی ارزهای دیجیتال: Crypto.com

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Crypto.com

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Crypto.com

Crypto.com مستقر در سنگاپور است و در سال های اخیر گسترش زیادی یافته است و میلیون ها کاربر جدید جمع آوری کرده و ستاره هایی مانند Matt Damon در تبلیغات این پلتفرم ظاهر می شوند. اما مشخصات ایمنی آن چگونه است؟

Crypto.com ، 100 درصد ارزهای رمزنگاری شده کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می کند، این در حالی است که بخش ذخیره سازی سخت افزاری آن معادل 750 میلیون دلار در برابر سرقت و آسیب فیزیکی بیمه شده است.

احراز هویت چندعاملی و حفاظت از برداشت برای محافظت از وجوه کاربران نیز در این پلتفرم وجود دارد. اولین بخش شامل تأیید بیومتریک و ایمیل است، بنابراین چندین گزینه برای احراز هویت برای شما وجود دارد.

پلتفرم Crypto.com در ژانویه 2022 باید تعهد خود را برای تأمین منابع مالی کاربران ثابت می کرد، زمانی که با هکرهایی که حدود 30 میلیون دلار از ارزهای رمزنگاری شده را به سرقت بردند، متحمل نفوذ شد.

همانطور که سایت خبری  Forbes در آن زمان گزارش داد، این شرکت توانست اکثر برداشت‌های غیرمجاز را متوقف کند و در پایان به مشتریان آسیب‌دیده به طور کامل وجوه از دست رفته را بازپرداخت کند. البته این پلتفرم از آن زمان ویژگی های ایمنی بیشتری را معرفی کرده است.

5. صرافی ارزهای دیجیتال: Binance

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Binance

امن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال: Binance

Binance ، یک بازیکن جدید در زمینه ی ارزهای دیجیتال است که در سال 2017 توسط یک تاجر و سرمایه گذار چینی-کانادایی به نام Changpeng Zhao راه اندازی شده است. از آن زمان، این صرافی به سرعت رشد کرده و در حال حاضر بزرگترین صرافی رمزنگاری در جهان از نظر حجم معاملات می باشد.

Binance در زمینه ی امنیت نیز بسیار مناسب است. این پلتفرم بیشتر وجوه و دارایی های کاربران را در کیف پول های سرد نگه می دارد. علاوه بر این، تمام برداشت‌ها و تلاش‌ها برای بازنشانی رمز عبور نظارت می‌شوند، این در حالی است که هرگونه فعالیت غیرعادی منجر به تعلیق برداشت‌ها تا مدت زمان 48 ساعت می‌شود.

داده های حساس کاربر در این پلتفرم رمزگذاری شده است و چندین پروتکل ورود سختگیرانه نیز وجود دارد که شامل احراز هویت دو مرحله ای، اعلان های امنیتی، و تأیید پیامک و ایمیل می شود.

از نظر جنبه منفی می توان به فرآیند تأیید نسبتاً پیچیده ی این پلتفرم اشاره کرد همچنین خود پلتفرم برای مبتدیان چندان مناسب نیست و نسخه ایالات متحده نیز محدودتر از سایرین است.

بایننس در سال 2019 با یک نقض امنیتی جزئی مواجه شد و تقریباً 40 میلیون دلار ارز دیجیتال از این پلتفرم به سرقت رفت (حجم معاملات روزانه در بایننس معمولاً ده ها میلیارد است). خوشبختانه، طبق خبر Asia Times، این شرکت به خوبی با این نقض برخورد کرد و بلافاصله به کاربران آسیب دیده، بازپرداخت کامل ارائه کرد.

ایمن ترین صرافی رمزارز کدام است؟

Gemini، Coinbase، Crypto.com، Kraken و Binance همگی پلتفرم‌های نسبتاً امنی هستند و تا زمانی که شما از پروتکل‌های امنیتی اولیه پیروی می‌کنید، وجوه شما باید در هر یک از این پلتفرم ها ایمن باشد، اما هیچ کدام از آن ها کامل نیستند.

علاوه بر این، صنعت ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود است، بنابراین تقلب و نقض امنیت بیشتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید. بازار دارایی‌های دیجیتال به‌ طور مشخصی بی‌ثبات است، و ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی ذاتی اکثر ارزهای رمزپایه، انواع مجرمان را به خود جذب کرده است.

البته صرف نظر از اینکه کدام صرافی رمزنگاری شده را انتخاب می کنید، مسلما بهترین کاری که می توانید برای ایمن سازی وجوه و دارایی های خود انجام دهید این است که آنها را به کیف پول سرد خود انتقال دهید. نگه داشتن بخش بیشتر وجوه خود در صرافی یا کیف پول دیجیتالی، به نوعی باعث ایجاد مشکل می شود.

امتیاز 1/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT