نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند

معرفی 8 نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای جلوگیری از کلاهبرداری از شما به عنوان یک فریلنسر، لازم است نکات امنیتی آورده شده در این مقاله را بدانید. نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند.

کار به صورت آنلاین یک رویا برای افراد در هر سنی در سراسر جهان است. کار از راه دور حس آزادی بیشتری را به فعالیت افراد می ‌افزاید، چه دانشجویی باشید که به دنبال درآمدی انعطاف ‌پذیر هستید یا یک عشایری باشید که بازدارنده از گردش نمی‌ خواهد.

بسیاری از کلاهبرداران متوجه می شوند که این فرصت های آنلاین چقدر فریبنده هستند و از افراد آسیب پذیر سوء استفاده می کنند.

اجازه ندهید کلاهبرداران شما را از به دست آوردن شغل رویاهایتان بترسانند. بررسی برخی قوانین اساسی در مورد ایمنی شغلی فریلنسری به شما کمک می کند از کلاهبرداری جلوگیری کنید و در فضای آنلاین ایمن بمانید.

چرا فریلنسر ها به صورت آنلاین کار می کنند؟

وقتی “فریلنسر” هستید، برای خودتان کار می کنید. این یک وضعیت شغلی است که به این معنی است که شما می توانید ساعت ها و پروژه های خود را انتخاب کنید. برخلاف بسیاری از قرارداد های سنتی، شما باید بیمه و مالیات خود را مدیریت کنید، اما بسیاری از مردم آن را هزینه کمی برای آزادی یک سبک زندگی آزاد می دانند.

اگرچه هر فریلنسر به صورت آنلاین کار نمی کند (و هر کارمند از راه دور یک فریلنسر نیست)، کار آنلاین و فریلنسر اغلب دست به دست هم می دهند. کارهای آنلاین، مانند نوشتن وبلاگ یا طراحی وب، اغلب دست به دست هم می دهند.

این مکان عالی برای افراد برای یافتن کاری است که متناسب با سبک زندگی آنها باشد و راهی عالی برای کارفرمایان برای یافتن کارمندانی که مایل به رعایت شرایط وظایف کوچک هستند. البته شایان ذکر است که بسیاری از مردم نمی دانند که جستجوی شغل آنلاین را از کجا شروع کنند.

چگونه به صورت آنلاین کار پیدا کنید؟

پیدا کردن کار آنلاین ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. بسیاری از پلتفرم ها اتصال فریلنسرها و کارفرمایان را تسهیل می کنند. از سایت ‌های رسمی کاریابی، مانند Upwork یا Indeed، تا پلتفرم‌ های کمتر اشتغال ‌محور، مانند Facebook و Reddit، مکان‌ های زیادی برای جستجو در این زمینه وجود دارد.

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: پرچم قرمز شکار شغل آنلاین

گاهی اوقات، کلاهبرداری اجتناب ناپذیر است. با این حال، چندین شاخص نشان می دهد که یک پست ناقص است یا ممکن است پشت آن یک جریان کلاهبرداری فعال باشد.

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: حساب های جدید

در حالی که حساب ‌های جدید همیشه کلاهبرداری نیستند، اما نشانه خوبی است که چیزی اشتباه است. مراقب پروژه های بزرگی باشید که از حساب های جدید به دست می آیند. آنها هیچ نظری برای بررسی یا ارزیابی تجربه شما ندارند.

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: برای شما هزینه دارد

برای کسب درآمد از اینترنت نباید به کسی پول پرداخت کنید. برخی از سایت‌ ها ممکن است نیاز به پرداخت عضویت داشته باشند، اما مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید. اگر شرکتی به شما بگوید که برای کسب درآمد با آنها باید پول خرج کنید، ممکن است کلاهبرداری باشد (مراقب MLM ها باشید).

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: نظرات ضعیف

بسیاری از پلتفرم ‌ها یک ویژگی بازبینی برای مشاهده اطلاعات در مورد نحوه رتبه ‌بندی سایر کاربران به تعاملات با کارفرمایان بالقوه ارائه می ‌کنند. اگر شخصی تجربه وحشتناکی دارد یا توسط یک کاربر کلاهبرداری شده است، می توانید در مورد آن مطالعه کنید.

وقتی کسی پروژه ای را به شما پیشنهاد می دهد، حتما این نظرات را بخوانید. یک یا دو بررسی بد در دریایی از رتبه‌ بندی ‌های عالی یک چیز عادی است، اما اگر کسی نظرات بد زیادی دارد حتما در برخورد با آن ها محتاط باشید.

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: بدون قرارداد

توافق نامه ها راه بسیار خوبی برای داشتن اطلاعاتی هستند که در آینده به آنها مراجعه کنید. حتی اگر اجرای آنها آسان نباشد، باز هم توافق را به ویژه با شرکت های رسمی الزام آورتر می کند.

قطعا شما نمی خواهید گرفتار کلاهبرداری های کلاسیک شوید که در آن آنها مقدار مشخصی پول را به شما وعده می دهند، سپس وقتی زمان ارسال آن فاکتور فرا رسید، آن ها به قول خود عمل نکنند.

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: داده های بیش از حد

پست های آنلاین مکان مناسبی برای کلاهبرداری های فیشینگ هستند. فریب دادن کسی که اطلاعات بیشتری از آنچه که باید ارائه کند، آسان است. شما هرگز نباید اطلاعات حساس مانند شماره امنیت اجتماعی یا تصویر کارت شناسایی صادر شده توسط دولت را در اختیار دیگران قرار دهید.

اگر هر یک از این درخواست ها را در یک پلتفرم کاریابی مشاهده کردید، آنها را گزارش کنید. لطفاً وقتی ادعا می کنید که نمی توانند با اطلاعات کاری انجام دهند به آنها گوش ندهید زیرا می توانند (و احتمالاً اگر آن را بخواهند، خواهند کرد).

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: کار آزمایشی

مقالات آزمایشی غیرعادی نیستند، اما اجازه ندهید شرکت ها شما را فریب دهند تا به صورت رایگان کار کنید. گاهی اوقات، قبل از پرداخت، چندین قطعه آزمایشی از تعداد زیادی تکالیف را از شما درخواست می کنند. سپس، زمانی که زمان دریافت پول می رسد، شما را فراموش می کنند و تمرین را با شخص دیگری ادامه می دهند.

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: انتظارات نامشخص

وادار کردن شخصی به انجام کار رایگان همیشه آنقدر که به نظر می رسد ساده نیست. گاهی اوقات، به جای اینکه صرفاً از شما چند قطعه آزمایشی بخواهند، ممکن است هرگز از کار شما رضایت نداشته باشند.

این یک کلاهبرداری هوشمندانه است که در آن کارفرمایان درخواست یک قطعه (پرداخت یا نه) می کنند، اما سپس بدون ارائه پرداخت اضافی درخواست بازنویسی آن تکلیف می کنند. آنها استدلال می کنند که به شما پولی نمی دهند زیرا آن چیزی نیست که آنها خواسته اند را به آن ها ارائه نکرده اید.

در واقعیت، آنها دستورالعمل‌ های بسیار مبهم ارائه می ‌کردند، بنابراین جایی برای شکایت داشتند. گاهی اوقات، آنها همه بازنویسی های شما را می گیرند و سپس چندین قطعه محتوا را به قیمت یکی دریافت می کنند (اگر حتی آن را بپردازند).

نکته امنیت شغلی که هر فریلنسر باید بداند: پرداخت های مشکوک

در حالی که کار رایگان چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید، چیزی در مورد پرداخت های مشکوک بزرگ وجود دارد. پولشویی یک مشکل واقعی است که گاهی اوقات تشخیص آن دشوار است.

قبل از انجام هر کاری، کارفرمایان ممکن است مبالغ زیادی را برای پیشرفت یا خرید نرم افزار به شما پیشنهاد دهند. پرداخت اولیه به خودی خود غیرعادی یا مشکوک نیست. با این حال، به این که پول از کجا می آید و مقدار آن حتما دقت کنید.

گاهی اوقات، شرکت‌ها وانمود می ‌کنند که باید «تجهیزات آموزشی» یا «نرم‌افزار» را برای مشاغل بخرند و پول را از قبل ارسال کنند. در واقع، آنها شما را وادار می کنند که پول دزدیده شده را بردارید و “قانونی” چیز هایی را با آن خریداری کنید. از شما بخواهید که به جای اینکه شما را یک واسطه پولی بسازند، فقط برای شما پول بپردازند.

چند سال پیش، یکی از کلاهبرداری ‌ها شامل شرکتی بود که به دنبال «نمایندگان خدمات مشتری» بود که چک‌ های چند صد دلاری را برای خرید تجهیزات ارسال کردند. با این حال، پس از بررسی دقیق بررسی ‌ها، این پول از طرف خود آژانس نبود، بلکه یک مطب دندانپزشکی واقع در هزاران مایل دورتر بود.

آیا باید از ریسک کار به صورت آنلاین بترسیم؟

کار آنلاین نباید ریسکی باشد. این یک راه فوق العاده برای تنظیم حرفه خود بر اساس برنامه زمانی خود با دانش پیشینه و آینده نگری مناسب برای تمایز بین پست های قانونی و کلاهبرداری است. اگرچه اینترنت مملو از تهدید ها و معایب بالقوه است، اما ابزار فوق العاده ای است که افراد بی شماری از آن برای یافتن انواع موقعیت ها، از مشاغل تمام وقت گرفته تا مشاغل جانبی، استفاده می کنند.
امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی ایجاد امنیت در کار به صورت فریلنسری را به دست آورده باشید.

شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

جالب است بدانید یکی از مهم ترین فعالیت های شرکت اول پرداخت، همکاری با فریلنسر ها است. پس نگران نقد درآمد ارزی خود نباشید. کارشناس های اول پرداخت در این زمینه همراه شما هستند.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT