مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost

زمان مطالعه 11 دقیقه

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost را در ادامه بخوانید.

خرید هاست خارجی

DreamHost Web Hosting »

DREAMHOST برای موارد زیر توصیه می شود:

مشتریانی که می خواهند از وردپرس استفاده کنند

کسب و کارهایی که یک سایت تجارت الکترونیک دارند

DREAMHOST برای موارد زیر توصیه نمی شود:

هاست ویندوز

کسب و کارهایی که به پشتیبانی مشتری نیاز دارند

Bluehost Web Hosting »

BLUEHOST برای موارد زیر توصیه می شود:

کسانی که خواهان هاست وردپرس با امکانات کامل و آسان برای استفاده هستند

کسب و کارهایی که برای طیف وسیعی از خدمات طراحی، بازاریابی و پشتیبانی ارزش قائل هستند

کسانی که علاقه مند به ثبت دامنه هستند که دارای ده ها دامنه سطح بالا هستند

BLUEHOST برای موارد زیر توصیه نمی شود:

کسانی که به دنبال میزبانی ابری یا نمایندگی فروش هستند، که هیچ کدام از آنها را شرکت ارائه نمی دهد

کسانی که آماده نیستند یک برنامه بلندمدت تعهد کنند

Bluehost و DreamHost در رتبه بندی بهترین خدمات میزبانی وب ما در سال 2023 رتبه های برتر را کسب می کنند، با Bluehost در رتبه اول و DreamHost رتبه چهارم را به اشتراک می گذارند. هر دو چندین سرویس میزبانی وب از جمله وردپرس و برنامه های میزبانی مشترک را ارائه می دهند. DreamHost برای 100% آپتایم و 97 روز ضمانت بازگشت وجه در میزبانی وب مشترک هنگام استفاده از کارت اعتباری متمایز است. با این حال، Bluehost برنامه های خدماتی و ویژگی های افزودنی بیشتری نسبت به DreamHost ارائه می دهد.

قیمت های بین Bluehost و DreamHost قابل مقایسه است. بسته های میزبانی مشترک DreamHost ترافیک سایت را اندازه گیری نمی کند، در حالی که برنامه های Bluehost از حدود 15000 تا 400000 بازدید ماهانه سایت پشتیبانی می کند. هر دو ارائه‌دهنده پهنای باند نامحدودی در اشتراک‌های میزبانی وردپرس دارند و نسخه‌هایی را با WooCommerce از پیش نصب شده ارائه می‌دهند.

خدمات میزبانی وب محبوب

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost: انواع میزبانی

DreamHost و Bluehost دارای میزبانی وب مشترک، میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS)، میزبانی وردپرس و سرورهای اختصاصی هستند. هر دو بسته ها و اشتراک های مدیریت شده وردپرس را با WooCommerce از پیش نصب شده ارائه می دهند. علاوه بر این، WordPress.org DreamHost و Bluehost را به همراه SiteGround توصیه می کند که در رتبه بندی بهترین خدمات میزبانی وب در سال 2023 با Bluehost رتبه اول را کسب کردند.

برنامه های DreamHost VPS شامل پهنای باند نامحدود است، در حالی که Bluehost بسته به بسته، 1 تا 3 ترابایت ارائه می دهد. به همین ترتیب، سرویس های میزبانی اختصاصی DreamHost دارای برنامه های ظرفیت بالاتر با بسته های رم 4 تا 64 گیگابایتی در مقایسه با 4 تا 16 گیگابایت با Bluehost هستند. علاوه بر این، DreamHost دارای خدمات میزبانی محاسبات ابری است، در حالی که Bluehost دیگر این گزینه را ارائه نمی دهد.

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost: قیمت گذاری

DreamHost و Bluehost قیمت گذاری مقدماتی را برای حساب های جدید ارائه می دهند. پس از پایان دوره اشتراک، هزینه ماهانه افزایش می یابد. هر دو ارائه‌دهنده از مدل قیمت‌گذاری سطحی استفاده می‌کنند، بنابراین محدودیت‌ها و ویژگی‌ها در طرح‌های گران‌تر افزایش می‌یابند.

در اینجا برنامه های خدمات اولیه برای DreamHost و Bluehost آمده است:

هاست اشتراکی

طرح اولیه Bluehost: 2.95 دلار در ماه برای سال اول با صورتحساب سالانه و 9.99 دلار ماهانه پس از پایان دوره. بسته Basic از یک وب سایت با حدود 15000 بازدید در ماه پشتیبانی می کند و دارای نسخه رایگان Yoast SEO و اسکن بدافزار است.

طرح شروع اشتراکی DreamHost: 1.99 دلار برای ماه اول، سپس 7.99 دلار پس از آن برای صورتحساب ماهانه. طرح مشترک شروع کننده برای یک وب سایت است و شامل ترافیک و پهنای باند نامحدود، سازنده وب سایت و وردپرس از پیش نصب شده است.

هاست اختصاصی

طرح استاندارد Bluehost: 99.99 دلار در ماه برای سال اول با صورتحساب سالانه و تمدید ماهانه 124.99 دلار. شرایط سه ساله قیمت را به 79.99 دلار ماهانه و 119.99 دلار پس از تمدید کاهش می دهد. بسته استاندارد دارای چهار هسته واحد پردازش مرکزی (CPU)، 4 گیگابایت رم و 5 ترابایت پهنای باند است.

طرح استاندارد DreamHost: قیمت گذاری از 169 دلار در ماه برای برنامه های ماه به ماه یا 149 دلار در ماه با صورتحساب سالانه شروع می شود. این شامل چهار هسته CPU، 4 گیگابایت رم، پهنای باند نامحدود و حفاظت DDoS است.

میزبانی VPS

طرح استاندارد Bluehost: 24.99 دلار در ماه برای یک سال یا 19.99 دلار در ماه برای سه سال. قیمت تمدید 29.99 دلار ماهانه است. بسته استاندارد شامل 2 گیگابایت رم، 30 گیگابایت حافظه درایو حالت جامد (SSD)، پهنای باند 1 ترابایت و دو هسته پردازنده است.

طرح پایه DreamHost VPS: 15 دلار برای برنامه های ماهانه، 13.75 دلار در ماه با صورتحساب سالانه، یا 10 دلار ماهانه برای یک دوره سه ساله. بسته Basic دارای 1 گیگابایت رم، 30 گیگابایت حافظه SSD و وب سایت، ایمیل و ترافیک نامحدود است.

علاوه بر این، Bluehost و DreamHost راه حل های مدیریت شده وردپرس و WooCommerce را ارائه می دهند. برنامه های DreamPress DreamHost دارای وردپرس یا WooCommerce از پیش نصب شده هستند. نرخ تبلیغاتی 12 دلار در ماه برای سه ماه اول و 19.95 دلار پس از آن است. Bluehost سایت هایی را با WooCommerce از پیش نصب شده با قیمت 12.95 دلار در ماه برای سال اول و 24.95 دلار در ماه در زمان تمدید ارائه می دهد. میزبانی وردپرس مدیریت شده Bluehost از 19.95 دلار در ماه برای مدت قرارداد اولیه و 29.99 دلار ماهانه پس از تمدید شروع می شود.

قیمت های تبلیغاتی DreamHost و Bluehost در رتبه بندی بهترین خدمات میزبانی وب سال 2023 ما با سایرین قابل مقایسه است. نرخ تمدید هاست اشتراکی (9.99 دلار برای Bluehost و 6.99 دلار برای DreamHost، در صورت پرداخت سالانه) کمتر از SiteGround و A2 Hosting است. خدمات میزبانی وب یک نام دامنه رایگان برای یک سال با اشتراک میزبانی مشترک ارائه می دهد و قیمت تمدید به دامنه سطح بالا (TLD) بستگی دارد. هر دو 17.99 دلار برای تمدید دامنه “.com” دریافت می کنند.

DreamHost برای میزبانی مشترک، وردپرس مدیریت شده و اشتراک های WooCommerce، قیمت های تمدید کمتری نسبت به Bluehost ارائه می دهد. این دارای 97 روز ضمانت بازگشت وجه در میزبانی وب مشترک است، در حالی که Bluehost 30 روز ارائه می دهد. با این حال، اگر به دنبال برنامه هایی با ویژگی های بازاریابی و پشتیبانی فنی رایگان از طریق تلفن هستید، Bluehost ممکن است ارزش هزینه اضافی را داشته باشد.

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost: ابزارها و ویژگی های سایت سازی

DreamHost و Bluehost از کاربران وردپرس با خدمات مهاجرت رایگان و پولی وردپرس و سازندگان وب‌سایت رایگان با کشیدن و رها کردن پشتیبانی می‌کنند. DreamHost از جادوگر ایجاد سایت WP Builder استفاده می کند، در حالی که Bluehost سایت ساز وردپرس خود را دارد. هیچکدام از ابزارهای وردپرس به تجربه کدنویسی نیاز ندارند. ویژگی مرحله‌بندی سایت با برنامه‌های وردپرس مدیریت شده توسط Bluehost و بسته‌های میزبانی مشترک Plus، Choice Plus و Pro ارائه می‌شود. در مقابل، DreamHost مرحله بندی با یک کلیک را با اشتراک DreamPress ارائه می دهد.

حساب‌های ایمیل همچنین دارای برنامه‌های میزبانی مشترک Bluehost هستند، در حالی که بسته سطح ورودی DreamHost، Shared Starter، ایمیل رایگان ندارد. هر دو یک نام دامنه رایگان برای سال اول با برنامه های خاصی ارائه می دهند. نسخه‌های DreamPress Plus و Pro DreamHost شامل Jetpack Professional با ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است، در حالی که Bluehost SEO Yoast را با میزبانی وب‌سایت و طرح‌های وردپرس ارائه می‌کند.

Bluehost چند ابزار بازاریابی و ویژگی های دیگر را در برنامه های وردپرس ارائه می دهد، مانند دکمه های فراخوان داخلی (CTA) و قالب های پر کردن فرم. علاوه بر این، Bluehost و DreamHost دارای برنامه های تجارت الکترونیکی هستند که با درگاه های پرداخت ادغام می شوند. هر دو ارائه دهنده خدمات حرفه ای از جمله خدمات سئو و طراحی وب را با هزینه اضافی ارائه می دهند.

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost: امنیت

هر دو ارائه دهنده هاست دارای گواهینامه رایگان Let’s Encrypt SSL با برنامه های خدمات هستند و نسخه های DreamHost DreamPress دارای گواهی از پیش نصب شده هستند. DreamHost پشتیبان گیری خودکار را با تمام برنامه های میزبانی مشترک و وردپرس ارائه می دهد. به همین ترتیب، Bluehost نسخه‌های پشتیبان را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اجرا می‌کند. میزبانی اشتراکی DreamHost و اشتراک DreamPress دارای حفاظت از حریم خصوصی دامنه رایگان هستند، در حالی که چندین برنامه به اشتراک گذاشته شده و سازنده وب سایت Bluehost اینگونه نیستند.

نسخه های وردپرس برای DreamHost و Bluehost به طور خودکار برای وردپرس به روز می شوند. برنامه های میزبانی جدید Bluehost شامل SiteLock Lite است که بدافزار را شناسایی می کند. بسته های DreamPress Plus و Pro DreamHost دارای Jetpack Professional هستند که بدافزار را اسکن می کند و دارای ویژگی های پشتیبان گیری و بازیابی با یک کلیک است. هر دو ارائه دهنده افزونه های پولی را برای حذف بدافزار ارائه می دهند. این شامل بسته های پرداختی SiteLock برای میزبانی Bluehost و DreamShield برای DreamHost است. علاوه بر این، DreamHost یک فایروال برنامه وب رایگان (WAF) ارائه می دهد. کاربران Bluehost برای افزودن فایروال به پلاگین شخص ثالث یا پلاگین SiteLock پولی نیاز دارند.

مقایسه هاستینگ Dreamhost با Bluehost: پشتیبانی مشتری

DreamHost دارای پشتیبانی 24/7 بلیط از طریق کنترل پنل یا فرم آنلاین است و Bluehost دارای پشتیبانی 24/7 بلیط و چت زنده است. DreamHost می‌گوید تکنسین‌ها ممکن است فوراً پاسخ ندهند و همه مشکلات از طریق چت حل نمی‌شوند و نیاز به ایجاد بلیط دارند.

برنامه‌های میزبانی استاندارد DreamHost شامل پشتیبانی تلفنی نمی‌شود، اما می‌توانید از ساعت 6 صبح تا 10 شب درخواست پاسخگویی به تماس کنید. زمان استاندارد اقیانوس آرام (PST) برای یک بار هزینه یا پرداخت ماهانه برای حداکثر سه تماس در ماه. برخلاف DreamHost، Bluehost شامل پشتیبانی تلفنی برای همه اشتراک‌ها می‌شود. هر دو سرویس دارای پایگاه های دانش هستند و DreamHost همچنین دارای تالارهای گفتگوی کاربران است.

میزبانی وب دریم هاست

DreamHost »

مزایا:

فایروالی ارائه می دهد که درخواست های HTTP مخرب را مسدود می کند

ضمانت 100% آپتایم ارائه می دهد

برای اکثر برنامه ها به قرارداد سالانه نیاز ندارد

معایب:

ایمیل با طرح شروع مشترک همراه نیست

پشتیبانی تلفنی هزینه اضافی دارد

برخی از اشتراک‌ها مرحله‌بندی وب‌سایت ندارند

DreamHost با Ionos، Hostinger و A2 Hosting برای رتبه 4 در رتبه بندی بهترین خدمات میزبانی وب در سال 2023 پیوند دارد. این یکی از تنها سه شرکت میزبانی وب است که وردپرس به همراه Bluehost و SiteGround تأیید می کند.

DreamHost میزبانی مشترک، هاست اختصاصی، میزبانی VPS، میزبانی ابری و برنامه های میزبانی را با WooCommerce یا WordPress از پیش نصب شده ارائه می دهد. قیمت‌های اولیه برای کاربران جدید مشابه Bluehost است، اما هزینه‌های تمدید ممکن است برای پهنای باند و ذخیره‌سازی بالاتر هزینه کمتری داشته باشد. به عنوان مثال، 10.99 دلار در ماه برای طرح مشترک نامحدود با یک قرارداد سه ساله است. این اشتراک شامل ایمیل، فضای ذخیره سازی نامحدود سایت، وب سایت ها، پهنای باند و بازدید از سایت است. طرح Bluehost Plus قابل مقایسه است و 4 دلار بیشتر در ماه هزینه دارد. فضای ذخیره سازی را به 20 گیگابایت محدود می کند و از حدود 50000 بازدید ماهانه سایت پشتیبانی می کند.

برخلاف Bluehost، DreamHost صورت‌حساب ماه به ماه را برای میزبانی مشترک ارائه می‌دهد و آن را به یک راه‌حل میزبانی کوتاه‌مدت عالی تبدیل می‌کند. همچنین 97 روز ضمانت برگشت پول را برای پرداخت با کارت اعتباری برای میزبانی وب اشتراکی در مقایسه با 30 روز با Bluehost ارائه می دهد. DreamHost با ضمانت 100٪ آپتایم پشت سر خدمات خود ایستاده است. اگر سرویس به دلیل قطعی یا مشکل دیگری در انتهای دریم هاست غیرقابل استفاده باشد و مشتری یک تیکت پشتیبانی باز کند، دریم هاست حساب را بر اساس مدت زمان قطع سرویس و هزینه میزبانی فعلی اعتبار می دهد.

وقتی صحبت از امنیت می شود، DreamHost نسبت به Bluehost برتری کمی دارد. این یک فایروال با حساب های میزبانی وب و حفاظت از حریم خصوصی دامنه رایگان در هاست اشتراکی، میزبانی وردپرس و برنامه های DreamPress فراهم می کند. برنامه های میزبانی اختصاصی شامل محافظت از DDoS است و مشتریان می توانند DreamShield را برای شناسایی و حذف بدافزار از هر دامنه یا زیر دامنه اضافه کنند.

بسیاری از طرح‌های میزبانی DreamHost، DreamPress و VPS به اشتراک گذاشته شده، پهنای باند نامحدودی دارند که برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچکی که می‌خواهند از افزایش غیرمنتظره جلوگیری کنند، عالی است. علاوه بر این، WP Builder برای سایت‌های وردپرس بیش از 200 تم، قابلیت کشیدن و رها کردن، و قالب‌های صفحه قابل تنظیم را ارائه می‌دهد. با این حال، DreamHost پشتیبانی فنی رایگان را از طریق تلفن ارائه نمی دهد، که می تواند برای برخی از صاحبان مشاغل یک معامله شکن باشد. مرحله‌بندی وب‌سایت با بسته‌های DreamPress در دسترس است، اما نه با اشتراک‌های میزبانی مشترک یا وردپرس.

میزبانی وب Bluehost

Bluehost »

مزایا:

پشتیبانی تلفنی رایگان با همه اشتراک ها

انتخاب خوبی از ابزارهای بازاریابی و امنیت افزودنی

نصب با یک کلیک برای پردازش پرداخت در طرح های WooCommerce

معایب:

اکثر برنامه ها نیازمند تعهد یک ساله هستند

ابزارهای امنیتی رایگان کمتر با اشتراک

خدمات میزبانی ابری ارائه نمی دهد

Bluehost با HostGator و SiteGround برای رتبه برتر در رتبه بندی ما از بهترین خدمات میزبانی وب در سال 2023 پیوند دارد. همچنین در رتبه بندی ما از بهترین خدمات میزبانی وب برای مشاغل کوچک در سال 2023 در رتبه اول قرار دارد و تحسین ما را از آن خود می کند. بهترین خدمات میزبانی وب در سال 2023.

Bluehost دارای هاست اشتراکی، میزبانی VPS، میزبانی WooCommerce، هاست اختصاصی و چندین راه حل میزبانی وردپرس است. برخلاف DreamHost، Bluehost صورتحساب ماهانه ارائه نمی دهد. در عوض، Bluehost برای اکثر اشتراک های میزبانی نیاز به تعهد یک یا سه ساله دارد. قیمت ها کمی بالاتر از DreamHost است اما با راه حل های برتر در رتبه بندی بهترین خدمات میزبانی وب ما در سال 2023 قابل مقایسه است.

به عنوان مثال، ارزان ترین برنامه میزبانی مشترک Bluehost 2.95 دلار در ماه و 9.99 دلار ماهانه پس از تمدید است. DreamHost همچنین قیمت اولیه 2.95 دلار را برای بسته اولیه خود ارائه می دهد اما پس از تمدید ماهانه 3 دلار کمتر هزینه می کند. با این حال، اشتراک اصلی Bluehost شامل ابزارهای SEO رایگان و پشتیبانی تلفنی است، در حالی که گزینه های Dreamhost محدود است.

علاوه بر این، محیط صحنه با برخی از بسته های میزبانی مشترک در دسترس است. ابزارهای سازنده وب سایت قابلیت کشیدن و رها کردن را فراهم می کند تا کاربران جدید بتوانند بدون دانش گسترده کدنویسی یک وب سایت بسازند. مانند DreamHost، برخی از برنامه های Bluehost دارای WooCommerce از پیش نصب شده هستند. بسته های تجارت الکترونیکی شامل نصب با یک کلیک برای پردازش پرداخت کارت اعتباری و عملکرد کد تخفیف در اشتراک ابتدایی است که به Bluehost برتری نسبت به DreamHost می دهد.

علاوه بر این، برنامه های میزبانی مشترک Bluehost شامل نسخه های فروشگاه آنلاین با مدیریت اشتراک، رزرو قرار و ابزارهای کمپین ایمیلی است. ویژگی‌های افزودنی Bluehost، خدمات میزبانی وب را به انتخاب خوبی برای مشاغلی تبدیل می‌کند که می‌خواهند مدیریت فروشنده را ساده کنند. افزونه هایی مانند Google Workspace، Microsoft 365، Constant Contact، ابزارهای امنیتی و آدرس های IP اختصاصی را ارائه می دهد.

Bluehost فاقد ویژگی های امنیتی ارائه شده توسط DreamHost است، مانند فایروال و حفاظت DDoS. برنامه های میزبانی مشترک و وردپرس شبکه تحویل محتوا (CDN) را فعال کرده است که می تواند سرعت سایت شما را بهبود بخشد. در مقابل، DreamHost فقط یک CDN با اشتراک DreamPress Plus و Pro ارائه می دهد.

خط پایین

DreamHost و Bluehost با هم بیش از 3.5 میلیون وب سایت را تقویت می کنند و به ترتیب از سال 1997 و 2003 در تجارت بوده اند. هر دو انتقال رایگان وب سایت وردپرس، ابزارهای سایت ساز و گزینه های تجارت الکترونیک را ارائه می دهند. قیمت معقول و ابزارهای انجام این کار به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا بدون تجربه کدنویسی یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین ایجاد کنند.

ضمانت بازگشت وجه 97 روزه DreamHost برای برنامه‌های خاص و گزینه‌های صورت‌حساب ماهانه، آن را به انتخاب بهتری برای نیازهای میزبانی کوتاه‌مدت یا کسانی که نمی‌توانند یک سال هزینه میزبانی وب را از قبل پرداخت کنند، تبدیل می‌کند. همچنین میزبانی مشترک رایگان را برای سازمان های غیرانتفاعی ارائه می دهد، در حالی که Bluehost تخفیف های غیرانتفاعی ارائه نمی دهد. با این حال، Bluehost با اشخاص ثالث بیشتری برای بازاریابی ایمیلی، سئو و ابزارهای همکاری همکاری می‌کند و برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند چندین سرویس را در یک صورت‌حساب سالانه دسته‌بندی کنند، انتخاب بهتری است.

بیشتر بدانید

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات میزبانی وب، راهنمای زیر را ببینید:

بهترین خدمات میزبانی وب در سال 2023

بهترین خدمات میزبانی وب برای مشاغل کوچک در سال 2023

Bluehost در مقابل HostGator

Bluehost در مقابل GoDaddy

Dreamhost در مقابل Bluehost

میزبانی وب چیست؟

خدمات میزبانی وب

میزبانی A2

Bluehost

دریم هاست

خدادادی

میزبانی وب GreenGeeks

HostGator

میزبان

میزبانی InMotion

آیونوس

SiteGround

موتور WP

رتبه های دیگر از 360 بررسی

علاوه بر رتبه بندی خدمات میزبانی وب، ممکن است به این راهنماها برای محصولات دیگر علاقه مند شوید:

بهترین شرکت های پردازش کارت اعتباری در سال 2023

بهترین سیستم های تلفن تجاری در سال 2023

بهترین نرم افزار CRM در سال 2023

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد سال 2023

بهترین سیستم های نقطه فروش (POS) 2023

بهترین VPN های 2023

بهترین ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در سال 2023

بهترین مدیران رمز عبور سال 2023

چرا می توانید به ما اعتماد کنید: 21 خدمات میزبانی وب مورد تحقیق قرار گرفته اند

در US News & World Report، ما بهترین بیمارستان‌ها، بهترین کالج‌ها و بهترین خودروها را رتبه‌بندی می‌کنیم تا خوانندگان را در برخی از پیچیده‌ترین تصمیم‌های زندگی راهنمایی کنیم. تیم 360 Reviews ما از همین رویکرد بی‌طرفانه برای رتبه‌بندی محصولاتی که هر روز استفاده می‌کنید استفاده می‌کند. برای ایجاد رتبه بندی خود، ما بیش از 21 میزبان وب را مورد بررسی قرار دادیم و 17 بررسی را تجزیه و تحلیل کردیم. تیم بررسی 360 ما از محصولات یا خدماتی که بررسی می کنیم نمونه، هدایا یا وام نمی گیرد. تمام محصولات نمونه ارائه شده برای بررسی پس از بررسی اهدا می شوند. علاوه بر این، ما یک تیم تجاری جداگانه داریم که هیچ تأثیری بر روش‌شناسی یا توصیه‌های ما ندارد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT